pomiędzy. wybory - kamyczek
Poezja » Wiersze » pomiędzy. wybory
A A A
są sprawy ważne i jest burleska
ruchome piaski twarde podłoża
szarość i siedem kolorów tęczy
lęki histerie w pigułce prozac

nic nie jest czarne ani zbyt białe
żeby nie można poprawić zmienić
wydobyć głębię z prostoty słowa
umieć korzystać z wolnej przestrzeni

nie lubię dzielić włosa na czworo
zawracać głowy odległym planem
wolę przystanąć przysiąść na moment
by w sobie samej siebie odnaleźć

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
kamyczek · dnia 25.03.2013 14:54 · Czytań: 622 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 10
Komentarze
Abi-syn dnia 25.03.2013 18:16
Dokonywać mądrych, dobrych wyborów, chciało by się, chciało by się też poznać siebie, i to trudne i to, dopiero po poznaniu siebie możemy zacząć poznawać innych ludzi.
Mądry Twój wiersz, napisany lekko, klasycznie, z przyjemnością przeczytałem.
Miladora dnia 25.03.2013 21:37
Wiersz przewodni tomiku. :)

Czyli w poszukiwaniu siebie samej.

Serdeczności, Kamysia. :)
kamyczek dnia 25.03.2013 22:23
Abisiu,

"Dokonywać mądrych, dobrych wyborów, chciało by się,"

Pozornie każdy nasz wybór, w naszym odczuciu, w momencie wyboru (ale skomplikowałam) jest mądry i dobry (bo przecież wybieramy, a przynajmniej staramy się wybierać mniejsze zło) ;) ale, jeśli sięgnąć głębiej, to już nic nie jest takie oczywiste – zawsze jest jakieś pomiędzy. I kolejne wybory.

Zgadza się, Milu, wiersz przewodni mojego tomiku.


Niezmiernie miło Was gościć pod wierszem, dziękuję i kłaniam się pięknie.
Wasinka dnia 26.03.2013 13:51
Cytat:
wolę przy­stanąć przy­siąść na mo­ment
by w sobie samej si­e­bie od­na­leźć

Oj, tak, to bardzo ważne, żeby tak potrafić. We współczesnym świecie nietrudno się zagubić i wcale nie jest łatwo przystanąć w sobie, porozglądać się... Zatem i wybory nie zawsze podejmujemy słuszne; a jest ich tak wiele... Na każdym kroku trzeba potrafić się odnaleźć, nie zboczyć ze ścieżki, chyba że celowo. A czasem stajemy między przysłowiowym młotem a kowadłem.
Ładnie wiersz płynie, Kamyczko.

Pozdrawiam ze słoneczkiem (które mogłoby się już obudzić z zimowego snu).
mike17 dnia 26.03.2013 19:57 Ocena: Świetne!
Cytat:
nie lubię dzie­lić włosa na czwo­ro
za­w­ra­cać głowy odległym pla­nem
wolę przy­stanąć przy­siąść na mo­ment
by w sobie samej si­e­bie od­na­leźć

tu pięknie i trafnie ujęłaś moje własne credo życiowe - nie martwić się na zapas, nie snuć urojeń odnośnie "problemów", które nimi być może lub nawet na pewno nie są, nie rozdrabniać się na "małostkowość", która zabija dalekosiężne i perspektywiczne postrzeganie przyszłości, plącze człeka w nici małych, bzdurnych sprawek, w końcu być "tu i teraz" i w tym się spalać.
I znaleźć chwilę na własną wędrówkę w głąb siebie, wyciszenie i refleksje dotyczące świata i ludzi.

A nasze wybory zawsze będą nasze - raz dobre, raz złe, ale to już weryfikuje czas.
Najważniejsze, by mieć świadomość potrzeby zmian, skoro podjęło się błędną decyzję.
Życie czasem wymaga od nas wyborów trudnych, gdzie każda opcja jest trudna... a momentami wręcz wyborem między złem i złem.

Siłą wiersza jest jego prostota i jasność przesłania.
To o nas utwór, o zwykłych ludziach.
Bo to dzieje się każdego dnia i nie widać końca.
Utwór bardzo naturalny i poprzez to bliski.
kamyczek dnia 27.03.2013 21:05
Tak, masz rację, Wasinko, bardzo łatwo zgubić się pośród tysiąca bolączek współczesnego świata, jeszcze trudniej znaleźć lekarstwo na całe zło.
Z natury jestem niepoprawną optymistką i wierzę, że zawsze jest jakieś pomiędzy.

Dziękuję za przycupnięcie pod wierszem i podzielenie się swoją refleksją.
Pozdrawiam kolorowopisankowoprzedświątecznie. :)


mike17 napisał/a:
pięknie i trafnie ujęłaś moje własne credo życiowe
- w takim razie cieszę się ze strzału w dziesiątkę
mike17 napisał/a:
Siłą wiersza jest jego prostota i jasność przesłania.
To o nas utwór, o zwykłych ludziach.


A Twoje komentarze, Mike17, są zachętą do dalszego pisania.
Dziękuję, pozdrawiam serdecznie. :)
wodniczka dnia 27.03.2013 23:08 Ocena: Świetne!
bardzo mi się podoba. Wiersz trafia i zapada prawdą w pamięci. Można odnaleźć tutaj cząstkę siebie. Jestem na tak - bo czasami jest dobrze jak świat stoi przed lustrem i widzimy czątkę tego, w którym sami jesteśmy.

pozdrawiam:)
kamyczek dnia 28.03.2013 07:58
Witaj,
wodniczka napisał/a:
bardzo mi się podoba. Wiersz trafia i zapada prawdą w pamięci. Można odnaleźć tutaj cząstkę siebie. Jestem na tak - bo czasami jest dobrze jak świat stoi przed lustrem i widzimy czątkę tego, w którym sami jesteśmy.

Wiersz jest 1/70 cząstką tomiku "pomiędzy. wybory" http://prus24.pl/bookstore,details,9788376064758,POMIEDZY-WYBORY.html
Jeśli wiersz trafia i zapada w pamięci, to znaczy, że spełnia powierzone mu zadanie, a ja mogę cieszyć się z tego faktu.

Dziękuję za widoczny ślad pod wierszem.
Pozdrawiam wiosennie. :)
Usunięty dnia 28.03.2013 09:34 Ocena: Świetne!
Z opóźnieniem, ale dotarłam i tutaj.

Cytat:
wolę przy­stanąć przy­siąść na mo­ment
by w sobie samej si­e­bie od­na­leźć

a szukanie "siebie w sobie samej" nigdy nie będzie dzieleniem włosa na czworo, zawsze stanowi istotny element własnego rozwoju. Piękny wiersz, prawdziwy mądrą głębią.
Pozdrawiam serdecznie :)
kamyczek dnia 30.03.2013 21:40
Gwiazdko, dziękuję i kłaniam się pięknie. :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty