akwatorium - ks-hp
Poezja » Wiersze » akwatorium
A A A

Naciągają się porty i keje, zaciskają kanały
wrodne. Nie wpłyniesz

na mnie więcej. Przepięte otchłanie z nadziemia,
w rozchwiejeniu boje

o dostęp do morza. Chciałabym łatwo zapominać
i zamykać usta jak ryba, krzyczeć

oczami. Wargi w miejsce powiek, źrenica przełyku
wypluwa krew. Kiedyś wsiąkniemy w piasek,

ale będzie to daleko stąd, z oddechem
muszli na karku.

 

 

____________________

cykl: bliźnięta babilońskie

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ks-hp · dnia 31.01.2014 20:05 · Czytań: 646 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 5
Komentarze
Bozena B dnia 31.01.2014 23:24
Chyba mam nieco ponure nastroje, bo mi się wyczytuje tutaj gorycz, ból, żal, albo może rozżalenie raczej. Równocześnie jednak jakby pogodzenie się z rzeczywistością, choć nie wiem, czy można się pogodzić z pewnymi sprawami. Mimo wygojonych ran, mimo odpadniętych strupów, pozostają blizny, które raz na jakiś czas się otwierają i sączą. Czasem nawet krwawią. Nie da się zapomnieć, wypchnąć z pamięci, żeby już nie męczyły. Jedyne, co pozostaje to pogodzić się, w sensie dać sobie spokój z roztrząsaniem i odgrzebywaniem od nowa i od nowa.

Wybacz, takie mnie naszły refleksje podczas czytania. Wiersz świetny, szarpie i pozostawia w stanie zawieszenia, pewnego rodzaju nieważkości, kiedy to się zastyga jakby i znika we własnych myślach, wspomnieniach i rozżaleniach ;)

Pozdrowienia i do (po)czytania
Zola111 dnia 01.02.2014 01:22 Ocena: Świetne!
Jak to mam u Ciebie, Hapku:

dojrzałe pióro z zadrą, ekstremalne wyznania: bądź euforii przeżywanych radości, częściej - wyraz bólu. Tak mocno tkwisz w wodzie. W żywiole, który karmi albo niszczy. Sztorm.
Z letniości nie rodzą się dobre wiersze: najlepsze dyktują maxima.
Bardzo podoba mi się obserwacja, że ryby krzyczą oczyma. Nie podoba mi się rozchwiejenie.
To musi być neologizm. Czuję to. Ale nie ten.

w rozchwinięciu - boje?
w redowieniu - boje?

w sztormowieniu - boje?

Coś, co przyniesie podobną semantycznie treść. Byle nie rozchwiejęcie.

Najistotniejszy komunikat: Nie wpłyniesz na mnie więcej jest czytelny, dwuznaczny i mocny. I odbieram go sobie jako pointę.

Zgodzę się z przedmówczynią, że tekst jest świetny. Innych nie publikujesz.

Serdeczności,

z.
romantyczna dnia 01.02.2014 11:43 Ocena: Świetne!
Ile smutku w tym wierszu, a mnie przywiało, bo lubię takie klimaty. Mimo że temat ciężki, to wszystko aż płynie. Podobnie jak Zola ten fragment najbardziej rzucił mi się w oczy
Cytat:
Nie wpły­niesz

na mnie wię­cej

jest kwintesencją wiersza. Oddech muszli na karku ogromnie mnie wzruszył.

Pozdrawiam
ajw dnia 01.02.2014 23:58 Ocena: Świetne!
I mnie smutno się zrobiło po przeczytaniu tego wiersza. Wybór ryby jest tutaj nieprzypadkowy. Są z innego środowiska, nie mają głosu, ale rzeczywiście potrafią krzyczeć wytrzeszczem oczu. Wyrzucone z 'wody' giną wsiąkając w piasek ..
Nie rozumiem tylko tego fragmentu:

Cytat:
ale bę­dzie to da­le­ko stąd, z od­de­chem
musz­li na karku.


Zastanawiam sie dlaczego muszle na karku? Czyżby otoczenie nie pozwalało być rybą w wodzie, więc musiała zamienić się w ślimaka noszącego dom na karku? Czy to ten trop?
Wiersz z głębią, choć nie dotyczy morskich głębin jak wiadomo ;)
ks-hp dnia 06.02.2014 12:24
Bożeno,
Idealna interpretacja. Chodzi właśnie o gorycz, może mniej żalu, coś w rodzaju pogodzenia się z losem, choć mimo wszystko peel w pewien sposób rozpacza nad tym, starając się jednak opanować emocje.
Miło mi.
Pozdrawiam!

Zolu,
Rozpieszczasz mnie, a ja się czerwienię i delikatnie peszę... Dziękuję mimo wszystko.
'Rozchwiejenie' miało nawiązywać tematycznie do 'zatrzęsienia'. Twoje neologizmy są równie ciekawe, bo i bardziej oryginalne. Muszę to przemyśleć.
Dziękuję i pozdrawiam!

Romantyczna,
Dziękuję za poczytanie i dobre słowo, pozdrawiam!

Ajw,
Bardzo podoba mi się Twoja interpretacja motywu ryby - nawet ja, jako autor, o tym nie pomyślałem!
Muszle na karku odnoszą się do zgoła czegoś innego - wiemy, że one leżą gdzieś tam na piasku albo w piasku pogrzebane... ale wyjaśnienie, jakie podajesz, jest równie dobre - zabieram sobie.
Dziękuję pięknie i pozdrawiam!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty