odchodzisz od (nie)chcenia - romantyczna
Poezja » Wiersze » odchodzisz od (nie)chcenia
A A A

minęłam się

z parasolką która kiedyś

osłaniała mnie przed łzami

i z czułym wzrokiem smarującym kanapkę

 

przepaść to jeszcze za mało

by się rzucać

 

na razie pakujesz siebie

do walizki zdartej nieprzespaniem

zamykasz rozdział

choć nie przeczytałeś mnie do końca

 

teraz tylko cisza zaparza herbatę

bez pytania

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
romantyczna · dnia 31.03.2014 20:40 · Czytań: 572 · Średnia ocena: 4,67 · Komentarzy: 11
Komentarze
marukja dnia 31.03.2014 21:03
Wydaje mi się, że od paru ostatnich wierszy przetrawiasz temat odchodzenia, nie wiem, mogę się mylić, ale tak jakoś kojarzę, bo czytam:) Widać, że motyw jest dla Ciebie ważny i czuć to również w tekście.
Tutaj odnajduję ładną metaforykę i kobiecość, otuloną smutkiem - co ciekawe - pełnym spokoju. Puenta bardzo na plus.
Pozdrowienia!
romantyczna dnia 01.04.2014 08:33
marukjo - masz rację, choć zrobiłam to nieświadomie ;) po prostu ten temat jest tak obecny w dzisiejszych czasach, że chce się o nim ciągle pisać. I fakt - jest dla mnie ważny. Cieszę się, że poczułaś to, co chciałam przekazać, przy okazji zmieniłam nieco dwa wersy ;)

Pozdrawiam
introwerka dnia 01.04.2014 10:46 Ocena: Świetne!
Niekiedy - jak wskazuje przykład Banksy'ego: http://www.streetartutopia.com/wp-content/.../street_art_64_banksy.jpeg - najwięcej łez jest pod parasolem. Może więc dobrze, że peelka się minęła? Piękny wiersz, i ileż z nas mówiło sobie:

Cytat:
prze­paść to jesz­cze za mało
by się rzu­cać


...

Pozdrawiam serdecznie :)
bosski_diabel dnia 01.04.2014 11:42
Kobieca subtelność owinięta smutkiem delikatną tęsknotą za...pozdrawiam.
romantyczna dnia 01.04.2014 13:33
introwerko - a ja serdecznie dziękuję za odwiedziny i wysoką ocenę. Miło, że wiersz się podoba.

bosski - no właśnie - za... ;)

Pozdrawiam
akacjowa agnes dnia 01.04.2014 14:15
Fragment z przepaścią- majsterszyk! Resztę pochłonęłam, westchnęłam i jeszcze nie ochłonęłam (nie żebym się chwaliła, że umiem rymować po częstochowsku, ale jeśli ktoś zauważy, to mea culpa).
Bardzo dobry wiersz, i Ty też o tym wiesz :) (ale mnie wzięło, pewnie puści dopiero po obiedzie)
Pozdrawiam
mike17 dnia 01.04.2014 16:50 Ocena: Świetne!
Od razu rzuca się w oczy wyśmienity dobór słów: patrzę na to zawsze, ilekroć czytam poezję, bo jeden odda to tak, a inny inaczej, i choć temat ten sam, oba wiersze będą się różnić.
U Ciebie nie zmieniłbym nawet słowa, bo widać, że to już po ostatecznych szlifach i nic na jeszcze lepsze zmienić się nie da, bo wyjdzie... gorsze!

Zobaczyłem jakąś bliżej niesprecyzowaną porę gdzieś tuż przed świtem, czyjeś odchodzenie, w powietrzu jeszcze zapach kochania, kobietę, która umiera za każdym razem, kiedy on wychodzi z jej domu...
Bo pewne chwile chciałoby się zatrzymać w czasie, by trwały swoją teraźniejszością.

Masz świetną passę, Moniko, kapelusz z głowy :)
Takie wiersze się kocha, chce się do nich wracać, a że nutka smutku... a może to sól naszej szczęśliwości, bez której to, co piękne, już nie byłoby tak pożądanym?
romantyczna dnia 01.04.2014 20:38
akacjowa agnes - jak przyjemnie czyta się Twój komentarz :) mam nadzieję, że już ochłonęłaś, bo trwanie w takim stanie (nie żebym też rymowała) jest niezdrowe :p dziękuję pięknie za czytanie i odwiedziny.

mike - po Twoich słowach pozostaje tylko rozdziawić paszczę i tak pozostać ;) fakt, że troszkę główkowałam się nad niektórymi wersami, ale całość była dość spontaniczna jak zresztą większość wierszy ;)
Cytat:
Takie wiersze się kocha, chce się do nich wracać

mam nadzieję, że kiedyś będziesz chciał wrócić ;) a dla takich słów warto pisać :)

Pozdrawiam
ajw dnia 02.04.2014 17:25 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo subtelnie o odchodzeniu. Podoba mi się ta fraza:

Cytat:
prze­paść to jesz­cze za mało
by się rzu­cać


Moze być rozumiana dosłownie (i też jest ciekawie), albo jako "przepaść" między ludźmi, którą przecież można zmniejszyć i rzeczywiście jest to za mało, by ktoś kogoś "rzucał", czyli odchodził (by się rzucać).
Z całości bije smutek, ale jest to zupełnie naturalne, gdy ludzie się rozstają.
Pozdrawiam serdecznie :)
mike17 dnia 04.04.2014 17:04 Ocena: Świetne!
Ciągle wracam, Moniko :)
Masz to jak w banku!
romantyczna dnia 04.04.2014 19:59
ajw - dokładnie odczytałaś zamysł tych wersów, miały nasuwać dwojakie skojarzenia, od dosłownej przepaści do tej podszytej nieporozumieniem, przez które nie warto od siebie odchodzić. Dziękuję Ci za wnikliwość.

mike - a ja już tak długo zbieram się do przeczytania Twojego tekstu! Na szczęście teraz będę miała więcej czasu więc na pewno zajrzę ;) bardzo mi bardzo, że wracasz!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty