na skróty do spełnienia - romantyczna
Poezja » Wiersze » na skróty do spełnienia
A A A

szukam cię w oczach niezapominajek

już dawno zgubiłaś drogę we mgle

między nami tyle trzeszczących schodów

ciężko zliczyć wrastające w skórę

 

odzwyczajenia może kiedyś przypomnisz się

jesienią oparta o zjedzoną framugę

opowiesz dla kogo odeszłaś i wróciłaś

z podkulonymi marzeniami

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
romantyczna · dnia 17.11.2013 12:15 · Czytań: 356 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 11
Komentarze
ajw dnia 17.11.2013 13:41 Ocena: Bardzo dobre
Jakże bliskie są mi takie poszukiwania:

Cytat:
szu­kam cię w oczach nie­za­po­mi­na­jek.


w sumie straszliwy banał, ale ja też lubię takie poszukiwania.
W ogóle klimat tego wiersza odczuwam podskórnie..

W drugiej strofie wydaje mi się, że niepotrzebne jest dopowiedzenie:

Cytat:
drew­nia­nych drzwi


bo przecież gdyby były z innego materiału korniki, czy cokolwiek innego, co zjadło ową framugę nie dałoby rady wpierniczyć. No chyba, że rdza zżera, ale to nie pasuje do klimatu. Tu 'widać' bez dopowiedzenia, ze drzwi są drewniane.

Nie rozumiem dlaczego oddaliłaś od reszty wers z 'marzeniami'. Brzmi przez to sztucznie. Gdyby był razem z resztą płynąłby z wierszem, a tak - niepotrzebna pauza. Przynajmniej ja tak czuję, ale oczywiscie mogę się mylić. Jak coś pokombinujesz, to przyjdę z oceną. Teraz jeszcze nie :)
romantyczna dnia 17.11.2013 13:45
witaj ajw,
poprawione, dziękuję za sugestie ;) nie wiem czy teraz wygląda lepiej, te "marzenia" chciałam wyszczególnić po prostu. Może był to zabieg niezbyt przemyślany. W każdym razie fajnie, że znów jesteś ;)

Pozdrawiam
ajw dnia 17.11.2013 13:48 Ocena: Bardzo dobre
Z przyjemnością wracam :)
Przeczytaj sobie jeszcze raz i zastanów się, czy w ogóle zostawiać słowo 'drzwi', bo według mnie
Cytat:
opar­ta o zje­dzo­ną fra­mu­gę
w zupełnosci wystarczy :) Buziaki.
coca_monka dnia 17.11.2013 15:33
romantyczna,
mnie jeszcze jedno wyrażenie przeszkadza. wytłuszczone.

Cytat:
szu­kam cię w oczach nie­za­po­mi­na­jek.
już dawno zgu­bi­łaś drogę. do sie­bie.
mię­dzy nami tyle trzesz­czą­cych scho­dów,
cięż­ko zli­czyć wra­sta­ją­ce w skórę


to jasne jak słońce, że do siebie, a nawet jak do kogoś, to i tak owo dopowiedzenie jest niepotrzene, bardzo nawet niepotrzebne i zbędne.

i podpowiem jak to rozwiązać. podam kilka przykładów, msz pasujących, coś wybierzesz, albo wpadniesz na inny trop :) byle nie do siebie

szukam cię w oczach niezapominajek.

już dawno zgubiłaś drogę. we mgle.

między nami tyle trzeszczących schodów,

ciężko zliczyć wrastające w skórę




szukam cię w oczach niezapominajek.

już dawno zgubiłaś drogę. echo pytało.

między nami tyle trzeszczących schodów,

ciężko zliczyć wrastające w skórę



szukam cię w oczach niezapominajek.

już dawno zgubiłaś drogę. pośrednie sny.

między nami tyle trzeszczących schodów,

ciężko zliczyć wrastające w skórę




pukam również o drzwi :) framuga zwyczajowo i niezmiennie jest częścią drzwi i zbędne jest dopowiadać. to wynika z treści, że staje i się opiera o jakąś część drzwi. a jeśli nawet komuś przyszłoby do głowy okno, to też nie byłby zły domysł. ileż razy, jako dziecko, zamiast wejść do domu, zaglądałam do babcinej kuchni przez otwarte okno :)



dodatkowo przeszkadza mi jeszcze interpunkcja, nad którą można by jeszcze pomyśleć, ponieważ potykałam się, czytając. przecinki i kropki zdają się w tym układzie przeszkadzać bardziej, niż pomagać. mam propozycje.


szukam cię w oczach niezapominajek.

już dawno zgubiłaś drogę. echo pytało.

między nami tyle trzeszczących schodów(.)

ciężko zliczyć wrastające w skórę



odzwyczajenia. może kiedyś(.) wrócisz

jesienią(,) oparta o zjedzoną framugę(,)

opowiesz dla kogo odeszłaś

i wróciłaś. z podkulonymi marzeniami.



niestety odeszłaś i wróciłaś, w takim zestawieniu (z marzeniam) niweczy wysiłek wierszy poprzedzających. powrót wynika z kontekstu. można go, jeśli koniecznie chcesz, wyrazić inaczej. przemyśl puentę. bo warto. liryczny obrazek zyska na prostocie i kolorze.


owoż rozbudziłaś moje wspomnienia, więc warto było się zatrzymać.

serdecznie!
romantyczna dnia 17.11.2013 18:20
ajw - drzwi przemyślane i wyrzucone ;)

coca monka - jak już wspomniałam wyżej, wyważam drzwi ;) Dziękuję za liczne sugestie, na pewno się nad nimi zastanowię i wybiorę jedną, albo sama jeszcze na coś wpadnę ;) nie lubię się kimś wysługiwać, choć wiem, że dobrze radzisz ;) W wolnym czasie jeszcze podłubię nad tym wierszem. A co do słowa "odeszłaś", jeśli go wyrzucę to będzie jakby odchodziła z podkulonymi marzeniami, a ona z nimi wróciła. Może słowo "jesteś" byłoby bardziej odpowiednie? "Dla kogo wróciłaś i jesteś". Póki co dziękuję za pomoc :)

Pozdrawiam
Usunięty dnia 17.11.2013 19:21
O losie... ale mnie zabolało coś w sercu... ta interpunkcja, te biedne kropki... osamotnione w wersach... postawione tu i tam (bez przemyślenia?).. ból sprawiony moim oczętom... muszę siedzieć i pocieszać interpunkcję, że czasem jest tak stawiana... przecież to nie jej wina....
romantyczna dnia 17.11.2013 19:37
dark kid - wystarczy powiedzieć, że zła interpunkcja, a nie wymądrzać się w ten sposób, niemiły. Najbardziej na świecie nienawidzę chamstwa. Coca monka mogła to "powiedzieć" jakoś normalnie. Interpunkcja jest jak najbardziej przemyślana. Dziękuję za uwagę.
dark_kid napisała:
muszę siedzieć i pocieszać interpunkcję, że czasem jest tak stawiana... przecież to nie jej wina....

A to już w szczególności żałosne...
Nie podoba się, nie czytaj - proste.

Pozdrawiam
Usunięty dnia 17.11.2013 19:50
Wiem, czasem wychodzi ze mnie takie wredne zwierze... to nie moja wina, że jestem niemiła, taka się urodziłam.
Pozdro.
romantyczna dnia 17.11.2013 19:55
Ja lubię krytykę (bo wtedy się uczę), ale tylko konstruktywną ;) Dzięki za odwiedziny, mimo wszystko.
Usunięty dnia 17.11.2013 20:12 Ocena: Świetne!
romantyczna - chociaż jestem staromodnie interpunkcyjna, w tym wierszu kropki jawią mi się przeszkodą niemiłą, ale to być może wrażenie wizualne, gdyż nie pojmuję tego udziwnienia, jakim jest brak wersalików, skoro są kropki. Ale to nie istotne. Ważne jest przesłanie, a ono bije, jak werble w bęben serca. Bardzo do mnie przemawia ów strach niespełnionych marzeń, których nie można zapewnić, przed którymi nie można ustrzec. Jednie co jest możliwe to - przytulić, bez zapewnienia, że będzie lepiej, ale bez wątpliwości, że zawsze się czeka...

Pozdrawiam

B)
romantyczna dnia 17.11.2013 20:26
rozumiem amso, już wystarczająco dużo osób zwróciło mi uwagę na interpunkcję ;) chyba w ogóle ją wyrzucę, bo wywołuje wiele sprzeciwu. Cieszę się, że mimo tego wiersz się spodobał ;)

Pozdrawiam ciepło
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:70
Najnowszy:wrodinam