kochając niewiedzę - Wiolin
Poezja » Wiersze » kochając niewiedzę
A A A

smakujesz mi
jak zerwane słońce
jutra zostało na godziny
więc myślę o tobie
przy każdym grzechu

bezsumiennie

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 17.08.2013 18:51 · Czytań: 798 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 21
Komentarze
kolbertyna dnia 17.08.2013 22:40 Ocena: Świetne!
Czytam ten wiersz wieczorową porą i wiesz, Wiolin, Twoje wersy trafiły mnie jak strzała. Ten, kto "smakuje jak zerwane słońce" może być tuż obok, z wiedzą, że zaraz zniknie, albo może być tylko w wyobraźni. To drugie miejsce jest bardziej pewne, bo wyrwać coś ważnego z pamięci może tylko amnezja. Mam wrażenie, że w pewnym wieku, z pewnym bagażem, każdy ma taką Osobę, o której myślli "bezsumiennie", która nie miała prawa się zdarzyć, a jednak. Najzabawniejsze, że ten człowiek czasem o tym nie wie. My też możemy być takimi osobami dla innych. Które świeciły zbyt mocno, by się do nich zbliżyć (na stałe). I zawsze już o nich będziemy myśleć. Choć sumienie podpowiada, że nie wolno, nie wypada. A serce wie swoje. Urzekłeś mnie swoim pisaniem. Jak zawsze, ale dziś bardziej. Zaczarowałeś tę noc.
julanda dnia 17.08.2013 22:56 Ocena: Świetne!
Nieprawdopodobne! Teraz bardziej czekam, kiedy wezmę do rąk Twój tomik, już bym chciała mieć i dotknąć nieprawdopodobnie wyjątkowej poezji. Bezsumiennie pragnę mieć, mogę? Pozdrawiam zagubioną nocą. :)
wodniczka dnia 17.08.2013 23:44 Ocena: Świetne!
oj tak, oj tak - i co tu więcej dodać:)
wszystko zostało powiedziane.
tylko ocena mi została - ale znów taka sama jak osób powyżej.
pozdrawiam
Usunięty dnia 18.08.2013 14:58
Chciałabym, żeby o mnie ktoś tak myślał, żeby wogóle myslał...
Bardzo ładnie napisane. Pozdrawiam serdecznie:)
gitesik dnia 18.08.2013 16:22
Mnie też poruszył tekst zacząłem się zastanawiać i przywoływać w pamięci osoby płci przeciwnej i to bezsumiennie nie daje mi spokoju.

Gdyby tak dało się to sumienie wymienić na nowe, jak spaloną żarówkę...
al-szamanka dnia 18.08.2013 19:19 Ocena: Świetne!
wiktoria napisała:
Chciałabym, żeby o mnie ktoś tak myślał


Po przeczytaniu tego wiersza też mi się tak marzy, eeeech.
Po prostu urzekający, niepokojący.
I tak sobie myślę - cóż tam motyle, bezsumiennie - to jest to!

Pozdrawiam :)
shinobi dnia 18.08.2013 20:01
Cytat:
więc myślę o tobie
przy każ­dym grze­chu


Ot, jak w kolano, strzał w trywialną męskość, w zjazdy na ręcznym podczas przywoływania wizji oczytanych koleżanek.
Wiolin dnia 19.08.2013 22:47
Witaj Kolbertyno. Ależ Ty ten wiersz rozebrałaś....a przy okazji moją wyobraźnię. Wybacz że za Twoje dużo, piszę tak mało, ale cóż pisać - zrobiłaś to za mnie i to z jakim polotem.....Serdecznie dziękuję.

Witaj Julando. Tomik właśnie "idzie "....Jeszcze tylko chwila. Żebyś dostała z dedykacją musisz niestety poczekać kiedy będę w Polsce. O wyjątkowości jednak nie dyskutuję. Każdy tomik dla kogoś kto pierwszy raz go wydaje, jest szczególny i wyjątkowy. W każdym razie to niesamowite uczucie....bbb dziękuję. Pozdrawiam.

Witaj Wodniczko. Cieszę się że i Tobie wiersz przypadł do gustu....Pozdrawiam.

Wiktorio - a może nie wiesz że tak jest..... nikt myśli nie zdradza. Ja właśnie posyłam Tobie pozytywną energię - dobrą myśl.....Pozdrawiam.

Witaj Gitesik. Ech wszystko byłoby lepsze właśnie gdyby nie gdyby"...."Wymienne sumienie" kupuję. Pozdrawiam.

Al - I ja westchnę ech....O Tobie na pewno ktoś myśli.....Na portalu masz tylu sprzymierzeńców, a nawet wielbicieli, już nie mówiąc o cichych....Pozdrawiam i dziękuję.

Shinobi....ale pojechałeś na tym ręcznym.....No trudno - kobiety są bardzo wrażliwe - ich reakcje też mogą być różne. Pozdrawiam.
Berenika dnia 20.08.2013 11:20
Cytat:
sma­ku­jesz mi
jak ze­rwa­ne słoń­ce
- to najlepsze :) właściwie reszta mi już w niczym nie pomaga, ani nic nie daje
Wasinka dnia 20.08.2013 11:37
Dwa pierwsze wersy rzeczywiście cudne, cudne.
Potem także mi się podoba. Szczególnie wymowne jest "myślę o tobie / przy każdym grzechu", przypieczętowane niejako mocnym akcentem bezzumienności. Odjeżdżam tutaj nawet w rejony zdrady, które jednak nakreślone są wizerunkiem duchowym tej, którą kocha naprawdę.

Pozdrawiam ze słońcem, które właśnie rozdarło chmury.
Usunięty dnia 20.08.2013 12:35
Wiolinie, jak zwykle nadajesz wierszą nieskazitelne piękno w kilku słowach.
Borek707 dnia 21.08.2013 11:00
Tyle treści w treści, z wykwintną prostotą i pięknym prowadzeniem. Ponadprzeciętnie i niezwykle umiejętnie. Jestem pod wrażeniem. Pozdrawiam :)
Usunięty dnia 24.08.2013 11:53 Ocena: Świetne!
Poruszające. Zachwyca, że tyle treści można zmieścić w kilku słowach. Gratuluję szczerze talentu i duszy.
Wiolin dnia 24.08.2013 12:15
Witaj Bereniko. Niezmierni miło mi za zauważone....Pozdrawiam serdecznie.

Witaj Wasieńko. No to mnie trafiłaś. Zasłużyłaś na poetyckiego buziaka :). Bardzo bardzo dziękuję. Pozdrawiam.

Slovio - dajesz mi niesamowitego kopniaka - pozytywnego. Dziękuję i pozdrawiam.

Witaj Borek. Niezmiernie miło mi gościć Ciebie. Zabieram Twój komentarz na resztę poetyckiej wyprawy....:) Bardzo dziękuję.

Witaj Elka. Właśnie wracam spod wiersz w którym się mierzymy na komentarze. Bardzo miło mi i Ciebie czytać pod wierszem. Pozdrawiam.
Usunięty dnia 24.08.2013 12:22 Ocena: Świetne!
Witaj Wiolin. Nie mierzę się z Tobą na komentarze, bo bym nawet nie śmiała. Twoja poezja zachwyca i nie można jej zestawiać z wierszem, pod którym się "spotkaliśmy". Starałam się za wszelką cenę rozgrzeszyć autora, ale dokładnie rozumiem co masz na myśli. Kiedy ktoś zastanawia się czy publikować, czy schować do szuflady, ostry komentarz może zatrzasnąć szufladę :-)
P.S. Czytałam wszystkie Twoje wiersze. Ten jest najpiękniejszy.
akacjowa agnes dnia 24.08.2013 13:14 Ocena: Świetne!
Nie da się ukryć, że miłość w tym wierszu jest, jak bezbrzeżny, bezdenny i bezsumienny ocean, w którym pływa słońce na grzesznej łódce, a klepsydra liczy, że może uda jej się ponownie stanąć na nogach :) Czasem lepiej jest nie wiedzieć ...
Wiolin dnia 24.08.2013 13:36
Witaj Elka. Nie jestem wyrocznią, ale takie wiersze psują mi dobry smak poezji....Co prawda oceniamy wiersz zaocznie nie znając opinii samego autora, ale on sam powiedział tym wierszem wszystko...

Naprawdę przeczytałaś wszystkie wiersze? Mam ich ok 700. Naprawdę bardzo Tobie dziękuję za tak przychylną opinię. Pozdrawiam.

Akacjowa....O kurcze - widzę że z Wami dziewczynami nie ma żartów, czujecie tak niesamowicie że aż...."Bezbrzeżnie" to jeden z moich wierszy. Jest tez w tomiku....Pozdrawiam serdecznie...
Usunięty dnia 24.08.2013 13:47 Ocena: Świetne!
Nie liczyłam :-) Ale czytam je od dawna. Aby czytać, nie trzeba się logować. Dotarłam do 47 strony więc ile ich było ? Chyba nadal będę czytać bez logowania. Ciebie serdecznie pozdrawiam.
Wiolin dnia 24.08.2013 15:11
Elka - teraz mnie rozwaliłaś totalnie. Medal dla Ciebie za wytrwałość. Złoty. Bardzo bardzo dziękuję. Dziś - przed godziną dostałem do ręki mój autorski tomik, wydany przez krakowskie Miniatury. jest do zamówienia pod adresem miniatura@autograf.pl Pozdrawiam.
szogunka dnia 24.08.2013 16:58
Myśleć o kim przy każdym grzechu.. intrygujące, doprawdy ładny splot słów.
Wiolin dnia 24.08.2013 17:11
Witaj Szogunko. No masz - jeśli wiersz intryguje to znaczy że spełnia swoją rolę. Dzięki serdeczne...
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty