Zdecydowanie. - Nadisee
Dla użytkownika » Czyściec » Zdecydowanie.
A A A
Od autora: Zbiór kilku krótkich refleksji z życia dwudziestolatki.
"Pierwiastki mnie", czyli stek bzdur, wszystko to na co już nie ma miejsca nigdzie.

Stopa wystająca spod kołdry, chłodny powiew wiatru, godzina dwunasta w południe. Kac morderca uchylił jej powiekę, zmusił do sięgnięcia po szklankę starej, tygodniowej wody. Zamoczyła w niej usta z niesmakiem, leniwie przetarła oczy i rzuciła bezwładnie głowę z powrotem na poduszkę. Wymemłana i zmęczona snem zanurzyła się ponownie w tej puchowej otchłani. Na chwilę znowu odpłynęła z tego świata w krainę tak dobrze jej znaną i lubianą, krainę snu. Lubiła niewiele rzeczy, ludzi, zjawisk, sytuacji i emocji, dlatego tak ważny był dla niej ten moment, moment ukojenia. Odrzucając jej niezaprzeczalne lenistwo można by przypuszczać, że właśnie dlatego spała do południa. To natomiast wie tylko ona sama, nikt z nas się już tego nie dowie.

Nie żyje.

Umarła śmiercią tragiczną, zagrzebała swój ludzki instynkt i emocjonalną głębię. Pozostała płycizna czynów, okrojone emocje, mocno przesadzone szczęście. Chociaż mimo wszystko była szczęśliwa, niewątpliwie. Spełniała się duchowo. Duchowo? Skąd ja znam takie słowa? Spełniała się w swojej karmie. Przynajmniej tliła (zza emocjonalnego grobu) w sobie taką nadzieję. Również byłam w szoku, że umarli mogą w sobie tlić jakiekolwiek przekonania czy nadzieje, a jednak, ta kobieta ciągle mnie zaskakiwała.

Wraz z jej śmiercią przyszedł alkohol. Inaczej, wraz z jej śmiercią przyszła sympatia do alkoholu. On jako zjawisko był jedynym mężczyzną w jej życiu, który nie zadawał pytań, nie rozrzucał ubrań, nie śmierdział, nie zachowywał się jak intelektualny dewiant a przede wszystkim nie ranił. Mimo wszystko, stosowała wobec niego zasadę ograniczonego zaufania. Lubiła mieć kontrolę nad swoim życiem i generalnie nad wszystkim i wszystkimi.

Tego popołudnia obudził ją dźwięk, którego nie znosiła, dźwięk wibrującej komórki. Nie lubiła kiedy ktokolwiek miał jakikolwiek wpływ na jej życie, zwłaszcza kiedy objawiał się on w tak trywialny sposób. Równie dobrze nadawca wiadomości mógłby wyważyć drzwi do jej mieszkania machając jej przed twarzą ładunkami wybuchowymi, albo zjechać na linie z helikoptera i zrobić dokładnie to samo. Treść wiadomości była oczywiście również wiernym odzwierciedleniem intelektualnych zdolności nadawcy:  ”Hej jak tam”…Cały dzień zastanawiała się na jakim poziomie trzeba się zatrzymać, żeby posiąść tak niesamowite zdolności w formułowaniu swoich wypowiedzi?  Później jednak przestała zawracać sobie tym głowę, miała w tym czasie bardzo ważną misję.

Musiała wypełznąć spod swojej ciepłej kołdry i doczołgać się do lodówki. Tylko tam tak naprawdę lubiła się przechadzać, aczkolwiek tego dnia…sami wiecie. Doczołgała się do niej, uchyliła delikatnie drzwi i w tej samej chwili oślepiło ją niebiańskie światło. Niepewnym ruchem ręki chwyciła dwu procentowe mleko w kartonie po czym ruszyła w stronę palników. To był ten moment jej dnia, w którym adrenalina osiągała niewyobrażalny poziom. Za każdym razem kiedy miała zamiar odpalić gaz, miała również wizję, rozsadzającej jej kiszki i rozrywającej mózg, masakry. Dopiero wtedy tak naprawdę czuła, że żyje.

Choć niewątpliwie umarła.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Nadisee · dnia 15.06.2013 08:15 · Czytań: 505 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 2
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Arras35 dnia 24.06.2013 15:47
Tak jak napisałaś są to refleksje. Zaskoczył mnie motyw karmy i duchowego odrodzenia. Obecnie człowiek nie myśli o swojej śmierci, bo jest młody, ale kiedyś nadejdzie ten czas. Proponuję byś rozwinęła się. Bo tak naprawdę czegoś mi tutaj brakuje. Okey refleksja refleksją, dla mnie zbyt mało by oceniać. Powodzenia. :)
Nadisee dnia 24.06.2013 22:19
Dziękuję za opinię. Tak naprawdę jest to zbiór opowiadań, które przedstawiają pewną historię dopiero wtedy, kiedy są czytane jedno po drugim. Nie do końca wiedziałam gdzie je umieścić żeby były widoczne, stąd też chaos w klasyfikacji. Jeżeli chodzi o treść, myślę, że bez ogólnego spojrzenia na całość, można to przyrównać do zdania wyrwanego z kontekstu, aczkolwiek to również jest kwestia dyskusyjna i pozostawiam ten temat dowolnej interpretacji.
Pozdrawiam :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty