w objęciach zapomnianych liter - romantyczna
Poezja » Wiersze » w objęciach zapomnianych liter
A A A

wyszepcz mnie w miejsce gdzie wiersze piszą poetów.

gdy pod stalówką powstaje tchnienie. atrament łączy

rozsypane myśli. od kartki do kartki czas płynie po

grzbiecie. odbija swe piętno oddechem późności. teraz

 

jedynie biel zachwyca oczy, wypierając pożółkłe

przestrzenie. nie należy dawnieć każdym dniem

twórczością jedzoną przez mole, nienadążającą.  

zostaje milcząca utrata szelestu stron w dłoniach.

 

biblioteki pozamykane na oścież puchną od ciszy.

wypisz mnie poezją, tą niegdysiejszą, czytaną

 

z zapartym tchem.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
romantyczna · dnia 10.12.2013 12:26 · Czytań: 465 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 12
Komentarze
ks-hp dnia 10.12.2013 12:38
Witaj,
Nie dziw, iż wybrałaś taki nick, a nie inny - wiersz bardzo romantyczny, delikatnie płyniesz słowami; szeptaniem z pierwszego wersu idealnie zamykasz tekst w klamrę z tchem z puenty. Utwór aż brzmi - oddech, milczenie, szelest, cisza - raz po raz przeplatasz dźwięk z bezdźwiękiem, co nadaje lekkiego dysonansu, a przecież taka właśnie jest miłość. Bardzo zgrabnie napisane.
Pozdrawiam!
romantyczna dnia 10.12.2013 16:21
ks-hp - witam. Jak miło, sam Redaktor zawitał w moje skromne progi :) tym bardziej cieszy mnie fakt, że wiersz jednak się spodobał. Wszystkie moje myśli chyba zawsze zmierzają ku temu romantyzmowi, mimo że często nieświadomie.

Dziękuję i pozdrawiam
marukja dnia 10.12.2013 17:29
Wiersz ujmuje swoim serduchem, ciepłem, a jednocześnie jakimś dystansem pełnym spokoju. Odnajduję się w klimacie wiersza, jest bardzo obrazowy (zwłaszcza pierwsza zwrotka).
Mam małe wątpliwości co do niektórych zwrotów:
Cytat:
od­de­chem póź­no­ści

późność jakoś niezgrabnie dla mnie brzmi
Cytat:
twór­czo­ścią je­dzo­ną przez mole, nie­na­dą­ża­ją­cą.

tutaj duże nagromadzenie nosówek 'ą', może się czepiam, ale trochę na siebie nachodzą :)
Cytat:
po­ezją, tą nie­gdy­siej­szą,

ten przymiotnik również zdaje się zgrzytać z resztą, i zawsze nie wiem, czy powinno być czy poezją/książką?

Nie zmienia to faktu, że wiersz mi się podoba. :)
Pozdrawiam!
romantyczna dnia 10.12.2013 18:23
marukja - to nagromadzenie ą i ę było celowe. Miało też szeleścić. Tak myślałam, że niektórym może coś zgrzytać, ale chyba zostawię tak jak jest, albo w wolnej chwili pomyślę co by tu zmienić.
Co do późności to również celowo użyte słowo, nie znalazłam innego, to mi pasowało i jest ;) masz jakieś inne propozycje?
A jeśli chodzi o poezję, to przecież nie wstawię przed niegdysiejszą , bo to sensu nie ma. Miało się to odnosić do tego drugiego słowa ;) a słowo to miało nasuwać skojarzenia językowe literatury klasycznej, dlatego jest jak jest :) ostatnio czytuję Tołstoja :p
W każdym razie jest tu wszystko, co zawrzeć chciałam, być może zabieg się nie udał, ale co tam ;) Miło, że wpadłaś, bo dawno Cię nie było. Cieszę się, że mimo wszystko wiersz Ci się podoba ;)

Pozdrawiam ciepło
ajw dnia 10.12.2013 22:04 Ocena: Świetne!
Bardzo dobrze się czuję w objęciach Twoich wersów. Dopieszczona i spokojna.Sprawnie napisany, zastosowałaś fajne przerzutnie, oryginalny zestaw słów. Miłość determinuje całe nasze zycie i Twój wiersz. To się czuje w doborze słow, w czułosci między wersami, subtelności.. Napisany intrygująco i bardzo wspólczesnie. Dobrze się czyta, a jeszcze lepiej odczuwa. W takich objęciach mogę zasypiać i budzic się. Pozdrawiam serdecznie :)
romantyczna dnia 11.12.2013 09:07
ajw - cieszę się, że odnalazłaś się w tych objęciach :) w ogóle mile zaskoczyły mnie komentarze, bo wiersz napisany był tak trochę "z głupa". No, ale może właśnie takie wytwory najbardziej się podobają. Dziękuję za słowa :)

Pozdrawiam
ajw dnia 11.12.2013 10:15 Ocena: Świetne!
Takie wiersze są chyba najfajniejsze, bo nie są przekombinowane. Czasem tylko trzeba coś wyszlifować, ale spontaniczność zawsze dobrze robi wierszowi. Tak mi sie zdaje :)
romantyczna dnia 11.12.2013 10:20
Chyba dobrze Ci się zdaje ;) co racja, to racja.
marukja dnia 11.12.2013 15:17
romantyczna napisał/a:
Miło, że wpadłaś, bo dawno Cię nie było.

Oj tam, byłam i zaglądałam ;) Do siebie też zapraszam częściej ;)
romantyczna napisał/a:
Co do późności to również celowo użyte słowo, nie znalazłam innego, to mi pasowało i jest ;) masz jakieś inne propozycje?

- rozumiem, tak też mam często, że coś już wymyślę, i nie mogę znaleźć nic lepszego. Przyznam, że myślałam nad jakimś zamiennikiem, i wpadło mi do głowy tylko 'oddechem późnych godzin', ale to już dwa słowa, i całkiem inny klimat.

Pozdrawiam raz jeszcze, do następnego zaczytania :)
romantyczna dnia 11.12.2013 16:38
marukja - ja też zaglądam, ale nie mam tyle czasu ile bym chciała poświecić wierszom, które mi się podobają :( a na "łapu capu" wolę nie komentować. Odpowiedzi nie wymagają zbyt wielkiego wysiłku, a interpretacja czyjegoś wiersza, a potem wypowiedzenie się na jego temat - tak :) jeśli więc nie pojawiłam się pod Twoimi dziełami, to tylko dlatego, że mam do nich szacunek :p ale obiecuję, że się poprawię ;)

Pozdrawiam
al-szamanka dnia 12.12.2013 22:18 Ocena: Świetne!
Eee, wszystko już zostało powiedziane.
I jest pięknie, ślicznie.
Jedynie z nienadążająca...
Cytat:
twór­czo­ścią je­dzo­ną przez mole, nie­na­dą­ża­ją­cą.

... nie mogę się jakoś zaprzyjaźnić.
Ciągle odczytuje ją jako wiecznie spóźnioną.

Pozdrawiam :)
romantyczna dnia 14.12.2013 21:05
al-szamanko - miło, że i Ty tu zajrzałaś :) jak wymyślę jakiś zamiennik do nienadążającej, poprawię ;) cieszy mnie, że się spodobało.

Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:66
Najnowszy:wrodinam