Kosmiczne rozmówki - swistakos
Kategoria Konkursowa » Pojedynki literackie » Kosmiczne rozmówki
A A A
Od autora: Wrzucam na główną miniaturkę konkursową. Wiem, nie równa się kunsztem pisarskim ze zwycięskimi tekstami. :)


„Lądowanie na planecie Czarna Wdowa, nawiązaliśmy kontakt z obcą cywilizacją, a dokładnie z kosmitami… Zaraz, na razie jest to jeden kosmita…”
„Jaja sobie robicie kapitanie Bez Litosny?”
„Chyba kosmiczne… Coś przez to radio słabo słyszę…”
„ Sygnał zanika, daj jakiś znak życia kapitanie… Jest pan tam po drugiej stronie eteru?”
Kapitan Bez Litosny nic na to nie odpowiedział, bowiem w przebłysku intelektu zdał sobie sprawę, że przecież nawiązał kontakt z obcą cywilizacją.
- Kim jesteś? – Odezwał się do stojącego przed nim zielonookiego osobnika.
- Ja? Jestem Kosmicznie Kosmicznym Kosmitą z planety Czarna Wdowa i właśnie nawiązuję kontakt z obcą cywilizacją, a właściwie z jednym z jej przedstawicieli.
- Tak się jakoś przedziwnie składa, że ja też…
- O, to ciekawe zjawisko. Widocznie mamy kosmiczne sprzężenie umysłowe.
- A cóż to takiego?
- No, tego… że robimy obaj to samo.
- To znaczy sprzężamy się umysłami?
- Na to wygląda.
- Ciekawe…
Po tej arcyciekawej konwersacji kapitan Bez Litosny głęboko się zamyślił, sięgając w głęboki głąb swego intelektualnego wnętrza. Chciał stamtąd coś wydobyć, lecz nie zdążył, bowiem podszedł do nich Nowy Osobnik.
- Uprzedzając wasze nieskromne pytania od razu powiem, ze się przedstawię… Otóż, nazywam się Nowy Osobnik.
- Fajnie, cóż nowy osobniku w związku ze swym podejściem do sprawy, chciałbyś przekazać dwóm sprzężonym umysłowo przedstawicielom dwu obcych cywilizacji, którzy spotkali się z osobnikami z innej planety? – Spytał Bez Litosny.
- Zawiłe to zdanie, a raczej pytanie . Wiem, tylko jedno… Mianowicie to, że kto pyta wyrywa z kopyta.
- Co wyrywa i z jakiego kopyta? – To pytanie zadał dla odmiany Kosmicznie Kosmiczny Kosmita.
- Spójrz na swoje nogi – odparł na to Nowy Osobnik, zwracając się do kapitana.
 Człowiek spojrzał w dół. Ujrzał tam swe kończyny dolne, ale były jakieś dziwne, takie inne, czy może odmienione… Spojrzał jeszcze raz. No tak, domyślił się o co chodzi, bowiem zamiast butów, obuty był w kopyta, w jednym z nich coś tkwiło. Chwycił to i zaczął wyrywać.
- Pomóżcie mi – zwrócił się z błagalnym wyrazem w swych zmętniałych oczkach do otoczenia. Stanowili je Kosmicznie Kosmiczny Kosmita, oraz Nowy Osobnik. Ci, po chwili zastanowienia podeszli i chwycili rzecz tkwiącą w kopycie. W końcu udało im się to wyciągnąć. Spojrzeli na przedmiot trzymany w dłoniach, okazało się, że wyrwali chwasta.
- To dopiero jest kopyto – westchnął na zakończenie Kosmicznie Kosmiczny Kosmita.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
swistakos · dnia 19.11.2013 19:08 · Czytań: 703 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 5
Komentarze
Druus dnia 19.11.2013 20:17
Cytat:
Bez Li­to­sny głę­bo­ko się za­my­ślił, się­ga­jąc w głę­bo­ki głąb swego in­te­lek­tu­al­ne­go wnę­trza


Swistakos, chciałbym kiedyś sięgnąć w głęboki głąb swojego intelektu. Tylko coś mi się wydaje, że u mnie może być strasznie płytko. Chyba oczadziałem, ale kupiłeś mnie tym.
swistakos dnia 19.11.2013 21:16
Właśnie, dzięki.:)
Usunięty dnia 20.11.2013 11:28 Ocena: Bardzo dobre
swistakos - podoba mi się i styl i powtórzenia i podanie tematu. Kosmiczna groteska w bardzo dobrym ujęciu, w końcu z pozycji kosmicznej. Nawiązanie doniosłych, między kosmicznych relacji - napisałeś z jajem (przepraszam za trywialne określenie, w tak kosmicznym wymiarze) - kosmicznym.

Pozdrawiam z błękitnej

B)
swistakos dnia 20.11.2013 13:36
No właśnie. Kosmiczne jaja. ;p
Wasinka dnia 23.11.2013 23:01
Czytałam z uśmiechem, a i powtórzeniowe brzmienia słów ładnie zagrały.
Lekki tekścik.

Jest co nieco do poprawienia, ale może podpowiem tymczasem jedno, żeby zostało na dłużej:
Cytat:
- Spójrz na swoje nogi. Od­parł na to Nowy Osob­nik(,) zwra­ca­jąc się do ka­pi­ta­na.

Cytat:
- Po­móż­cie mi.Zwró­cił się z bła­gal­nym wy­ra­zem

Cytat:
- To do­pie­ro jest ko­py­to.Wes­tchnął na za­koń­cze­nie

Podkreślone kropki są zbędne, a podkreślone literki - winny być małą napisane.

Aha, po wielokropku nie stawiaj już kropki:
Cytat:
takie inne, czy może od­mie­nio­ne….



Pozdrowienia księżycowe.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty