cuando menos piensas sale el sol - romantyczna
Poezja » Wiersze » cuando menos piensas sale el sol
A A A
Od autora: znaczenie tytułu: *kiedy najmniej się tego spodziewasz, wschodzi słońce

jak kiedyś wejdę zardzewiałą od czekania furtką.

bez pukania otworzysz wieloletnią pewność

w mój rychły powrót. minęło tyle czasu odkąd

ostatnio głaskałaś mnie rumiankiem. i choć

 

te ręce nie są już domem, nadal słodzisz

kroki. mieszasz skrupulatnie przemilczane

wiosny, nie pytając ile. zbyt wiele doświadczyłaś

nieprzespanych pytań. scałuj z powiek zmęczenie,

 

bo nie wiem kiedy znowu

otworzę się przed tobą

słońcem.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
romantyczna · dnia 11.11.2013 11:44 · Czytań: 510 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 22
Komentarze
akacjowa agnes dnia 11.11.2013 12:20 Ocena: Świetne!
Romantycznie, zwiewnie, sentymentalnie, nostalgicznie. Oto "moje" fragmenty:

Cytat:
jak kie­dyś wejdę za­rdze­wia­łą od cze­ka­nia furt­ką


Cytat:
mi­nę­ło tyle czasu odkąd

ostat­nio gła­ska­łaś mnie ru­mian­kiem


Cytat:
mie­szasz skru­pu­lat­nie prze­mil­cza­ne

wio­sny, nie py­ta­jąc ile


Cytat:
zbyt wiele do­świad­czy­łaś

nie­prze­spa­nych pytań


Czyli prawie wszystko :)

Pozdrawiam
Usunięty dnia 11.11.2013 13:00 Ocena: Świetne!
Normalnie wyraziłaś dobrze znaną mi osobę, ale chyba zrezygnowałabym z kropek i przecinków skoro porzuciłaś nadzieję na wielkie litery:-)

B)
romantyczna dnia 11.11.2013 13:33
agnes - jak mi fajnie, że znalazłaś tu coś dla siebie :)
amsa - nie wiem czy mogę zapytać o kogo chodzi? ja w większości wierszy mam taki zapis, mało literowy z kropkami, nie wiem czemu, ale lubię go. Nadzieję na wielkie litery porzuciłam już dawno ;) ale niech będzie, dla Ciebie rezygnuję z kropek.

Pozdrawiam
Usunięty dnia 11.11.2013 15:41 Ocena: Świetne!
romantyczna - nie warto dla kogoś rezygnować z nadziei, jak też z ulubionych kropek, możesz zapytać, to zawsze wolno:)

B)
romantyczna dnia 11.11.2013 16:07
amsa - zmieniłam to dlatego, że sama miałam co do tego wątpliwości ;) także nie czuj się odpowiedzialna, a jedynie pomocna :)
Usunięty dnia 11.11.2013 16:10 Ocena: Świetne!
romantyczna - takie podejście bardzo mi odpowiada, mogę w takim razie cieszyć się, że w tej kwestii miałyśmy zgodność. Jak i w innych ;)


B)
ajw dnia 11.11.2013 16:30
A ja bym jednak wolała zatrzymać kropki. Czytałoby się dużo płynniej, a tak - łamigłówka, gdzie kończy się jedna myśl, a zaczyna druga... Wiem, ze są zwolennicy takiego zapisu, ale ja do nich nie należę. Jesli żadnych znaków, to przynajmniej wersyfikacja jest informatorem, gdzie się co kończy, a tak - dupa zbita, jak mówią przedszkolaki, których nie wychowywano bezstresowo ;)
Natomiast gdyby były kropki to tu, to tam - to już zupełnie inna inszość.

Co do treści - kupuję w całości bez mrugnięcia okiem . Tekst jest dla mnie świeży, a niektóre metafory bardzo fajne. Podoba mi się w szczególności środkowa część wiersza oraz puenta :)
Pozdrawiam.
mike17 dnia 11.11.2013 16:42 Ocena: Świetne!
Czytałem obie wersje tego wiersza i obie mi się podobają, bo każda z nich ma jakieś swoje uzasadnienie: jedni lubią czytać bez interpunkcji, mają wówczas niejako większe pole do interpretacji, do własnych odkryć, do wejścia w wiesz po swojemu.
Natomiast przecinki i kropki wszystko z góry określają i wiersz staje się bardziej czytelny.
Ale gustów jest wiele i w każdym sporo racji :)

Wiersz głęboki, widać o samego początku, że opowiada pewną historię, mogę się mylić, ale chyba wzajemnych relacji dwóch bardzo bliskich sobie kobiet, których drogi się z biegiem lat nieco rozminęły, ale wciąż wiele je łączy, ale chyba też i dzieli...

Super metafory :)
Gra językowa na medal, nic nie wymaga zmian, wiersz dopracowany od a do z.
Bardzo żywy i intensywny, o czymś, a to bardzo ważne dla mnie.
romantyczna dnia 11.11.2013 16:57
ajw - pomyślę jeszcze nad tą interpunkcją, jak widac zdania są podzielone. Jak to rzekł Mike:
mike17 napisał:
jedni lubią czytać bez interpunkcji, mają wówczas niejako większe pole do interpretacji, do własnych odkryć, do wejścia w wiesz po swojemu.
Natomiast przecinki i kropki wszystko z góry określają i wiersz staje się bardziej czytelny.
Ale gustów jest wiele i w każdym sporo racji

Ja sprzedałam, Ty kupiłaś, lubię takie transakcje ;) Dzięki, że znów jesteś.
Mike - tak, wiersz opowiada historię, ale tym razem podmiotem jest mężczyzna, który dawno temu był chłopcem, a obecnie postanawia jednak (mimo wielu nieporozumień, czy też zaprzeszłych żalów) odwiedzić starą matkę, a ona nadal na niego czeka (jak to matka) i wybacza to, co było. Ale Twoja interpretacja też mi się podoba :)

Pozdrawiam
mike17 dnia 11.11.2013 16:59 Ocena: Świetne!
Bo ja właśnie obstawiałem matkę i córkę :)
Ale byłem blisko :)
romantyczna dnia 11.11.2013 17:00
Ty zawsze jesteś blisko, ale to nawet dobrze, że nie do końca, bo Twoje interpretacje zawsze poszerzają moje horyzonty :)
ajw dnia 11.11.2013 17:00
Mike ma rację, ale ja i tak obstaję za swoim ;)))
Mnie też wpuściłaś w maliny, bo myslałam, ze to o relacji córka-matka :)
mike17 dnia 11.11.2013 17:02 Ocena: Świetne!
Widzisz, bo ja lubię drążyć wiersze i ich sens, o czym do mnie gadają.
No jeśli wiersz jest abstrakcyjny, to sobie odpuszczam, ale tak jak tu dziś u Ciebie, tę relację poczułem od razu, trudną, ale niezakończoną :)
Twoje wiersze zmuszają mnie do umysłowego wysiłku, a to lubię.
romantyczna dnia 11.11.2013 17:02
pewnie dlatego, że jestem kobietą :p ale jakoś bardziej do tej roli pasował mi mężczyzna, bo uważam, że oni są bardziej zatwardziali i nieustępliwi w relacjach rodzinnych :) z góry zaznaczam, że wyrażam swoje prywatne zdanie, nie szufladkuję ;)
Mike, właśnie to staram się czynić, zmuszać Cię do myślenia ;)
mike17 dnia 11.11.2013 17:06 Ocena: Świetne!
Znam akurat taką jedną relację matki z córką, którą tu ujrzałem, od lat bardzo pokręconą i trudną, stąd moja interpretacja była natychmiastowa, bo jakoś tak jest, że synowie lgną do matek, a córki do tatusiów :)
romantyczna dnia 11.11.2013 17:09
Co racja, to racja. Ale sam widzisz, że zinterpretowałeś to poprzez pryzmat znanej Ci relacji, a że to akurat matką z córką była... Cóż, czytelnikowi pozostawiam pole do wyobraźni, w końcu wiersz nie zaznacza płci podmiotu, więc, droga wolna, jak Wam pasuje, tak sobie bierzcie :) a Ja Was w tym wszystkim tulę do serducha i dziękuję :)
mike17 dnia 11.11.2013 17:10 Ocena: Świetne!
:)
romantyczna dnia 11.11.2013 17:15
Póki co, ajw, kropki i przecinki wracają na swoje miejsce, zobaczymy, co dalej ;)
Margareta dnia 11.11.2013 22:48
niby o spotkaniu, a smutny wiersz. taka idylla zmieszana z niemożnością jej spelnienia. podoba mi sie, choc nie moja poetyka. Ale w swoim rodzaju swietny - zastanawia, zamysla.

i tez odczytalam matke i corke, moze dlatego, ze facet by chyba inaczej pisal troche o uczuciach.

Pozdrawiam:)
romantyczna dnia 12.11.2013 09:25
Margareta - smutny, bo powyższe sytuacje naprawdę się zdarzają i mają taki charakter. Cieszę się z odwiedzin, mimo że nie Twoje klimaty :)

Pozdrawiam
Wasinka dnia 14.11.2013 21:43
Bardzo delikatny wiersz, pełen odczuć i ładnych sformułowań. Otwierają się obrazy, które oddają klimat tego, co w słowach i między nimi.
Poruszają mnie zawsze relacje pomiędzy dziećmi i rodzicami, a Ty skleiłaś tutaj takie pudełeczko z pozytywką. Pełne wspomnień, przegródek, czekania, tęsknoty, miłości. Przeszłość, która dla matek często nie ma znaczenia, bo mowa o tej niekoniecznie dobrej, i teraźniejszość.
Furtka zardzewiała od czekania, pewność powrotu, rumianek, słodzenie kroków, nieprzespane pytania... To wszystko (ale nie tylko) otwiera drzwi, by zajrzeć głębiej, by poczuć.
I to jest bardzo dotykające:
Cytat:
te ręce nie są już domem

Bo czy kiedykolwiek ręce kochającej matki przestają być domem? Mój niepokój tutaj wzrósł...

Pozdrawiam księżycowo.
romantyczna dnia 15.11.2013 10:52
Wasinko - miło mi, że jeszcze zdążyłaś na wiersz o tym, że nigdy nie jest za późno. Ładnie ujęłaś te moje odczucia. Dziękuję za odwiedziny ;) I "pozytywki", do których mam sentyment.

Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:59
Najnowszy:pica-pioa