dzień drugi - mede_a
Poezja » Wiersze » dzień drugi
A A A

 

w górze anioły i ja w obłoku co spływa z włosów
kroplami w piasek - niby fontanna - tysiącem wzruszeń
 
nie wierzyć w miłość w ten dzień sierpniowy ciepły nie sposób
gdy stoisz dumny - choć rozrzewnienie rozrywa duszę -
- a patrzysz na mnie jak lichy żebrak na prezent losu
 
płynę falami falban w powietrzu pod białym żaglem
po stopniach schodów do ciebie miły u stóp ołtarza
będziemy zawsze na złe i dobre - krakowskim targiem
ty na niskościach z obcasem w ziemi - ja gdzieś w przestworzach
 
wzlecimy razem gdy biała suknia ze mnie opadnie

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
mede_a · dnia 04.04.2014 07:00 · Czytań: 730 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 19
Komentarze
blaszka dnia 04.04.2014 09:08
Cudne, mede_o, cudne...
Bardzo zgrabnie łączysz lirykę z realem, dzięki temu Twoje wiersze są idealne.
Po pierwsze je rozumiem ;)
Po drugie wywołują emocje
Po trzecie zawierasz w nich celne przesłania
Jeżeli chodzi o formę, na której znam się najmniej,
środki stylistyczne, które stosujesz,
to też wydają mi się takie "w sam raz",
bez przeładowania, bez patosu, a jednak lirycznie i "poetycznie"
do rymu jeszcze powiem, że apetycznie,
gdyż Twoja poezja jest smacznym pokarmem dla duszy ;)
Miłego dnia, Poetko
romantyczna dnia 04.04.2014 09:32 Ocena: Świetne!
I ja przystanęłam na dłuższą chwilę. To prawda, jest pięknie. Najważniejsze dla mnie jest to, że bardzo czuję Twój wiersz. Pomysł z lichym żebrakiem bardzo przypadł mi do gustu.
Zmieniłabym tylko:
Cytat:
po stop­niach scho­dów
, na przez stopnie schodów, bo gdzieś mi naszło na siebie pod i po. Ale to oczywiście niezobowiązująca uwaga ;)
I wszystko w magii zanurzone jakby mogło lada chwila prysnąć...

Pozdrawiam ciepło
shinobi dnia 04.04.2014 12:16
Bardzo lubię Twoje wiersze. Ten jest świetny. Nie przekombinowałaś, jest melodia, są wzruszenia. Chwyta za serce.
introwerka dnia 04.04.2014 12:53 Ocena: Świetne!
Przepiękny wiersz, szczególnie utkwiły mi fale falban i

Cytat:
ob­ło­k co spły­wa z wło­sów
kro­pla­mi w pia­sek

Rozrzewniona wzruszeniem, pozdrawiam serdecznie :)
azikuder dnia 04.04.2014 13:05
Oj Mede_o! prawie wzleciałam z Tobą , a suknia gdzieś wiatrem niesiona ginęła w oddali . pozdrawiam Azi:)
poeta112 dnia 04.04.2014 14:11 Ocena: Świetne!
Przepiękny wiersz, lubię czytać takie wiersze ;)
mede_a dnia 04.04.2014 15:23
A to niespodzianka, bo myślałam, że polecą zarzuty o kiczowatość, nadmierną czułostkowość, epatowanie wzruszeniem. Chciałam tego uniknąć, ale jeśli pisze się z perspektywy szczęśliwej młodziutkiej panny młodej, to trudno użyć mniej sentymentalnych rekwizytów i emocji niż użyłam. Cieszę się z odbioru. I to nawet bardziej niż bardzo.

Dziękuję blaszko ( Poetko? Miło ogromnie, ale to nadużycie), romantyczna ( pomyślę nad Twoją propozycją), shinobi - cała przyjemność po mojej stronie, a że się facetowi, który uprawia moce klmaty, podoba - tym bardziej; introwerko - też mi się te fale spodobały i welon z obłoku; azi - powzlatujmy choć we wspomnieniach; poeto - miło Cię również było gościć.

Pozdrawiam serdecznie.
mike17 dnia 04.04.2014 15:36 Ocena: Świetne!
No nie, jestem w bardzo pozytywnym szoku, poważnie, jak mogłaś obawiać się zarzutów o kicz czy tandetną ckliwość, a ślub, to jedno z najważniejszych wydarzeń w naszym życiu nie jest aby takim właśnie, jak Ty je opisałaś?
Jest.
Czysta magia, coś, czego nic nie przeskoczy, tylko narodziny dzieci.
Poruszyłaś wszystkie moje czułe struny, te odpowiedzialne za tę miękką stronę mojej natury, wróciły wspomnienia, przez chwilę poczułem się, jakbym to ja miał przed chwilą ślub, a to już tyle lat, dotknęłaś mnie tymi wersami, bo do mnie gada właśnie taka prosta, zwyczajna, ludzka i naturalna poezja, gdzie autor bez słownej woltyżerki oddaje święte uczucia językiem wcale niewyszukanym, bo po co?
Przecież o kochaniu, o szczęściu, o bliskości najlepiej mówić wierszem składającym się z dwóch słów, wiesz jakich :)

Rozmarzyłaś mnie na maxa.
Lecę po kwiaty dla żony, choć rocznicę mamy w lutym :)
mede_a dnia 04.04.2014 19:22
Dziękuję Mike. Mnie również było przyjemnie zanurzyć się w przeszłości.
Klaudyna 69 dnia 04.04.2014 21:41 Ocena: Świetne!
O kurczę!!! Co mogę napisać??? Pierwszy wiersz tego wieczoru i już tak czuciowo i romantycznie :) dobrze się zapowiada ta noc, a w słuchawkach Myslovitz
www.youtube.com/watch?v=CIxl2iIYadI
pozdrawiam :)
Vanillivi dnia 04.04.2014 22:19
Mede_a, ja jednak mam kilka zarzutów wobec tego wiersza. Wiersz o tej tematyce powinien być jak najbardziej czuły i wzruszający, ale tu próbujesz uzyskać ten efekt za pomocą dość ogranych środków. Nie piszesz jakoś bardzo źle, to się czyta płynnie, ale nagromadzenie takich banalnych dość motywów jak "anioły", "obłoki", "tysiące wzruszeń", "rozrzewnienie ogarnia duszę", "fale falban" - tego jest za dużo, tworzą razem taki nieco tandetny nastrój ckliwości, to wszystko można wyrazić inaczej, bardziej oryginalnie, subtelnie, delikatniej, ciekawiej.
Nie jest źle, ale mnie nie przekonuje. Zachęcam jednak, byś szukała po prostu możliwości wyrażenia pewnych rzeczy w inny sposób, na pewno nie zrażała się krytyką.
Pozdrawiam serdecznie
amsa dnia 04.04.2014 23:12
mede_o - zaglądam z niejakim opóźnieniem, ale dobrze się stało, bo dzięki temu idę za Tobą, układam obraz. Chyba nie spodziewałam się, że kiedykolwiek otworzysz przed nami liryczną duszę. Nie że jej nie posiadasz :), ale nie będziesz chciała, albo też może się nie odważysz. Dobrze, że jednak to zrobiłaś. Ten wiersz jest taki, hm... młodzieńczy, radosny, nawet mogę powiedzieć, że ona jest nieco trzpiotowata, ale w ten ładny, wdzięczny sposób.

B)
mede_a dnia 05.04.2014 05:36
Vanillivi - masz rację i jeszcze raz masz rację. W końcu to samo napisałam w swoim pierwszym pod wierszem postem, bo mam tego świadomość ;-) Tak. Kicz, tandeta, ckliwie. I ograne rekwizyty. Na swoją obronę mogę powiedzieć tylko tyle. Ślub to jeden z najpiękniejszych dni w życiu, dotykający zdecydowaną większość populacji. A spójrz - ilu poetów, poetek poświęciło mu strofy? Dość dobrze znam liryczną klasykę i nie umiem przywołać zbyt wielu wierszy, które by choć tykały ślubnego orszaku :) Tuwim, Leśmian - bardziej w uczuciach niż relacji z dnia, nawet u Pawlikowskiej nie mogę odnaleźć w pamięci, choć pewnie coś pisała. Nie jest to więc temat jakoś wyeksploatowany. Być może, że trudny, łatwo wpaść w patos, kicz - jeśli małżeństwo z uczucia. Zamyśliłam sobie cykl wierszy tematycznie odnajdujący się w tytule "Historia pewnej miłości", więc ukazujący najważniejsze momenty. Ślub jest takim. Nie umiałam napisać inaczej, niż przywołując swoje wówczas uczucia - takie właśnie tandetne, tkliwe do łez. I w rymowanej formie, a ta ma na dodatek swoje prawa. Zrobiłam to jak najlepiej umiałam.

Amso - bo ona miała 22 lata i zawsze fruwała gdzieś w obłokach. Całuski*

Klaudynko - dziękuję. Również za piosenkę.
amsa dnia 05.04.2014 10:48
mede_o tuszę z dużym prawdopodobieństwem, że nadal fruwa:)

B)
ajw dnia 05.04.2014 15:58 Ocena: Świetne!
Nie wstydźmy się być ckliwi, bo to nie jest wada, tylko zaleta (oczywiście zawsze i wszędzie obowiązuje umiar). Ja na przykład przy takich wierszach odpoczywam (więc i takie są potrzebne). Daję się unieść myślom, nastrojowi, chwili. Jest mi lekko, choć dzień wcale do lekkich nie należy i wiele problemów dookoła, a tu słowa jak obłoki unoszące myśli w górę. Czy jest coś piekniejszego niż spełniona miłość? Dla mnie nie ma. Nie umiem żyć bez miłości.
Pozdrawiam ukontentowana :)
mede_a dnia 05.04.2014 16:00
Dziękuję, ajw.
Hallam dnia 05.04.2014 16:07 Ocena: Świetne!
super mede_a naprawdę zarąbisty jest ten wiersz !!!Pozdrawiam ( :
Arek dnia 25.04.2014 08:59 Ocena: Świetne!
lekki , unoszący sie w powietrzu , rano poprawiajacy nastrój
mede_a dnia 25.04.2014 15:40
Arku - miło Cię gościć po raz pierwszy. Cieszę się, że poprawiłam Ci nastrój. :-)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty