przesyłki - introwerka
Poezja » Wiersze » przesyłki
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18

 

nikt nie wie, że czytam same wiersze dlatego,
iż tylko na ich długość potrafię się skupić;
mam zresztą więcej sekretów,
na przykład z winy fatalnej pamięci
Ulisses jest dla mnie co dzień inną książką
o tym samym - wiecznym
zawieszeniu w codzienności, w teraz
kurwa, my-
ślę często do Joyce'a należne
mu milczenie,
ale wciąż
adresat nie przyjmuje

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 12.02.2014 13:45 · Czytań: 859 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 11
Komentarze
marukja dnia 12.02.2014 13:55
Twoje wiersze, introwerko, chyba może nawet tak jak Twój nick, trzeba czytać głośno, by wyłapać wszystkie językowe pułapki. ;)
Podoba mi się, że nie podajesz ich na tacy, a czytający sam może w nie wpaść, lub obejść dookoła.
Najbardziej podoba mi się
Cytat:
wiecz­nym
za­wie­sze­niu w co­dzien­no­ści, w teraz
kurwa, my-
ślę czę­sto

:):):)

Początek zmylił mnie jakąś regularnością, jak dla mnie jest nawet podobieństwo w brzmieniu dlatego/sekretów, i może lepiej by było rozwiązać to inaczej, bo dalej wiersz już płynie jako wolny. Chyba, że taka 'zmyłka' też jest celowa? ;)
I myślę sobie też, że puenta jest za bardzo dosłowna, skończyłabym już na milczenie, ale to tylko sugestia.
Miło poczytałam,
pozdrowienia!
shinobi dnia 12.02.2014 14:04
Bez wątpienia udane żąglowanie, zabawa słowami. Przy okazji chyba prawda o "Ulissesie"

Cytat:
jest dla mnie co dzień inną książ­ką
o tym samym - wiecz­nym
za­wie­sze­niu w co­dzien­no­ści


Wydaje mi się, że napięcie sięgnęło zenitu w momencie:

Cytat:
w teraz
kurwa, my-


który wywołał u mnie szczer i rubaszny uśmiech.
introwerka dnia 12.02.2014 17:09
Marukjo,

powiedziałabym, że te pułapki wynikają z wieloznaczności języka ;) Zmiana rytmu jest natomiast celowa, miała odzwierciedlać przejście do przyziemności / urywaności codziennych komunikatów. Cieszę się bardzo z Twojego poczytania, pozdrawiam serdecznie :)


Shinobi,

Joyce to pisarz szczególny - powiedziałabym, że sposób lektury jest częścią jej treści ;)

Miło mi, że odnalazłeś moment kulminacyjny :)

Pozdrawiam serdecznie :)
Bozena B dnia 12.02.2014 20:55
Cytat:
tylko na ich długość potrafię się skupić


Na pewno na ich długość, a nie długości? Zapytuję, bo tak mi to nie chce wybrzmieć, że za każdym czytaniem w tym miejscu się potykam. Być może jednak nie dostrzegam jakiegoś niuansu, co jest jak najbardziej prawdopodobne, dlatego nie wykluczam takiej ewentualności.

Dalej, już do końca, bardzo, jeśli o mnie chodzi. Niezmiennie zabawy słowem, rozbicia, wieloznaczności cieszą mnie, intrygują i wywołują takie stany emocjonalne, że z wielką przyjemnością oddaję się czytaniu. Wnikanie, przenikanie, przeplatanie się, zazębianie.

No i tak właśnie w tej chwili już mi zaczęła pasować długość. Już mi się wpasowała w moje pole widzenia i słyszenia, więc powyższe zapytanie możesz uznać, za nieistniejące, ale skoro już taka wątpliwość wystąpiła, niech zostanie.

I tak sobie myślę, czy nie byłoby fajnie wrzucić ostatniego słowa w tytuł, a obecny wywalić. Jak dla mnie to on zbytnio dopowiada, a potem i tak z treści wynika, o co chodzi. No ale to takie tam tylko moje gdybanie, głośne myślenie z jedynym uzasadnieniem takim, że wtedy zrobiłaby się pętla, kawonaławowość z tytułu zniknęłaby i myślę, że dalej nie muszę mówić, bo sama wiesz doskonale, co mam na myśli ;)

Pozdrowienia i do poczytania
introwerka dnia 12.02.2014 21:40
Bożeno,

długość miała w tym wypadku sugerować, że chodzi o "średnią", która w przypadku wierszy nie różni się tak bardzo od wartości skrajnych, rozumiem, że brzmi to nieco koślawo, ale może to kwestia... przyzwyczajenia? :) ;)

Cieszę się niezmiernie i niezmiennie, że mnie odwiedzasz, ogromnie mnie cieszą Twoje pozytywne stany emocjonalne przy lekturze moich tworków, tym bardziej, że powstają one często w stanie wk***wienia światem i nic by nie wskazywało na to, że mogą takie pozytywne stany wywołać :)

Dziękuję bardzo za sugestię co do tytułu, chętnie skorzystam :)

Pozdrawiam serdecznie :)
Bozena B dnia 12.02.2014 21:56
A nie nie, już nie brzmi, jak wspomniałam, wpasowała się w moje oko i ucho, w sensie, że załapałam dlaczego to słowo w takiej akurat formie.

Hmmm, mam wrażenie, że te stany się nam akurat wpasowują, mój z Twoim, przeplatają w tym samym czasie, dlatego akurat Twoje wiersze pisane na wkurwie wchodzą mi bardziej, niż inne ;)
introwerka dnia 12.02.2014 22:00
Synchronizacja na wkurwie? ;) To mi się podoba! :)
Zola111 dnia 13.02.2014 00:35
Tak, podczas lektury Ulissesa się klnie z dwóch powodów! Wiem coś o tym ;)

Podoba mi się sposób, w jaki rozprawiasz się z tematem :p

Pozdrawiam,

z.
Miladora dnia 13.02.2014 01:30
Cytat:
Ulis­ses jest dla mnie co dzień inną książ­ką
o tym samym -

Dawno temu, kiedy byłam młoda i ambitna, sięgnęłam po Ulissesa. Przeczytałam 19 stron, po czym następnego dnia wróciłam do nich, chcąc czytać dalej. Niestety, nie miałam pojęcia, co się zdarzyło na poprzednich kartkach, wobec tego zaczęłam czytać od początku i znowu przeczytałam 19 stron. Trzeciego powtórzyła się ta sama sytuacja, czwartego również, więc piątego zajrzałam na koniec książki i przeczytałam posłowie Macieja Słomczyńskiego, po czym zadowolona odłożyłam tom na półkę, obiecując sobie, że kiedyś go przeczytam. No i ciągle o tym zapominam, co sprawia, że również codziennie ślę autorowi (nie)należne mu milczenie. W moim przypadku jednak dawno już je przyjął. :)
Jak więc mogę nie przyjąć Twojego wiersza, Weruś? :)

Serdeczności :)
zajacanka dnia 13.02.2014 01:48
Bo Ulissesa nie da się przeczytać. Próbowałam, to wiem.
introwerka dnia 13.02.2014 09:17
Zolu, Milu, Zajacanko,

mnie się Ulisses podoba właśnie przez wzgląd na swoją melodyjność, choć i ogólnie muszę przyznać, że jest to dzieło niezwykle oryginalne, właściwie totalne. Jestem teraz na 153 stronie i twardo się trzymam ;) Cieszę się, że podzieliłyście się ze mną swoimi doświadczeniami z J.J. -
Zolu - na razie klęcie z dwóch powodów mnie satysfakcjonuje, i mam ambicję zostać wyjątkiem od "prawa Zajacanki", ucząc się na błędach Mili (czyli obchodząc szerokim łukiem pierwsze 19 stron :smilewinkgrin:

Cieszę się bardzo z Waszych odwiedzin i ciepłego przyjęcia, buziaki :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty