Rozmowa z Julią (spotkanie przy filiżance kawy) - julanda
Poezja » Wiersze » Rozmowa z Julią (spotkanie przy filiżance kawy)
A A A

usiadłyście w ogrodzie
w domu kominek spał kamiennym snem
ciepło sadowiło się u podnóżka lata
- zapuszcza korzenie w kiełkujący lipiec

koty jak chińskie figurki
wpasowane w poduszki
łapały pojedyncze słowa na ucho

wszystkie linie doskonaliły
uskrzydlone kadry wpadały w obłoki
niebo ścieliło się jedwabiem

zostawiałyście najważniejsze
widok z okna i dobre słowa

są miejsca które trzeba chronić
cisza podnosi się by znowu milknąć
jak trudno oddychać o ważnym

czas się przesunął

dawny rebus wciąż nierozwiązany

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
julanda · dnia 15.06.2013 22:50 · Czytań: 618 · Średnia ocena: 4,88 · Komentarzy: 15
Komentarze
Antek dnia 16.06.2013 04:00 Ocena: Bardzo dobre
fajny, dalo się poczytać.
koty...hmm, dlaczego koty? mam jednego ancymona - uczę sie dopiero kotów...są inne niz psy
pzdr
julanda dnia 16.06.2013 04:42
Antku, fajnie, że się dało poczytać. Coś mnie obudziło, tamburyn liści na topoli, jakieś zafałszowane kra. A Ty, o tej porze, czyżby gdzieś na brzegu mapy, gdzie inaczej liczy się czas?
Koty akurat są inne od psów, prawda, teraz się zastanawiam, jakich lekcji wymaga ich poznanie i jak wielu. Julia coś o tym wie, zaczynała od koszyczka... z kotem.;)
Pozdrawiam pogodnie, myślałam, że to poniedziałek.;)
Usunięty dnia 16.06.2013 05:26 Ocena: Świetne!
Witaj Julando,

jak zawsze u Ciebie, nastrojowo, pastelowo, pięknie, "kiełkująco" czasem, z posmakiem legendarnym... Kominek śpiący kamiennym snem, koty jak chińskie figurki - wyłapane cudeńka :) Pozdrawiam serdecznie porannym słońcem :)
akacjowa agnes dnia 16.06.2013 09:30 Ocena: Świetne!
Czytając Twój wiersz miałam wrażenie, że lekko unoszę się nad ziemią. Lecz mimo to, łączył mnie z nią jakieś solidny metalowy drut, który nie chciał mnie wypuścić dalej ...
Zrobiłaś na mnie wrażenie tym wierszem :)
julanda dnia 16.06.2013 10:57
Gwiazdeczko, dziękuję, nastrój pokornie poddaje się myślom, słowom, lubi poezję i pięknie się w nią wpisuje. Ta, już prawie popołudniowa, kawa smakowała wierszami, a ja tak naprawdę chciałabym kiedyś złożyć cykl opowiadań. Być może stałyby się rozwinięciem Rozmów. Ale, póki co, jeszcze układam dzień do dnia, tylko geometria brzegów załamuje linie.
Pozdrawiam śpiewem muranowskich ptaków. :)

Akacjowa, może to nie drut, a silny magnes, który strzeże grawitacji? Dziękuję za ten komentarz, kilka linijek więcej, a oznaczyłabym, że pomocny. Coś jest bowiem na rzeczy. ;)
Pozdrawiam.
bosski_diabel dnia 16.06.2013 11:38 Ocena: Świetne!
...moja wybraźnia widzi Julię młodziutką i Tą już dojrzałą...niezłe spotkanie ;) jak zwykle przeuroczo u Julii :) pozdrawiam.
al-szamanka dnia 16.06.2013 20:59 Ocena: Świetne!
Cytat:
są miej­sca które trze­ba chro­nić

Koniecznie, Julando... nawet te miejsca, które miejscami być zamierzają, albo dopiero się nimi stają. Bo jeżeli chociaż trochę mają być, to już są ważne.
Jak zwykle pięknie i miękko. Po prostu po julandowemu :)

Pozdrawiam lśniącą niedzielą :)
Wiolin dnia 16.06.2013 21:46 Ocena: Świetne!
Witaj Julando. "Jak trudno oddychać o ważnym".....pięknie powiedziane, zresztą co ja mówię - to przecież u Ciebie można się dowiedzieć jak kwitnie burza, jakie spotkać w lesie pory, jakim jesieniom nie malować ust.... Pozdrawiam.
Zola111 dnia 17.06.2013 23:46
Julando,

Cytat:
czas się prze­su­nął


- pięknie!

Ta i inne metafory, jak to u Ciebie, proponują mi rozliczenie z czasem, wspomnieniami.

Pozdrawiam, odchodzę zauroczona kolejną Rozmową...

z.
kolbertyna dnia 18.06.2013 09:16 Ocena: Świetne!
Najważniejszy wers, jaki tu znajduję, to:
Cytat:
są miej­sca które trze­ba chro­nić


Przed słotą, przed smutkiem, przed nieprawymi ludźmi.

Piszę o najważniejszym, bo piękna jest całość.

Jakoś mi się ta Julia kojarzy z "Łukiem Triumfalnym". Umiera tylko czas. Przeklęty czas.
Czas gna, a dawne rebusy czekają na rozwiązanie.
Wasinka dnia 18.06.2013 13:15
Jak trudno oddychać o ważnym - to jeden z wersów, które wpadły we mnie najgłębiej. A przecież nie mogę pominąć ślicznego zestawienia kamiennego snu z kominkiem czy... A zresztą, wcześniej już też wymieniano, więc zostawiam cięcia wiersza i zapadam się w całość.
Metafory i obrazy wypełniają przestrzeń, można posmakować i odczuć, co też czynię - przy kolejnej już dziś kawie.

Pozdrawiam więc zapachem kawy i słońca.
Usunięty dnia 18.06.2013 13:38 Ocena: Świetne!
Jakby zmysły miały ręce, to właśnie takie wiersze by pisały.
Jesteś Julando jakąś membraną rezonującą, perełka na perełce :)

Dobrze, że w ciepło wplotłaś ciszę i ważność, a nie - pospolitym zwyczajem - radość i lekkość.
julanda dnia 18.06.2013 20:28
Zaglądam serdecznie podziękować, aż tyle komentarzy, we wszystkich ważne i dobre, dziękuję!

Bosski, Twoje zauważone jest takie prawdziwe, tak właśnie było... Dziękuję, serdecznie pozdrawiam.

Al, pewnie Jula opowiedziałaby więcej przy kawie, może, jeśli świat się tak filcuje, zbiliży miejsca na mapie, a rozepnie niebo. ;) Bardzo zmęczona, ale uśmiechnięta, pozdrawiam!

Wiolin, jak zawsze poeta, wszędzie, pięknie z tym malowaniem ust jesieniom... Cieplutko pozdrawiam.

Zolu, jak mam dziękować? Jedna z pierwszych zauważyłaś Julię i tak pięknie o niej mówisz.
Całym sercem, dziękuję najpiękniej, pozdro! :)

Och, Kolbertyno, pewnie dopowiedziałabym więcej o tych miejscach, jak nic dopowiem, miasto siada w kawiarenkach, jeśli Julia zajrzy na filiżankę kawy, opowie. ;) Pozdrawiam cieplutko. :)

Wasinko, cieszę się, kiedy odwiedzasz Julię. :) Ona tylko pisze życie, ale przecież to właśnie ono jest tym, co wypełnia. Dziękuję, pozdrawiam zachodem słońca, tym malinowym, bo już wróciły do miasta. :)

Ekszyn, niesamowite, zaskoczenie, ale się cieszę, a komentarz czytałam i czytałam; poważnie, to wyjątkowe słowa dla poetki ;), a ja za nie bardzo, bardzo pięknie dziękuję.
Pozdrawiam, prozą, ale poetycznie. ;)
Antek dnia 19.06.2013 22:09 Ocena: Bardzo dobre
Brazylia -5, na drugiej półkuli - czyli tej pod Wami:) pozdrawiam naprawdę gorąco:)
final count down(9) i nie ma to nic wspólnego z hrabią:) kłaniam
misty dnia 20.06.2013 20:28
Bardzo mi sie podoba.

Pozdrawiam serdecznie,
Misty
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty