dystans między ludźmi bywa trudny do przebycia. bliskość jest do przebycia niemożliwa.* - introwerka
Poezja » Wiersze » dystans między ludźmi bywa trudny do przebycia. bliskość jest do przebycia niemożliwa.*
A A A


na czas mam późniący się zegar
zaćmień - krnąbrny gnom(on) globu -
to on potrafi wybić
mi z głowy nieopatrzny świt
gdy patrzę jak mleko rozlewa się po polanach
polarnych niedźwiedzi
zaprószając lata świetlne







 
 

* Marek Krystian Emanuel Baczewski

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 17.01.2014 07:02 · Czytań: 623 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 9
Komentarze
kresowiak dnia 17.01.2014 10:39
Ile głów tyle sklepów cynamonowych, a dla nich warto się poddać na chwilę żeby wracać latami. A to wiersz niecodzienny, wytkany fantazmatami ludzkiej natury i szczególnie gwiezdne jest dla mnie:

Cytat:
gdy pa­trzę jak mleko roz­le­wa się po po­la­nach
po­lar­nych niedź­wie­dzi
za­pró­sza­jąc lata świetl­ne


Po prostu milkyway, rozpływa się w ustach. Piękne niewymuszone brzmienie i zauważam nagle nieopatrzny świt, drogę mleczną gdzieś daleko, daleko, dalej niż Azja i Bałkany, dalej niż inni ludzie niepodobni nam i naszym czasom.

Pierwsza część, pierwsze trzy wersy już nie zachwycają tak bardzo, nie zachwycają tak jak nie zachwyca Słowacki, no po prostu czasem nie zachwyca. Ale trzymają poziom, choć jak dla mnie gnomon wystarczy a gnom niepotrzebny. I tu przypominają się lekcje przyrody w czasie późnej wiosny, a jak wiersz coś przypomina i jest to mgliste przyjemne wspomnienie to nie przejdę obok. Choć może spłycam wartość tekstu. Ciekawy i do powrotów, zaskakujący cytat warty zapamiętania i roztrwonienia na kilka chwil bliskości.

Pozdrawiam!
introwerka dnia 17.01.2014 12:38
hmm, uwielbiam cynamon :p

kresowiak napisał/a:
milkyway

dobre, szczególnie, że bez proszku do pieczenia ;p
ajw dnia 17.01.2014 15:35 Ocena: Świetne!
Nietuzinkowe porównania napisane fascynującym językiem. Dla mnie ta miniatura jest doskonała w swojej niewielkiej ramie słów. Bardzo poetycki świat, do którego chce się zaglądać.
I mnie podoba się bardzo fragment wyróżniony przez kresowiaka. Pochłaniam go całą sobą. Ale i reszta jest rewelacyjna. Do tytułu się nie przyczepiam, choć jak dla mnie przegadany.
Pozdrawiam serdecznie czekając na kolejny delikates :)
introwerka dnia 17.01.2014 16:05
Kresowiaku, Ajw,

bardzo mnie cieszy Wasz tak entuzjastyczny odbiór :)

ajw napisała:
Pozdrawiam serdecznie czekając na kolejny delikates :)

Na razie z wypiekami na twarzy pochłaniam "Prawo krytyki" :)

Pozdrawiam :)
Zola111 dnia 17.01.2014 16:12 Ocena: Świetne!
Wiesz, kiedy zobaczyłam w anonsach tak długi tytuł obok nicka Introwerki, pomyślałam, że pewnie wiersz będzie krótszy od tytułu ;)

Na szczęście jest inaczej.

No i wszystko mi się podoba: i późniący się zegar, i to, że wybija z głowy, i polany polarnych niedźwiedzi.

Nie pomogę tym razem w niczym, bo nie mam powodów do innej konkluzji niż ta: Świetnie!

z.
Wiolin dnia 17.01.2014 19:45
Witaj Introwerko. Zagięłaś mnie tym wierszem....poprowadziłaś w nieznane, ale taką fajną, wielobarwną ścieżką słowa....Pozdrawiam.
introwerka dnia 17.01.2014 19:51
Zolu,

wierszy introwertycznych jeszcze nie próbowałam pisać, ale może powinnam spróbować? ;)
Miło mi bardzo, cieszę się z Twojej opinii :)
Pozdrawiam serdecznie :)


Wiolinie,

przeogromnie mi miło, cieszę się z Twoich wypadów w nieznane :)
Pozdrawiam serdecznie :)
Borek707 dnia 21.01.2014 19:11
Jak tu gęsto, jak esencjonalnie! Masz wyczucie w posługiwaniu się słowem, język jest w Twoich rękach narzędziem idealnym.
Cytat:
na czas mam póź­nią­cy się zegar

Świetny paradoks, trochę nawet Naborowskiego poczułem, sprzeczność jest i zarazem jej nie ma, lubisz rzeczom nadawać niepewny status ontologiczny, więcej bytowi do bycia czy do nie bycia? Nie wiem czy na to też odpowiadasz, ale znalazłem tutaj coś, co mnie bardzo zastanowiło. Świetna próba zdefiniowania czasu i jego poczucia w sensie ogólnym. Pobyłem z czystą przyjemnością. Pozdrawiam.
introwerka dnia 21.01.2014 20:24
Borku,

czas niezmiennie mnie fascynuje, ostatnio znalazłam w "Prawie krytyki" ciekawą koncepcję, zgodnie z którą to my wprawiamy czas w ruch, uznając cząstkę teraźniejszości za przeszłość. To człowiek byłby więc motorem czasu, a skoro taki subiektywizm, to może znalazłoby się miejsce i na trochę niebytu :)

Cieszę się bardzo z Twoich odwiedzin i ciekawej interpretacji, pozdrawiam serdecznie :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty