niewi(a)doma noc dotyka opuszkami - ajw
Poezja » Wiersze » niewi(a)doma noc dotyka opuszkami
A A A

rzęsy w nieoczywistej barwie zatrzepoczą o zmierzchu
gdy zwilżysz oddechem. wejdziesz w moje kolory
jak w przestrzeń głęboko. gorąco zrobi się włosom
na diecie pogrubiającej. zawiniesz na palcach niesforne.

czerwień rozpełznie się po zawstydzonych paznokciach
kiedy nasycisz barwami ciemność.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 28.12.2013 17:19 · Czytań: 553 · Średnia ocena: 4,83 · Komentarzy: 22
Komentarze
amsa dnia 28.12.2013 23:11 Ocena: Bardzo dobre
ajw - jak zawsze u Ciebie, zabierasz w różne krainy, dzisiaj w te wewnętrzne regiony, gdzie dzieją się rzeczy tajemne, niedostępne podróżnikom, którzy tylko przeczuwają, co jest tam, za zamkniętą bramą nocy. Piękny wiersz.
B)
al-szamanka dnia 29.12.2013 10:34 Ocena: Świetne!
Hej, ajw, jako "niewybredny" czytacz znowu zjawiam się pod Twoim wierszem.
A jest on po prostu piękny.
Namiętnością aż bucha.
Masz wyjątkową umiejętność przekazywania wyjątkowych emocji.
Zapewne odbywa się to przy pomocy niesamowitych wibracji jakie kreują Twoje słowa.
Nie każdemu jest dane je odebrać, podejrzewam, że do ich odczucia potrzebny jest wyższy stopień wtajemniczenia, albo po prostu odpowiedni próg wrażliwości.
Pozdrawiam:)
ajw dnia 29.12.2013 11:24
a59o- trzeba urodzić się "podróżnikiem", by wejść w te rejony i poczuć :) Dziękuję za wizytę i dobre słowo :)

al- szamanko
- cieszę się, ze Ty ten próg posiadasz i że odbieramy na tych samych falach :) Dzięki, ze zaglądasz czasem do śmietnika :)
al-szamanka dnia 29.12.2013 11:47 Ocena: Świetne!
Tak się składa, że moja praca z ludźmi wielokrotnie upośledzonymi uwrażliwiła mnie na wszystko, przede wszystkim na świat niezafałszowany. Zrozumiałam, że czegoś cennego nie zbruka żaden śmietnik.
Dlatego chociażby Twoje słowa ...
Cytat:
czer­wień roz­peł­znie się po za­wsty­dzo­nych pa­znok­ciach

zrobi wrażenie nawet wtedy, gdyby przywalono je toną odpadków.
Wiersz mówi sam za siebie, czuje się go podskórnie:)
ajw dnia 29.12.2013 11:50
szamanko- zawstydzasz :)
Ja wiem, ze ten wiersz nie jest śmietnikowy, ale niech ktoś, kto wrzucił go do tego wora ma radochę. Tak mało jej na świecie mają Ci, których nie cieszy czterolistna koniczyna ;)
mede_a dnia 29.12.2013 12:14 Ocena: Świetne!
Podziwiam Cię, ajw, ze masz wciąż coś nowego do powiedzenia w tym samym.
ajw dnia 29.12.2013 12:24
mede-o - kiedy są odpowiednie emocje, czyli miłość prosto mówiąc ,mozna o tym samym nawijać bez końca :)
al-szamanka dnia 29.12.2013 12:37 Ocena: Świetne!
Oj można nawijać, w końcu to sens naszego istnienia.
A temat nie znudził się nikomu od tysiącleci - co jest bardzo pocieszającym faktem.
labedz dnia 29.12.2013 13:05 Ocena: Świetne!
Bardzo ładnie, lekko poprowadzone. Tak czysto, choć przecież nie bez żaru. Fajnie działa.
coca_monka dnia 29.12.2013 13:17
Witaj.
emocje, jakie by nie były nie zbudują poezji. są przyczynkiem, owszem, ale niczym więcej. i lepiej jest dla tekstu jeśli emocje wynikają z treści, niż mają powodować do jej napisania.

już początek nie zachęca, a rzęsy mimo trzepotania, nie zaskakują.
dalej, w takiej zbitce:
Cytat:
zwil­żysz od­de­chem. wej­dziesz w moje ko­lo­ry
jak w prze­strzeń głę­bo­ko. go­rą­co zrobi się wło­som
brnie bardziej w stronę przeciętnego erotyzmu, niż poezji.

Cytat:
za­wi­niesz na pal­cach nie­sfor­ne.

niestety pierwszą myślą było, że wałki tłuszczu - skoro dieta pogrubiająca. zresztą skojarzenie z włosami też niezbyt fortunne.

nie przemawiają do mnie również zawstydzone paznokcie. natomiast nasycanie barwami w tym otoczeniu przesyca i spłyca.

nawijanie o którym wspominasz, takie bez końca i bezrefleksyjne powoduje, że wersy tracą na świeżości i są powieleniem już opisywanego. czasem/często, a wręcz najczęściej lepiej jest napisać jeden wiersz na miejsce 10, niż odwrotnie.

podsumowując, nie tym razem.


i dodam drobnym drukiem.
powstrzymajcie się proszę, od dyskusji o domniemanych śmietnikach, a także o odpadach. autor to autor, a wiersz to wiersz - poddajemy pod ocenę wiersz. wprawki to nie wyrok śmierci, ani tym bardziej śmietnik, a wiersze innych autorów we wprawkach to nie tony odpadków.
Kushi dnia 29.12.2013 14:41 Ocena: Świetne!
Ajwu - pięknie:)
Począwszy od tytułu, do ostatniego wersu - zachwycasz.
Pozdrawiam :)
al-szamanka dnia 29.12.2013 14:46 Ocena: Świetne!
Ładnie to z Twojej strony, Coca, że nie podstemplowałaś tej dyskusji bezdusznym wyczernieniem. Jako osobnik dorosły i odpowiedzialny przynajmniej nie czuję się jak szczeniak straszony kagańcem :)
Owszem, wprawki to nie wyrok śmierci i wiersze innych autorów to nie odpadki - jak najbardziej się z tym zgadzam, zadziwiają jednak kryteria umieszczania w grupie i... podgrupie, tym bardziej, że na "wyższym" szczeblu dokonywane są jak najbardziej wprawkowe poprawki.
Uważam, że należy rozpatrzyć wprowadzenie rubryki tylko debiutów - będzie to bardzo sprawiedliwe i zapobiegnie nieporozumieniom a przede wszystkim niepewności, gdyż jak się okazuje nikt z nas nie jest skończoną i idealną wyrocznią, i często coś, co dla mnie jest pięknem może dla innych być nic niewartym kiczem. I odwrotnie.
ajw dnia 29.12.2013 15:04
labedz- to dobrze, ze na Ciebie działa :)
coca - kazdy ma prawo do własnego odbioru i ja to szanuję. A co do tego, co drobnym druczkiem: czy to Ci sie podoba, czy nie - wprawki są i będą kojarzone ze śmietnikiem, bo umieszczanie w nich wierszy jest wrzucaniem do określonego wora. Już pisałam, ze to zły pomysł dzielić autorów na lepszych i gorszych, a tak własnie się czujemy. Może wiec warto to zmienić?
kushi - dzieki :)
al - zgadzam się z Tobą w 100% :)
mike17 dnia 30.12.2013 16:55 Ocena: Świetne!
To jest rodzaj poezji, jaki lubię, kiedy plastyczne obrazy, pełne finezji i ulotności, rysują w mojej wyobraźni świat doznań, emocji i uczuć, wyrażone niezwykłymi metaforami, ale gdzieś w tle wszystko takie ludzkie, własne, a jednak bajkowe.

Odnajduję się w twoich wierszach, wiesz o tym.
Poezja erotyczna, świetnie podana i ubrana w smaczki i nienazwane impresje, jest moją ulubioną.
Może to za sprawą bujnej wyobraźni, która w mig rysuje mi pod czerepem serię obrazów, maluje klimat, widzę tych dwoje...

Bo dla mnie jako czytacza różnych rodzajów poezji liczy się temperatura wiersza, jego wewnętrzny ogień, to, czy zadziała na moje zmysły, czy nie.
Bardzo dobrze, że odnalazłaś swoją poetycką drogę, wiesz, o co Ci chodzi.
Dlatego te wiersze tak przemawiają, bo pisze je osoba w pełni samouświadomienia :)
ajw dnia 30.12.2013 17:18
mike - jako osoba uzdolniona twórczo potrafisz nie tylko pisać fantastyczne opowiadania, ale również pełne treści i nieuchwytnych dodatków komentarze, które niczym delikatne piórko łechcą moją próżność. Czytanie ich jest jak pieszczota, a kto nie lubi pieszczot? Tylko ludzie w jakiś sposób skrzywdzeni i skrzywieni. Ja do nich nie należę. Zatem pieść, a gdy trzeba daj solidnego klapsa (to też potrafisz robić z charakterystyczną sobie finezją) :)
mike17 dnia 30.12.2013 17:22 Ocena: Świetne!
Jasne, Iwonko, jak coś mi się nie spodoba, oznajmię to w sposób czytelny, co do finezji...hm... różnie z tym bywa, miewam swoje "ale" do utworów, i wtedy bywam dość przykry...
Ale pracuję nad tym.
Póki co, świetnie Ci idzie, mucha nie siada, jak dla mnie, zwykłego czytacza, jest cool :)
ajw dnia 30.12.2013 17:41
Ja wiem, że czasem potrafisz i z buta i 'kujawiaczkiem', ale nieodmiennie z właściwym sobie urokiem :)
mike17 dnia 30.12.2013 17:44 Ocena: Świetne!
Miło słyszeć, i fajnie, że piszesz, jak piszesz.
Masz we mnie fana :)

Pomyślności w nowym roku 2014!
ajw dnia 31.12.2013 10:40
Dziękuję, mike. I wzajemnie. Niech ten Nowy Rok bedzie dla Ciebie rokiem nieograniczonej wyobraźni :)
Usunięty dnia 01.01.2014 14:31
W Twoich kawałkach zawsze jest mi na zmianę.

Bo tutaj jest bardzo naciągnięte:
Cytat:
go­rą­co zrobi się wło­som
na die­cie po­gru­bia­ją­cej.


a tutaj jest świetnie:
Cytat:
za­wi­niesz na pal­cach nie­sfor­ne.


I tak mogłabym poszatkować cały wiersz. A paradoksalnie problem tkwi w kilku narządach, które gdyby wyciąć, albo wymienić, oddałyby wersom więcej, niż zabrały.

Na przykład:
Cytat:
czer­wień roz­peł­znie się po za­wsty­dzo­nych pa­znok­ciach


'zawstydzone' paznokcie nie mają odwagi sięgać po czerwień. A tym bardziej nie grają przy całym ogniu, który tutaj rozpalasz. Coś tu bym wywaliła, coś zamieniła (bo 'rozpełznie' też nie brzmi dobrze).

Więcej nie dłubię, bo wiem, że idziesz utartą ścieżką.
julanda dnia 01.01.2014 18:01
;) gorąco zrobi się włosom

na diecie pogrubiającej
- nie wiem, co myśleć, pewnie tak Autorka chciała powiedzieć, zawsze wychodzę z takiego założenia i już nie łamię innym wierszy. Dziwne zdanie, za to da się z tej dziwności zapamiętać.
Pozdrawiam w 2014.
ajw dnia 01.01.2014 22:47
julanda - nie kazdy ma grube włosy same z siebie, niektórzy mają np. duzo, ale są one cienkie, wiec używają pianek, sranek i innych 'pogrubiaczy' ;)

morfino - na zmianę powiadasz? Mam chyba kłopoty z hormonami ;) A tak poważnie, to zdarza mi się coś palnąć bez sensu. I tyle :)
Co do paznokci, to czerwień nie musi być lakierem, peelka mogła np. zarysować ukochanego do krwi i stad zawstydzenie 'po' ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty