zamykam oczy gdy sypiesz w nie piaskiem - ajw
Poezja » Wiersze » zamykam oczy gdy sypiesz w nie piaskiem
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18

dotyk Midasa okrywa złotem skórę. w refleksach
lśni rozsypany brokat. gorący oddech pustyni
wypełnia pragnieniem wilgoci. na języku
ostatnie słowo zanim zamilkłeś w oddali. wiatr pędzi
różę jerychońską po pustce w kolorze wielbłądziej sierści.

obejmuję odporną na odwodnienie. stulone listki
rozchylam kroplą na środkowym palcu. zmartwychwstaję.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 05.02.2014 07:51 · Czytań: 418 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 42
Komentarze
julanda dnia 05.02.2014 08:41
Tak szybko z tramwaju, mam cztery przystanki. Absolutnie dałabym to do korekty. Barwiony refleks? Sam z siebie będzie wyobraźni czytającego się mienić. Są też inne nadmiary, jak i chropowatości, chociażby tkanka. A można z tego zrobić cacko. Szczególnie róża mnie uśmiechnęła, miałam z nią wiersz konkursowy, wysiadam, pozdrawiam...
ajw dnia 05.02.2014 10:02
Masz rację, Julando. Przeładowałam w tym miejscu. Zlikwidowałam ładunek, poprawiłam jedną inwersję i wycięłam tkanki. Bardzo dziękuję za reakcję. Wiersz jest świeży, wiec zaczyna ewaluację :)
amsa dnia 05.02.2014 10:48
ajw - pierwsza część wiersza bardzo ładna, ale druga poszła w kierunku prozy. Myślę że musisz się zdecydować :), może wówczas pogranicze albo proza poetycka?. Osobiście zrezygnowałabym z tego wielbłąda a nawet z sierści, można na przykład użyć w płowym kolorze, czy coś w tym stylu. Nie ładnie też brzmi ta dłoń odporna na odwodnienie, róża jerychońska daje wiele możliwości, a nawet bym powiedziała w takim kontekście jest wiele znaczeń i ogromnie mi się to podoba. Bardzo ładny, nawet urokliwy fragment.

Pozdrawiam i będę zaglądać.

B)
ajw dnia 05.02.2014 11:12
Amso - nie chodzi tu dłoń, która jest odporna na odwodnienie ( bo to bezsens), a obejmowanie dłonią róży jerychońskiej, która jest odporna na odwodnienie. Rzeczywiście, mozna zrozumieć po Twojemu, wiec w ogóle wytnę tę dłoń. A z sierści wielbłąda nie chcę zrezygnować, bo ta pustynaia zawsze mi się z nią kojarzyła :)
amsa dnia 05.02.2014 11:25
ajw - skoro tak się kojarzy, to oczywiście niech zostanie, mnie po prostu ten wielbłąd taki prozaiczny się wydał przy tej róży, nasunęło mi się, że może bardziej poetycko by zabrzmiał baktrian albo dromader:). Ale po prawdzie najpierw pomyślałam w ogóle o garbie, bo mi się z wydmami pustyni skojarzył. Z samej dłoni bym nie rezygnowała, bo nasuwa myśl o bezpieczeństwie. Ale to tylko takie moje dywagacje.

B)
ajw dnia 05.02.2014 11:45
Na Saharze są wyłącznie dromadery :)
Co do dłoni, to tu w ogóle nie chodzi o bezpieczeństwo. Róża jest tu najważniejsza i wokół niej wszystko się kręci. Poza tym weź pod uwagę, że wiersz jest dla osób powyżej 18 roku życia ;) Moze wtedy pójdziesz inną ścieżką :)
Miladora dnia 05.02.2014 12:00
Będzie bardzo ładny i obrazowy wiersz, Ajw, jeżeli zrobisz coś z tymi formami: ;)
- pragnieniem/oddaleniem/odwodnienie -

No to na razie :)
amsa dnia 05.02.2014 12:03
ajw - ano teraz poszłam :). Nie zauważyłam tej 18-ki +... Nie powiem, gdzie doszłam. *Rumieni się.

B)
ajw dnia 05.02.2014 12:55
Milu, czy według Ciebie zamiana 'oddaleniem' na 'z daleka' wystarczy? ;)
Miladora dnia 05.02.2014 13:14
A może - zanim zamilkłeś z/w oddali? :)

Takie przedzielenie faktycznie by wystarczyło. :)
ajw dnia 05.02.2014 13:26
rzeczywiście lepiej :) Dziekuję.
marukja dnia 05.02.2014 13:49
Już tytuł mi się spodobał. :)
Wielowymiarowy, klimatyczny wiersz, ajw.
A dla mnie wygrywa właśnie:
Cytat:
wiatr pędzi
różę je­ry­choń­ską po pu­st­ce w ko­lo­rze wiel­błą­dziej sier­ści.


Pozdrowienia!
ajw dnia 05.02.2014 13:56
Mnie też podoba się ta fraza, marukjo - dlatego z niej nie zrezygnowałam. Dziękuję za wizytę i dobre słowo :)
empatia dnia 05.02.2014 14:34 Ocena: Świetne!
Świetny tytuł i pustynny klimat, który ładnie koresponduje z brakiem ukochanej osoby obok. Erotyzm aż kipi. Skojarzenie z różą jerychońską bardzo trafne. Świetnie Ajw.
Pozdrawiam pati :)
ajw dnia 05.02.2014 14:47
Bardzo dziękuję, pati za tak wysoką notę :)
tyria dnia 05.02.2014 15:41
bardzo lirycznie dla mnie są tu ważne elementy życia a ja gustuję w wierszach o życiu i po...bo to też pięknie można oddać czytelnikowi. Pozdrawiam.
ajw dnia 05.02.2014 15:53
Życie po życiu, powiadasz? No w pewnym sensie, jesli mozna nazwać brakiem życia czas bez ukochanego ;)
blaszka dnia 05.02.2014 17:35
Nie wypada głośno mówić, o co chodzi w tym wierszu, ale kto wie, ten wie ;)
A znając już troszkę twórczość ajw ... Odważna z Niej poetka.
ajw dnia 05.02.2014 17:48
Lubię podejmować różne tematy nawet balansując na krawędzi. Myślę, że wiele osamotnionych kobiet może się odnaleźć w tym wierszu :)
blaszka dnia 05.02.2014 17:55
A, tam zaraz osamotnionych ;)
Balansujesz na krawędzi bardzo delikatnie, nie przekraczając granicy dobrego smaku.
ajw dnia 05.02.2014 17:56
Uff! To dobrze, bo to cienki lód ;)
mike17 dnia 05.02.2014 18:03 Ocena: Świetne!
Bo Iwonka wie, jak napisać tak, że "ja wiem, a Ty rozumiesz" :)
Ta żonglerka słowem już przestaje mnie dziwić, bo taką poezję trzeba nosić w sobie, oddychać nią, być nią, patrzeć na świat w taki a nie inny sposób.
Tak poprowadzić wiersz, tak nadać mu między wersami temperaturę, by czytacz poczuł, ale nie przeczytał, przeczytał i poczuł :)
A to sztuka nad sztukami jest!
Zarysować liryczną sytuację beż nadawania jej ostrych, wyrazistych konturów, chodzi tu bardziej o pogranie poszczególnymi słowami, frazami, czasem cały wiersz zdaje się być jedną wielką metaforą...

Jak dla mnie kolejny udany kawałek :)
Swoje wyniosłem i wiem, com wyniósł.
A podany wykwintnie i tak, że jest tak, jak być powinno.
Łatwo polec w kategorii +18, Ty jednak dajesz wersy jakby wiał lekki wiatr, a nie brutalna wichura, a to świadczy o wrażliwości w tej kwestii, by nie powiedzieć za dużo i by nie nazwać rzeczy po imieniu, bo to już nie uchodzi...
mede_a dnia 05.02.2014 18:04
Balans tak subtelny, że gdyby nie komentarze Użytkowników, w życiu nie doszukałabym się w róży jerychońskiej waginy i nie otworzyłaby mi się dalsza droga do wiersza. Kurna, jakaś całkiem aseksualna jestem ;-(

Ale i bez takich skojarzeń wiersz uznaję za bardzo dobry. Bardzo liryczny erotyzm.
blaszka dnia 05.02.2014 18:07
No proszę, jak mike ma gadane. znalazł tyle pięknych słów, na to, co ja w jednym topornym zdaniu ujęłam.
A mede_a odkryła karty i już po tajemnicy ;)
ajw dnia 05.02.2014 18:09
mike z tajemniczą siedemnastką - Twoje komentarze sa jak delikatne pieszczoty kobiecego ego. Jesteś w tym "Miszczem" ;)

mede_a - a fuj, o czym Ty piszesz? ;) ;) Ja tu się starałam balansować, a Ty tak z grubej rury? ;) Od dziś Twoje drugie imię to wagina ;)
mike17 dnia 05.02.2014 18:10 Ocena: Świetne!
Ja tę waginę wyczułem od razu, ale... wolałem, by odkrył ją ktoś inny :)
I to jest ten kunszt naszej Iwonki!
ajw dnia 05.02.2014 18:12
mike, Ty zapachowcu ;)
mede_a dnia 05.02.2014 18:13
Może być i Wagina, to bardzo ładnie wybrzmiewa ;-)
mike17 dnia 05.02.2014 18:14 Ocena: Świetne!
Staram się "czytać między wierszami", a u Ciebie, moja kochana, inaczej się nie da, chwała Ci za to!

Mede_o, chyba ta wagina jednak lepiej brzmi niż pochwa, co?
mede_a dnia 05.02.2014 18:20
Zdecydowanie;-)
Wasinka dnia 05.02.2014 19:20
Ojej, mogłam nie czytać komentarzy, bo teraz istnieje prawdopodobieństwo, że Majk będzie mi się kojarzył z takim, co to waginy nosem tropi... węchem wyczuwa na odległość... B)

Ale nic to. Ja za to wyczułam cudny tytuł, więc w poezyję wpadłam.
A tu taki pustynny klimat... Dobrze, że źródło nie wysycha...
Ładnie wykreowany obrazek tęsknoty. Ciekawe szkice eksponujące temat. Interesująca metaforyka. Jednakowoż jakoś tytuł do mnie zagadał najgłębiej.

Pozdrawiam z Księżycem podpatrującym Saharę.
ajw dnia 05.02.2014 19:37
Wasinko, cieszę się, że chociaż tytuł zagadał w pełni :) Miło, ze jesteś..
mike17 dnia 05.02.2014 19:45 Ocena: Świetne!
Aniu-Wasinko, jeślibym miał wyczuwać waginy na odległość, musiałyby być one mocno cuchnące, stroniące od ciepłej wody i mydła - ja to czynię metafizycznie, w warstwie lirycznej, ja poetycko... nie inaczej.
Dorota Karin dnia 05.02.2014 19:49
,,Wielbłąda" bym już darowała sobie...bo przesyt tych ubarwień , może w kolorze piasku.
I to ,,zmartwychwstanie" - może nieco szokujące z tym erotykiem i masturbacją . Proponuję coś lżejszego . Ładny, plastyczny obrazek, podziwiam ciekawe metafory i dbałość o środki wyrazu.
Pozdrawiam. :)
Wasinka dnia 05.02.2014 19:58
Nie myślałam o cuchnących <wzdryga się, otrząsa, brr, fuj>
Ale tak, rozumiem, metafizyka ukryta w waginie. Cieszę się, że istnieje poezja, która potrafi tak pięknie używać ciepłej wody i mydła.


Iw, wybacz dygresję, ale mimo wszystko z pochwałą subtelności między innymi Twojej poezji. :)
kamyczek dnia 05.02.2014 20:05
Odrobina erotyzmu w wierszach jeszcze nikomu nie zaszkodziła, więc zamykam oczy, by poczuć jak ziarenka piasku delikatnie muskają moje czytelnicze powieki.
Fajny tekst, podoba mi się, bardzo.
Pozdrawiam.
introwerka dnia 05.02.2014 20:06 Ocena: Świetne!
Piękny wiersz, szczególnie przemówiła do mnie "kropla na środkowym palcu" - jakby przeciwieństwo wysypywanej z pierścienia trucizny. Również tytuł niezwykle udanie łączy metaforyczność z dosłownością. Całość bardzo nastrojowa i obrazowa, czuć klimat pustyni. Pozdrawiam serdecznie :)
ajw dnia 05.02.2014 21:50
Doroto - jestem miłośniczką wielbłądów. Chyba żadne zwierzę nie robi tak fantastycznych min jak one ;)
miku, Wasinko - woda i mydło to podstawa. Leję wodę i biję pianę i tak powstają wiersze o czystych waginach ;) Dzięki za docenienie tego, ze stram się nie być dosłowna w wierszach (nie w komentarzach) ;)
kamyczku - odrobina erotyzmu nikomu nie szkodzi, a nawet dobrze robi na cerę ;)
introwerko - dobrze, że czujesz klimat pustyni, a nie to co miku ;) hi hi
shinobi dnia 06.02.2014 09:13
Plastyczne. Całość jak dobry obraz, który da się odczuć, zobaczyć.
ajw dnia 06.02.2014 09:41
shinobi - dzięki za pozostawienie sladu :)
bosski_diabel dnia 07.02.2014 09:21
Erotycznie ale bardzo subtelnie a pustynia robi swoje ;) kupione:) pozdrawiam.
ajw dnia 07.02.2014 09:35
cieszę się bosski z tej transakcji ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty