Zwierze - Walburga
A A A
Od autora: Znalazłam moje stare opowiadanie (a raczej jego fragment) trochę poprawiłam, wyrzuciłam, pozmieniałam i zdecydowałam, że pokaże je światu. :)

„W świecie własnego ciała jesteśmy zagubieni, jest ono dla nas mrokiem i tajemnicą.”

Antoni Kępiński

 

Burza rozszalała się na dobre. Grzmoty waliły nad czarnymi jak smoła chmurami. Niebo przecinały błyskawice, oświetlając je na moment fioletowym światłem. On schronił się w starej szopie, w której spotykały się miejscowe dzieciaki, paląc papierosy i pijąc tanie wino. Chyba sam Bóg ochraniał te miejsce, dlatego gówniarze jeszcze nie puścili go z dymem za pomocą niedopałków. Był zmęczony, mokry i wściekły jak nigdy wcześniej w swoim życiu. Przeklinał cały świat. W napadzie złości nawet matkę obarczał winą. Krople wody spływały po jego tłustych, rudych włosach i chudej nienaturalnie bladej twarzy. Bliżej mu było do trupa niż żywego. W dłoni ściskał kawałek papieru. Kolejny grzmot, kolejny błysk. – Zawróć proszę.  - Cienki, piskliwy głosik od jakiegoś czasu odzywał się nieproszony w jego głowie. Chciał zwrócić na siebie uwagę. Dziurawił pazurami jego wnętrzności. Był takim małym cholernym zwierzątkiem – pasożytem, wspinającym się po żebrach. Jeszcze raz – ostatni spojrzał na kawałek papieru. Na jego twarzy pojawił się szeroki, szalony uśmiech, oczy mu zabłysły. Mimo że czuł jak stworzenie zaciska swoje zęby na jego sercu (o ile jeszcze naprawdę tam było, a mam, co do tego wątpliwości) nie chciał go wysłuchać. Wyciągnął z tylniej kieszeni spodni paczkę papierosów i odpalił jednego w miarę suchego skręta. Zaciągnął się parę razy, po czym podpalił kartkę. Trzymał ją, dopóki nie spłonęła całkowicie. Obserwował jak płomienie zabierają napisane na niej słowa, jak wspinają się po jego palcach. Czuł zapach palonych włosów. Chwile później szedł polnymi drogami w kierunku miasteczka. Choć wewnątrz gotował się ze złości, na twarzy pojawił się uśmiech, uśmiech zdradzający jego braki w uzębieniu.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Walburga · dnia 11.05.2013 09:22 · Czytań: 698 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 7
Komentarze
mike17 dnia 13.05.2013 21:22 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
Grzmo­ty kla­ska­ły nad czar­ny­mi jak smoła chmu­ra­mi.

oj, raczej może biły, waliły tłukły...
Cytat:
na­ły bły­ska­wi­ce(,) oświe­tla­jąc je na mo­ment fio­le­to­wym świa­tłem.

Cytat:
któ­rej spo­ty­ka­ły się miej­sco­we dzie­cia­ki(,) paląc pa­pie­ro­sy i pijąc tanie wino.

ale to nie koniec: palące i pijące...
Cytat:
Kro­ple wody spły­wa­ły po jego tłu­stych(,) ru­dych wło­sach i chu­dej

Cytat:
Był takim małym cho­ler­nym zwie­rząt­kiem – pa­so­ży­tem(,) wspi­na­ją­cym się po że­brach.

Cytat:
praw­dę tam było(,) a mam, co do tego wąt­pli­wo­ści)

Cytat:
Trzy­mał ją(,) do­pó­ki nie spło­nę­ła cał­ko­wi­cie.

Cytat:
(,)na twa­rzy po­ja­wił się uśmiech, uśmiech zdra­dza­ją­cy jego braki w uzę­bie­niu.


Natko, tekst surowy, wiesz, co mam na myśli...
Można było coś niecoś z niego jeszcze wycisnąć.
Dałaś tylko taką namiastkę, a ja chciałbym poczuć kopa!
Czuję, ale mam niedosyt.
Bo lubię, jak artystę ponosi.
Braki w uzębieniu na koniec są klawe.
Ale mogłaś całość dać na podobnym lajcie.
Z zajebiaszczym końcem.
Ale jak widzę ludzików z brakami w ząbkach, czuję wspólnotę, bo sam w boksie straciłem trzy :)

Super, że dałaś cytat z Kępińskiego - jest moim idolem od lat, czytałem wszystko, co napisał :)

Lubię twój mrok, wiesz.
I zawsze będę szukał w nim światła :)
Bo jest.
Walburga dnia 13.05.2013 21:38
Wiesz Mike to jest wstęp do dłuższej opowieści na którą mam pomysł... dość dobry. :)
Wstawiłam to po to by właśnie pisać dalej już z jakimiś wskazówkami. Co jest dobre, co można by poprawić. Po kawałku będę pisała i wstawiała. Oczywiście liczę na twoje wsparcie.

Zaczynałam od opowiadań (wiersze zaczęłam pisać stosunkowo niedawno). Jako dziewczynka w przedszkolu tworzyłam książeczki o przygodach pieska itp. I czuję się tu pewniej. :)

Mam nadzieje, że przy dobrej pomocy stworze coś dobrego... no i w końcu już jej nie będę potrzebowała.

Dziękuje Michuś! :)
Buziaki!
mike17 dnia 13.05.2013 21:43 Ocena: Bardzo dobre
Spoko, jak masz pomysł, wal śmiało.
I jedź szeroko, bez spiny, żeby czytelnik poczuł łomot :)
Im ostrzej, tym lepiej :)
Wiem, że to dasz :)
Dobra Cobra dnia 13.05.2013 21:52
Walburgo,

Przedstawiasz skromny wycinek czegoś większego. Trudno się skapować o co chodzi, gdzie zmierzamy, jaki jest pomysł.

Najważniejszy jest pomysł, z tego fragmentu nic nie wynika.

Literacko kombinujesz - jak na dobrocobrowe wyczucie - nieźle, pokaż mi tylko drogę, proszę.



Nie pasi mi to:


Cytat:
Chyba sam Bóg ochraniał te miejsce,
Chyba sam Bóg ochraniał to miejsce,

Cytat:
Kolejny grzmot, kolejny błysk. – Zawróć proszę. - Cienki, piskli
Kolejny grzmot, kolejny błysk.
– Zawróć proszę. - Cienki, piskli

Cytat:
(o ile jeszcze naprawdę tam było, a mam, co do tego wątpliwości)
Zdanie do wyrzucenia. Niepotrzebny wtręt.

Cytat:
Choć wewnątrz gotował się ze złości, na twarzy pojawił się uśmiech, uśmiech zdradzający jego braki w uzębieniu.
Choć wewnątrz gotował się ze złości, na twarzy pojawił się uśmiech, zdradzający jego braki w uzębieniu.


Może odważ się wstawić większy fragment, wtedy inaczej się czyta i rozumie.

Ukłony


Dobra Cobra
Walburga dnia 14.05.2013 18:56
Dziękuje bardzo za wskazówki Cobro :)
Dobrze więc napiszę, wstawię i będę czekała opinie. ;)

Pozdrawiam.

Michuś! Powiadam Ci: Niechaj tak będzie! :)
shinobi dnia 14.05.2013 19:01
Ciężko wyłuskać coś dobrego z tego tekstu. Krótki tekst powinien zawierać chyba jakiś element szaleństwa, być dopieszczony. Tu tego nie czuję, ale potencjał może jest.
Walburga dnia 18.05.2013 18:18
Shinobi dzięki. :)
Zapewniłeś mnie, że muszę dodać dłuższy kawałek tekstu.

Pozdrawiam. ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:71
Najnowszy:wrodinam