szukam trawy (7) - ajw
Poezja » Wiersze » szukam trawy (7)
A A A
Od autora: To ostatni wiersz z cyklu "Historia jednej tęsknoty".

biała łąka na szerokość łóżka
pachnie tęsknotą

niecierpliwie szukam trawy

myśli kleją się psychodelicznie
ciszę przekładam z boku na bok

cofam się w ciemność

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 22.11.2013 11:38 · Czytań: 624 · Średnia ocena: 4,83 · Komentarzy: 37
Komentarze
Zachary Ann dnia 22.11.2013 11:38
IMHO użyłaś dość oklepane rekwizyty:

Cytat:
biała łąka na szerokość łóżka
pachnie tęsknotą

niecierpliwie szukam trawy

myśli kleją się psychodelicznie
ciszę przekładam z boku na bok

cofam się w ciemność


Nie pomyśl tylko, że mam jakąś awersjędo tych słów, nie o to chodzi. Po prostu sądzę, że takie nagromadzenie sztampy na tak małej przestrzeni nie służy tekstowi, a wręcz przeciwinie.

Podobnie mogę napisać o czasownikach (szukam, cofam, przekładam - szczególnie te, bo jadą na tych samych końcówkach), których też jest tutaj dość dużo jak na miniaturkę.

Pozdrawiam,
Ann.
Wasinka dnia 22.11.2013 11:47
Może tak do końca mnie nie dotknęło w całości, ale!ale!ale! Podoba mi się wers pierwszy z białą łąką na szerokość łóżka i "ciszę przekładam z boku na bok".
I podoba mi się również ogólny pomysł z szukaniem trawy w bieli łąki połączonej z łóżkiem.

Nie potrafię doradzić, co by było trzeba zrobić, żeby mnie tak totalnie załaskotało (pewnie tak uformować, żeby brzmiało jak to, co mi przylgnęło, czyli z pewną nietuzinkowością w ujęciu czy sformułowaniu słów "powszechnych" ) ale to, co wymieniłam, fajnie we mnie siedzi.

Pozdrawiam wesołym piątkiem.
mede_a dnia 22.11.2013 12:14 Ocena: Świetne!
Moim zdaniem, w sztuce nie tyle ważne jest to, że użyło się zgranych rekwizytów ( inaczej słowa: miłość, pocałunki, tęsknota, śmierć, wolność nigdy już nie pojawiłby się w literaturze i poezji wysokich lotów, a przecież wciąż żyją), ale w jaki sposób się ich użyło.
Ajw wykorzystała banalne już w poezji wyrazy w sposób ciekawy: piękna metafora "ciszę przekładam z boku na bok" odświeżyła soczyście to zwiędłe nieco słowo. Banał frazy „ pachnie tęsknotą” zgrabnie rozbiła skojarzeniem z łąką , a tę z kolei z łóżkiem. „Szukam trawy” to z kolei naturalna konsekwencja uprzednich skojarzeń i nadanie „trawie” nowego znaczenia : miłości, spełnienia. To co mnie osobiście urzeka w poezji ajw najbardziej- to właśnie nadawanie nowych wartości zużytym elementom języka w sposób niewymuszony, nieprzekombinowany. Lekko tak...
mike17 dnia 22.11.2013 12:30 Ocena: Świetne!
Dobrze to ujęłaś, Medeo - wszak słów tych nie sposób trwale i nieodwracalnie wyrugować z języka prozy i poezji, owszem można bawić się synonimami, ale tylko po to, by odkryć, że... też są już mocno wyexploatowane, więc pozostaje co?
Nadawanie starym rekwizytom nowego tchnienia, ukazanie jakby z innej, nowej perspektywy, nieużycie ich w ich podstawowym znaczeniu, a przenośnym, niedosłownym, będącym częścią ciekawej układanki słownej, gdzie znane już słowa odgrywają nowe role.
Iwonka umie to robić świetnie, i ta cała prostota tych wierszy polega właśnie na bawieniu się nienowym materiałem słownym w nowy, świeży i atrakcyjny dla czytacza sposób.
Bo i metafory tu używane nie są jakieś specjalnie wyśrubowane, są zwyczajne, niewysilone, jakby rzucone od niechcenia.
Przekaz czytelny, również za sprawą znanych słów łatwo wchodzi w człeka.
To tak jak ostatnia dyskusja o dopełniaczówkach i inwersjach: są miłośnicy, są wrogowie.
Wszystko w sumie zależy od tek JAK to zostanie użyte w wierszu.
No i niezdrowy jest też wszelaki przesyt i nadmiar.
mede_a dnia 22.11.2013 12:41 Ocena: Świetne!
Rozszerzyłeś doskonale, mike 17, to o co mi chodzi w tym wszystkich moich uwagach tu na PP :) a co można by zwinąć w treść: nie ważne CO, ale JAK.
A tak na marginesie... uwielbiam Cię ;)
mike17 dnia 22.11.2013 12:55 Ocena: Świetne!
Dzięki, Medeo :)
Ale po pewnym namyśle sugestię Zacha o podobnych końcówkach czasowników uznałbym za słuszną:

Cytat:

nie­cier­pli­wie szu­kam trawy

myśli kleją się psy­cho­de­licz­nie
ciszę prze­kła­dam z boku na bok

cofam się w ciem­ność

"cofam się" zmieniłbym jednak, dwa zakończenia podobnie brzmiące w zupełności wystarczą.
A więc może:
- płynę w ciemność
- wślizguję się w ciemność
- nurkuję w ciemność
chodzi mi o to, by końcówkę dać na "ę".
ajw dnia 22.11.2013 13:09
Moi kochani - nie wiedziałam, że już jest opublikowana siódemka, a tu taka dyskusja pod tekstem. Nie bierzcie wszystkich słów dosłownie, szukajcie tropów. Tutaj trawa nie jest miłością i spełnieniem jak odczytuje medea. Jest zupełnie czymś innym.

Cytat:
myśli kleją się psy­cho­de­licz­nie


To jest trop. Jaka trawa powoduje takie myslenie? Peelka nie radzi sobie kompletnie z samotnoscią. W bieli szuka zieleni, która przynosi ciemność ..
Przepraszam Was, ale nic tu nie zmienię. Nie tym razem. Tu jest wszystko przemyślane i skonsultowane z bardzo dobrym fachowcem. Dla mnie jest to najlepszy wiersz z cyklu. Oczywiście według Was i redaktora, który dał go do wprawek (co mnie tylko i wyłącznie rozśmiesza) moze być zupełnie inaczej.

Dziękuję bardzo, ze wytrwaliście do siódemki :)
Usunięty dnia 22.11.2013 13:14 Ocena: Świetne!
ajw - nie ma już nieba, biała łąka, biały marmur - grób, zieloność - nadzieja, może jeszcze znajdziesz taką trawę, ciemność - nieutulona tęsknota, ból nie pozwala zasnąć.

Piękny cykl

Pozdrawiam

B)
mede_a dnia 22.11.2013 13:18 Ocena: Świetne!
Ajw.. Ale to chyba dobrze, że wiersz można odczytać i tak, i tak:) Nigdy nie paliłam trawki, więc dla mnie to byłby z ostatni z tropów, nie wiem, jak to być na haju, choć miewam często psychodeliczne myśli :) Dlatego tu zakotwiczyłam, bo to jedno z nielicznych miejsc, gdzie mogę skonfrontować mój odbiór wiersza z tym, co "autor naprawdę miał na myśli", bo osobiście puścił farbę na temat:)
ajw dnia 22.11.2013 13:21
amso - to wyłuskałaś najpiekniej :)
amsa napisała:
biała łąka, biały marmur

pochowała miłość, nadzieję, tęsknotę i wiarę ...

medeo - to, że odczytałaś inaczej jest dowodem na to, ze mój komunikat językowy charakteryzuje wieloznaczeniowość, a wiec ma wiekszą pojemność niż to wynika z samych słów - zatem wiersz spełnił właściwą funkcję. Pozwala interpretować w różny sposób :)
Usunięty dnia 22.11.2013 13:23 Ocena: Świetne!
ajw - bo ja tam znawcą nie jestem, ale umiem patrzeć w oczy ;), i wiele z nich wyczytać, gdy czytam ich wiersze... ;)

B)

2.6.5 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem

przyp. red. EF
ajw dnia 22.11.2013 13:29
amso - uważaj, bo żandarmi czuwają i zaraz obie dostaniemy po łapach, że rozmawiamy nie na temat ;)))

2.6.5 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem

2.5.11 Zabronione jest prowokowanie przez użytkownika sytuacji konfliktowych, obrażanie innych użytkowników lub innych osób w swoich tekstach (wiersze, komentarze, wiadomości itp.).


przyp. red. EF
Usunięty dnia 22.11.2013 13:34 Ocena: Świetne!
:upset: milknę...

:)

B)

2.6.5 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem

przyp. red. EF
mede_a dnia 22.11.2013 13:37 Ocena: Świetne!
No to ja Wam powiem, zupełnie poza wierszem, że Was obie bardzo lubię ;)

2.6.5 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem

przyp. red. EF
ajw dnia 22.11.2013 13:41
mede-o, bo człowieka nie wolno osadzać po pozorach, trzeba chociaż trochę poznać :) A teraz ciiii... bo znowu nie na temat i ktoś nam jeszcze mandat wlepi, albo Sądem Grodzkim postraszy ;)))

2.6.5 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem

przyp. red. EF
Usunięty dnia 22.11.2013 13:41 Ocena: Świetne!
mede_a - masz wzajemność, ciekawe jak się ona zrodziła? wspólny pogląd, niezgoda na..., wymiana poza... a może na..., tak bardzo różne a jednak mimo to...:)))))))))

Pozdrawiam w i pod....

B)

2.6.5 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem

przyp. red. EF
alleluja con dnia 22.11.2013 13:47
Witaj! Czytam cykl, ale nie komentowałam wcześniej, ponieważ nie wypowiadam się o czymś, co nie należy do mojej bajki poetyckiej (z reguły ;)). A piszę teraz głównie dlatego, że tekst znajduje się we wprawkach, co dla wielu może być kwestią dyskusyjną. Moim zdaniem wiersz się broni, nawet jako samodzielny twór, nie część cyklu. Fakt, nie zaskakuje nowością, ale zdążyłam już zorientować się, że nie tego szukasz w poezji jako autorka i oczywiście masz do tego prawo. Z pewnością też odbiorcy się znajdą. Kwestia gustu.
Chciałam jeszcze tylko zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Wiem, że nieładnie odnosić się do komentarzy, ale trudno nie czytać, zresztą to też ma wpływ na mój odbiór tekstu. Po pierwsze zdziwiło mnie, że zanegowałaś wersję interpretacyjną i od razu wyłożyłaś swoją (jedyną słuszną?) wizję. Po co psuć zabawę czytelnikom, chyba o to chodzi, żeby każdy czytał po swojemu. Czasem i autor może dowiedzieć się czegoś ciekawego, innego o własnym tekście. Po drugie: z góry przepraszam za śmiałość, ale muszę to napisać - błagam nie podpieraj się "fachowcami", żaden z nich nie jest nieomylny, to trochę żenujący argument. A piszę o tym dlatego, by uświadomić ci, że możesz takim podejściem odstraszyć wielu potencjalnych czytelników. Zostanie mike17 i jeszcze kilka osób, wiem, że to dużo, ale jeśli można więcej? :) Piszę to wszystko bez złośliwości, raczej z sympatii.

Pozdrawiam!
Zachary Ann dnia 22.11.2013 14:02
Moi drodzy - przypisy, które zrobiła Esy, powinny dać wam do myślenia. Proszę przemyśleć sytuację i to dogłębnie.
ajw dnia 22.11.2013 14:05
alleluja - dziękuję za Twoje uwagi. Nie należę do osób, które szybko się obrażają, wiec nie ma obaw. Masz rację. Nie powinnam od razu stawiać ściany, że w tym przypadku niczego nie zmienię (nawet jeśli z góry zakładam, że tego nie zrobię, bo uważam, że "twór" osiągnął ostateczną wersję). Rzeczywiście, psuję tym zabawę innym. Jest wiele wierszy, które tu jeszcze wstawię ( o ile wcześniej nie zostanę zbanowana, bo jakoś nie przepada za mną szanowna Administracja) i będę oczekiwać pomocy, bo zdaję sobie sprawę z tego, że nie jestem wszystkowiedzącą osobą. Piszę jak piszę, mam swój styl i jesli zostaną tylko Ci najwierniejsi, to nie bedę rozczarowana.Na portalu oprócz dawania sobie rad i wzajemnego uczenia się powinno być jeszcze coś - bycie otwartym na drugiego człowieka, nawiązywanie więzi etc. A tu odtąd dotąd i broń Boże nic nie na temat. Dla mnie ludzie są najważniejsi, dlatego nie boję się o to, ze nie bedę miała czytelników. A czy będzie ich dwóch, czy dwudziestu .. to nie jest ważne.

Zachary - a może redaktorzy powinni zmienić regulamin, skoro użytkownicy mają ochotę czasem wtrącić trzy grosze nie na temat. To chyba nie jest jakaś zbrodnia? W końcu portal jest dla ludzi takich jak my, a nie dla redaktorów? Czasami wystarczy odrobina poczucia humoru.
Wasinka dnia 22.11.2013 14:52
O trawie jako o używce pomyślałam na samym wstępie (choć chyba wolałabym nie, bo to jednak o czymś świadczy, he he. A może nie...), ale wolałam poszukać innej drogi, głębiej sięgnąć (wcale o miłości niekoniecznie), bardziej stojącej przy mnie interpretacji tej zieloności.
To tak gwoli jakowychś objaśnień, o ile są potrzebne.
Rozumiem, że piszesz dla ludzi, ale nie rozumiem, dlaczego nie uznajesz prawa, że się coś komuś nie podoba i od razu zakładasz, że Administracja Cię nie lubi. Poezja to są odczucia - dla mnie przede wszystkim, chociaż na odczucia wpływa też sposób podania.
Jeśli nie czuję do końca, okazuje się, że mój komentarz nic nie wart. Napisałam wcześniej zdanie o nietuzinkowym ujęciu tuzinkowych zwrotów/wyrazów, potem rozszerzyła to medea (tylko jej wiersz odpowiada w całości), następnie jeszcze bardziej rozszerzył mike (któremu też się bardzo podoba tutaj wszystko), więc pewnych rzeczy nie rozumiem... (nie chodzi mi tu o konkrentie o medeę i mike - mógłby to być każdy; chodzi mi o sens ogólny)
Ale nie będę wnikać - chciałam dać tylko znać o swoim odczuciu, jeśli jednak nie bardzo bierzesz je pod uwagę, to po co mi o nim pisać... Wszak komentarz jest dla autora. Żeby wiedział, co działa, a co nie. Oczywiście na każdego indywidualnie.
Mamy inne podejście do komentarzy. Ale nie będę rozwijać myśli, bo nie do końca jest na temat. Napomknęłam o tym tylko dlatego, żebyś wiedziała, jak traktować słowa ode mnie (pewnie też od wielu innych). Nie jest to wyszukiwanie na siłę uchybień, raczej spojrzenie od własnego wewnątrz. I gdybym wiedziała, że nie szukasz nowych rozwiązań do starych tematów i zużytych słów, to przecież bym się nie odzywała, bo uznałabym to za Twój styl i Twój sposób. Dostrzegłam jednak coś, co mnie zastanowiło. A mianowicie owo szukanie właśnie. Mogłam się pomylić, nie przeczę. :)
Uff. Rozpisałam się...

Pozdrawiam z nadchodzącym pomału zmierzchem.
ajw dnia 22.11.2013 15:12
wasinko - wiele ze swoich wierszy wstawiłabym we wprawki, ale ten akurat nie, bo jestem go pewna i chyba jako Autor mam do tego prawo. Czytelnik natomiast ma prawo krytykować, sugerować zmiany, podpowiadać inne rozwiazania, a ja mam prawo z nich nie skorzystać tym razem. Nie znaczy to, ze lekceważę opinie, że mi one "latają" czy coś w tym stylu. Czytam, sznuję czyjeś zdanie, ale to jest mój wiersz, moje dziecko i mam nie tylko prawo, ale i obowiazek bronić go.
Trudno, jestem upartym baranem. Jesli jestem czegoś pewna bronię nawet rogami ;) Tak samo wierszy jak ludzi :)
Wasinka dnia 22.11.2013 15:21
Wiersza Autor musi bronić, ja temu nie przeczę i korzystać z sugestii lub nie. Mnie chodziło o coś innego.
Napisałam pw.
marukja dnia 22.11.2013 18:53
Przyszłam do siódemki, odwiedziłam wcześniej całą szóstkę.
I czuję, że cykl jest bardzo przemyślany. Jak puzzle, każda z części ma swój sens w układance. Rzeczywiście, jako odrębne byty, wiersze nie są tak mocno osadzone. Całość jawi się jednak różnymi kolorami, i biel, i błękity, i jesień, i zima.
Ostatnia część jest inna, różni się od wcześniejszych tonem. Jak dla mnie - nie ma już pytań, jest odpowiedź. Mogę się mylić, ale tylko w tej właśnie części, nie ma odniesień do tej drugiej osoby.
Cytat:
nie­cier­pli­wie szu­kam trawy

czytam trawę jako energię, esensję życiową.
Cykl to swoisty mikrokosmos - tak jak w tytule - tęsknoty.
Wywołał u mnie nostalgię, no. :)
Pozdrawiam!
al-szamanka dnia 22.11.2013 19:06 Ocena: Świetne!
Już wspomniałam, że Twoje wiersze są bardzo kobiece.
Podoba mi się to po prostu.
I nie uważam, że słowa, których używasz są oklepane.
Są słowami jak każde inne, bo przecież niekoniecznie musimy tworzyć nowe aby się wypowiedzieć.
Dla mnie najważniejsze jest w jaki sposób je stosujesz.
Cytat:
ciszę prze­kła­dam z boku na bok
-- świetne.

Pozdrawiam :)
Usunięty dnia 22.11.2013 21:32 Ocena: Świetne!
marukjo

marukja napisała:
ale tylko w tej właśnie części, nie ma odniesień do tej drugiej osoby.
- bo tej osoby już nie ma...

B)
marukja dnia 22.11.2013 22:25
Wiem, ale jak kogoś nie ma, można tym bardziej do niego właśnie się odnosić. ;)
ajw dnia 22.11.2013 22:44
marukja - sama sobie odpowiedziałaś w poprzednim komentarzu. To wiersz zamykający. Nie ma już w nim nadziei.

Cytat:
Jak dla mnie - nie ma już pytań, jest odpowiedź.


Bardzo dobrze odczytałaś :)
Usunięty dnia 22.11.2013 22:44 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
nie­cier­pli­wie szu­kam trawy

też szukam... dużo w Tobie tęsknoty...
ajw dnia 22.11.2013 22:48
absynt - Ty pewnie niecierpliwie szukasz absyntu ;) Dużo we mnie tęsknoty? W peelce.
Usunięty dnia 22.11.2013 22:50 Ocena: Bardzo dobre
:)
ajw dnia 22.11.2013 22:52
Uważaj, bo po absyncie łatwo sobie odciąć lewe ucho ;)
Usunięty dnia 22.11.2013 22:54 Ocena: Bardzo dobre
to akurat porównanie mi pochlebia... :))))
Usunięty dnia 23.11.2013 15:55
:)uff samo czytanie komentarzy pouczające:) także napiszę,mi jak zawsze
Wiolin dnia 23.11.2013 16:01
Witaj Ajw. Bardzo mi się ten wiersz podoba. Podpisałbym się znów ( kilka komentarzy temu tak zrobiłem) pod Medeą. Najtrafniej oddaje stan wiersza. Pozdrawiam.
darek i mania dnia 23.11.2013 18:56
słabszy wiersz - mocne komentarze.
viktoria12 dnia 28.11.2013 09:37 Ocena: Świetne!
Witaj Ajw:)

W cyklu Twoich wierszy: 1-7 stopniowo odsłaniasz,
,, że jak śmierć potężna jest miłość".

na białej łące odkwitanie
krokusom wieczne tu i teraz
niebo zamknięte dla straceńca
więc kładzie się cieniem u bram raju

w dusznym zapachu palonej trawy
narasta cisza dzieli kochanków
jędrne pagórki nabrzmiałe pragnieniem
bolą po nocach od niespełnienia

A wszystko to wzrusza czytelnika, zmusza do refleksji nad ludzką dolą i niedolą, wynikającą
ze źle pojętego miłowania używek.
Więc bdb - za temat i sposób rozwinięcia,
a świetne za zaskakującą puentę.
ajw dnia 28.11.2013 10:12
viktoria - historia jakich wiele. Jedni nie mogą żyć z kimś, inni nie mogą żyć bez kogoś. Dziękuję, że mnie odwiedziłaś :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
Darcon
11/04/2024 19:05
Hej, Apolonio. Fragment, który opublikowałaś jest dobrze… »
gitesik
10/04/2024 18:38
przeczytać tego wiersza i pozostawić bez komentarza. Bardzo… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty