Poezja » Wiersze » nr 1
A A A
Od autora: :)



There was a time I shared myself so nervously You know,
I think I got away this time,
I think I got away from the lie.
(Kat Frankie, Boy Wolf)



podróże do wewnątrz wciąż kuszą. ale gdybyś pokazał
najgłębsze kopalnie, najdziksze miasta mordujące się nawzajem -
- nigdzie nie będzie straszniej. o mnie tylko tyle: uparłam się
 nie wychodzić z siebie. trzymać pion, linię. kreślić, aż zarys
 przybierze wyraźny kształt


ryby. rysuje się bosą stopą na piasku, żeby później zdeptać,
nim stanie ością w gardle. i nie pomoże na to kromka chleba
naszego powszedniego. uwierz, spowszednieję ci jeszcze
przed ostatnim oddechem. zimna ryba, głuchoniemy rybak.
nie będzie bajki, bo ktoś, kiedyś połknął


haczyk, to to słowo, które pozwala trzymać drugiego w sieci.
na przykład: roz (dzielenie) wód. a przecież nie chcesz
rozdwajać się na nowo, skoro pół życia byłeś jedynie pół?


moja miłość mieszka w szafie. nosi spódnicę w kolorze
wypłowiałego nieba. dawno wyschła z nadrzecznej wilgoci
i trzeszczy w szwach. takiej nie dotykaj, rozpadnie się
w palcach, pogubisz.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
alleluja con · dnia 01.11.2013 13:52 · Czytań: 1985 · Średnia ocena: 4,83 · Komentarzy: 29
Komentarze
Miladora dnia 01.11.2013 14:49
Miło znowu czytać Twój wiersz, Allelujko. :)
Jak zawsze - trzymasz poziom, pion, linię i kreślisz wyraźny kształt. ;)
Kilometry przestrzeni, w której gra słów odbija się echem w wyobraźni.
Ładne przerzutnie, ładne przenikanie znaczeń.

Ale przy okazji: ;)
Cytat:
po­dró­że do we­wnątrz wciąż kuszą bar­dzo.

trochę niezręcznie brzmi ten szyk.
Dałabym tak:
- po­dró­że do we­wnątrz wciąż kuszą. bar­dzo. -
Albo:
- wciąż kuszą podróże do wewnątrz. bardzo. -

Cytat:
i nie po­mo­że ci na to krom­ka chle­ba / spo­wsze­dnie­ję ci jesz­cze

Pierwsze "ci" można spokojnie pominąć.

Spokojnego dnia :)
alleluja con dnia 01.11.2013 15:10
Witaj, Milu :) Wracam po długiej nieobecności, ale wciąż monotematyczna ;) Jak zwykle nic Ci nie umknie, dziękuję. Pozdrawiam!
Miladora dnia 01.11.2013 15:12
Mam nadzieję, że zostaniesz. Bo dobrych wierszy nigdy za dużo. :)

Serdeczności :)
Usunięty dnia 01.11.2013 15:39 Ocena: Bardzo dobre
zazwyczaj czytając wiersze, spodziewam się odniesień, porównań, metafor i często jest tak, że autor pokazuje nowe znaczenie powszednich, że się tak wyrażę, słów. To jest odkrywcze, wzbogaca, otwiera wyobraźnię, daje pokarm emocjom. Tutaj odnalazłam strawę dla duszy.

Pozdrawiam

B)
alleluja con dnia 01.11.2013 18:18
Mila, jeśli wena pozwoli :)

amsa, raczej wtórne niż odkrywcze, ale ja zawsze mam problem ze swoimi tekstami ;) dzięki za komentarz :)
Usunięty dnia 01.11.2013 18:21 Ocena: Bardzo dobre
no tak, ale ja już wiem, że wszystko już było, lecz czasem trzeba to odkryć na nowo, tak właśnie zdobywa się skarby ;)

B)
Zola111 dnia 01.11.2013 21:03 Ocena: Świetne!
Allelujko,

tak się cieszę, że znów tu publikujesz!

To poezja w czystej postaci. Wolę, żeby wena pozwoliła.

Przez przerzutnię i pomysł na dwuznaczność w ostatnim wersie brzmi inwersja. Rozprawiłabym się z nią jedną kropką lub przecinkiem:

rozpadnie się
w palcach. pogubisz.


Ale to drobiazg.

Wiersz z tych, które się czyta z refleksją i zachwytem nad talentem Autora. Brawo.

Pozdrawiam,

z.
alleluja con dnia 02.11.2013 12:28
amsa, masz rację, ale każdy piszący marzy o tym, żeby być Kolumbem ;)

Zola, tam miał być przecinek, umknęło. Dzięki, dobra duszo :)
Zachary Ann dnia 02.11.2013 12:35
Cytat:
po­dró­że do we­wnątrz wciąż kuszą. ale gdy­byś po­ka­zał
naj­głęb­sze ko­pal­nie, naj­dzik­sze mia­sta mor­du­ją­ce się na­wza­jem -
- ni­g­dzie nie bę­dzie strasz­niej.


gdybyś wiedziała co zrobiłaś ze mną tym kawałkiem, to komentarz musiałbym pisać po 23:00.

Cytat:
i nie po­mo­że na to krom­ka chle­ba
na­sze­go po­wsze­dnie­go. uwierz, spo­wsze­dnie­ję ci jesz­cze
przed ostat­nim od­de­chem.


tu też - świetnie rozegrane.

Z uwag: możnaby wyrównać 4 i 5 wers do lewej krawędzi, bo są spacje, czy dwie, przesunięte w prawo. Chyba że miało tak być, to się nie czepiam.

Dobry powrót i okazja, żeby jeszcze raz wyruszyć w podróż przez twój profil.

Pozdrawiam,
Ann.
alleluja con dnia 02.11.2013 21:24
Zachary Ann, moje malutkie, pisarskie ego odrobinę urosło, dzięki i zapraszam - rozgość się w moich skromnych tekstach :)
Borek707 dnia 02.11.2013 22:51 Ocena: Świetne!
Cytat:
ryby. ry­su­je się bosą stopą na pia­sku, żeby póź­niej zdep­tać, nim sta­nie ością w gar­dle.

Nie mogę się podnieść z ziemi, po takich spiętrzeniach metafor. Są cudne, każda zasługuje na podziw i oddzielny akapit. Genialnie napisany wiersz, przyciąga, wciąga i niesamowicie kusi swoim urokiem. Idealne wyważenie formy i treści. Nie masz pojęcia co te wersy ze mną zrobiły, czuję się jakbym zobaczył jakiś semantyczny cud. Oby wena nadal Ci dopisywała, z niecierpliwością czekam na więcej.
alleluja con dnia 02.11.2013 22:58
Borek707, nie pisz mi tak, bo swoim komentarzem podnosisz mi poprzeczkę tak wysoko, że obawiam się czy dosięgnę ;) Dzięki, cieszę się, że znalazłeś tu coś dla siebie :)
Borek707 dnia 02.11.2013 23:01 Ocena: Świetne!
No co ja poradzę, że oniemiałem, dosłownie sparaliżowało mnie, stanąłem jak w wryty i chłonąłem Twoje wersy w niemym zachwycie. Za dobrze piszesz żeby nie dosięgnąć, co najwyżej ja nie mogę sprostać Twoim oczekiwaniom jako czytelniczki, w życiu na odwrót :D. Chwila kiedy znajduje się swojego mistrza jest chwilą szczęścia wszakże.
alleluja con dnia 02.11.2013 23:16
Oj tam, oj tam ;) Ja jestem jeszcze zielona, w porównaniu z tymi, którzy piszą naprawdę. Ale zapraszam, trochę tu natworzyłam i może uda się natworzyć coś jeszcze :)
Wiolin dnia 03.11.2013 00:22 Ocena: Świetne!
Witaj Alleluja. Jestem pod wrażeniem. Cały tekst wyważony właściwymi słowami. Całość brzmi i stroi. Pozdrawiam.
darek i mania dnia 03.11.2013 01:13 Ocena: Świetne!
takie wiersze chciałoby się czytać, mam wrażenie, że wiersz mi znajomy, tylko moja pamięć "mieszka w szafie. nosi" - (spodnie)- " w kolorze wypłowiałego nieba. " piękne wersy, znajdują dom i ciepło w mojej (X) gdzie X = pamięć, serce, dusza, wspomnienie, wyobraźnia, uczucia itd, itd... (do Twoich wersów zamiast "spódnicę" wpisałem swoje spodnie, bo komentował Darek a wiersz mną zawirował.)
Kasia 86 dnia 03.11.2013 08:58
Jest taka miła tradycja na Sycylii, skąd pochodzi mój Giuliano, że jak się kogoś bardzo nie lubi, wysyła mu się w prezencie rybę. Najlepiej rybę z uciętą głową. Przy czym, nie słyszałam, żeby podobne prezenty robili sobie małżonkowie. Bo tak, między nami - kobietami, rzuć dziada, jak masz go już dosyć!:)
ajw dnia 03.11.2013 18:09
Widzę, że całkiem sprawnie zabawiasz się słowem. Lubię czytać takie ciekawe kawałki. Pozdrawiam serdecznie :)
alleluja con dnia 03.11.2013 22:27
Wiolin, muszę Ci wierzyć na słowo, że brzmi, bo mnie słoń nadepnął na ucho :)

darek i mania, nie kojarzę odniesienia, ale faktycznie za blisko (bywa, że zapożyczam coś zupełnie nieświadomie, mój błąd) - zaznaczę fragment kursywą.

Kasia 86, dzięki za ciekawostkę, powtórzę PL-ce, żeby rozważyła Twoje słowa ;)

ajw, dziękuję za wizytę :)
darek i mania dnia 03.11.2013 22:46 Ocena: Świetne!
ups. to nie tak alleluja ! to ja do siebie wziąłem te Twoje wersy = miałem na myśli cały wiersz, że gdzieś się coś mi czytało, tyle że pamięć mam słabą . piękny wiersz i tyle (ps. to ja dam w kursywę Twoje perełki, które miały zobrazować moją pamięć a Ty swoje nie musisz;))
alleluja con dnia 04.11.2013 12:39
;D ostrożności nigdy za wiele hehe, nieraz zdarzyło mi się czytać własne frazy w innych tekstach i na odwrót - czasem coś czyjegoś zapadnie w pamięć i wyłania się, kiedy piszę.

pozdrawiam z uśmiechem :)
Esy Floresy dnia 09.11.2013 10:44
Witaj Alle,

jakby spokojniej w Twoim pisaniu. Mniej ironii, więcej smutku - tak jakoś czuję. Cieszy mnie, że znowu piszesz, co więcej dzielisz się owocem, bo dzięki temu mam okazję do wyśmienitej uczty, co ostatnio rzadkie.

Pozdrowienia!

ps. ciekawy dzień na powrót...
Wasinka dnia 09.11.2013 10:57
Obrazy osiadają, ładnie ciągniesz czytelnika w sieć słów.
I puenta... Tyle mocy, a tak delikatnie.

Pozdrawiam z sobotnią kawą w dłoni.



PS
Esy Floresy napisała:
ps. ciekawy dzień na powrót...

w sumie wymowny...
alleluja con dnia 09.11.2013 11:16
Eska, sama nie wiem co wyjdzie z tego pisania, długi czas myślałam, że już nie potrafię. Zobaczymy :) A z TYM dniem to niezamierzone ;)

Wasinka, dziękuję za miłą wizytę, również pozdrawiam :)
coca_monka dnia 10.11.2013 20:50
z jednej strony mówisz, nie bój się czytelniku, nie bój, a po chwili pozostawiasz do dyspozycji tylko oczy. jak w malignie, nie można się ani ruszyć, ani odezwać. nie mniej, mogę poddawać się paraliżom, złożonym z Twoich strof, często, a nawet częściej.

gratuluję powrotu i wyróżnienia!

serdecznie!

a tak drobnym drukiem. słowa przychodzą falami. jeśli pisze się cykl na różnych falach, to poezja jawi się jakby podczas fotograf zmienił przesłonę. tylko dni flauty są przygnębiające. szkwałom natomiast brakuje samotności. i nie to, że zapominamy, jak pisać. może po prostu nie ma o czym? voila.
Michal Szulczewski dnia 10.11.2013 21:16
Nie ma to jak zalogować się po to aby skomentować, po czym mieć problem z wyduszeniem z siebie słowa :D

Cytat:
upar­łam się nie wy­cho­dzić z sie­bie. trzy­mać pion, linię.


jakże zazdroszczę tych słów podmiotowi :p

piękne przerzutnie, symbolika i metafory zazębiające się w jednolitą całość. Tylko pozazdrościć takiego decorum.

Pozdrawiam
alleluja con dnia 13.11.2013 13:32
coca_monka, witaj! Piękny, poetycki komentarz, dziękuję. Mam nadzieję, że często będziemy spotykały się pod wierszami :)

tycenak - jeśli chodzi o napisanie komentarza, to ja mam tak bardzo często ;) a z tym "nie wychodzeniem z siebie" jest podmiotowi dobrze i źle, na pewno bardzo trudno, więc nie wiem czy warto zazdrościć ;) dzięki serdeczne za słowo!
liathia dnia 27.11.2013 12:36 Ocena: Świetne!
Dobrze mi w Twoim wierszu (wracam do niego i wracam, jakby nie chciał dać o sobie zapomnieć - lubię, kiedy tak się dzieje).

Pozdrawiam.
alleluja con dnia 27.11.2013 12:45
liathia , wiem coś o tym :) dziękuję, że chcesz wracać :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty