dawne tak niedawne że jeszcze da się pamiętać - Wiolin
Poezja » Wiersze » dawne tak niedawne że jeszcze da się pamiętać
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18

beata jeszcze tęskni za białym misiem goniąc kormorany

swoje miejsce na ziemi znalazł żółty jesienny liść

 

jeszcze gdzieś po nocach cicho łka córka grabarza - odnalazł ją pewnie zegarmistrz

światła purpurowy

 

maleńka ewa dawno już urosła wspomnienie tylko po natalii

 

nadal płoną góry płoną lasy a przecież tak dobrze wstać

skoro świt gdy mimozami jesień się zaczyna

bo później już tylko windą do nieba

 

podpisano: małgośka

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 31.10.2013 17:00 · Czytań: 522 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 37
Komentarze
Wiolin dnia 31.10.2013 17:23
Przepraszam za to + 18. Wkleiło mi się przypadkiem - niechcący.
mike17 dnia 31.10.2013 17:33 Ocena: Świetne!
Dobra robota, Darku :)
Wiersz bardzo na czasie, adekwatny do dni, które teraz nadejdą, uświadamiając nam wyraźnie i bezlitośnie, że wszystko przeminie, i Ty, i ja, i oni, i my, pozostanie pamięć, nagrobki, parę wierszy, kilka opowiadań, garść zdjęć...
Smutne te twoje strofy, zgrabnie połączone ze znanych przebojów sprzed lat.
Tak, sprzed lat, co minęły i nigdy już nie wrócą.
Bo przygoda zwana życiem ma miejsce tylko raz, tu i teraz, i w miarę jak stajemy się coraz starsi i dojrzalsi, widzimy, że podążamy już tylko w jednym kierunku.
Tak nastroił mnie twój wiersz, a frazy przez Ciebie wybrane dopełniły refleksji nad życiem, jego gaśnięciem i istotą przemijania.
ajw dnia 31.10.2013 17:37
Taki wiersz napisany trochę od niechcenia, ale trzymający się kupy :) Jedynie dwa pierwsze wersy są dla mnie nielogiczne. Ogólnie miło powspominać dawne czasy i zreflektować się wreszcie, że "to nie my mamy czas, ale czas ma nas" jak mawia mój przyjaciel. Wszystko szybko przemija, tak szybko jak dawne przeboje. I zostają tylko wspomnienia i sentymenty :)
Usunięty dnia 31.10.2013 18:32 Ocena: Świetne!
Wow, brak mi słów na zachwyt, bo niewypowiedziany.

B)
Wiolin dnia 31.10.2013 19:00
Witaj Mike. Tak sobie pomyślałem że dobrze byłoby połączyć to wspólne przemijanie (przebojów i nasze) i oprzeć wiersz na takich właśnie starociach.... bo jak pięknie napisałeś - przemijają jak i my sami....Pięknie dziękuję za jak zwykle fajny komentarz. Pozdrawiam.


Witaj Ajw. Jak się domyślasz, wiersz oparty na tytułach dawnych i jeszcze bardziej dawnych przebojach, czy piosenkach lat 70 i 80. Dwa pierwsze wersy to tytuły wtedy chodzących na topie piosenek - "Beata", jak i Żółty jesienny liść, J Laskowskiego, "Biały miś" - nie znam twórcy...."Goniąc kormorany" - P Szczepanika. Idąc dalej - "Córka grabarza" - autor nieznany, jak i śpiewany przez T Wożniaka - piękny po wsze czasy, "Zegarmistrz światła pururowy"
Widać że Jesteś z tego tego nie pamiętającego już takich "rzeczy" rocznika:). Pozdrawiam i dziękuję za koment.


Witaj Amso. Oj tam oj tam - wystarczy to jakoś połączyć logicznie i może nawet udać się jaki taki wiersz....Pozdrawiam.
Usunięty dnia 31.10.2013 19:04 Ocena: Świetne!
Wiolin - wszak wiesz, że logiczna logistyka w wierszu to rzecz najtrudniejsza ;)

B)
Wiolin dnia 31.10.2013 19:08
Amso - co prawda logika od logistyki dosyć daleko, ale wyrazy brzmią podobnie;)
mike17 dnia 31.10.2013 19:13 Ocena: Świetne!
Znam te wszystkie kawałki, znam je doskonale, lubię, pamiętam z bardzo wczesnego dzieciństwa, i jak pewnie wiesz, wciąż żyję muzą lat 60-tych, dlatego twój kawałek to coś, co śmiało funkcjonuje jako niezależny wiersz, ale jakże subtelnie drga zwłaszcza teraz, kiedy nadszedł czas wspomnieć tych, których już wśród nas nie ma.
Jak pewnie autorów tych przebojów.
Jak naszych bliskich, a jest ich mała armia...
ajw dnia 31.10.2013 19:19
Wiolinie, nie w tym rzecz. Ja znam te wszystkie przeboje i wiem, ze wiersz jest zlepkiem tych tytułów. Po prostu:

beata jeszcze tęskni
białego misia goniąc kormorany


jest dla mnie nielogiczne.
Gdyby było:

beata jeszcze tęskni
za białym misiem goniąc kormorany


to i owszem, rozumiem sens :)
No chyba, że "goniąc" jest połączeniem , ze niby goni białego misia i kormorany. No nie kumam tego ni chu chu ;)
Wiolin dnia 31.10.2013 19:23
Mike - No tak - zresztą nie sposób wymienić ich wszystkich. Ja do dziś pamiętam jak na "Córce grabarza" szlifowałem pierwszy a-mol d-mol i G-dur.....Ech - jak to fajnie usłyszeć podobny głos w sprawie o czymś co było takie proste, ale i mające jakiś sens, wyraz, czy smak....Pozdrawiam Ziomala od muzyki.


Ajw - tak mi się umyślało. A nie można tęsknic "Białego misia, tylko trzeba tęsknić za "Białym misiem"?.....
mike17 dnia 31.10.2013 19:27 Ocena: Świetne!
A ja, jak mi Tata kupił pierwszą gitarę, kiedy miałem 12 lat, od razu kupiłem książkę z akordami i już po tygodniu grałem "Dianę" Paula Anki, a jako drugi "Twist and shout" Beatlesów.
Kurde, gdzie odeszły te czasy?
Moja miłość do muzyki jest stała: wciąż lata 50-te i 60-te, śpiewam, gram, wspominam.
Warto.
Tej muzyki już nic nie powtórzy.
Usunięty dnia 31.10.2013 19:27 Ocena: Świetne!
;) logistyczne dobranie słów, potem zaplanowanie ułożenia w logiczną całość, żeby wszystko zagrało właściwie, o to mi chodziło

B)
Wiolin dnia 31.10.2013 19:49
Ajw - a gdyby to podciągnąć pod tz język gwarowy? Zdaję sobie sprawę że to są proste, kiczowate słowa....


Mike - Oj - to szybko się zabrałeś za muzykę....Zatem mamy podobnie - obaj kochamy i robimy to samo :)

Amso - przecież wiem że wiesz o co chodzi.....:) Żartowałem.
Miladora dnia 31.10.2013 20:24
Cytat:
beata jesz­cze tę­sk­ni
bia­łe­go misia go­niąc kor­mo­ra­ny

Podpiszę się pod Ajw, że te dwa wersy do poprawki, bo brzmią strasznie. ;)))

Zrobiłeś sobie wycieczkę w dawne tak niedawne i musiałam się uśmiechnąć.
Ale popraw, błagam, bo ten niestylistyczny wers gryzie jak cholera.

Miłego :)
Usunięty dnia 31.10.2013 20:36 Ocena: Świetne!
oj, tam, wiem, że wiesz, że ja wiem, że wszyscy wiedzą, więc wypijmy za błędy

B)
ajw dnia 31.10.2013 21:27
Darek, gdybyś całość napisał gwarą to i owszem, a tak jest od czapy :)
mike17 dnia 31.10.2013 21:32 Ocena: Świetne!
Jest cool, bo Darek zmixował to, co naprawdę oddawało tamte czasy.
A to sztuka jest.
Ja byłem w podstawówce, a te hiciory pamiętam, jak dziś, więc jest git, bo taki feeling nie może zaginąć, to my go mamy przechować, a ci, co są dziś, co przechowają, Nergala???
Bravo, stary, i ilekroć uderzysz w tę nutę, wracam.
ajw dnia 31.10.2013 21:54
O, teraz to ja kupuję. Teraz to ma sens :) Dobra decyzja.
Wiolin dnia 31.10.2013 22:05
Witaj Milu. No dobrze. Myślałem że w takiej formie ten zwrot jest do przyjęcia. Ok - poprawiam i dziękuję za udzieloną lekcję. Pozdrawiam.


Amso - Wypijmy za błędy bo jutro znów idziemy na całość, a przecież znowu w życiu mi nie wyszło....Życzę kolorowych jarmarków. :)

Mike - super - dziękuję że mam muzycznego sprzymierzeńca......

Ajw.....ech, trudno mi tak ciągle ulegać kobietom, no ale skoro mają rację.....;). Pozdrawiam.
ajw dnia 31.10.2013 22:12
No ale nie ulegać to grzech ;) Grzech nieuległości. Umówmy się, że bedziemy to robić na zmianę. Raz Ty, raz ja ;)
Wiolin dnia 31.10.2013 22:17
Ajw - no co Ty? Tz że wszystko jest grzechem.....? No dobrze - to będziemy to robić na zmianę......:):):)
Usunięty dnia 31.10.2013 22:21 Ocena: Świetne!
będziecie na zmianę ulegać i grzeszyć? a to razem w parze nie idzie?

B)
mike17 dnia 31.10.2013 22:23 Ocena: Świetne!
Powiem tak: biesiadujemy na działce, pijemy i śpiewamy, grillujemy i tańczymy, bo jest gdzie.
W tle gra TAKA MUZA, wiesz, Darku, jaka muza gra akurat mnie, i zawsze będą powstawać wiersze o przemijaniu, nie ma bata, i to nas wkurwia, że rok za rokiem umyka, a my wciąż młodzi, a o rok starsi, jakby jakieś dziadostwo kradło czas.
Ja tam jadę cały czas tym samym torem, dla mnie czas stanął, a dla Ciebie, Darku?
Kochasz te lata, co minęły, coś, co już Ci nigdy nie będzie dane?
Mnie to tak jara, że szok, po prostu szok.
A w duszy gra wciąż melodia z dzieciństwa : http://www.youtube.com/watch?v=iGaF4tKUl0o
ajw dnia 31.10.2013 22:27
Trochę krótkie to życie, a juz po 40-stce to zapiętrala jak mały samochodzik i ciągle myślę " mało casu, kruca bomba, mało casu' B)
Wiolin dnia 31.10.2013 23:21
Amso - a tak się da?" Ja nie wiem - taki tryb wymyśliła Ajw.....Ja tam mogę nawet w parze (wodnej) byleby karabin nie zardzewiał.....;)

Mike - Wiesz, ja to wszystko obserwuje z pozycji czasu. Do niedawna lubiłem wszystko co nowoczesne, ale jakoś ten zachwyt powoli mija...Coraz bardziej tęsknię za byłym, tym już raz dotkniętym czasem. Kocham cisze lasu, muzykę tą, która miała coś więcej niż tylko słowa. Miała klimat, nastrój.....Wiesz - na flomarku w Niemczech kupiłem 85 letnią lutnię. Tam jest dopiero schowany dźwięk! Tak się rodzą arcydzieła.....Mike - wszystko jest poezją :):):).

Ajw - Ty masz 40? No to zdjęcia rzeczywiście kłamią. Z za fotografii wyglądają młodzieńcze oczy, i trochę piegów dla słońca.....Pozdrawiam dobrą 50 - tką.
Usunięty dnia 31.10.2013 23:37 Ocena: Świetne!
;) - można spróbować... hm sauna?
A takie młokosy po 40-ce, cóż oni o życiu wiedzą? Nic, po prostu nic ;)

B)
ajw dnia 31.10.2013 23:40
Darek, ja stara d.. jestem. 40stkę to miałam juz jakiś czas temu, a zdjęcie z 2012, czyli lekko przeterminowane. Widzisz, jakbyś miał fejsa miałbyś wszystko aktualne B) Dobranocka.
tydrych dnia 01.11.2013 13:41 Ocena: Świetne!
Aleś namieszał :)! Brawo. Za tekst i wmieszanie to tak znanych utworów daję : Super.
Zola111 dnia 01.11.2013 21:17 Ocena: Świetne!
Wiolinie,

odnalazłam 13 znanych piosenek. Nie pomyliłam się?

Już poprawione, więc nie musisz tłumaczyć, że "tęsknić białym misiem" to tak jak "pisać brailem".

Czytelnik woli - Czytelnik ma! ;)

Serdeczności. Uśmiechnęłam się w tym smutnym dniu. Pozdrawiam,

z.
kamyczek dnia 03.11.2013 14:30
Wspominkowo u Ciebie, Wiolinie, ciekawa lektura. Prawda, dawne tak niedawne, że jeszcze da się pamiętać.
Pamiętam ;) była jesień, staruszek portier...

Pozdrawiam.
julanda dnia 03.11.2013 19:02
;) Ja tam tęsknię białego misia, bo on przecież tak zwyczajnie jak język, któremu w potocznym bywa, niczym w przebojach, które ze zwykłych desek weszły na lakierowane parkiety. ;) Kapitalnie to skompilowałeś i chociaż z reguły drażni mnie taka zabawa, bo z tytułów i urywków można składać dziełka w nieskończoność, to tu się znalazł również sens; cholerne stare czasy, że też ich jakaś mimoza nie zdejmie, bo już tym peerelem mdli i nikt za to nie zapłaci...
Pozdrawiam ślicznie!
Wiolin dnia 05.11.2013 21:50
Witam. Przepraszam że tak późno odpisuję.


Amso - oj nie przesadzaj. Po 40 to już prawie wapniaki, więc i o życiu nie mało już wiedzą. Nie możesz tak generalizować. Niekiedy dziecko przeżyło już tyle że można by taką historią obdarować kilku dorosłych. Pozdrawiam.

Ajw. No masz - to rzeczywiście zdjęcia kłamią. ....Młodość nie na wierzchniej stronie leży, ale w nas - w duszy. W fejsa się nie bawię. Pozdrawiam.


Witaj Tydrychu. No tak - troszeczkę, ku pamięci - za minionym a jeszcze dobrze brzmiącym.....:) Pozdrawiam.


Witaj Zoleńko. O nie! piosenek jest 14.....Pewnie przeoczyłaś "Wspomnienie". Pozdrawiam wspomnieniowo.



Kamyczku - o widzisz - piękna piosenka - "Pamiętam była jesień...." Jest jeszcze w czym wybrać. Starocie się chyba nie starzeją.....Pozdrawiam.


Witaj Julando . No widzisz - Chociaż Ty jedna ze mną :) Ja też tęskniłem białego misia.....Ale pewnie takie rzeczy to tylko na Poetyckiej.....Piękna ta Twoja ulica. Taka niewarszawska....
Pięknie dziękuję za koment. Pozdrawiam.
Usunięty dnia 05.11.2013 21:53 Ocena: Świetne!
Wiolin - to był żart... no cóż, przez ten bark coś niezręczny...

B)
Wiolin dnia 05.11.2013 22:01
Amso - tak nie wolno z facetami. Ja ufam temu co piszesz.....
Usunięty dnia 05.11.2013 22:05 Ocena: Świetne!
Wiolinie - mnie chodziło o te 40-tki, zjechałeś mnie, o dzieciach mi piszesz, głupio mi się zrobiło, a to tylko takie żartobliwe spojrzenie było na tych tam, urodzonych na przełomie gomułkowsko-gierkowskiej epoki...

B)
Wiolin dnia 05.11.2013 22:08
Amso - oj to przepraszam. To nie tak miało być - zupełnie nie tak.....
Usunięty dnia 05.11.2013 22:10 Ocena: Świetne!
:)

B)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:34
Najnowszy:emilikaom