okoceni - marukja
Poezja » Wiersze » okoceni
A A A
Od autora: Miau! ;)

nogi masz zgrabne wysyczał cicho
ona się migiem w kłębek zwinęła
czyżbyś ko-cicą była ko-bito
zawrzały słowa tak od niechcenia

uśpieni wzrokiem od wczoraj pustym
jutro grę powiek na nowo zaczną
choć raz zamrugaj rzęso istnienia
napręż brwi w łuki i celuj prosto

koty to takie miłe stworzenia
zwinnie szeptała gdy się kochali
rozmruczeć chcieli piosenkę nocną
krasy ogonek futro z jedwabi

on w budzie mieszka lecz nie jest psiakiem
ona jak myszka nie kot się skrada
a kysz zła chwilo zabrakło magii
różdżka zepsuta koniec zabawy

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
marukja · dnia 02.08.2013 18:58 · Czytań: 798 · Średnia ocena: 4,67 · Komentarzy: 21
Komentarze
wodniczka dnia 02.08.2013 20:24 Ocena: Świetne!
:):):):):):):):):):):):):)
uśmiechnęłam się po prostu:):).
oryginalnie i z pazurkiem;)
marukja dnia 02.08.2013 20:34
:):):) Dziękuję Ci wodniczko, bardzo!
Pozdrawiam jeszcze raz z uśmiechem :)
romantyczna dnia 02.08.2013 21:45
Witaj,
Ciekawy obrazek wymalowałaś ;) mam tylko jedno zastrzeżenie, a mianowicie
Cytat:
je­dwa­bii.
, ma być jedno "i" ;)

Cytat:
Roz­mru­czeć chcie­li pio­sen­kę nocną


ten fragment najbardziej mi się podoba, mimo że nie lubię kotów ;)

Pozdrawiam
marukja dnia 02.08.2013 22:01
Witaj romantyczna,
cieszę się z odwiedzin. Fajnie, że moje 'kotki' przypadły Ci do gustu.
Dziękuję za pomoc, poprawię, chociaż sama już nie wiem, jak będzie prawidłowo. Najlepiej i najprościej 'z jedwabiu', ale chodziło mi o liczbę mnogą, stąd te podwójne 'i', choć powoli już głupieję. ;)
Podrawiam również! :)
julanda dnia 02.08.2013 23:08
Zamyśliłam się nad tym smutnym obrazkiem. Poza tym "nocną piosenkę", bez inwersji, chyba też lepiej, gdy będzie "brwi w łuki". Świat marginesu społecznego, rzeczywistość, której żadna epoka nie uniknęła. U mnie pod oknem śpi właśnie bezdomny, kiedyś pewnie był radosnym chłopcem, gdy biegł do matki, kiedy wołała synka. Dziś wygląda jak wrak człowieka, śpi niespokojnie. A może Twój wiersz poznał z życia?
Pozdrawiam.
marukja dnia 03.08.2013 13:26
Witaj julando,
dziękuję bardzo za wizytę i komentarz. Cieszę się, że wiersz wywołał u Ciebie taką refleksję, to niesamowite również dla mnie. Pierwotnie miałam troszkę inny zamysł, bardziej humorystyczny, z przymrużeniem oka, ale widać, że poezja czasem otwiera więcej przestrzeni interpreptacyjnych, niż autor zawarł. Miło mi, że mój wiersz w jakimś sensie wspisuje się w to. Dziękuję Ci za czytanie.

Cytat:
Poza tym "nocną piosenkę", bez inwersji, chyba też lepiej, gdy będzie "brwi w łuki".

'brwi w łuki' - poprawię, strzał w dziesiątkę! Czegoś tu właśnie szukałam.
'piosenkę nocną' - zostawiam, bo łączy się poniekąd z 'pusto'; tak planowałam, żeby pod względem rymów trzeci wers w danej zwrotce nawiązywał do ostatniego z poprzedniej.

Pozdrawiam!
kamyczek dnia 04.08.2013 10:54
Koty chadzają swoimi ścieżkami, są pieszczochami, ich słodkie mrau potrafi zmiękczyć niejedno serce. Instynkt łowiecki mają we krwi, potrafią też boleśnie podrapać, jeśli poczują się zagrożone.
Ciekawie opowiedziana historia o kotach nie-kotach, do tego 10 zgłoskowe ramy, nienachalne rymy, no piękne to.
Cytat:
futro z je­dwa­bii.

- jeśli w wierszu występują jedwabie- w l. mnogiej, to pozbyłabym się jednego i (z jedwabi, ew. z jedwabiów, ale wtedy "siada" rym), jeśli jedwab - w l. poj., wówczas dopisałabym u (z jedwabiu).
Ale to nie zmienia faktu, że treść urokliwa.
Pozdrawiam. :)
gitesik dnia 04.08.2013 13:15
U autora tego wpisu, wiersz wywołał zazdrość a szczególnie te słowa
Cytat:
- zwin­nie szep­ta­ła, gdy się ko­cha­li.

To takie ludzkie i naturalne lecz nie dla wszystkich osiągalne.
marukja dnia 04.08.2013 16:12
Kamyczku,
cieszę się z odwiedzin. Uff, w końcu jedwabie jednoznacznie uratowane. ;) Dziękuję za pomoc.
Cytat:
historia o kotach nie-kotach
bardzo mi się podoba, jak to ujęłaś. Pozdrawiam z kocim uśmiechem. :)


Witaj gitesiku,
dziękuję za komentarz. Jeśli zazdrość, to jakże mocny komplement. ;););) Pozdrawiam!
bosski_diabel dnia 04.08.2013 19:50 Ocena: Świetne!
tak ten wiersz ma wiele możliwości interpretacji ja także odebrałem go bardzo refleksyjnie, poza tym powiem gratuluję pomysłu, pozdrawiam.
marukja dnia 05.08.2013 17:10
Dziękuję bosski,
niezmiernie się cieszę z odbioru, również pozdrawiam! :)
Silvus dnia 06.08.2013 23:49
Cytat:
Czyż­byś ko-ci­cą była ko-bi­to?
- za­wrza­ły słowa tak od nie­chce­nia.


A oddzielenie 'ko' jest mi podobające się, a drugi wers zbyt mało lotny. Zbyt dopasowany do rymu. Zbyt dla mnie niedopasowany do klimatu ('zawrzały' ).

Rzęso istnienia? Rzęso rozumiem, istnienia bym przełknął, ale razem?

Cytat:
celuj pro­sto

Wiem, że tam pasuje, a dla mnie zbyt techniczne (skojarzyłem łuk).

Cytat:
Koty to takie miłe stwo­rze­nia.
- zwin­nie szep­ta­ła, gdy się ko­cha­li.

Najlepsze.

Też mnie... takie melancholie tu biorą... ale nic nie mówiłem. ;)

Cytat:
Roz­mru­czeć chcie­li pio­sen­kę nocną:

Cytat:
krasy ogo­nek, futro z je­dwa­bi.

Łaaadne. :) Rozmruczeć... cud miód.

I te jedwiabie? Zmień, co? ;)

Cytat:
A kysz

Lubię ten zwrot.

Cytat:
w bu­dzie

Tu też, wiem, tobie pasuje semantycznie, a dla mnie buda ma złe skojarzenia.

Cytat:
Różdż­ka

Nie wiem, skąd różdżka. Czy to źle?

Ano. Podoba mi się "Od autora". :) :)
Całości nie dam większego komentarza, bo po co? Jest dobrze. A nawet - dobre przestrzenie!

Przepraszam, mogę tak powiedzieć? Wyrabiasz się. :)

Hm... silvuicznie.

Acha, PS.
Cytat:
Ona - jak mysz­ka - nie kot się skra­da.

No to bo ... ja bym dał 'nie kot' po przecinku przed myślnikiem, bo tak to wychodzi, że nie skrada się kot (czyli co w takim razie?), czyli 'ona - jak myszka, nie kot - się skrada'.

Silvuicznie 2.
marukja dnia 07.08.2013 23:02
Silvue,
miło, że zajrzałeś do moich 'Okoconych'. Lubię odnosić się do Twoich komentarzy, bardzo. ;)
Cytat:
drugi wers zbyt mało lotny. Zbyt dopasowany do rymu. Zbyt dla mnie niedopasowany do klimatu ('zawrzały' ).
Przyznaję, tak, jak na wrzenie to troszkę za mało tu bąbelków, ale tak jakoś wyszło. Od niechcenia? ;)

Cytat:
Rzęso istnienia?
Wiesz, coś w stylu wariacji na temat 'mrugam, więc jestem';)

Cytat:
dla mnie zbyt techniczne (skojarzyłem łuk)
I dobrze skojarzyłeś, bo jak łuk, to go napręż i celuj prosto, jakżeby inaczej! ;)

Cytat:
Cytat:
Koty to takie miłe stwo­rze­nia.
- zwin­nie szep­ta­ła, gdy się ko­cha­li.

Najlepsze.

Też mnie... takie melancholie tu biorą... ale nic nie mówiłem. ;)
Głowię się, myślę i rozmyślam, o co tu właściwie chodzi. Zaczyna to być fascynujące. :) Przyznam się, że nie rozumiem fenomenu - co te wersy wyczyniają na męskiej części publiczności? ;) Ale bardzo się cieszę. Może ot za bardzo obrazowo tu się zrobiło? ;)

Cytat:
dla mnie buda ma złe skojarzenia
Tak, dokładnie. Nie chodziło mi tu o aż tak negatywne asocjacje, chyba ta 'buda' za bardzo kładzie też nacisk na interpretację. Wiesz, zamiast 'mieszka' miałam pierwotnie 'czeka', i takie też znaczenie chciałam uzyskać. Hmm, do przemyślenia.

Cytat:
Nie wiem, skąd różdżka.
:):):) Możesz ją rozumieć, jak tylko masz ochotę. Tu leży pies, żeby nie powiedzieć kot, pogrzebany. ;)

Cytat:
Przepraszam, mogę tak powiedzieć? Wyrabiasz się. :)
Ałć, czemu zakłuło, przecież to komplement? Dziękuję :)

I dziękuję również za czujność - przecinek. :)

Było marucznie odnosić się do silvuicznych. Oby jak najczęściej.

PS Bez tych umlautów, nawet ciekawie, nie sądzisz? Marue, Silvue - jak to wygląda! Czadowo! :)
Silvus dnia 08.08.2013 10:30
Cytat:
Tu leży pies, żeby nie powiedzieć kot, pogrzebany.

I w tej chwili zrozumiałem jedyną słuszną interpretację (wcześniej jeszcze miałem wątpliwości). :) :) No, a... trochę wstyd się przyznać, ale naprawdę wcześniej nie wyczułem związku różdżki z tą interpretacją.
Bardzo mi się podoba przy tym, że jest jedna (wiem, wiem, co chcesz teraz powiedzieć, ale tak trochę uogólniam tu) (i, bądź co bądź, każdemu ciekawa), bo te różne różności, co czasem się spotyka - każdy interpretuje, jak kce. To nie dla mię...

Cytat:
Od niechcenia? ;)

Od niechcenia mogłyby zawrzeć, to tak... hmm... interpretacja sprytna... z tym, że mi to... bo 'zawrzeć' ma dla mnie klimat 'już się coś dzieje, więc trzeba atmosferę jeszcze bardziej podkręcić'. To znaczy, my wiemy, że coś się dzieje ;) - ale to 'dziać' w tym sensie rozumiem jako 'dzieje się w słowach' (a nie stricte w znaczeniu). No, a słowa to tu zdeczko tonujesz.

Co do rzęsy - no to w sumie wiem, wiem. ;) Chodziło mi o to, że zwrot zbyt wydumany, abstrakcyjny - zresztą: sama rzęsa staje mi tu okoniem, bo ani w tę interpretować, ani w tamtą...

Cytat:
jak łuk, to go napręż i celuj prosto

Też dopiero teraz zrozumiałem. :D Dzyń <lampka nad głową> W takim razie - co mają do tego brwi? Oprócz tego, że są łukami - dla mnie to niebliskie skojarzenie?

Cytat:
Może ot za bardzo obrazowo tu się zrobiło? ;)

Nie za bardzo. Pięknie. :) Nie wiem, czy gitesik miał takie same uczucia, co ja, co prawda...

Psiak - rozumiem. Już nie kłócę się, tak, jak napisałaś. Mam po prostu z nim skojarzenia zbyt mało, hm... nie z tematem wiersza. Ale teraz mi to wygląda, wygląda...

Dzięki. ;) Z czymś mi się te imiona kojarzą... ale jeszcze nie wiem, z czym... :(

Silvuicznie.

PS. Z tą zepsutą różdżką to jednak dobra puenta. ;)
marukja dnia 08.08.2013 12:02
Silvus napisał:
I w tej chwili zrozumiałem jedyną słuszną interpretację

Hihi, ale się uśmiałam. :D Jedynie słuszna - super to ująłeś, tak politycznie. :D A wiesz, powiem Ci jako ciekawostkę, że pisząc 'Okoconych' nie miałam najmniejszych zamiarów ani chęci, aby wiersz poszedł w tym kierunku. Sama się mocno zdziwiłam, gdy po przeczytaniu odkryłam ten kierunek. Tak poświadomie, dionizyjsko jakoś to wszystko wyszło.

Tak, z tą rzęsą to trochę abstrakcja. Jakoś w każdym razie podciągnę to pod po prostu mruganie / puszczanie oczka, do tej drugiej osoby właśnie, w celach... niecnych. ;)

Silvue, cieszę się bardzo z Twoich komentarzy. Są bardzo analityczne, wnikliwe, dociekliwe, do ostatniego słowa, a to jest mi bardzo podobające się, bo sama też zaczynam główkować - paradoksalnie - nad swoim. :)
Dziękować i pozdrawiać

marucznie.
Usunięty dnia 08.08.2013 12:26
Nie cierpię kotów, a najbardziej tych z kurzu :) Jakby się tak zastanowić, to można tu cos wyłuskać... zaleciało mi erotyką.. wiesz, "celuj prosto" "opadła różdżka"... mam jakieś dziwne skojarzenia (ogólnie współczuję, jak różdżka opada) :)
dla nie tekst dobry, aczkolwiek te "rozmruczane piosenki nocne" doprowadziły mnie do zdziwienia i śmiechu....
pozdrawiam znów gorąco, dark :)
Silvus dnia 08.08.2013 12:57
dark_kid napisała:
różdżka opada

Nie ma litości ta Marue, prawda? A czego ona by oczekiwała, to ja nie wiem... B)

EDIT:
marukja napisała:
pisząc 'Okoconych' nie miałam najmniejszych zamiarów ani chęci, aby wiersz poszedł w tym kierunku

Nie, tu ci nie uwierzę!
marukja dnia 08.08.2013 19:30
Witaj dark,
cieszę się z odwiedzin, miło.
Wiesz, słyszałam, że podobno ludzie, którzy nienawidzą kotów, w poprzednim wcieleniu musieli być... myszami. ;););)
Tak, zgadza się. Oby różdżka się nigdy nie psuła, nikomu - nawet czarodziejom. :rol:
Dziękuję za czytanie i pozdrawiam równie gorąco! :)


Silvue,
jak to czego bym oczekiwała? Magii! :bigrazz:
Naprawdę, tak właśnie było, słowo maruczne! Mi samej też trudno w to uwierzyć. Kto wie, może S. Freud jakoś by to wytłumaczył? ;)
Usunięty dnia 31.10.2013 23:52 Ocena: Bardzo dobre
marukja, czy to Ciebie widziałam, jak nocą ciemną przemykasz cicho, tam do Rudego, ach Ty, kocico...

Kapitalny obraz, skojarzenie dwóch światów, przenikanie, chwila zatrzymana, czyżby na szczęście? Nie, pozostał tylko po niej ślad zadrapania.

Niby prosty wiersz, a jednak pazurki widać.

B)
marukja dnia 31.10.2013 23:58
Widać pazurki, ale jakby też okulary, ciemne... ;)
Piękny komentarz Amso, dziękuję! Czytam i czytam i nie mogę się naczytać.

Pozdrowienia dla Rudego! :)
Usunięty dnia 01.11.2013 00:03 Ocena: Bardzo dobre
Przekażę, i wzajemnie dla zielonookiego, rude i zielone ładnie razem wyglądają :)
B)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty