Żabki zielone - akacjowa agnes
Poezja » Wiersze » Żabki zielone
A A A
Od autora: To jeden z moich pierwszych wierszy dla dzieci. Wiem, że sylaby nie pasują, że akcenty nie zawsze równo i rymy proste, jak konstrukcja cepa... Ale bądźcie tolerancyjni :p

Były sobie żabki, żabki zielone.

Nie żółte, nie białe, i nie czerwone.

Te żabki zielone były szczęśliwe.

Nie smutne, nie butne, ani złośliwe.

 

Aż nagle zjawiła się żabka inna.

 

Żabka niebieska! Inna to winna!

Niebieska żabka! Tak być nie może!

Gwałtu, rety! Kto nam pomoże?!

 

Żabki zielone były zmartwione:

Nową pomalować i załatwione!

Żabka niebieska prosiła miło:

Zostawcie mój kolor! Źle by to było!

Jestem niebieska, ale też żabka.

Ta sama głowa, noga i łapka.

 

A one na to: inna to winna!

Żabka zielona! Nie może być inna!

 

Żabka niebieska prosiła słodko:

Też lubię wodę, muchy i błotko.

Zostawcie mój kolor! Czy to jest ważne?

Malować żabkę? To niepoważne!

 

A one na to: Inna to winna!

Żabka zielona! Nie może być inna!

 

Żabka niebieska westchnęła smutno:

Dogadać się z wami będzie mi trudno.

Schowam się zatem pod tamtym liściem,

do swojej grupy mnie nie chciałyście.

 

Były sobie żabki, żabki zielone.

Nie żółte, nie białe, i nie czerwone.

Te  żabki zielone były radosne:

Nie ma już innej! Wołały doniośle.

 

Skakały, krzyczały, głośno śpiewały.

O bezpieczeństwie swym zapomniały.

Cztery bociany ruch ten ujrzały

i dobry obiad tego dnia miały.

 

 Żabka niebieska spod liścia wyjrzała,

niebieską główką smutno kiwała.

 

Niebieska żabka! Inna to winna!

Zielona być musi. Nie może być inna!

 

Czy inny jest winny? Czy inny jest zły?

Kto jest zielony? Żabki czy my?

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
akacjowa agnes · dnia 22.05.2013 14:07 · Czytań: 649 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 10
Komentarze
tydrych dnia 22.05.2013 20:20 Ocena: Bardzo dobre
"rozkumkała się Akacja żaby nawet zadziwiła
z tą niebieską nie przesadzaj zmień jej kolor moja miła".
Żartuję, ale te ich rechotanie tak wpłynęło na pisanie.
Wracasz do bajek i wierszyków dla dzieci? Bardzo dobrze :)
akacjowa agnes dnia 22.05.2013 20:46
Czyli uważasz, że najlepiej mi wychodzą? Cóż, widocznie na więcej mnie nie stać, jak tylko na łatwe, płytkie rymowanki... ale i takie wiersze ktoś musi pisać ;)
Miladora dnia 23.05.2013 00:07
akacjowa agnes napisała:
Cóż, widocznie na więcej mnie nie stać,

Ależ skąd, Akacyjko. :)
Takie wiersze to zaledwie wprawki poetyckie.
Chociaż wcale nie jest łatwo napisać bajkę dla dzieci, która w dodatku ma dobry przekaz.
A tu jest. I ujmująca pointa.

Przy małym dopracowaniu będzie w sam raz. :)
Trochę zabawy z rytmem i popłynie jak Wisła do Gdańska.

Serdeczności :)
Saul dnia 23.05.2013 13:34
Akacjowa pięknie i bajkowo ujęłaś problem jaki był, jest i zawsze będzie… Temat brzydkiego kaczątka przedstawiłaś w bardzo fajny i czytelny sposób, dorośli będą go zapewne rozbierać na czynniki pierwsze, ale dzieci będą zachwycone :] Na pewno przeczytam ją mojemu bratankowi :] Inność ludzi, szykanowanie, odrzucanie i atakowanie ich przez tych "normalnych" to kora okrywająca ludzkość. Kopernik był wyśmiewany i szykanowany, Apostołowie prześladowani i mordowani, alchemicy i zielarki paleni na stosach, filozofowie uważani za psychopatów i pijaków, jednak gdyby nie siła i wytrwałość ludzi innych od reszty to nadal, żylibyśmy w przekonaniu, że Ziemia jest płaska, nadal składano by krwawe ofiary z ludzi i zwierząt, a medycyna zaczynała by się i kończyła na obcinaniu kończyn. Bez czerni nikt nie doceniłby czystości bieli, zresztą żadna z zielonych żabek nigdy nie zrozumie jak czuje się ta niebieska do póki nie zagubi się w mrocznym lesie i nie trafi do miejsca, gdzie żyją same żabki niebieskie…
Zola i Miladora miały racje namawiając Cie do pisania bajek dla dzieci, za co należą się tym pięknym, zielonym żabką, brawa od brzydkiej żabki niebieskiej...Akacjowa słowik, nie będzie nigdy papugą, tak jak mysz, nie będzie nigdy lwem, zatem bądź sobą i idź zawsze za głosem serca :]
Pozdrawiam i dziękuję za ten tekst w imieniu tych innych, nie zrozumiałych brzydkich kaczątek, ale często jest tak, jak w bajce, że brzydkie wśród jednych okazuje się piękne u drugich, a to, co piękne u jednych jest brzydotą wśród drugich…
akacjowa agnes dnia 23.05.2013 14:01
Dziękuję, Milo. Doskonale zdaję sobie sprawę, że powinnam ten wierszyk poprawić i pewnie kiedyś to zrobię. Wtedy wystawię go w całej okazałości po raz kolejny :)

Wielkie dzięki, Saul, że nazwałeś mnie słowikiem - czuję się zaszczycona. Mądrze piszesz. Powiedz mi tylko, czy bratankowi spodobał się wierszyk :)
Saul dnia 23.05.2013 15:27
Akacjowa ja zawsze zwracam się do ludzi po imieniu :]
Na dzień dzisiejszy nie możliwością jest bym przeczytał Dawidkowi Twoją bajkę, bo dzieli Nas jakieś 2500 km, a Twoja bajeczka jest zbyt fajna by czytać ją przy użyciu skype. Wolę poczekać i zrobić to osobiście siedząc przy Jego łóżku i patrzeć jak uśmiech rodzi się na Jego twarzy pod dotykiem słów Twojego wiersza.
Nie wiem, czy piszę mądrze, ale wiem jak się czuję ta niebieska żabka, która zawsze jest inna, a do swojego domu wrócić nie może, bo tam żabki są błękitne, a nie niebieskie… Rodzice byli błękitni, dziadkowie, bracia, siostry tez, tylko ona jedna niebieska się urodziła. Jak to jest mieć to, co inni, którzy tego nie doświadczyli uważają za dar, a co dla Ciebie jest przekleństwem. Kiedy jest się za mądrym i zbyt dojrzałym na zabawy z innymi dziećmi, bo w czasie, gdy oni bawili się beztrosko, Ty całymi dniami siedziałeś zaczytany z pasją w oczach. Kiedy znajdujesz ludzi, którzy są na tym samym poziomie intelektualnym, co Ty, to też tam nie pasujesz, bo wszyscy z nich mogli by być ojcami twojego taty. Nie ważne co zrobisz to oni zawsze będą patrzeć na ciebie przez pryzmat swoich wnuków, którzy w tym czasie bawią się jeszcze samochodzikami… Zatem jedyne co Ci pozostaje to ruszyć w drogę i odnaleźć bratnia dusze, ale im dalej od domu, to tym bardziej kolor błękitny zmienia się w zielony…. Gdzie nikt nie słyszał o niebieskiej żabce, która swoim niebieskim rechotem sprawiała, że błękitne żabki wyskakiwały z butów… Nawet jak by ciało pomalować na błękitno, lub zielono, to wnętrze żabki i tak pozostanie niebieskie….
akacjowa agnes dnia 23.05.2013 15:50
Smutno brzmi Twój tekst... Może dlatego, że sam ze sobą nie do końca jesteś pogodzony. Ponoć jeśli człowiek akceptuje siebie w całości to potrafi się odnaleźć w każdym otoczeniu i każdym towarzystwie. Wszystko przed Tobą. Tylko nie walcz ze sobą ani całą resztą żabek, niezależnie od koloru ;)
Saul dnia 23.05.2013 16:53
Akacjowa ale ja już dawno jestem ze sobą pogodzony i nie żałuje niczego, bo wszystko co mnie doświadczyło sprawiło, że dziś już rozumiem, jak czuły się te błękitne żabki, które czuły się przy mnie nie doskonałe, bo ja wśród zielonych, też tak się czulem, gdy proste czynności, jak jedzenie, czytanie, pisanie i mówienie sprawiało mi problemy, co innym przychodziło z łatwością, gdzie człowiek nagle musi się przestawić o 180 %. Nie jest już ważne kto jest Twoją matka, a liczy się kto jest twoim ojcem, pokarmy jakie były zakazane nagle są ogólnie dostępne, dni święte staja się powszechnymi, a powszechne świętymi itp... Bycie słabszym uczy pokory i szacunku dla inności... Ci którzy mnie znają nazywają mnie czasem kameleonem, bo mam łatwość przystosowania się do miejsc i ludzi, dla mnie nie ma znaczenia czy ktoś ma lat 80 czy 8, bo z każdym umiem znaleźć wspólny język. Jestem niepokorny to fakt, ale pogodzony ze sobą i bez wewnętrznych sporów. Każdy dzień zbliża mnie do podjęcia próby odzyskania straconego życia i odwiedzin błękitnych żabek..... Byś miała kiedyś temat na kolejną bajeczkę :)
akacjowa agnes dnia 23.05.2013 17:06
Zatem czekam na relację z odwiedzin, kiedykolwiek one nastąpią..., i wtedy napiszę kolejną rymowaną historię. Może dla dzieci, a może wręcz przeciwnie :)
Saul dnia 23.05.2013 17:46
Akacjowa jak nastąpią to szybko się o nich dowiesz....... :]
Pozdrawiam i czekam na kolejny wiersz, nie ważne w jakiej formie :]

P.S. Im więcej dorosłych będzie krytykowało Twoje wiersze dla dzieci, to tym większa szansa, że dzieci je pokochają, gdyż mają zupełnie inne hierarchię wartości. Dziecko gdy zobaczy np. motylka to skacze z radości, a żeby dorosłego doprowadzić do podobnego stanu uniesienia to musiała byś mu podarować 100 tyś euro :] a i tak znaleźli by się tacy, którzy zapytali by się dlaczego nie 150 tyś? :]
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty