biała łąka (6) - ajw
Poezja » Wiersze » biała łąka (6)
A A A
Od autora: Szósty wiersz z cyklu "Historia jednej tęsknoty", gdzie każdy kolejny utwór zaczyna się wersem będącym tytułem poprzedniego wiersza. Dla zniecierpliwionych cyklem już wkrótce ostatni - siódmy wiersz.

przestrzeń
otworzyła przed tobą ramiona
znów jesteś cudzoziemcem
w objęciach kochanki

już wiosna
na piersiach zakwitły krokusy
wiatr łagodnie rozwiewa złudzenia

a ty zamilkłeś
wycofałeś się w biel
pozostawiając ciemność
po mojej stronie łóżka

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 21.11.2013 11:49 · Czytań: 588 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 20
Komentarze
mike17 dnia 21.11.2013 16:59 Ocena: Świetne!
Jeśli miałbym kiedyś zostać poetą i pisać kawałki o miłości i namiętności, pisałbym właśnie tak.
Zadziwia mnie ta twoja "cichość" tego wyrazu, "spokój" wyznań, jakby kochanie nie było ogniem, a takim czułym spotkaniem się przy kominku z kieliszkiem w dłoni.
I wszystko w pełnej harmonii wewnętrznej, choć piszesz o niespełnieniu.
I co jeszcze w tym jest: nie ma rozpaczy.
Jest nieme pogodzenie się z faktem, ale takie na zasadzie "to znów wróci..."
Mam wrażenie, że to kochanie u Ciebie się nigdy nie kończy, może czasem ustaje zdyszane na chwilę, ale potem wraca, bo miłość cierpliwa jest...
I nigdy nie ma "nigdy" ani "na zawsze", jest coś pomiędzy.
Meandry miłości, wzloty i upadki, światło i szarość.
Usunięty dnia 21.11.2013 17:03 Ocena: Świetne!
Podpisuję się pod stwierdzeniami Mike17, dodając, że owa biel już nadciąga niosąc ciemność, nie tylko obok,
Cytat:
znów je­steś cu­dzo­ziem­cem
w ob­ję­ciach ko­chan­ki

piękna fraza

Pozdrawiam

B)
ajw dnia 21.11.2013 17:59
mike - masz niesamowity dar odczytywania klimatu i towarzyszących peelowi emocji. Brawo! :)

amsiu - Ty też pieknie współodczuwasz. Miło mi, ze jesteście tu ze mną :)
mede_a dnia 21.11.2013 18:29
O czymś, co przydarza się miliardom ludzi, niełatwo pisać. Ładnie Ci wyszło. Stylowo i delikatnie.
ajw dnia 21.11.2013 19:03
mede_a - rzeczywiście trudno jest pisać o tak abstrakcyjnym, a jednocześnie banalnym uczuciu jakim jest tęsknota. Wszyscy ją znają, wiec czy będą chcieli jeszcze o niej czytać? Pozdrawiam :)
mede_a dnia 21.11.2013 19:19
Ja chcę, bo to mój stan permanentny :)
mike17 dnia 21.11.2013 19:27 Ocena: Świetne!
Może mam "szósty zmysł"?
al-szamanka dnia 21.11.2013 20:50 Ocena: Świetne!
Bardzo subtelny wiersz.
Jest tu opuszczenie, tęsknota... i pogodzenie.
Wszystko bardzo miękko, łagodnie ujęte.
Bardzo kobiece to Twoje pisanie, przez co wyjątkowo do mnie przemawia.

Pozdrawiam :)
ajw dnia 21.11.2013 21:55
al-szamanko - bardzo dziękuję za odwiedziny z tak miłym komentarzowym prezentem :)
mike - jestem pewna, ze masz :)
mede_o - to tak, jak ja :)
marukja dnia 22.11.2013 11:42
Mam dużo skojarzeń z białą łąką, powoli odlatuję. ;)
Cytat:
na pier­siach za­kwi­tły kro­ku­sy

- piękne!
Cytat:
wy­co­fa­łeś się w biel

- to nie lada sztuka. Od razu zagrał mi w głowie jeden z moich najkochańszych zespołów:
I come with this darkness
And go away white, go away white

http://www.youtube.com/watch?v=o49fqzZ_e9Y

Wiersz - Twój najlepszy z cyklu, dla mnie swego rodzaju manifest, ale czekam oczywiście na siódemkę. :)
Pozdrawiam!
ajw dnia 22.11.2013 12:59
marukja - mam nadzieje, że siódemka Cię nie rozczaruje :)
Esy Floresy dnia 22.11.2013 14:18
Z całego cyklu, wybrałam sobie tę właśnie miniaturkę, bo przede wszystkim bliska mi treścią, bo tylko w tej udało Ci się uniknąć banału.
Cytat:
znów jesteś cudzoziemcem
w objęciach kochanki
- świeże i trafne spojrzenie na temat stary jak świat - to bardzo dobre wersy w moim odczuciu.

Pozdrawiam.
ajw dnia 22.11.2013 14:31
esy - miło, że chociaz jeden się podoba. Dziękuję :)
mede_a dnia 22.11.2013 17:02
[***************************************************************************************************************************************************************************************]
A tak na marginesie… czymże gorszym jest banał, od poetyckich hieroglifów, zrozumiałych tylko dla... W sumie nie wiem, dla kogo... Autora? Kolegów- poetów? Czym żywa przenośnia, dla której bazą banał, bywa mniej udana od metafory, z której wieje pustką, bo autor w dążeniu do nadzwyczajności, tak przekombinował, że sparaliżowało słowa. A one przecież powinny rozkwitać w wyobraźni, emocjach odbiorcy. To nie jest portal Słowackich, Mickiewiczów, Miłoszów. Ani nawet Krynickich czy Majów. Ale jeśli odbieramy komuś wartość jego strof, bądźmy choć na tyle w porządku, by podać powody tej deprecjacji.


_________________________
pierwszą część Twojego komentarza potraktowałam jako prywatną korespondencję, a taka może być prowadzona wyłącznie przez PW.
jeżeli masz coś komuś do powiedzenia, udowodnienia służy do tego wiadomość prywatna. wszelakie wycieczki osobiste nie tylko prowokują sytuacje konfliktowe, ale też, a może nawet przede wszystkim psują atmosferę pod wierszem. taka obrona wartości wiersza nie pomaga, a wręcz szkodzi.

każdy z użytkowników i redaktorów, może komentować teksty tak, jak mu dyktują uczucia, przeczucia, wiedza i etc.
a skoro autor publikuje wiersz, musi się liczyć z tym, że odbiór nie zawsze będzie pełen ochów i achów.
a jeżeli uważasz, że komentarz jest niezgodny z regulaminem, wykrzyknik na żółtym tle służy do zgłaszania komentarzy redakcji.

kończąc przypominam regulamin:
2.6.1 Komentarze nie mogą obrażać autora utworu oraz osób postronnych.
Komentarze odwetowe karane będą ostrzeżeniem lub banem.

2.6.2 Komentarz musi jasno wyrażać opinie danego użytkownika.

2.6.3 Prosi się o szczere słowa i o kierowanie się poziomem utworu, a nie sympatią czy antypatią do twórcy.

tyczy się to także sympatii/antypatii do komentującego

2.6.4 Komentarz powinien być tak rozbudowany, aby autor domyślił się co przeszkadzało lub podobało się komentującemu.
'
2.6.4 Zabronione jest usuwanie czy modyfikowanie przypisów redakcyjnych dołączonych do nieregulaminowych komentarzy.

2.6.5 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem

lub komentującym

red c_m
Usunięty dnia 22.11.2013 21:38
Nareszcie poczytałem z przyjemnością. Nawet kilka razy.
I wiesz co @ajw?
W moim skromny odczuciu może być lepiej. Oczywiście sugestie jak wszy są niepożądane, ale mimo to się odważę:

przestrzeń
otworzyła przed tobą ramiona
znów jesteś cudzoziemcem
w objęciach kochanki

gdzieś wiosną
na piersiach zakwitły krokusy
wiatr łagodnie rozwiewa złudzenia
ty zamilkłeś

wycofałeś się w biel
pozostawiając ciemność
po mojej stronie łóżka

Mam świadomość, że to retusz z mojej strony, nie mniej tak wygładza przekaz i uwypukla to, co moim zdaniem było nieco zawieruszone pomiędzy wersami. Czy przypadnie Ci do gustu, czy też nie, to kwestia Twoje decyzji.
Dla mnie w obu wersjach była to przyjemność.
Z uśmiechem do następnego.
ajw dnia 22.11.2013 22:17
mede_o - ja wiem, że zawsze starasz się bronić krytykowanych, ale naprawdę nie ma sensu by ktoś uzasadniał swoje racje. Esy ma prawo tak napisać, bo tak czuje. Ja naprawdę nie chciałabym, żeby ktokolwiek musiał się tłumaczyć z tego co czuje. To byłoby bez sensu. Doskonale zdaję sobie sprawę, ze piszę o banałach. Mam tylko nadzieję, że czasem udaje mi się zrobić to niebanalnie. A jesli spodobał się jeden, to i tak sukces. Pozdrawiam :)

dyduchu - bardzo dziękuję za to, że chciało Ci się zagłębić w mój tekst i coś pozmieniać, ale z tego co widzę są to drobiazgi, które jednak nieznacznie zmieniają przekaz.
Dyduch napisał:
gdzieś wiosną
na piersiach zakwitły krokusy

może i ładniej brzmi, ale chciałam pokazać upływający czas
Cytat:
już wio­sna

poza tym te krokusy zakwitły na piersiach peelki, a nie gdzieś, na czyichś.
Dalej u mnie jest:
Cytat:
a ty za­mil­kłeś

to jest skarga, trochę pretensja, żal
u ciebie
Dyduch napisał:
ty zamilkłeś

zobacz, to jest tylko stwierdzenie. W sumie 'ty' niepotrzebne.
Dlatego nie gniewaj się, ale zostanę przy obecnej wersji :) Nie mniej dzięki.
Usunięty dnia 23.11.2013 00:05
zawsze jest jakaś, kogoś, strona łóżka...
wiersz do mnie przemówił... :)
____________________
2.6.2 Komentarz musi jasno wyrażać opinie danego użytkownika.
2.6.4 Komentarz powinien być tak rozbudowany, aby autor domyślił się co przeszkadzało lub podobało się komentującemu.


przyp. red. - ks_hp
Usunięty dnia 23.11.2013 01:15 Ocena: Świetne!
Ks_hp - absynt
jeśli dobrze zrozumiałam. powyższy komentarz odnosi się do ostatniego wersetu, przy czym absynt zawarł zdaję się potwierdzenie tęsknoty, że poczuł ją i wie, o czym autorka pisze.
Nie jestem adwokatem powyższego komentarza, ale zaczynam nie rozumieć, co oznacza w takim razie wyrażanie i rozbudowanie, a nie widzę, żeby autor wniósł jak na razie pretensję. Jestem komentującym czytelnikiem, teraz zaczynam się bać komentowania.

B)
Wiolin dnia 23.11.2013 10:18
Witaj Ajw.

Cytat:
znów je­steś cu­dzo­ziem­cem
w ob­ję­ciach ko­chan­ki


Tym zdaniem mnie rozniosłaś. Zagrałaś nim pięknie. Pozdrawiam.
ajw dnia 23.11.2013 18:04
ks_hp - zdaje się, ze nadużywasz swojej władzy. Nie podoba mi się to, bo czuję sie jak za komuny, kiedy były kontrolowane wszelkie rozmowy. Chyba nie ma drugiej osoby na tym portalu, która miałaby tak ocenzurowane komentarze. Dobrze wiem co absynt miał na myśli, natomiast nie rozumiem o co tutaj chodzi? Moze zamiast cenzurowania uzupełnułbyś swoją notę w dziale 'redaktorzy'. Chętnie spojrzaabym Ci w oczy i przeczytała coś o Twoim dorobku.

wiolin - dzieki za zainteresowanie wierszem :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty