List do E. - Zbigniew Szczypek
Proza » Inne » List do E.
A A A

Moje Kochanie

Tak wiem, może powinienem spytać, czy mogę się wpisać, ale to już nie byłoby to samo. Chcę E. wykrzyczeć Światu, że Cię Kocham, że na zawsze odmieniłaś moją rzeczywistość – „tęcza miast szarości”.

I pragnę ... bardzo pragnę uczynić nasze życie wspaniałym. I ... jeszcze jedno – chcę przypomnieć Ci sen:

„  Uśmiech, uśmiech Elu, uśmiechaj się częściej, potrafisz się pięknie uśmiechać, przecież nie tylko we śnie.

Zresztą, czy możemy mieć pewność, że to, co bierzemy za jawę, nie jest snem tylko?

Ale cieszę się, że chociaż w tej innej rzeczywistości, jest Ci weselej, masz więcej w sobie radości. Dużo radości potrafi dostarczyć świetna zabawa, baw się Elu, na razie chociaż w snach, możesz być kim zechcesz i robic, co zechcesz, tam jesteśmy również doskonali i potrafimy wszystko zmienić, jeśli tylko taka jest nasza wola. Spójrz na naszą zieloną łąkę, kwiaty przebijają się z pod śniegu, który jeszcze miejscami zalega, ale śnieg musi ustąpić miejsca, bo oto proszę Cię do tańca, zatańczymy wspaniale, boso na trawie, a słońce, niczym skupiony reflektor, będzie „patrzeć” tylko na nas i zazdrościć nam ciepła.... , a czas? Nie istnieje!

Jest tylko teraz, jedna nieskończona chwila, Twoje oczy w moich oczach, a dłonie w moich dłoniach, tańczymy, stopy same pląsają, szybko, nad trawą, nad chmurami, nad Światem .... A cóż to jest Świat?

To tylko odległa przestrzeń, nas nie dotyczy, my ..... Tańczymy......”

Twój Zbyś

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Zbigniew Szczypek · dnia 07.12.2013 09:20 · Czytań: 761 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 8
Komentarze
Usunięty dnia 08.12.2013 17:52
Podejrzewam, że jest to tekst mocno osobisty. A takie teksty mają to do siebie, że zazwyczaj wzruszają wyłącznie nas samych.
Z tego też powodu ciężko coś zasugerować, bo możesz poczuć się dotknięty. Ale zaryzykuję.
Co innego, gdybyś przywalił czymś w czytelnika po przebudzeniu. Jakąś E. sparaliżowaną, E. martwą, i ten senny taniec od razu nabiera innego wymiaru. I może nabawiłby się jakichś opinii na swój temat. Bo to jeszcze trzeba by poprowadzić trochę ciekawiej, ale wówczas dostałbyś przynajmniej trochę wskazówek. A tak - cisza.

Cytat:
Tak(,) wiem, może po­wi­nie­nem spy­tać, czy mogę się wpi­sać,

powpadali na siebie
Cytat:
Chcę E. wy­krzy­czeć Świa­tu

to w końcu komu wykrzyczeć? E., czy światu? E. - do kosza.
Cytat:
„  Uśmiech, uśmiech(,) Elu,

podwójna spacja;
Cytat:
nie jest snem tylko?

nie jest tylko snem
Cytat:
w tej innej rze­czy­wi­sto­ści, jest Ci we­se­lej

bez przecinka
Cytat:
być kim ze­chcesz i robic

robić
Cytat:
prze­bi­ja­ją się z pod śnie­gu,

spod
Cytat:
za­zdro­ścić nam cie­pła.... ,

zbędna spacja przed przecinkiem
Cytat:
rze­czy­wi­sto­ści, jest Ci we­se­lej, masz wię­cej w sobie ra­do­ści.

Cytat:
Spójrz na naszą zie­lo­ną łąkę, kwia­ty prze­bi­ja­ją się z pod śnie­gu, który jesz­cze miej­sca­mi za­le­ga, ale śnieg musi ustą­pić miej­sca, bo oto pro­szę Cię do tańca, za­tań­czy­my wspa­nia­le, boso na tra­wie,

zielona trawa, śnieg i bose stopy; no jak to pogodzić?
shinobi dnia 09.12.2013 15:09
Próbuję doszperać się w tym krótkim tekście czegoś ciekawego. Nie udało się.
Ot, liścik. Nadaje się do zapakowania w kopertę, jako utwór prozą nie broni się zupełnie.
zawsze dnia 10.12.2013 04:03
Zbigniewie,
jeśli Twój tekst jest prawdziwym listem - nie można go oceniać w kategoriach literackich. Jeśli zaś miał być tekstem samodzielnym, to ciut za mało tu punktów zaczepień.

Pozdrawiam
zawsze
julanda dnia 10.12.2013 06:51
Na początek wypada dopracować stylistycznie, później zostanie pytanie, czy to do końca serio? Całość zaś powinna mieć dalszy ciąg, a ja już mam pomysł! Mam nadzieję, że również go znajdziesz, a na PP jest szansa poznać tajniki dobrego pisania prozy, więc warto poświecić czas, Ela pewnie się nie pogniewa.;) Pozdrawiam.
Poke Kieszonka dnia 25.07.2014 06:03
:) witaj Zbyś(jakie miłe zaskoczenie pozwoliłam sobie pod Twoim wierszem tak intuicyjnie zdrobnić Twoje imię a tu proszę sam się tak podpisujesz :) ale do rzeczy - czytam, oby lepiej zrozumieć. Na razie skupię się na treści i tu już jest coś co wpada w moje ucho bardzo wdzięcznie imię Ela - to takie moje osobiste spamiętanie dla tego imienia zawsze pokornie chylę czoło (ale to takie dwie różne historie, choć nie powiedziane, że nic ich nie łączy, bo w Twoim tekście tęsknotą wielka trąca i ja tęsknie za tym imieniem choć może inaczej)
Cytat:
Jest tylko teraz, jedna nie­skoń­czo­na chwi­la, Twoje oczy w moich oczach, a dło­nie w moich dło­niach, tań­czy­my, stopy same plą­sa­ją, szyb­ko, nad trawą, nad chmu­ra­mi, nad Świa­tem .... A cóż to jest Świat?To tylko od­le­gła prze­strzeń, nas nie do­ty­czy, my ..... Tań­czy­my......”

gdybym miała coś radzić ale mówię to tylko mój taki wywód i nie koniecznie musi być do przyjęcia bo Ty jesteś panem swego tekstu ale zaczęłabym właśnie od tego fragmentu i na tym zbudowała to co tekst chce wyrazić, a ten tak chce dużo dać. Serdeczności z mojej kieszonki :)
Zbigniew Szczypek dnia 25.07.2014 19:44
Dzień dobry Kieszonko
Nic w tym tekście nie zmienię, nie dlatego, że jestem uparty ale dlatego, że był to autentyczny list, do autentycznej Eli. Opublikowałem go tylko po to, by zobaczyć co pomyślą o nim inni, z boku. A imienia tego już nie lubię, chciałbym je wyrwać z korzeniami, lecz to długie korzenie.
A o łące jest więcej!
Dzisiaj wprawdzie moja łąka zdeptana, zwiędła i zalana, zionie odorem, to wierzę, że kiedyś znów rozkwitnie.
Pozdrawiam serdecznie
Zbyszek
Poke Kieszonka dnia 25.07.2014 19:48
:) witaj Zbysiu :) szanuję i rozumiem :) a na łące Twojej już dziś przysiadałam kilka razy - fakt na razie bez komentarzy :) Serdeczności z mojej kieszonki :)
Zbigniew Szczypek dnia 25.01.2016 21:19
Poke Kieszonko, wiem że odeszłaś lecz zostawiłaś mały ślad, którego wcześniej nie dostrzegłem - cudowny komentarz. Zobaczyłem go za póżno, a może tak miało być, wracając do pisania, przeczytam przez przypadek i uśmiechnę się do Kieszonki na mojej łące. Odrobinę wcześniejszy komentarz oznaczyłem dzisiaj jako pomocny, nie zapomniałem o Tobie.
wdzięczny Zbysiu
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:42
Najnowszy:pica-pioa