Modliszka 9 - zajacanka
Proza » Obyczajowe » Modliszka 9
A A A

Pani Wyuzdany Seks nawet nie wysiadła z samochodu, żeby przedstawić nam nowego chłopaka. Ten, nieco zawstydzony, chyba mu o nas mówiła, leniwie wysiadł z niskiego Peugota, zawadzając odstającymi uszami o relingi karoserii.
- Rashid jestem – wyciągnął rękę w moją stronę, cedząc słowa łamaną polszczyzną.
- O! A to ci postęp! Idziemy w bielszym kierunku! - samo nasunęło mi się na myśl.
Nie miałam wyjścia, musiałam podać mu dłoń, bo staliśmy na parkingu przed lokalnym supermarketem, a widzów zaczynało przybywać. Wrodzona złośliwość jednak wzięła górę. Wystawiłam dłoń do pocałunku. Wyuzdany Seks zmarszczyła nos, chowając się w tabun zakręconych włosów, a Rashid nie wiedział, co ma zrobić z moja ręką. Roześmiałam się.
- A gdzie baby? - Puściłam niewinne pytanie w eter, kierując je raczej do niego, niż do domniemanej matki.
Zmieszał się okrutnie i podszedł do auta od strony kierowcy.
- My love nie może mieć dzieci - powiedział, głaszcząc ją po włosach.
Wyuzdany Seks zamknęła się w sobie, skurczyła, rytmicznie machając głową w lewo i prawo.
Spojrzałam na ślubnego.
Jego oczy pytały: prawda? Czy dała się zamknąć pod trzecim dachem?

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
zajacanka · dnia 14.09.2013 09:45 · Czytań: 1099 · Średnia ocena: 4,2 · Komentarzy: 23
Komentarze
shinobi dnia 14.09.2013 13:03 Ocena: Bardzo dobre
Ładna scenka, zabawna i leciutko gorzkawa.
Szczególnie ujmujący moment to:

Cytat:
- O! A to ci po­stęp! Idzie­my w biel­szym kie­run­ku! - samo na­su­nę­ło mi się na myśl.


Pozdrowienia. :)
zajacanka dnia 15.09.2013 01:16
Dzięki za wizytę, Shinobi. Oczywiście wyłapałeś najlepszy moment. Ale tragedia czai się tuż za rogiem...
wienczyslaw dnia 15.09.2013 09:33 Ocena: Bardzo dobre
wszystko fajnie, tylko ostatniego zdania nie rozumiem. o co chodzi z "trzecim dachem"

bielszy kierunek - faktycznie - daje po oczach :)
Usunięty dnia 15.09.2013 11:54 Ocena: Bardzo dobre
Wciąga. Każdy kolejny element tej finezyjnej układanki bardziej niż poprzedni.
zajacanka dnia 15.09.2013 11:57
Muzułmanie mają prawo do wielożeństwa. Warunkiem jest jednak, by wszystkie żony mieszkały pod jednym dachem. W UK poligamia jest zabroniona, więc Muzułmanin z dwoma żonami kupuje "bliźniaka" (każda kobieta pod innym adresem) i prawny problem ma rozwiązany, a wciąż żony są pod jednym dachem. "Trzeci dach" to miejsce dla kochanki, nałożnicy, może być nawet innego wyznania, ale bez żadnych praw: Bez prawa do ślubu, majątku, dzieci.

Dzięki za wizytę, wienczysław :)
Arras35 dnia 15.09.2013 12:06 Ocena: Świetne!
Witam!
Super niezły tekst i pouczający. :)
Pozdrawiam
Arras
wienczyslaw dnia 15.09.2013 12:48 Ocena: Bardzo dobre
dzięki. teraz wszystko jasne. współczuję kobietom w krajach muzułmańskich. mają jeszcze bardziej przechlapane niż w innych częściach świata.
zajacanka dnia 15.09.2013 19:47
Morfina, Arras - dzięki za poczytanie i komentarze :)
Quentin dnia 15.09.2013 21:54 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo udany jak zwykle epizod, tylko czemuż taki krótki? Przecież aż się prosi, żeby coś, za przeproszeniem, dopieprzyć ;) a tu tylko ten "bielszy kierunek" i już koniec.
Nie wiem, może mam po prostu tendencję do rozwlekania tekstów, przez co nie pojmuję minimalizmu. Może tak być, w każdym razie zachęcam do spuszczenia pióra z łańcucha, bo styl, jaki prezentujesz w "Modliszce", jest mocny, dosadny i bije w poprawność polityczną, a to się przecież podoba. No jak mogłoby nie przypaść do gustu.

Cytat:
za­wa­dza­jąc wy­sta­ją­cy­mi usza­mi

te wystające uszy trochę mi nie pasują. Odstające chyba powinno być, albo może i wystające, tylko skąd wystające?

Pozdrawiam
zajacanka dnia 15.09.2013 23:57
Quentin, poprawiłam, dzięki. Czasem brakuje mi polskich słów lub po prostu perspektywy. A że minimalistycznie? Od początku serii tak było i tego będę się trzymać :)
puma81 dnia 16.09.2013 17:37
Ależ wredna jest Twoja bohaterka ;)
To pierwsza "Modliszka", którą przeczytałam i tak coś czuję, że cofnę się wstecz, by zassać więcej jadu:)
Pozdrawiam serdecznie.
Anima dnia 17.09.2013 17:46
Bardzo się cieszę, że po tak długiej przerwie pojawił się kolejny odcinek "Modliszki"! Moim zdaniem - co najmniej równie dobry jak poprzednie. Idea serii bardzo przypadła mi do gustu. Minimalistyczny, ironiczny styl tym bardziej.

Pozdrawiam deszczowo
Anima
zajacanka dnia 17.09.2013 21:31
Pumo, zapraszam do lektury wcześniejszych odcinków.

Dziękuję, dziewczyny, za poczytanie i zostawienie komentarza.

Pozdrawiam wieczorowo :)
zawsze dnia 07.10.2013 05:42
Zajączku,
wiesz, że lubię PWS, a tragedia - faktycznie - czaiła się za rogiem. Żywię do tej postaci dużą sympatię i zasmucił mnie nowy wątek.
Wasinka dnia 07.10.2013 09:14
O, dobrze, że Zawsze wygrzebała, bo może by mi umknął. Zamotany czas miałam i trwa.

Nic nowego nie napiszę - czyta się dobrze, człek ciekawy, co będzie dalej, ale serwujesz nam po malutku, po troszczeku.
Poruszasz problemy czy kwestie, które współcześnie nam panują, że tak powiem, a mimo oszczędności w słowach, nie szczędzisz ironii. W małym zdanku potrafisz zawrzeć ogrom złośliwości. Twojej bohaterce może nie nadaje to sympatycznego rysu, ale na pewno charakteru.
Jest ostrawo, lecz równocześnie z dziwnym smętkiem w tle, co oddaje np. zakończenie tegoż fragmentu.

Pozdrawiam z październikowym porankiem o zapachu kawy.
zajacanka dnia 07.10.2013 23:00
Wasinka, Ty to superanalityczna jesteś. W końcu ktoś dostrzegł jakakolwiek pozytywną iskierkę w bohaterce Modliszki.

Dziękuję za wizyty, dziewczyny:)
Almari dnia 08.10.2013 17:49
Żem machnęła od razu wszystkie odcinki i mi się podoboło, hej.
To tak hurtem wszystko powiem, a ty już sobie odniesiesz stosownie do poszczególnych odcinków ;) Pani Wyuzdany Seks jest bardzo dobrze zmontowana. Coś czuje, że pod tymi jej skillami można odnaleźć bardzo wiele w kontekście emocjonalnym. Główna bohaterka wali hipokryzją na kilometr, zwłaszcza z poglądami, ale jest przy tym bardzo prawdziwa, niemal namacalna, bo takich ludzi się spotyka na co dzień, także też bardzo dobrze. Ogólnie wciąga, także masz jeszcze jednego stałego czytelnika :)

Pozdrawiam ciepło
Giuliano Amoroso dnia 09.11.2013 01:33
Marne i poczwarne. Można oceniać raczej w kategoriach klinicznych niż literackich.
palenieszkodzi dnia 09.05.2014 13:56
Zgadzam się z Giuliano. Proponowałabym dla lepszego zdrowia portalu pisarskiego rozgonić różne towarzystwa wzajemnej adoracji, które niedługo dostaną cukrzycy od słodzenia kiepskim tekstom.
Usunięty dnia 09.05.2014 14:03 Ocena: Bardzo dobre
palenieszkodzi napisała:
Proponowałabym dla lepszego zdrowia portalu pisarskiego rozgonić różne towarzystwa wzajemnej adoracji, które niedługo dostaną cukrzycy od słodzenia kiepskim tekstom.

Pozwól, że to my będziemy trzymać rękę na pulsie. I dziękujemy, Portal ma się całkiem dobrze.

A skoro ta kwestia już została wyjaśniona, zapraszam do skomentowania tekstu, bo w ferworze walki o powszechny ład, chyba Ci to umknęło.
palenieszkodzi dnia 09.05.2014 14:19
Do morfina :
Twoja przekora jest śmieszna, ale skoro tak szybko i ostro w imieniu "my" zareagowałaś na mój komentarz, to coś w tym musi być :-)
Co do oceny tekstu, zgodziłam się z Giuliano, chyba czytałaś ?;p. Marne i poczwarne. Twoja ocena "bardzo dobre" jest o tyle mało wiarygodna , że tekst wisi od 14 września 2013 roku, a Ty zachwyciłaś się nim akurat 8 miesięcy później. Staraj się trzymać rękę na pulsie z większym zaangażowaniem ;p.
Usunięty dnia 09.05.2014 14:26 Ocena: Bardzo dobre
Mówiąc "my", miałam na myśli Redakcję Prozy. Również w jej imieniu prosiłabym o niespamowanie pod tekstami innych Użytkowników, jak to ma miejsce w tej chwili. W przeciwnym razie będę musiała dać Ci oficjalne ostrzeżenie.

Jeśli masz jeszcze jakieś obiekcje, zapraszam na pw.
Usunięty dnia 09.05.2014 17:18
Przeczytałam i wcześniejsze i tę część też.
Powiem tak... nie zachwyciłam się, wiadomo są gusta i guściki. Ale masz fajny styl... trochę ironii, trochę jadu, trochę śmiechu... ale nie łykam tego... może po prostu to nie mój typ... ale chciałabym zobaczyć co będzie dalej, jeśli oczywiście będzie.
Pozdro, dark_kid.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty