Rozmowa z Julią (pytania składają się wielokrotnie) - julanda
Poezja » Wiersze » Rozmowa z Julią (pytania składają się wielokrotnie)
A A A

uliczka zbiera hałas miasta
drzewom głuchną liście
od wczoraj wydoroślały migdałowce

wesoło tylko ptakom
nie zapomniały ćwiczyć treli
jeszcze w błyszczącym śniegu
dogoniony takt zaczynają od nowa

pytania otwierają metafory
pęcznieją krople na szybie
przez chwilę wyobrażasz
galaktyki

pod powiekami dziecka
gdy nie przychodzi sen
zmieści się kosmos

mówisz - nie ma powrotu -
niebo ograniczają ściany 
przewieszasz obrazy

znów dostrzegasz niezauważone
tata składał z gazety papierowe zwierzęta
nie wiedziałaś że to origami

geometria szczęścia?

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
julanda · dnia 13.05.2013 17:14 · Czytań: 523 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 7
Komentarze
Zola111 dnia 13.05.2013 20:08
Piękna pointa, powyżej - obrazy natury, w której zawisła refleksja o cykliczności w życiu miasta, człowieka, choć ten się zarzeka, że "nie ma powrotów", po czym "przewiesza obrazy". Nie wyrzuca, nie przekreśla. Przewiesza.

Zamyśliłam się, Julando, nad geometrią szczęścia. Dziś poddaje się zdefiniowaniu, kiedyś - po prostu było.

Serdeczności, pozdrowienia.

z.
Abi-syn dnia 13.05.2013 20:20
Obserwuję ...
(z rzadka)

A przecież znam Ciebie ze słowotworzenia, piszesz, rozmawiasz z Julią i nie tylko z nią, coraz dojrzalej, coraz lepiej, tak, że przystanąć trzeba i sięgnąć do tych pierwszych małych monodramów, robi wrażenie, naprawdę.
al-szamanka dnia 13.05.2013 20:37 Ocena: Świetne!
U mnie też pęczniały dzisiaj krople na szybie, a teraz dusza... bo znowu Twoje nowe czytam, Julando :)
Gdy przeczytam raz jeszcze rozkwitnie konwalią.

Pozdrawiam serdecznie :)
julanda dnia 13.05.2013 23:04
Zolu, jakoś nie umiem nie uciekać do puenty, ale wierzę, że każda jest początkiem drogi ku następnej, aż pewnego dnia, przyjdzie chwila na tę najważniejszą, jaka będzie nie wiem, ale mam nadzieję, że warto czekać. Dziękuję, że czytasz, pozdrawia cieplutko.

Abi, "słowotworzenie", "monodramat" - brzmi poważnie i szalenie artystycznie, miło się czyta.
Dziękuję. I pomyśleć, że kiedy zaczynałam cykl myślałam, że pewnie to będzie publikacja dla samej autorki, tym serdeczniej dziękuję i pozdrawiam.

Al, pewnie i moja, i Twoja kropla znają ten sam ocen, rzekę, strumień, źródło, a teraz zawisły na szybach okien, w miejscach, których nie łączy południk; świat jest tajemniczy.
A konwalie już kwiaciarze zbierają w bukiety. Wiesz, obudziłaś wspomnienia? Kiedyś jedna cudowna mama prosiła dzieci, aby nie zbierały konwalii, bo bardzo kocha te kwiaty. A ja pamiętam tamte las, tamtą mamę i majową wycieczkę. Jutro piętnasty maja, piękny dzień... Pozdrawiam Al, sercem Julki, która się zamyśla wspomnieniami...
Gipsy dnia 13.05.2013 23:17
Mnie także zamyśliłaś swoimi wspomnieniami. Klimatycznie tu u Ciebie. Będę wracać.
Pozdrowionka:)))
kolbertyna dnia 16.05.2013 13:54
Są takie momenty w życiu, że
Cytat:
we­so­ło tylko pta­kom

Wtedy koniecznie trzeba odkryć na nowo geometrię szczęścia i poczytać cykl Juliowo-Julandowy.
Ogłaszam konkurs na nowe synonimy "pięknie" i "doskonałe" :)
julanda dnia 16.05.2013 21:54
Gipsy, dziękuję, zapraszam, jeśli będzie po drodze w zamyśleniach. Pozdrawiam. :)

Kolbertyno, tej geometrii uczymy się każdego dnia, ona ma jedną wyjątkową cechę: przylega pięknie do najdelikatniejszych uczuć, wtapia się jak muzyka w indywidualność, daje się nosic w sercu i na rękach, sama potrafi unieść, aby pokazać z lotu ptaków, jak daleko sięga horyzont. Ze wschodami i zachodami cała geometria szczęścia ma wymiar życia.
A konkurs, myślę, że poezja go wygra, ona wciąż się ubiera w najpełniejsze metafory.
Pozdrawiam i, czy nie pora na kawę? :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty