sycone - coca_monka
Poezja » Wiersze » sycone
A A A
Od autora: musiało się uleżeć
higroskopia. zaczyna się wśród palców.
stóp moczenie, prawie jak w winie, tylko
głębiej niż na długość języka.

uparcie. mydliny i gorąca woda są jak metafora,
zmniejszają gęstość minionego.

zawłaszczyć. cel prosty i w zasięgu
cynowego półwiadra. (to lepiej niż powiedzieć:
kalekie, bez ucha).

wilgoć. sięga po łydki. wlewana do wanny,
preparowana na żeliwnej płycie, przywiera
po szyję, tak długo, aż włosy staną się mokre.

kapilarność. i tania sól z biedronki – brzoskwiniowa.

tyle jesteśmy.







_______________
27.11.12/22.05.13


z cyklu: Laloba
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
coca_monka · dnia 24.05.2013 23:08 · Czytań: 732 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 12
Komentarze
Usunięty dnia 25.05.2013 09:31 Ocena: Świetne!
Coco,

zapamiętałam z Twojego komentarza pod jednym z moich wierszy, że sycone to jedno z Twoich ulubionych słów. :) Pięknie je rozwinęłaś, barwne te pawie jak w winie, świetnie i z humorem splotłaś metaforyczny i zwyczajny sens naszych codziennych ablucji. Podoba się, bardzo :) Pozdrawiam serdecznie :)
Wiolin dnia 25.05.2013 10:59 Ocena: Świetne!
Witaj Coca. Świetny wiersz. Robi wrażenie. Zrobił. Pozdrawiam serdecznie.
kolbertyna dnia 25.05.2013 12:53 Ocena: Świetne!
Coca, masz wyrazisty styl, świetnie dobierasz słowa, żadne nie jest zbędne. Określiłałbym Twój wiersz jako chaotyczny porządek. Uleżało się mądrze i zgrabnie. Tyle nas, ile wody z kranu zużywamy w ciągu życia. Super!
coca_monka dnia 26.05.2013 20:30
gwiazdo,
bo nie ma to jak się nasycić im wolniej, tym bardziej smakuje.
i muszę naprostować drobną pomyłkę, którą wzięłaś za dobrą monetę.
nie
pawie jak w winie - ale prawie.

niestety muszę poprawić, bo rzeczone pawie zmieniają całkowicie sens.

mam nadzieję, że po zmianie też będziesz się zachwycać - a spróbuj nie ;P

Wiolinku,
cieszą Twoje słowa, bardzo!

kolbertyno,
zatem i ja jestem kontenta, bo jakże bym miała nie być, voila.

kochani, ogromnie wam dziękuję! :)
serdecznie pozdrawiam.
Usunięty dnia 27.05.2013 15:34 Ocena: Świetne!
-sycone.
ono mnie tu
po na-

Fajny wyraz. Jak naczynie, które doskonale wypełniłaś znaczeniem.
Jest w Twoich tekstach element widocznego spinania się, cyzelowania, redukowania, ktrótko mówiąc, pracy rzemieślniczej, a ta zwykle mnie razi. U Ciebie efekt zdumiewająco gładki, ale nie obły, jakiś taki - nie wiem do dyabła - strukturalnie homogeniczny, organiczny.
Mam koleżankę. Strasznie brzydko robi jedzenie, które jest ostatecznie tak pyszne, że mi się śni. Pardon ;)
coca_monka dnia 27.05.2013 17:54
Ekszynie,
sycone z na- byłoby w czasie dokonanym, a proces wciąż trwa.

Ekszyn Dupacycki napisał:
jakiś taki - nie wiem do dyabła - strukturalnie homogeniczny, organiczny.


dokładnie taki jak psychika kobiety ;)

co do spinania się - jeśli masz czas i chęć, wskaż proszę - wszak muśnięcia pędzlem należy doskonalić. może to wina kropek, może jest ich zbyt wiele? ciekawam.

a za śnione jadło dziękuję i za poczytanie a owszem! ;)

serdecznie.
Usunięty dnia 27.05.2013 18:32 Ocena: Świetne!
Nie tyle ruchy pędzlem, co ślady na piasku, pozostałości po kamykach, które odjęłaś bądź poprzestawiałaś celem ukończenia mozaiki. No nie unaocznię obrysu dziury, którą wyczuwam. Bo to materia urojona.

Po czwarte, jak kobieta coś z siebie uczciwie wyjmie, to ja to zawsze zjem. Pardon.

Pozdrawiam, podziwiam, powrócę, powodzenia :)
coca_monka dnia 27.05.2013 20:16
Ekszynie, smakoszu,

dziękuję. wyczuwam co masz na myśli ;)

do poczytania!
Abi-syn dnia 28.05.2013 04:10
u mnie wrażenie, że słyszę Twój wiersz w wykonaniu Kasi Nosowskiej, perfekcja w przerywaniu i niewiadomowczymjeszcze, sięgam w zakamarki - puszczam słowotok, nie precyzując nic a przecież zmuszasz do luźnej interpretacji:

skrywany sekret intymności, gdzieś na pograniczu świadomości dziecka, moczenie.

i tylko biedronka ooooociupinkę burzy rytm, bez niej przekaz byłby bardziej uniwersalny.

PS:

są takie wiersze, które nie trzeba "rozbierać", wystarczy ułożenie słów, skojarzenia za każdym razem inne, szamotane:

jest Wiersz!
coca_monka dnia 28.05.2013 23:09
Abi-syn napisał:
i tylko biedronka ooooociupinkę burzy rytm, bez niej przekaz byłby bardziej uniwersalny.

Abi,
czasem trzeba coś umiejscowić w przestrzeni, żeby móc się odnosić, a poszukując uniwersalizmu biedronkę można zastąpić sklepikiem na rogu, czy apteką "pod liściem".

oraz, ekhem, dorosłe kobiety też moczą nogi, ale były kiedyś dziewczynkami owoż ;)

dziękuję za ciepłe słowa i K.N. - będzie mi się dobrze spać!

serdecznie!
marukja dnia 16.07.2013 21:33
Jeśli ktoś rzuca hasło 'sztuka nowoczesna', to widzę przed oczami różnego rodzaju instalacje. Jak dla mnie Twój wiersz to taka instalacja w poezji współczesnej. Bardzo obrazowy i wymowny w swoim minimalizmie, owianym chłodnym wiatrem. Piękna forma, fajny pomysł z wprowadzeniem słów-kluczy. Koniec - kapitalny. A biedronka jest przełamaniem, kontrastuje, a jednak spaja.
Pozdrawiam!
coca_monka dnia 15.09.2013 01:33
Marukjo,
wybacz brak odpowiedzi. byłam wakacyjnie nieobecna i umknął mi Twój komentarz.
cieszą bardzo pochwały. dziękuję skromnie, czerwieniąc się w jedno ucho ;)
zapraszam do się na częściej!

serdecznie!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty