Villanesca augustina - kamyczek
Poezja » Wiersze » Villanesca augustina
A A A


na polach ścierniska kłujące jak jeże
czekają na orkę zimową – głęboką
południem już słabiej przygrzewa nam słońce

i trzeba zawczasu pomyśleć o swetrze
znów cisza jak makiem by zasiał – nad wodą
w przybrzeżnych szuwarach ktoś spłoszył kokoszkę

to pewnie wędkarze (trwa sezon na leszcze)
na zrębach wiatr hula z pokrzykiem – jagodą
wilczomlecz już dawno kwiat zebrał w wierzchotkę

a w butli klaruje się wino z porzeczek
cudownie uroczo choć chłodno – nie przeczę
sierpnieje nam lato sierpnieje na dobre

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
kamyczek · dnia 21.08.2013 20:01 · Czytań: 882 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 14
Komentarze
deborah dnia 21.08.2013 22:03
Cytat:
sierp­nie­je nam lato sierp­nie­je na dobre


Masz rację kamyczku, a mnie jest szkoda lata jak śpiewa ktoś?
Miło było u Ciebie.

Serdeczności :)
Usunięty dnia 21.08.2013 22:16 Ocena: Świetne!
Piękne i ciepłe są Twoje wiersze, Kamyczko. Także i ten: klarowny jak wino z porzeczek , sierpienny, cudownie uroczy, pełen czarodziejskiej przestrzeni pól, zrębów, szuwarów.. :) Pozdrawiam ciepło, zauroczona niezwykłym klimatem Twojego utworu :)
akacjowa agnes dnia 21.08.2013 22:36 Ocena: Świetne!
Faktycznie, letnio tu, miło tu i sierpniowo, aż wychodzić się nie chce :)
viktoria12 dnia 22.08.2013 07:51 Ocena: Świetne!
I jeszcze w komentarz,
jak w warkocz
z nitek babiego lata
wplotę cytat:
,, a tu uwiądem narasta
winna jabłeczna pora
w szkle pękatego gąsiora..."
Strofy o późnym lecie,
jakże pięknie brzmią u Ciebie,
nostalgia się niesie za minionym,
jesień nadciąga, wraz z nią tęsknota za wiosną,
ale najpierw trzeba odpocząć
w zimowej ciszy jak makiem zasiał.
Już, już pełno koszy
dorodnych owoców.
Zbierz je, ułóż na półkę -
niech pachną poezją.
Pięknie piszesz,
wiadomo: Kamyczek
:)
wodniczka dnia 22.08.2013 13:20 Ocena: Świetne!
Ech - niestety sierpień. Poczułam - czytając. Wszystko odmalowane - widać obrazem.
Pzdrawiam
Usunięty dnia 22.08.2013 19:34
Nie podoba mi sie to, że "lato sierpnieje", w tym sensie, że kończą się wakacje i niedługo musze wracać do pracy. Poza tym świetny wers. Najbardziej podoba mi się wino z porzeczek. Lekkie słoneczko na twarzy, winko i reszta otoczenia, którą opisałaś. No iddylla:) Bardzo ładnie.
Pozdrawiam:)
Borek707 dnia 22.08.2013 21:12
Forma jest, przepraszam za te słodkości, urocza :D. Uśmiechem przeszedłem przez każdy wers, poczułem każdy zapach i smak. Do jednego tylko się przyczepię, zjeżone jak jeże, to żartobliwe oko puszczone do czytelnika czy może coś innego? Porównanie aspiruje do żartobliwego pleonazmu, takiego nadmiaru, który równie dobrze można połączyć z tematem wiersza, bo sierpień przecież, cały urodzaj rzuca się na nasze oczy i uszy. Ale ja do końca pewien nie jestem. Nie wiem jak to traktować, czy zaproponować ewentualne zastąpienie zjeżonych, wiersz ma delikatną strukturę, którą łatwo naruszyć. No poza tym jednym porównaniem to jestem pod wrażeniem. Pozdrawiam serdecznie :)
bosski_diabel dnia 22.08.2013 21:54 Ocena: Świetne!
malujesz, czarujesz i umiesz to przekazać, świetnie oddajesz swoje odczucia na tyle, że obrazy dotykają i moich oczu, pozdrawiam serdecznie.
marukja dnia 23.08.2013 13:44
Pięknie! Jak dla mnie kontuuacja wiersza 'Ech, lato', który nieustannie mam w pamięci. :) I ten też zagości na dłużej, doskonale wpisuje się w te dni. Kamyczku, Ty piszesz po prostu samą prawdę. :) I czuć tu naturę, przez duże N, jej powiew, energię, w Tobie. Troszkę zabieram i pozdrawiam sierpniejąc. ;):):)
kamyczek dnia 23.08.2013 15:39
Deborah, miejmy nadzieję, że po upalnym lecie zawita pogodna, szeleszcząca i pełna kolorów jesień.
deborah napisał/a:
a mnie jest szkoda lata jak śpiewa ktoś?

Dziękuję, pozdrawiam nostalgiczną piosenką http://www.youtube.com/watch?v=xpFZdJql8ns

Gwiazdko zrodlana, to pewnie sprawka natury, że poczułaś czarodziejską przestrzeń pól, zrębów, szuwarów… Pozdrawiam cieplutko.

Akacjowa agnesko, miło mi, siadaj i rozgość się, proszę. Serdeczności.

Viktorio12, Twój komentarz tak pięknie wpisuje się w treść villanesci, że mogę tylko westchnąć i podziękować. Dziękuję pięknie, poZdrówka.

Wodniczko, jak ten czas leci, ech.
Podziękowania.

Wiktorio, i już, już usta robiły się w podkówkę… a tu taka niespodzianka. Życzę samych przyjemnych dni w pracy. Rok szkolny szybko zleci i znów będą wakacje. Serdeczności.

Borku, zjeżone jak jeże – pierwotnie miało być: nastroszone jak jeże, ale restrykcyjna forma (3 +3 / 3 + 3) wymusiła niejako użycie żartobliwego pleonazmu, który będąc słownym nadmiarem, może spokojnie symbolizować sierpień jako czas zbiorów, jak to pięknie powiedziałeś w komentarzu:
Borek707 napisał:
bo sierpień przecież, cały urodzaj rzuca się na nasze oczy i uszy.

Zastanawiam się jeszcze nad zmianą na: kłujące jak jeże. Chętnie posłucham Twojej propozycji, Borku. Pozdrawiam, dziękuję za konstruktywny komentarz.

Bosski diable, to natura maluje, czaruje, ja tylko staram się ubrać to wszystko w ramy. Jeśli obrazy dotykają i Twoich oczu, to cieszę się bardzo. Dziękuję w imieniu wiersza i własnym.

Marukjo, nie zdradzę skąd peelka zdobyła porzeczki na wino, może faktycznie z wierszowego krzaczka z „Ech, lato”… hi, hi. Strasznie się cieszę, że przychodzisz pod moje teksty z komentarzem, a na dodatek pamiętasz wcześniej publikowane strofki, ech… rumienię się jak małolata. Dziękuję, kłaniam się pięknie.
:)
Borek707 dnia 23.08.2013 18:14
Mogą być i kłujące, użycie żartobliwego pleonazmu w celu podkreślenia owego nadmiaru sierpnia może trafić tylko do bardzo uważnego czytelnika, duża część może to wziąć za błąd, a nie za celowe działanie autora i oko puszczone do czytelnika. Moim zdaniem można zamienić. Ja również dziękuję za konstruktywną odpowiedź :).
kamyczek dnia 23.08.2013 18:47
W takim razie zmieniam na kłujące :) dziękuję.
al-szamanka dnia 24.08.2013 09:08 Ocena: Świetne!
Prześliczne!
Wymalowałaś obraz dojrzałych barw. Ciepłych, zachodzących spokojem stojącej już pod drzwiami jesieni.
Takie obrazy widywałam będąc dzieckiem, gdy spędzałam ostatnie dni wakacji na wsi.
Sielsko, z uśmiechem dobrych wspomnień.

Pozdrawiam porannie :)
kamyczek dnia 24.08.2013 14:58
Dziękuję, al-szamanko, cieszę się bardzo z Twoich odwiedzin.

Serdeczności. :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty