zmieszana nie wstrząśnięta - ajw
Poezja » Wiersze » zmieszana nie wstrząśnięta
A A A

jak wytrawne martini
sączę słowa prosto z ust
na języku smak chwil
z oliwką lub cytryną

w idealnych proporcjach
mieszasz w głowie aperitif
wyrafinowanym przepisem
rozbudzasz wyobraźnię

niepotrzebne klarowne obietnice
nie zaplanuję dnia kiedy cię stracę



/z tomiku "Biały Dogon" London 2013/

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 01.11.2013 16:46 · Czytań: 542 · Średnia ocena: 4,67 · Komentarzy: 18
Komentarze
Miladora dnia 01.11.2013 17:28
No i właśnie tu występuje subtelne zróżnicowanie pomiędzy "niewstrząśniętą" a "nie wstrząśniętą". ;)
(Jest) zmieszana, (ale) nie (jest) wstrząśnięta.
Podobnie - (Jest) znana (ale) nie (jest) poznana.
Żeby nie wywoływać następnej dyskusji nadmienię tylko, że w przypadku "nie nazwana" jest jednak inaczej.

Gratuluję tomiku, Ajw. :)
Może chciałabyś się wymienić?

Co do wiersza - nie mam zamiaru przyczepiać się do czegokolwiek nie dlatego, że jest z tomiku, ale dlatego, że nie mam się do czego przyczepić.
Klarowna forma, dobra treść, ciekawe odniesienia.

Miłego :)
mede_a dnia 01.11.2013 18:21 Ocena: Świetne!
<<Żeby nie wywoływać następnej dyskusji nadmienię tylko, że w przypadku "nie nazwana" jest jednak inaczej.>> Miladora

Nie rozumiem, Miladoro, takiej postawy: jestem taka subtelna, wszak to inni są napastliwi, nie chcę zatem znów wywoływać dyskusji, a jednak nie umiem jej zakończyć bez puenty: TO JA MAM RACJĘ.
A jej nie masz, Miladoro, po powyższym komentarzu tym bardziej, bo w dyskusji o "nie nazwana" nie roztrząsałaś funkcji imiesłowu, czy mamy tu do czynienia z : 1. której dotąd nie nazwano czy 2. która jest nie do nazwania, bo tak skomplikowana, a od razu zmieniłaś autorowi na „nienazwana”, nie znając jego intencji, w dodatku podpierając się internetowym słownikiem języka polskiego, nawet nie ortograficznym, który podawał tylko jedną z poprawnych możliwości, więc uznałaś „nie nazwaną” absynta za błąd. A potem usilnie przekonywałaś, iż stosowanie nadal rozdzielnej pisowni z imiesłowami przymiotnikowymi jest absolutnie passe i czas się było przyzwyczaić do nowej zasady. Teraz jakby Ci się nieoczekiwanie zmieniło Powyższy przykład ze zróżnicowaniem znaczeniowym „nie nazwana” , jak również ten z „nie wstrząśnięta”, pokazuje, jak mocno pozbawia się precyzji język, gdy stosuje się wyłącznie pisownię łączną z imiesłowami przymiotnikowymi. Bo jednak „nienazwana” to zupełnie co innego niż „nie nazwana”. Ale jeśli to zróżnicowanie nie jest z kontekstu jasne jak słońce - nie można uznać żadnej z form za błąd i należy przyjąć znaczenie wynikające z pisowni.
Wiolin dnia 01.11.2013 18:39 Ocena: Bardzo dobre
Witaj Ajw. Wytrawne Martini.....? Zgrabnie uszyty wiersz, z podobaniem się.....Pozdrawiam.
mede_a dnia 01.11.2013 19:15 Ocena: Świetne!
<< Jak wytrawne martini sączę słowa”- wyjątkowo oklepane: i zużyte: „sączyć słowa”, i „wytrawne martini”- jako wytarty synonim pewnej jakości.
Jednakże zestawienie tej frazy z dalszymi słowami wiersza rozbija doskonale banał i nadaje mu oryginalne znaczenie: słowa nie są moje, są z cudzych ust, a ja je smakuję, delektuje się nimi.
Dalsze dwa wersy- super! Świeże i smakowite. Pozostałe również, poza: << wyrafinowanym przepisem rozbudzasz wyobraźnię>> - tu mi trochę zgrzyta. Bo to już nie przepis, to co się dzieje, to już WYKONANIE. Opuściłabym „przepisem” lub jakoś to zmieniła, ale to ja, a to Twój wiersz. Poza tym: Świetne!
mike17 dnia 01.11.2013 19:24 Ocena: Świetne!
I ja dołączę się do chwalących głosów :)
Wiersz wyborny i z gatunku takich, w których jak w mechanizmie maszyny, wszystko jest na właściwym miejscu, nic nie zgrzyta, nic nie puka ani nie stuka, całość gada do czytacza i to jak!
Erotyka w twoim wydaniu jest mi bardzo bliska, tak właśnie postrzegam tę sztukę pisania w tej konwencji.
Ukryta w kokonie wersów treść i przekaz, ledwie majaczy na zewnątrz, dając delikatne sygnały, bodźce, które nietrudno jednoznacznie odczytać.
Jest namiętność.
I jest tak smakowicie podana, że nie grozi przesyt, bo bawisz się właśnie niedosytem, który można tu poczuć - erotyzm lekko zaznaczony czuje się, ale tak, by nie przytłaczał.

Witaj w klubie ludzi wydanych!
ajw dnia 01.11.2013 19:37
Milo - bardzo chętnie wymienię się z Tobą :) Oprócz "Białego Dogona" mam też drugi tomik "Szafirowa magia".Co do pisowni - faktycznie, tutaj jest zupełnie inna para kaloszy. Cieszę się, ze nie mam błędu, bo sama mam problem z pisownią z przeczeniem 'nie' , ale dzięki wczorajszej dyskusji wiele się nauczyłam :)

Wiolinie - bardzo dziękuję za uznanie :)

mede-o - zgadzam się, że oklepane i zużyte, ale starałam się, by poszło w dobrym kierunku. Namiętność czy miłość sama w sobie jest banalna, ale jak zauważyłaś chciałam je odbanalnić :)

mike - jak ja kocham Twoje komentarze. Są bogate w treść jak Twoje opowiadania :)
darek i mania dnia 01.11.2013 20:09
martini (wytrawne?) sączyć mogę z przyjemnością jak słowa. Ostatni dwu wers nie...nie- burzy moją degustację
Miladora dnia 01.11.2013 20:40
ajw napisała:
Oprócz "Białego Dogona" mam też drugi tomik "Szafirowa magia".

O, szafirowa magia przemawia do wyobraźni - lubię szafiry, magię też. :)
To co - chcesz "nakarmić wiatr" - wiersze?
Czy "Opowieści wierutne" - miniatury prozatorskie?
Bardzo się cieszę. :)


mede_a napisała:
Nie rozumiem, Miladoro, takiej postawy:

Wybacz, Medeo, ale nie dam się wciągnąć w następną dyskusję. :)
mike17 dnia 01.11.2013 21:51 Ocena: Świetne!
Fajnie, Iw, że wydałaś się już, to bardzo ważne dla twórcy, gratulejszyn :)
marukja dnia 01.11.2013 22:09
Cytat:
nie­po­trzeb­ne kla­row­ne obiet­ni­ce
nie za­pla­nu­ję dnia kiedy cię stra­cę

Bardzo podoba mi się koniec, ma to coś.
Całość przemawia cichym, wiarygodnym głosem.

Pozdrawiam!
Margareta dnia 01.11.2013 22:26
Bardzo mi się podoba ten wiersz... czuję pokrewieństwo fascynacji umiejetnie konstruowanymi slowami.;-)
A tak właściwie to jest pięknie, delikatnie o ostrym erotyzmie intelektualnej fascynacji i nie tylko. - tak mysle;)

Pozdrawiam i rowniez gratuluje tomiku.:)
ajw dnia 01.11.2013 22:57
darek i mania - wolałbyś, żeby wszystko skończyło się jak w bajce: ' żyli długo i szczęśliwie uprawiając seks jak marchewkę'? Niestety w życiu bywa inaczej - mniej banalnie, choć banał byłby bardzo wskazany. Pozdrawiam serdecznie :)

mike - dzięki, Tobie też gratuluję :)

Milu - poproszę obie i ja wyślę obie, ok? :)

marukja - tak, szczególnie puenta jest cichym głosem ..Pozdrawiam :)

Margareta - dobrze myslisz :) Mózg to bardzo erotyczna część ciała ;)
Kasia 86 dnia 03.11.2013 19:53
Piękny wiersz. Taki życiowy bardziej i roztropny wielce. To mnie natchnęło, aby dać Tobie i wszystkim kilka praktycznych rad:

Dokładnie wymieszaj sobie
Śmietanę w pomidorowej
Lecz proszę zupy nie wstrząsać
Bo się wychlupie... A jest gorąca

Mieszaj dobrze kapustę w garach
A patrz czy ci się nie przypala
Tylko nie wstrząsaj przypadkiem
Bo płytę zapaćkasz całkiem

Na koniec jeszcze ci powiem
Nie fisiuj, nie mieszaj mi w głowie
Bo wstrząsa wtedy coś we mnie
Obietnice są zbędne....

:)
ajw dnia 03.11.2013 19:59
Kasiu, a może napisałabyś w końcu jakiś wiersz zamiast tych "rymowanek dla koleżanek"? Praktycznych rad zawsze udzielała mi babcia, a Ty chyba młode dziecię jesteś jeszcze? ;)
Kasia 86 dnia 03.11.2013 20:02
Ojejku, po co od razu ten sarkazm...:) Chciałam Ci zrobić przyjemność a nie sprowokować, żebyś mi wypominała metrykę...:)
ajw dnia 03.11.2013 20:04
Kaśka, przyjemność to mi ślubny robi ;) Przecież to żarty tylko, a nie sarkazm. Dziękuję :)
darek i mania dnia 03.11.2013 21:23
nie­po­trzeb­ne kla­row­ne obiet­ni­ce
nie za­pla­nu­ję dnia kiedy cię stra­cę

miałem na myśli dwa słowa zaczynające wers na -nie- ; "niepotrzebne" i "nie zaplanuje" które burzyły mi rytm przy czytaniu, tak daleko z tekstem nie doszedłem, niestety. :)
ajw dnia 05.11.2013 18:11
rozumiem :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty