miłość w kolorze indygo - ajw
Poezja » Wiersze » miłość w kolorze indygo
A A A

kiedy patrzysz na mnie niebo się przybliża
pozostawiasz błękit wędrując po skórze

niebieskość omdlewa w zbyt krótkim oddechu
wilgocią języka malujesz w lazurze

wibracją indygo podajesz ekstazę
wysysasz energię soczystym spojrzeniem

rozbielasz
rozbierasz
rozbrajasz
rozdwajasz

malujesz mi oczy modrym nasyceniem

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 23.12.2013 18:27 · Czytań: 882 · Średnia ocena: 4,75 · Komentarzy: 26
Komentarze
al-szamanka dnia 23.12.2013 21:26 Ocena: Świetne!
Wiesz co, z tych na r zostawiłabym tylko rozdwajasz i będzie prześlicznie.
Gdyż cała reszta jest bardzo finezyjna, a tu za bardzo r-sz, r-sz ;)
I jak zwykle zmysłowo u Ciebie, subtelnie.

Pozdrawiam :)
ajw dnia 23.12.2013 22:15
al - ale to taka fajna zabawa słowem. Szkoda by mi było zostawiać tylko 'rozdwajasz' ;)
mede_a dnia 24.12.2013 13:41
Ja też zostawiałabym wszystkie roz-. Jakby peelka rozkoszowała, delektowała się tym, co jest w stanie uczynić z nią ten z soczystym, błękitnym spojrzeniem. Bardzo na tak.
mike17 dnia 24.12.2013 13:47 Ocena: Świetne!
Cytat:
roz­bie­lasz
roz­bie­rasz
roz­bra­jasz
roz­dwa­jasz

uważam to za pewnego rodzaju wyznanie, słowa, które mówią o tym, co czuje kobieta.
Prosto i bardzo naturalnie, a wiele w nich ukryte i wiele można sobie samemu dośpiewać.
Dlatego na twoim miejscu bym nie rezygnował z żadnego z nich, każde bardzo dużo mówi i wiele daje do myślenia.

Wiersz tradycyjnie twój, masz ten dar prostym słowem malować namiętność, czułość, bliskość i to, o co w tym całym kochaniu tak naprawdę chodzi: bez patosu i ckliwych westchnień, spokojnie wyrażasz miłość, tak, jak lubię, bo w prostocie siła i ukryta magia.
I ten cichy ogień, jaki płonie wśród wersów, z pozoru cichy :)
julanda dnia 25.12.2013 12:34
Powiem szczerze, że od czasu, kiedy mamy rubrykę wierszy śmieciowych, nie potrafię zrozumieć, po co zabierać się tutaj za czytanie. Ktoś już ten wiersz uznał za zły i niegodny zwrócenia uwagi, tylko dlaczego i jakie miał ku temu prawo?
Co do wiersza, zmierza ku ciekawemu, nawet pomyślałam, że jeśli już jest wyssana energia, to dalej już tylko śmierć i modre martwe powieki. W tym kontekście tekst ma dreszczyk i to nie lada! Miłość powinna dawać energię, ale ta w kolorze indygo... Ciekawie wrzuciłaś temat na ruszt. Szkoda, że wiersz w śmietniku.
Pozdrawiam za to najwdzięczniej i elegancko. :)

2.5.11 Zabronione jest prowokowanie przez użytkownika sytuacji konfliktowych, obrażanie innych użytkowników lub innych osób w swoich tekstach (wiersze, komentarze, wiadomości itp.).
4.5 Zabrania się Użytkownikom działania na szkodę Serwisu.

przyp. red. EF
Zachary Ann dnia 25.12.2013 17:08
Cytat:
kiedy patrzysz na mnie niebo się przybliża
pozostawiasz błękit wędrując po skórze

niebieskość omdlewa w zbyt krótkim oddechu
wilgocią języka malujesz w lazurze

wibracją indygo podajesz ekstazę
wysysasz energię soczystym spojrzeniem

rozbielasz
rozbierasz
rozbrajasz
rozdwajasz


malujesz mi oczy modrym nasyceniem


To raz - brzmi trochę jak instrukcja obsługi.

Dla mnie ten wiersz jest po prostu ckliwy. I nie podzielam zachwytów nad czterema-słownymi-eksperymentami, nie przemawiają do mnie.

Pozdrawiam,
Ann.
amsa dnia 25.12.2013 19:07
Zachary - mam wrażenie, że to nie jest merytoryczne, masz oczywiście prawo do własnej opinii, ale poza tym, gdzie tutaj właściwa krytyka? Pytam, bo nie mogę dociec czemu służy wypunktowanie określonych słów, a że na poezji się nie znam, chętnie poznam zasadność. Tym bardziej, że mnie się ten wiersz podoba, a może niesłusznie?
ajw dnia 25.12.2013 23:11
Zachary Ann - a kto powiedział, ze wiersz nie moze być ckliwy?To jakaś wada? Komunikat zawarty w tym wierszu posiada znacznie wiekszą pojemność informacyjną, niż to wynika z użytych słów, zatem posiada funkcję poetycką. Jest silnie zaznaczony podmiot liryczny ? Jest. Posiada taką organizacje tekstu, ze z każdym słowem rodzi się jego wieloznaczeniowość? Posiada. To, ze nie piszę w stylu akceptowanym przez Ciebie i to, ze jestem ckliwą babą nie oznacza, ze to, co piszę nie jest poezją.

Poza tym uważam, ze każdy utwór dopuszczony przez redaktora powinien na dole mieć info kto go dodał . Redaktorzy powinni brać odpowiedzialność za to co robią. Dzięki temu wiedzielibyśmy kto według jakich standardów ocenia, a tym samym daje świadectwo swojej znajomości zagadnień zwiazanych z poezją.
Leszek Sobeczko dnia 25.12.2013 23:50
musiała zajść bardzo głęboka zmiana na PP, bo "ckliwość" nie powinna być wykładnią do umieszczania tekstów we wprawkach, bo w takim razie mógłbym palcem /gołym/ wskazać inne ckliwe, a lepiej lokowane; mam świadomość, że to uwaga niezgodna z regulaminem, ale też powinno być tak, że opinia czytelników powinna być brana pod uwagę, jeśli już tak się zdarzy, by tekst przenieść, bądź pozostawić, gdzie jest;
przy czym dla mnie nie jest to właściwe miejsce dla tekstu

a jeśli o sam wiersz idzie, to nie powala, mógłby być bogatszy o formę od strony czasownika, widziałbym go bardziej nasyconym dwuznacznością, bo pomimo, ze się na taką sili, nie jest nią de facto; ale tez z drugiej strony każda propozycja rozwali kompozycję; z całości /w/g mnie/ broni się tylko to:
Cytat:
kiedy pa­trzysz na mnie niebo się przy­bli­ża
po­zo­sta­wiasz błę­kit wę­dru­jąc po skó­rze

roz­bie­lasz
roz­bie­rasz
roz­bra­jasz
roz­dwa­jasz

ma­lu­jesz mi oczy mo­drym na­sy­ce­niem

reszta wydaje się być sztukaterią do przytoczonego, tzn. jest to metaforyka prowadząca donikąd, ale też mogę się mylić

pozdrawiam

2.5.11 Zabronione jest prowokowanie przez użytkownika sytuacji konfliktowych, obrażanie innych użytkowników lub innych osób w swoich tekstach (wiersze, komentarze, wiadomości itp.).
2.6.5 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem
4.5 Zabrania się Użytkownikom działania na szkodę Serwisu.

przyp. red. EF
Zachary Ann dnia 25.12.2013 23:55
a59o napisała:
Zachary - mam wrażenie, że to nie jest merytoryczne, masz oczywiście prawo do własnej opinii, ale poza tym, gdzie tutaj właściwa krytyka? Pytam, bo nie mogę dociec czemu służy wypunktowanie określonych słów, a że na poezji się nie znam, chętnie poznam zasadność.


Biorę ajw za kogoś doświadczonego, czyli ufam, że ogarnia na tyle żeby zrozumieć o czym jest komentarz, bez potrzeby wywalania wszystkiego na ławę. Jest w końcu poetką, a ci szukają i czytają pomiędzy i dogłębnie.

a59o napisała:
Tym bardziej, że mnie się ten wiersz podoba, a może niesłusznie?


Słusznie - nikomu nie zabraniam myśleć inaczej.

ajw napisała:
Zachary Ann - a kto powiedział, ze wiersz nie moze być ckliwy?To jakaś wada?

Nikt nie powiedział, że nie może być, można pisać jak się chce. Dla mnie, w tym utworze, to wada, tak jak napisałem wyżej.

ajw napisała:
Komunikat zawarty w tym wierszu posiada znacznie wiekszą pojemność informacyjną, niż to wynika z użytych słów, zatem posiada funkcję poetycką. Jest silnie zaznaczony podmiot liryczny ? Jest. Posiada taką organizacje tekstu, ze z każdym słowem rodzi się jego wieloznaczeniowość? Posiada.


Nie musisz mi tak tłumaczyć - uwierz, to nie pierwszy tekst, który kiedykolwiek przeczytałem i naprawdę - potrafię czytać i interpretować.

ajw napisała:
To, ze nie piszę w stylu akceptowanym przez Ciebie i to, ze jestem ckliwą babą nie oznacza, ze to, co piszę nie jest poezją.


Nigdzie nie powiedziałem, że
a ) jesteś ckliwą babą
b ) to nie jest poezja

Co do reszty komentarza:

tutaj dział na forum, gdzie można dyskutować o zmianach itp. (jeśli nie ma odpowiedniego tematu, to można utworzyć):
http://www.portal-pisarski.pl/forum/biezace-sprawy

a tutaj link do profilu Sagita:

http://www.portal-pisarski.pl/profil/sagitarius

Pozdrawiam (sernik wcinając),
Ann.
darek i mania dnia 26.12.2013 00:43
i gdzie tu jest poezja ? w nadmiarze czasowników, które lecą na siebie jak w litanii ? jako czytelnik oceniam wiersz, który moim zdaniem jest słabszy (a nie to kto jest autorem.)

w krótkim tekście

masz ;

patrzysz
pozostawiasz
malujesz
podajesz
wysysasz
roz­bie­lasz
roz­bie­rasz
roz­bra­jasz
roz­dwa­jasz
ma­lu­jesz

czemu to służy?

Cytat:
błę­kit wę­dru­jąc po skó­rze nie­bie­skość omdle­wa w
= błękit i niebieskość wpadają .

tytuł wiersza ciekawy a zapis przemilczę , zbyt niebiesko(INDYGO, NIEBO, BŁĘKIT, NIEBIESKOŚĆ, LAZURZE, INDYGO, MODRYM) i czasownikowo- JW.

dziwne jest, bo treść odtwarza we mnie niezły podszept aktu, jeśli czyta się nie patrząc na zapis.
kresowiak dnia 26.12.2013 00:49
Niebo, błękit, niebieskość, lazur, indygo i modry. Sześciokrotne użycie odcienia koloru w tak krótkim tekście, a jednak w ogóle nie widzę tego na niebiesko. Co mam na myśli - w utworze tego rodzaju powinny się kształtować bloki obrazów i idących za nimi wyobrażeń - to co autor chce przekazać powinno się samo nasuwać. Tu niestety tak nie jest - tekst zamiast być wielowymiarowy jest płytki. Pochwalam jednak zabawę kolorem i kształtem - takie poszukiwania mogą doprowadzić autora na spokojne wody, potrafiące unieść przekaz. Ta rzeka jest niestety płytka i utwór utknął na mieliźnie.

Jedyne co ratuje utwór to tytuł. To jednak nie wystarczy.
ajw dnia 26.12.2013 11:29
Zachary - szkoda podawać namiary na Sagita, bo napisałam do niego na początku grudnia i jeszcze nie miał czasu, by mi odpisać.

Wszystkim, którzy odwiedzili ten wiersz i pozostawili ślad - bardzo dziękuję :)
Bozena B dnia 27.12.2013 12:21
Problem jest taki, że zazwyczaj, gdy ktoś zaczyna pisać, pisze słabo. Dotyczy to prawie każdego. Mówię prawie, bo zdarzają się genialne wyjątki. Jeśli celem osoby przychodzącej na portal jest szeroko pojęty rozwój, to myślę, że powinien się zastanowić choć przez chwilę nad słusznością krytyki. Oczywiście nie musi się z nią zgadzać, bo wiadomo, każdy może mieć inne zdanie. Niestety, częstą przypadłością twórców jest pisanie pod ogół, pod tak zwaną publikę, bo przecież ogół odwdzięczy się głaskaniem po głowie i poklepywaniem po plecach.
Szkoda, bo często tak jest, że o ile pierwszy czy kilka pierwszych tekstów można porównać do nieoszlifowanych diamentów, którym potrzeba troszkę obróbki warsztatowej, tak kolejne stają się masową produkcją niskiej jakości, którą chętnie kupują niewybredni klienci, bo nie stać ich na głębszą analizę.

Z mojego punktu widzenia tekst jest słaby, co prawda w miarę zgrabnie i poprawnie poprowadzony, nie zmienia to jednak faktu, że niczego nowego w poezjowanie nie wnosi. Jest jak miliony innych tekstów spotykanych co krok w odmętach internetu. Nie znajduję w nim ani jednej frazy tchnącej świeżością czy innością. Jako wprawka, jak najbardziej, bo dobrze jest szkolić warsztat, rozpisywać się na różne sposoby, próbować różnorakich dróg, sposobów poruszania się nimi itp. itd.

Jeśli jesteś naprawdę zadowolona ze swojego tekstu, to ok, jestem w stanie to zrozumieć i szanuję.

Pozdrowienia
ajw dnia 27.12.2013 15:21
Tak, Bożeno - podoba mi się. Jest lekki i przyjemny. No cóż .. mam taki mało wykwintny gust jak to ckliwa baba.
al-szamanka dnia 27.12.2013 16:51 Ocena: Świetne!
Niekiedy jest tak, że wiersz odbierany przez jednych jako ckliwy innym po prostu się podoba.
Czytam i czuję... no pięknie, przemawia do mnie.
Czy konieczne muszą być analizy? Poezja to nie rebus ani łamigłówka, ani fizyka kwantowa.
I czy oznacza to, że na ową analizę mnie nie stać, co jest dowodem, że jestem niewybredna?
Jestem bardzo wybredna, może aż za bardzo i z tego powodu wiele wierszy na portalu obchodzę dużym łukiem.
Po powtórnym przeczytaniu Twojego wiersza, Ajw, mogę spokojnie stwierdzić, że zauroczył mnie na nowo:)
I uważam, że tym stwierdzeniem w żadnym wypadku nie działam na szkodę Serwisu ;)
ajw dnia 27.12.2013 17:52
al - dzięki :) Jak to się mówi o gustach się nie dyskutuje. Wiersz jest wierszem, a nie jakimś ćwiczeniem, wprawką czy 'huk wi czym' :) Jest to poezja, a czy jest wysokich lotów, czy niskich to już isza inszość, ale wrzucać do śmietnika nie pasi, bo stanowi jakąś wartość.
Klaudyna 69 dnia 27.12.2013 21:25 Ocena: Bardzo dobre
Wiem, wiem...nie powinnam się wypowiadać, jestem nowa i nie bardzo łapię jeszcze zasady panujące na tym portalu. Czytam wszystko, co jest "poezją" i "debiutami". Wiersz i komentarze pod nim, wiersz-komentarz i tak ciągle. Próbuję zrozumieć, wyciągnąć wnioski...nauczyć się. Tylko tak naprawdę wiersz powinien przemawiać do mnie jako czytelnika, czytając go chciałabym, żeby mnie poruszył, wywołał ciarki, podziałał na wyobraźnię. A wtedy wszelkie zasady można ominąć. Podoba mi się dobór słów, wielość czasowników, kolory błękitu, zafascynowanie i erotyzm...i wiem jedno...wszystko jest subiektywne...komentarze, krytyka czy pochwała....gusta są różne i smaczki też...Dla mnie on jest wierszem a nie ćwiczeniem. Pozdrawiam :)
pablovsky dnia 27.12.2013 21:39
Klaudyna 69 napisała:
Wiem, wiem...nie powinnam się wypowiadać, jestem nowa i nie bardzo łapię jeszcze zasady panujące na tym portalu


Klaudynka, zasady są proste, albo Ty ich, albo oni Ciebie ;) A tak na serio, to czytaj, czytaj i wypowiadaj się, na ile Ci sił starczy! Samymi komentarzami w pewien sposób kształtujesz również swój wizerunek :) A dziewicze (myślę o nowych osobach ;) ) spojrzenie na niektóre portalowe teksty - bezcenne! ;)
ajw dnia 27.12.2013 22:13
klaudyno - staż na portalu nie jest ważny. Dla mnie ważny jest sam czytelnik i jego odczucia, zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Ten wiersz miał zawsze dobry odbiór pomimo, ze nie jest wysokich lotów. Myślę, że to dzięki autentyczności i temu, że nie oszukuję czytelnika wydumanymi uczuciami. Dziękuję, że zajrzałaś i zostawiłaś swoje dobre słowo :)

pablovsky - dzieki za wizytę. Pozdrawiam :)
pablovsky dnia 27.12.2013 23:18
Droga ajw, zazieleniłaś mnie, a ja przecież w żaden sposób Ci nie pomogłem, oraz nie odniosłem się do Twojego wiersza. Dziękuję!
Zdajesz sobie sprawę, że jestem największym gamoniem na portalu odnośnie poezji?! Ilekroć próbuję zrozumieć jakikolwiek wiersz, oraz czytam komentarze pod nim, moja twarz wykrzywia się, niczym po wypiciu szklanki czystego spirytusu! :) Bo niby jak można rozczulać się nad kilkoma słowami ułożonymi na zasadzie "chybił-trafił"? Widocznie poeci to inny gatunek literacki. Żartuję ;)
Ale wyobraź sobie, że Twój wiersz chyba (w jakiś sobie wiadomy sposóB) zrozumiałem. Jest o miłości, prawda? :D
ajw dnia 28.12.2013 10:11
drogi pablovsky, zazieleniłam Cię, bo choć moze w poezji jesteś "zielony", to jednak odczułeś mój wiersz, co jest dla mnie niezwykłym komplementem, bo ja piszę do i dla wszystkich ludzi, a nie tylko i wyłacznie poetów. Twój wpis pod wierszem to dowód na to, ze nie przyszedł pod mój wiersz wytrawny 'koneser', który uważa, ze im bardziej zawikłaną wymysli metaforę, tym lepiej dla wiersza, a kto nie zrozumie moze czuc się, ze to jego wina, bo jest za głupi. O nie, ja piszę prosto i mam nadzieję, ze rozumie mnie kazdy Kowalski, Nowak czy Pablovsky. To jest właśnie dla mnie zaszczyt, ze jestem r o z u m i a n a i nie zgrywam mądrzejszej niż jestem :)
empatia dnia 28.12.2013 10:54
Zawsze uważałam, że warto zajrzeć do śmietnika, bo można tam znaleźć niezłe perełeczki, które ktoś nieuważny, albo nie znający się na klejnocikach wrzucił tam i zapomniał. I tak jest tym razem. Zwabił mnie tytuł i nie rozczarowała treść. Piękne wyznanie zakochanej kobiety! Facet musi mieć zajebiszczo błękitne oczy, albo tak na patrzeć na podmiot liryczny, że ona ma wrażenie, że niebo jej z nieba spadło. Pozdrawiam dziwiąc się co ten wiersz robi w tej dziwnej rubryce?
ajw dnia 28.12.2013 10:58
empatio - moja teściowa wyrzuciła kiedyś do śmietnika złote kolczyki, a potem odnalazła je pomiedzy obierkami. Nawet nie wiesz jaka była z tego powodu szczęśliwa. Tak wiec "szukajcie, a znajdziecie". Dziękuję za wizytę :)
wolnyduch dnia 06.08.2022 20:34 Ocena: Świetne!
Dla mnie piękny, niezwykle kobiecy wiersz miłosny, który nie ociera się o banał, a w tym temacie o to całkiem łatwo, ten kolor indygo też niezwykle ujmujący...

Pozdrawiam serdecznie :)
ajw dnia 08.08.2022 13:34
Miło, że tak go odbierasz :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty