Ona już patrzy. Uwierz. Nie jestem szalona. - Walburga
Poezja » Wiersze » Ona już patrzy. Uwierz. Nie jestem szalona.
A A A
ona jest jak robak
wijący się wśród zgnilizny
otoczona zabarwionym słodkością
zapachem rozkładu
ona jest jak kanibal
co w paskudnym uśmiechu
pokazuje kły
strzeż się bracie
(uwierz że widzę)
przecina pazurem powietrze
nucąc pod nosem
pieśń o pożarciu
twoich przyjaciół
(czuję jej wzrok)
 
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Walburga · dnia 04.05.2013 19:30 · Czytań: 403 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 15
Komentarze
Wiolin dnia 04.05.2013 20:32
Witaj Walburgo. Z takimi scenami nie przystoi poezji...Nie kupuję tego. Za zbyt tanie....Pozdrawiam.
Walburga dnia 04.05.2013 22:05
Wiolinie życie nie jest piękne i pachnące. A ja nie chce robić niczego pod kogoś. Piszę o swoich uczuciach, odczuciach... Tyle. :)

Ja również cię pozdrawiam i do zobaczenia. :)
Może inny tekst ci się spodoba.
Wiolin dnia 05.05.2013 00:05
Wiem że potrafisz. Cieniom dodaj trochę blasku. Spróbuj zawsze znaleźć tą jasną stronę księżyca. Odczuciom dodaj bieli. Taka, przedstawiona przez Ciebie poza zawsze zostanie daleko.... Poezja to coś więcej niż opowiadanie o "robakach wijących się wśród zgnilizny"....Poezja to taka wiatru dusza....to słowa na wynos.....Pozdrawiam.
Dragon42 dnia 05.05.2013 00:43
Walburga jeszcze
przez pierwsze dwie zwrotki sądziłem, że piszesz o miłości B)
Ktoś może zarzucić mi jak miłość może być zgniła i robaczywa? No ależ tak, bo ma swoje dwa oblicza, tej motylkowej i tej robaczywej. Kochania i zdrady.
Cytat:
co w paskudnym uśmiechu
pokazuję kły

czy aby nie literówka w grubasie? cały czas Używasz 3 osoby, a tu raptem 1 osoba.
zastanawia mnie też brak konsekwencji w powtórzeniach
(...) ona jest...(...)-I,II zwrotka, 1 wers
Jakby zabrakło konsekwencji w prowadzeniu myśli, prowadzenie i nagły teleport do rozciągniętego morału. Dwie myśli. Zbyt rozbudowana pointa. Ja szukałbym rozwiązania w jednym wersie.
Wiolin napisał:
Z takimi scenami nie przystoi poezji

Poezja to nie tylko piękne metafory którymi Czarujesz, to także zgnilizna. Wykrzyczenie emocji nie rzadko w brutalnym przekazie. Jednak Walburga i ja i wielu innych nie opanowała tego. Trzeba wpleść w tekst brzydotę by zachwycić czytelnika. Nadal jesteśmy po ciemnej stronie księżyca, ale drepczemy ku jasnej w pisaniu obrzydliwości w poezji.
Cmok Smok
Wiolin dnia 05.05.2013 07:05
Dragonie. Przecież każdy ma prawo pisać jak chce i co chce. Wyraziłem tylko swoje zdanie że dla mnie taka poezja nie jest poezją. Być może z moim "bla bla bla"już się nie mieszczę w jakiejkolwiek ramie współczesnego pisania. Teraz rozmawia się jaśniejszymi przekazami typu "zgnilizna, robak, kanibal...."
Jakoś też mnie nie przekonuje Twoja uwaga o "wplataniu w tekst brzydoty, aby zachwycić czytelnika".
Piszmy zatem jak komu wygodnie - jedni z góry na dół, drudzy z dołu do góry. W poczuciu dobrze zrozumianego powiedzenia - "wolność Tomku w swoim domku". Pozdrawiam.
Walburga dnia 05.05.2013 12:09
Dragonie kochany masz rację zaraz tą literówkę poprawię. Dziękuję za piękne i brzydkie słowa. ;)
Cmok smoczku :)

Wiolinie każdy jest inny. Jedni wolą tandetne mdlące romanse a inni (jak ja) oczekują strachu, potoków krwi, brzydoty i brutalności. Takie życie.

Jaki mam humor taki jest tekst i to widać.
Cieszę się jednak, że czy się podoba czy nie zawsze spotkam twój komentarz.
A jaśniejsza strona może kiedyś się znajdzie. :)


Pozdrawiam. ;)
mike17 dnia 05.05.2013 16:29 Ocena: Świetne!
Turpizm (łac. turpis = brzydki) - w literaturze zabieg polegający na wprowadzeniu do utworu elementów brzydoty w celu wywołania szoku estetycznego. Tendencja występująca w niektórych kierunkach poetyckich 2. połowy XX wieku, której cechą jest antyestetyzm i swoisty kult brzydoty.

To tytułem wstępu.
A nasz ukochany Wojaczek to o czym pisał?
O cipie, spermie, gównie, i krwi, ale takiej czarnej.

Jestem na TAK na każdy rodzaj poezji.
Natka, masz prawo do własnego świata.
Jedni o kwiatkach i wiosennym wzdychaniu, tu o letnim... (niech se każdy dopowie).
A twój turpistyczny pazur drapie :)
I wiem, że przeżywasz swoją poezję, nie piszesz pod kotleta, ani by spłodzić cokolwiek.
Masz w sobie wiele buntu i bólu (mylę się? jeśli tak, popraw), ale przynajmniej brzmi to wiarygodnie, czytelnie i jasno.
Bez pudru.
Bez lipy.
Walburga dnia 05.05.2013 18:24
Nie Michu nie mylisz się. :)

Dziękuje. Jak miło czytać twoje komentarze :)
Dragon42 dnia 05.05.2013 18:40
Wiolin więc mike mnie wyręczył w definicji. Tak każdy pisze jak chce, a każdy szuka co mu leży.
Cytat:
Być może z moim "bla bla bla"już się nie mieszczę w jakiejkolwiek ramie współczesnego pisania.

Ależ się Mylisz i masz Swój styl. Jedni czekają na Twoje bla,bla a inni czekają na robaki. Smocza łapa
----
Walburga niezamaco:) Cmok Smok
Wiolin dnia 05.05.2013 18:53
No i mamy jasność nad jasnościami. Pozdro Drag.
Walburga dnia 05.05.2013 19:00
Zgadzam się z Dragonem Wiolinie ja tam lubię sobie twoje "bla, bla, bla" poczytać. :)
Wiolin dnia 05.05.2013 19:15
Walburgo, to ja już nic nie rozumiem. Masz liryczną duszę a piszesz takie mroczne teksty....Przecież te sprzeczności kłócą się ze sobą. Widać kobiety chyba tak mają.....Pozdrawiam jednogródkowy.
Walburga dnia 05.05.2013 19:17
Wiolinie kobieta zmienną jest. :)
Nie mów, że tylko mroczne bo nie zawsze. ;) Oj, co się w mojej duszy kłębi to tajemnica o której świat nie słyszał hehe. :)
Wiolin dnia 05.05.2013 19:27
Właśnie widzę jak bardzo zmienną. Żeby nie było - pisz to co właśnie ta dusza skłębiona podpowiada. Tajemnic raczej nie zdradzaj. Niech sobie gdzieś tam w kąciku cichutko dojrzewają, no i pisz. Pracuj nad stylem. W tej materii trzeba własną drogą. P.
Walburga dnia 05.05.2013 19:33
Dziękuje Wiolinie. Cały czas pracuję, staram się coś pozmieniać aby było jak najlepiej. :)
A drogi cały czas szukam... :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty