łomem przewartościowanie - weronikulus
Proza » Inne » łomem przewartościowanie
A A A

Był kiedyś okres, w którym prostszy tryb życia został zaniechany, a nowy nieukształtowany. Jabłka nie gryzło się już górnymi zęboma, a na spróbowanie sposobem dolnym było zbyt wcześnie. Oczy ludzi mrugały do połowy, z powodu ciągłego wypatrywania przyszłego domnknięcia w czasie. Ledwowanie w patrzeniu było sposobem na zobaczenie czegokolwiek.

Budowano ogromne mosty, których nie dało się przejść, bo jakoś stale i trwale zapadały się pod ciężarem adrenaliny śmiałków.

Biada Wam jeślibyście żyli w tych czasach mroczków i mostowiaków!!

 

Na olbrzymich telebimach światło wrzeszczało: „Umiar jest najlepszy” lub „Znaj chwilę stosowną”, ale ten kto odnosił te wartości do realnych zapotrzebowań popadał w obłęd. Żaden umiar ani stosowność nie następowały, wycieńczając ludy do granic możliwości, których w rezultacie nie było. Nikt z żyjących w tamtym czasie nie potwierdził, że przytoczone hasła głosiły ekrany reklamowe. Światło, które rysowało się ponad głowami było mocnemi energiami oślepiającymi. Istnienie tych słów potwierdza jednak fakt, że nikomu w społeczeństwie się to nie przyśniło, ponieważ czynność wpadania w objęcia Morfeusza nie miała racji bytu. W zasadzie niewiadomym pozostawała granica świtu i zmroku.

Marne były te białe dni, które pełzały niezauważalnie po jasnych ścianach domów, nigdy nie wchodząc na czarny sufit imitujący wymarzone niebo. Praktycznie ich nie było.

 

Był to okres pełen wybrzuszeń w anorektycznych warunkach. Lud cierpiał na niepewność sądzenia i trwogę brakujących form. Takim właśnie były nadrzędne cechy bytów. Ich wydłużanie w cierpieniach było krótkim epizodem przyszłości, rysującej się wiecznie w plotkach. Gadano nie do końca. Bano się brnąć we własne myśli, o które nie zabiegał narastający płoch, nie zamierzający być „po”. Wszystko minowało się do utworzenia wielkiej bomby, której wybuch nigdy nie nastąpił.

Dzisiaj byśmy o tym wiedzieli. Historia podaje jednak inny termin, określający ten okres, a mianowicie „czas siedmiu tęgich głów”. Spisy i dzienniki tamtych lat podają, że „łby” spotykały się w nie zamkniętym pokoju umieszczonym w otwartym mieszkaniu. Można było conieco podejrzeć. Nie zanotowano jednak żadnych puent. Jeden z mieszkańców wysunął zaledwie jedno zdanie, które dzisiaj jest uważane za wartość godną uczonych: „Ludzie są przeważnie źli”.

Podobno był to ósmy mędrzec, który teoretycznie zamknął ten okres.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
weronikulus · dnia 14.10.2013 19:38 · Czytań: 459 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 1
Komentarze
Quentin dnia 15.10.2013 22:08
Po lekturze jestem trochę mało usatysfakcjonowany. Nie przepadam za tekstami, nad którymi trzeba pochylić się z lupą. Lubię szybkie skojarzenia, takie pach, pach i już wiadomo, o co chodzi ;) Nie znaczy to, że jestem mało wymagającym czytelnikiem, wręcz przeciwnie.

Za każdym razem, gdy chcę przejrzeć twój tekst raz jeszcze, gubię wcześniej odnaleziony wątek. Za dużo tego jak dla mnie. Chętnie bym w tym pogrzebał, ale ostatnio nie mam za bardzo czasu, w związku z czym zaznaczam jedynie swoją obecność pod opowiadaniem twojego autorstwa. Pewnie jeszcze zajrzę w twoje twórcze progi.

Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty