Słodka pustynia - domina02
A A A

Powietrze było ciężkie i parzyło ją przy każdym wdechu. Szła powoli po rozgrzanym piasku, ale stopy zdążyły się już przyzwyczaić do wysokiej temperatury i przestały piec. Daleko przed sobą dostrzegła odległą sylwetkę, co ucieszyło ją tak bardzo, że przyspieszyła kroku. Gdy się zbliżyła zaczęła rozróżniać szczegóły wyglądu człowieka: rudawe włosy, zabawne wielowarstwowe ubranie i kapelusz. Po chwili uświadomiła sobie, że zna ten kapelusz i uśmiechnęła się szeroko rozpoznając jego właściciela.

- Kapeluszniku! - Mężczyzna odwrócił się twarzą do niej i zawował radośnie: - Witaj Alicjo! Czekałem na ciebie. Spóźniłaś się, a przecież wiesz jak bardzo nie lubię zimnej herbaty.
Alicja roześmiała się słysząc te słowa, ponieważ tylko szaleniec mógłby chcieć pić gorącą herbatę na pustyni. Ale przecież Kapelusznik był szalony.

- Wybacz, przyjacielu. To taki mój paskudny nawyk.

- No, nie szkodzi – odparł Kapelusznik machając ręką i sadowiąc się na krześle przy małym stoliku. Stał na nim imbryk, dwie filiżanki i talerzyk z ciasteczkami. - Usiądź ze mną, Alicjo. Dziewczyna posłusznie wypełniła prośbę i wpatrywała się w przyjaciela, kiedy ten małymi łykami popijał herbatę. - Och, Alicjo! Nie patrz tak na mnie tylko opowiadaj, co u ciebie. Minęło tyle lat! - wykrzyknął po chwili Kapelusznik.

- No cóż – zaczęła. - Skoro siedzę z tobą na środku pustyni pijąc herbatkę to prawdopodobnie śnię albo całkowicie zwariowałam. Jedno z dwóch – powiedziała z uśmiechem.

- Ktoś mi kiedyś powiedział w sekrecie, że tylko wariaci są coś warci – szepnął Kapelusznik, puszczając do niej oko.

Nagle zawiał silny wiatr, wznosząc tumany piasku, a Alicja poczuła intensywny słodkawy zapach.
- Co tak pachnie? - spytała, spoglądając na przyjaciela z zaciekawieniem. Kapelusznik odstawił filiżankę i wstał.

- Nie wiem czy zwróciłaś uwagę, że to na czym stoimy, to nie jest zwykły piasek? Alicja ukucnęła i wzięła garść piasku. Rzeczywiście, wyglądał inaczej niż zwykle. Były to malutkie białe kryształki i to one wydawały ten słodki zapach. Spojrzała zaskoczona na Kapelusznika.

- Spróbuj – zachęcił ją. Alicja poczuła waniliowy smak, kiedy kilka drobinek zetknęło się z jej językiem. Cukier waniliowy, pomyślała.

- Kapeluszniku, gdzie my jesteśmy?

- Ty mi powiedz. To twój sen.

Kiedy patrzyła na roześmianą twarz swojego zwariowanego przyjaciela odczuła wielki żal i smutek. Kapelusznik musiał to odczytać z jej miny.

- Co się stało, Alicjo? - zapytał ze strachem.
- Skoro to mój sen to znaczy, że wszystko tu, wraz z tobą nie istnieje – szepnęła. - To dzieje się tylko w mojej głowie. Kapelusznik uśmiechnął się łagodnie i przykucnął tuż obok niej.

- Och, Alicjo. Nie bądź niemądra. To, że coś dzieje się w twojej głowie nie znaczy wcale, że nie istnieje. Naprawdę nie rozumiem skąd ci przychodzą do głowy takie szalone pomysły – powiedział kręcąc głową.

Alicja roześmiała się po raz kolejny. Poczuła, że wiatr ciągnie ją w stronę, z której przyszła.

- Chyba muszę już wracać – szepnęła ze smutkiem.

- Chyba tak – przytaknął.

- Żegnaj, Kapeluszniku.

- Nie, Alicjo. Do zobaczenia!

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
domina02 · dnia 08.04.2013 19:02 · Czytań: 999 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 18
Komentarze
al-szamanka dnia 08.04.2013 19:29 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
Skoro siedzę z tobą na środku pu­sty­ni pijąc he­r­ba­tkę(,) to pra­w­dopo­do­b­nie śnie albo całko­wi­cie zwa­ri­o­wałam.

Cytat:
a Ali­cja poczuła in­te­n­sy­w­ny(,) słod­ka­wy za­pa­ch.

Cytat:
Nie wiem czy zwróciłaś uwagę, że to(,) na czym sto­i­my, to nie jest zwykły



Lepiej by się czytało, gdyby zapis dialogów był tradycyjny ;)
Ale i tak miniatura przypadła mi bardzo do gustu.
Jest ciepła, smakowicie i słodko napisana.
I przyznam szczerze - jeszcze nigdy nie byłam na waniliowej pustyni ;)
Takie coś zdarza się rzeczywiście tylko w snach. Pięknych.

Pozdrawiam więc waniliowo :)
pablovsky dnia 08.04.2013 20:01
Alicja w krainie wanilii... Też spodobało mi się to ciepłe (samo w sobie) opowiadanie. Kto z nas nie chciałby śnić o krainie pełnej słońca, gdzie słodki piasek można smakować, niczym za dotknięciem różdżki? Fajna historia domino zero dwa ;)
Nawiasem mówiąc, zawsze zastanawia mnie po co komu nick z cyfrą, zakładając, że to nie liczba ukazująca wiek :)
Pozdrawiam.
Magicu dnia 08.04.2013 20:19 Ocena: Bardzo dobre
Przyznaję ze wstydem, że nigdy nie czytałam "Alicji w Krainie Czarów", ale gdyby ktoś powiedział mi, że to fragment oryginału, uwierzyłabym bez problemu :)

Zauważyłam dwie literówki:

Cytat:
To taki mój pa­ku­d­ny nawyk.


Cytat:
Skoro siedzę z tobą na środku pu­sty­ni pijąc he­r­ba­tkę to pra­w­dopo­do­b­nie śnie
al-szamanka dnia 08.04.2013 20:33 Ocena: Bardzo dobre
Nie masz czego się wstydzić, Magicu, ja też nie czytałam - zaczęłam, ale nie podobało się.
Pasuje mi, że ta Alicja nie ma z tamtą nic wspólnego :)
domina02 dnia 08.04.2013 20:53
al-szamanko cieszę się bardzo, że moja waniliowa pustynia przypadała Ci do gustu i rzeczywiście tekst ma więcej wspólnego z filmem Burtona niż książką

Magicu przyznam się, że ja też nie przeczytałam książki, więc chyba nie ma się czego wstydzić ;)

pablovsky obawiam się że nie umiem powiedzieć po co mi te cyfry w nicku, ale zdecydowanie nie jest to mój wiek :D

pozdrawiam i dziękuje za komentarze :)
szmella dnia 08.04.2013 20:56
Cytat:
co u Cie­bie.
- z małej litery. To nie list ;)
Cytat:
To, że coś dzie­je się w two­jej głowie nie zna­czy wcale, że nie ist­ni­e­je.
- Podoba mi się to zdanie.
Bardzo ładny tekst, niebanalny.
Czasami chcemy aby to co nam się śni, okazało się prawdą.
Niestety nie zawsze tak jest.
Ale cóż. ;)
Popraw zapis dialogów.
Podobało mi się, pozdrawiam :)
Kaero dnia 08.04.2013 21:01
Cytat:
Skoro to mój sen to zna­czy, że wszy­st­ko tu, wraz z tobą nie ist­ni­e­je – szepnęła. - To dzie­je się tylko w mojej głowie. Ka­pe­lusz­nik uśmie­chnął się łago­d­nie i przy­kucnął tuż obok niej. - Och, Ali­cjo. Nie bądź niemądra. To, że coś dzie­je się w two­jej głowie nie zna­czy wcale, że nie ist­ni­e­je.


A mnie ten fragment kojarzy się z Harrym Potterem :)

Miniaturka świetnie napisana. Będzie ciężko w drugim etapie :)

Pozdrawiam.
domina02 dnia 08.04.2013 21:11
szmella wiem, że dialogi nie są może najbardziej przejrzyste, ale musiałam je tak ścieśnić, żeby zmieściły się na wymagane A4 w pojedynkach i teraz jakoś zapis wydaje mi się integralną częścią całości, taki parny tłok pustyni ;) chyba jestem sentymentalna :)
ale zmienię dialogi dla komfortu czytających :D

Kaero złapałaś mnie na gorącym uczynku, ten fragment był inspirowany Dumbledorem ;)
Quentin dnia 08.04.2013 21:46
Jak już większość się tak otwiera, i ja przyznam, że nie czytałem "Alicji..." , ale historię oczywiście znam.
Podoba mi się twoja bajkowa sceneria
Zmieniłbym tylko to "ukucnęła" na "kucnęła". Jakoś bardziej mi to brzmi.
Mimo wszystko pomysł z waniliową pustynią całkiem ciekawy. Fajny sen.

pablovskyego zastanawia cyfra przy nicku, a mnie bardziej sam nick ;)
Pozdrawiam serdecznie
pablovsky dnia 08.04.2013 21:49
Wiesz Quentin, tej kwestii wolałem nie poruszać :D Jeszcze bym oberwał :p
Quentin dnia 08.04.2013 21:58
Te kwestie są właśnie od tego, żeby je poruszać ;) Chociaż obawy też są zrozumiałe ;) Zobaczymy reakcję autorki
Wasinka dnia 08.04.2013 22:01
No proszę, też miałam skojarzenie z Harrym Potterem (akurat w wakacje skończyłam czytać z moją siedmiolatką). Ha :).

Nie wiem, czy nawiązanie do Alicji jest akuratne, bo można by swoją bohaterkę stworzyć od nowa, ale na pewno przez samo wspomnienie już tworzy się specyficzny klimat. Wyznam, że mój Mąż zawsze powtarza - "Nie rozumiem fenomenu popularności i podobania się Alicji w Krainie Czarów", no cóż, nie on jeden, jak się okazuje ;).

Troszkę przecinki tańcują nie do rytmu ;).

Pozdrawiam księżycowo.
Olowiany Zolnierzyk dnia 08.04.2013 22:15
!

pozdrawiam
domina02 dnia 09.04.2013 09:36
oj widzę, że mamy bardzo dociekliwych panów na portalu ;) historia nicku jest bardzo banalna, a wziął się od tytułu filmu ("Domino" ), który oglądałam wiele lat temu i zmieniłam końcówkę na żeńską, więc niestety Panowie nie kryje się za tym żadna postawa życiowa
mam nadzieje, że ciekawość zaspokojona :)

Szczerze mówiąc Wasinko sama nie wiem dlaczego sięgnęłam akurat po Alicję, takie miałam pierwsze skojarzenie z pustynią z cukru waniliowego ;) i jak już pisałam wcześniej nie przepadam za książką, ale lubię film Tima Burtona i uwielbiam postać Szalonego Kapelusznika, więc może dla niego
henrykinho dnia 09.04.2013 20:39
Opowiadanie jakby wyjęte z Alicji (pod względem klimatu przede wszystkim), sprawnie napisane i sympatyczne, jednak oparte na istniejącym już świecie - mam nadzieję, że następnym razem pokusisz się o wykreowanie własnego, bo masz umiejętności, poza tym mimo wszystko ma się wtedy więcej "przestrzeni", nie trzeba się ścigać i dopasowywać do istniejącej projekcji - ale to tak tylko moim zdaniem ;)
domina02 dnia 09.04.2013 22:15
dzięki henrykinho :) myślę, że następnym razem napisze coś zupełnie swojego, ale możliwe, że jeszcze kiedyś wrócę do szalonego przyjaciela ;)
Elatha dnia 13.04.2013 09:09 Ocena: Bardzo dobre
Od tak ogromnej ilości cukru waniliowego chyba by mnie zemdliło na tej pustyni ;). Ale lubię zapach i cukru i wanilii w niewielkich dawkach. A opowieść przyjemna i pełna uroku. Moja wyobraźnia pracowała na pełnych obrotach :).

Pozdrawiam :).
domina02 dnia 13.04.2013 10:39
cieszę się, że poruszyłam twoją wyobraźnię Elatha :)
dzięki za wizytę i pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty