Nie zostawiaj zimy - julanda
Poezja » Wiersze » Nie zostawiaj zimy
A A A



czekam może przyjdziesz ciągle gasną słowa
szarobiały nokturn spada z deszczem nut
w świeżej korze pąkiem cicho śni zielona
obiecana wiosna tylko jeszcze chłód

bezsłonecznym niebem gubi się liryka
w czarnej melancholii okna drzwi i klucz
ptaki milczą drzewem a sad nie zakwita
smutno błyszczy w piórach wróblem chmurny kruk

gdy mnie spotkasz wiosną magnoliowym świtem
nie pozwól by drogę przebiegł czarny kot
zostań ze mną majem przecież przyjdzie lipiec
chcę próbować z tobą malinowy sok

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
julanda · dnia 09.04.2013 12:50 · Czytań: 666 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 12
Komentarze
Miladora dnia 09.04.2013 13:42
Bardzo melodyjna piosenka, Kocia. :)
Z ładnym klimatem.

Ale się wtrącę: ;)

Cytat:
bezsłonecz­nym nie­bem gubi się li­ry­ka
w czar­nej me­la­n­cho­lii okna drzwi i klucz
ptaki milczą drze­wem a sad nie za­kwi­ta

Trochę rozprasza tren dodatkowy rym "niebem/drzewem", bo odwraca uwagę od rymu właściwego na końcach wersów.
Może coś innego zamiast drzewa?

Cytat:
smu­t­no błysz­czy w piórach wróblem chmu­r­ny kruk

Trochę przekombinowałaś, chociaż rozumiem zamysł.
Może błyszcze wróblom? Wtedy sens jest jaśniejszy.
- smutno błyszczy wróblom w piórach chmurny kruk?

Cytat:
chcę próbować z tobą ma­li­no­wy sok

Chcę próbować malinowego soku, dlatego lepiej byłoby wyszukać takie słowo, które nie spowoduje konieczności odmiany końcówki wersu.
Coś w rodzaju - chcę otworzyć z tobą malinowy sok/smakować z tobą/otworzymy znowu malinowy sok? I tym podobne...

A przy okazji - celowe te podobne rymy w pierwszej i drugiej zwrotce i przełamanie ich w trzeciej?
- nut/chłód/klucz/kruk?


Serdeczności :)
julanda dnia 09.04.2013 15:09
Miladorko, napisany i basta, tak autorka zamierzyła, o błędzie wiedziała, o rymach wiedziała, podjęła decyzję, utworek został podarowany nadobnemu światu i takim zostanie. ;) Z malinowym sokiem, który się nie odmienia, a zostaje na końcu po oddechu, biorę go pomiędzy, a po soku... Peelka stwierdza "chcę próbować z tobą", a po oddechu dodaje "malinowy sok? to ze znakiem zapytania, jak propozycja, bo może będzie to drink, malinowy oczywiście, może coś innego... ;) To już może sobie czytelnik sam. ;)
Buziak!
P.S.Ten kruk jest... wróblowaty... ;) Z tramwaju pozdrawiam wiośnianie:D
bosski_diabel dnia 09.04.2013 18:42
jejku jak subtelnie to zabrzmiało, bardzo delikatny wysmaczony ;) tekst, pozdarwiam
mike17 dnia 09.04.2013 19:02
Jula, choć za oknem resztki śniegu złośliwie nie chcą się z nami pożegnać, Ty już tu "wiosennie", a więc nie mogło mnie zabraknąć, bo ja wiosną rodzę się po raz enty :)
A u Ciebie piękna melodyka, wszystko płynie i porywa.
Nie jestem poetą, może czasem z doskoku, ale marnym, więc kiedy czuję, że zanosi się na festyn, chcę być blisko, dotknąć, posmakować, pomyśleć i pomarzyć.
Wiersz skończony.
W każdym calu.
I dlatego tak "gada" do mnie.
Końcówka jakże sugestywna - ileż tu namiętności i naszych "czuć", niby codziennych, znanych, jednak zawsze, gdy w grę wchodzi kochanie, nowych i niezwykłych.

PS.
Malinowy sok lubię... do piwa :)
A w twoim wydaniu... hm... brzmi kusząco :)
al-szamanka dnia 09.04.2013 19:43 Ocena: Świetne!
Tyle w tym wierszu znalazłam klejnotów, że niejedną wiosnę można by nimi przystroić.
I tak się zastanawiam, co piękniejsze: Twoje strofy, czy ta najcudniejsza pora roku - jakoś nie mogę się zdecydować :)
Sok malinowy! Ach, jak podobnie - u mnie jest zazwyczaj wiśniowa konfitura.
Rozsłoneczniłaś mnie, Julando :)
julanda dnia 09.04.2013 20:29
Bosski, jak miło! :) Cieszę się, że wiersz dostrzegasz delikatznie wysmaczonym, mam nadzieję, że nie zniknie jak naleśniki i to z serem ;). I ja pięknie pozdrawiam! ;)

Rety Mike, to koniecznie na to piwo z malinowym sokiem trzeba się spotkać zlotowo, jak już śniegi pójdą precz. Dziękuję ślicznie, że zajrzałeś i w dodatku mówisz "gada" do Ciebie, to super, serdeczności!

Al- no właśnie, wiśniowa oczywiście, że na pierwszy plan, zawsze, ale wiersz wybrał maliny...
Nie byłoby strof, gdyby nie pory roku, wszystkie zachody, wschody i to, co w nas się zaszczepia przez drugich, niechby tylko świat nie stanął na głowie i nie żałował piękna. A do piwa z malinowym sokiem musisz dołączyć, mam nadzieję, że jest wega? ;) Buziaki!
Zola111 dnia 09.04.2013 22:20
Ależ to urokliwe, Julando. Płynie, równiutko, a szary obraz przełamuje nadzieja wiosny i wspólnego przeżywania doznań, jak malinowy sok.
No i sio czarnym kotom!

:)
julanda dnia 09.04.2013 23:03
:) Nie takie sio, kiedy są obadwa, ale one niestraszne, tylko ten jeden, jakby się trafił: pechowy, czarniutki, taki nie tylko psik, ale i a kysz!

Cieszę się, że urokliwie, dziękuję, serdeczności Zolu. :)
Wiolin dnia 10.04.2013 09:52 Ocena: Świetne!
Witaj Julando....Do Ciebie, jak pod dobrą strzechę warto się wybrać.....Zawsze jest tam coś dla człowieka - klimat, spokój, treść. Można się rozpłynąć w Twoim liryzmie. Śliczności. Pozdrawiam malinowym sokiem.
kolbertyna dnia 10.04.2013 12:55
Świetna czytanka, wszystko na swoim miejscu, zdaje się taki niewinny, wiosenny, a końcówka, ach! robi się gorąco. Subtelnie i elegancko podane oczekiwanie na wiosnę w naturze i w sercu. Szczególnie: magnoliowy świt. :)
Wasinka dnia 10.04.2013 21:47
Ładny, delikatny obrazek. Bardzo lubię wszelakie motywy związane z drzewami, więc urzekło mnie "w świeżej korze pąkiem cicho śni" czy "magnoliowym świtem", jak również podobnie drzewem milczące ptaki i niezakwitający sad. Jakoś tak tego typu wątki osadzają się we mnie, otwierając świat wiersza i czucia. Jak zresztą i ptasie...
Przyjemnie zaplecione wątki muzyczne drgające pośród chłodu tęskniącego za ciepłem.

Pozdrawiam księżycem zapatrzonym w wiosnę, której nie ma.
Abi-syn dnia 11.04.2013 12:16
Jest tak, że wiosna wyzwala w nas lirykę, popełniamy wówczas twory, które, lepsze, gorsze, funkcjonują gdzieś, myślę, że u Ciebie jako kolejna "zanutka", aczkolwiek nie dałaś tutaj swojej sygnatury, po prostu wpisuje się to w rytm i kompozycję baaaardzo udanego, wiosennego tekstu o najpiękniejszej porze roku.

Ukłony
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty