Wygładzanie - bosski_diabel
Poezja » Wiersze » Wygładzanie
A A A
Od autora: Z cyklu: Od czego tu zacząć

zawieszony czynem a wpół-słowem wybiera to drugie, 
spadają, nie dając spokoju, takie niespełnione za-czyny. 
w chwili,  gdy ma wydać owoc, wraca w nim chaos.  
  
w środku nocy zapala światełko i wypluwa z siebie  
starą kwestię, never say never, doprowadza ją do absurdu. 
wie, że wspólny sen się rozpołowił, zamigotał przedsionkami. 
  
świt podzielił niepodzielne, ale można nauczyć się żyć, 
chociażby nawet myśląc podwójnie. teraz, wczoraj 
musi  się wyspać, wspomnienia utrwalić puentą.  
 

 

 
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
bosski_diabel · dnia 27.03.2014 18:21 · Czytań: 665 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 10
Komentarze
blaszka dnia 27.03.2014 19:05
Diabełku,
jak zawsze mocno działasz na moje emocje,
każde słowo, wers, wydają się takie przemyślane i takie idealnie wybrane z wielu.
Genialne:
Cytat:
wczo­raj musi się wy­spać

zabieram ze sobą ;)
mede_a dnia 27.03.2014 19:29
Nowy cykl? czytam Twój wiersz, jak wyznanie kogoś, kto wraca do nieudanego związku i pewnie tak zostanie, mimo że :
"wspólny sen się rozpołowił, zamigotał przedsionkami.

świt podzielił niepodzielne, ale można nauczyć się żyć,
chociażby nawet myśląc podwójnie".

Nawet jeśli błądzę jako interpretator - znów tykasz mej wrażliwości brzytwą.
Pozdrawiam.
kamyczek dnia 27.03.2014 19:31
Witaj,

Może zacznę od tego, że to bardzo piękna liryka. Poczułam klimat wiersza: jest taki namacalny, a jednocześnie nieuchwytny, bosski.
Cytat:
wie, że wspól­ny sen się roz­po­ło­wił, za­mi­go­tał przed­sion­ka­mi.

świt po­dzie­lił nie­po­dziel­ne, ale można na­uczyć się żyć,
cho­ciaż­by nawet my­śląc po­dwój­nie.
- zapada w serducho.
ajw dnia 27.03.2014 19:43 Ocena: Świetne!
Przychodze do Ciebie i wiem, ze bedzie to subtelna chwila z piękną liryką. Najchetniej czytałabym Twoje wiersze na deser. Nie znaczy to, ze jest w nich słodko, bo nie jest. Raczej bardzo refleksyjnie, ale ja po prostu uwielbiam delektować się Twoimi słowami, sprawiać by rozpuszczały się w ustach jak tabliczka wybornej czekolady.
Pozdrawiam serdecznie ukontentowana na maxa :) Mniam.
Usunięty dnia 28.03.2014 01:02
Od czego by tu zacząć?
Musiałem przeczytać kilka razy żeby się upewnić, czy na pewno to, co napiszę będzie miało rację bytu. Postanowiłem, że tak i być może przysłuży się autorowi i powyższej publikacji. Nie będzie to miłe, ani złośliwe tylko odzwierciedli mój odbiór.
"Never say never", znaczy dokładnie to samo w języku polskim, kurysywa powinna mieć znaczenie. Tutaj nie widzę nic poza podpieraniem się przy użyciu owych.
Streszczę się do stwierdzenia, że ta publikacja jest oznaką intelektualnego lenistwa. Szyta grubą nicią. Oczywiście inni mogą lubić taką formę, a tym samym próbę przekazania czegoś, ale w moim odczuciu tytułowe wygładzanie nie powinno być tylko w tytule, a powiew sztampy metaforycznej doskwiera uważnemu odbiorcy.
Pozdrawiam Autora.
tyria dnia 28.03.2014 09:19 Ocena: Świetne!
A ja jako kobieta odbieram to zupełnie inaczej, jako, że wiersz jest adresowany raczej msz. do kobiet/y/. Czytanie nie musi przecież oznaczać bezrefleksyjnego odbierania czytelnych znaków. Warto się potrudzić, coś odkryć i ja odkrywam. Język poezji jest zawsze językiem umownym;
znaczy to, że umawiamy się z czytelnikiem na pewną określoną konwencję wypowiedzi, którą można w całości odrzucić albo zaakceptować (w całości); ja ją akceptuję i zarzucanie autorowi lenistwa jest chyba nadprogramowe. Jak widać z komentarzy wiersz komentują kobiety i wyraźnie widać, że najważniejsze to emocje a tu ich nie brakuje. Według mnie bardzo dobry kolejny wiersz. Pozdrawiam z zielonej.
kolbertyna dnia 28.03.2014 17:09 Ocena: Świetne!
Bosski, Twoją poezję odbieram zawsze bardziej sercem niż rozumem.
Uwielbiam do Ciebie zaglądać, bo czytam i od razu czuję, bez konieczności
rozgryzania, łamania sobie języka czy głowy, szmuglowania obcych terminów z wikipedii.
Sercowo odbieram Twój utwór zgodnie z tym, co napisała mede_a. Jeszcze nie czas na czyny.
Wczoraj trzeba odespać, aby jutro spokojnie działać od nowa, choć w starej ramie.
Lepiej się nie zarzekać, że "ja nigdy...", ale peel raczej nie należy do "poszukujących", ceni to, co ma, choć nie jest mu tu najwygodniej. Tak to odebrałam. Serdeczności :)
bosski_diabel dnia 01.04.2014 11:20
Blaszko, Made_a, Kamyczku, Tyrio, Kolbertno serdeczne podziękowania i pozdrowienia.

Dyduch ...od czego tu zacząć ;) ano od tego, że każdy ma prawo do oceny a autor powinien za wszystkie komentarze podziękować, co niniejszym czynię, a czy się z Tobą zgadzam? to już osobny temat, pozdrawiam.
Wasinka dnia 24.04.2014 23:44
O, widzę, że nowy cykl będzie się poruszał w liryce Twej...

Na początku poturbuję słowa trochę i się nieznacznie, ale jednak, wzburzę na angielski w wierszu. Ale to tylko moje zboczenie. Dosadnie we mnie znajdujące przystań.

Ująłeś mnie najcieplej owym wczoraj, co to musi się wyspać, i rozpołowionym snem, który zamigotał przedsionkami.

A tutaj można przecinki zasiać:
spadają(,) nie dając spokoju,
gdy ma wydać owoc(,) wraca w nim chaos.


Uśmiechy księżycowe.
bosski_diabel dnia 27.04.2014 08:52
Aniu DD dzięki piękne, pozdrawiam Cię przeserdecznie:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty