mitochandrium - mede_a
Poezja » Wiersze » mitochandrium
A A A

 

stojąc na palcach
rozcapierzonymi dłońmi
chwytam mity
 
powietrze d(rży)
z chandry
bez li(mitu)

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
mede_a · dnia 10.04.2014 16:41 · Czytań: 466 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 18
Komentarze
mike17 dnia 10.04.2014 18:59 Ocena: Świetne!
Wiesz co?
To można podpiąć pod wiele różnych rzeczy, np. myślę, co jutro zrobię ze swoim życiem, co za miesiąc przyjdzie mi podjąć za decyzję, a za pół roku może przewrócę swoje życie do góry nogami?
Może...
Ja tu widzę szerokie spektrum dla "dziania się", dla tego, co człek może poczynić tu i teraz z dniem dzisiejszym i jutrem, kiedy będzie chciał kształtować przyszłość.

I element niepewności, zawieszenia...
Nic nie jest dane na zawsze.
Ciągle grzebiemy w życiu jak w koszu na...
Zgadujemy, śnimy, marzymy.
Żyjemy?
Tak, bo real to nie zawsze real.
Czasem jest jeszcze coś pomiędzy :)

Fajny szorcik :)
mede_a dnia 10.04.2014 19:28
Mike, Mistrzu Interpretacji :) Dziękuję. A awatarek śliczny.
azikuder dnia 10.04.2014 19:30
Zastanawiałam się nad : z chandry", a może: powietrze d(rży)
chandra bez li(mitu)
Podoba się dwu, i wieloznaczn(ość)
Pozdrawiam Azi:)
mike17 dnia 10.04.2014 19:48 Ocena: Świetne!
Widzisz, droga medeo, zdarzało mi się już wielokrotnie analizować szorty.
Ufff...
To trudne zadanie jest.
Taka mała matematyka słów, magia zdań, które trza w odpowiednie puzzle ułożyć.
To fajne zajęcie, jeśli Poeta miał zamysł, bo jeśli leciał na abstrakcie, interpretacji może być milion.
A ja już tak mam, że węszę swoją własną wersję :)
Jak u Ciebie.
Może się z nią nie zgodzisz, tego nie wiem, ale jak mi coś wejdzie pod czerep, to nie ma zmiłuj.
I już tak widzę wiersz.

To tak tytułem tłumaczenia, czemu czasem może się zbyt zagalopuję, ale wybacz szajbusowi :)
Bozena B dnia 10.04.2014 23:47
Witaj

Zaczynasz się bawić w sposób bardzo przyjemny dla mojego umysłu. Rozwarstwianie słów zawsze niesie z sobą coś ciekawego i intrygującego. Zawsze, nawet jeśli tekst jest próbką, pierwszym krokiem. Nieśmiałym gestem w kierunku inności. Tak naprawdę nie wiem czym jest, troszkę ostatnio wypadłam z rytmu i raczej cały kwiecień zapowiada się mało rytmiczny, więc prawdopodobnie ominęło mnie więcej miłych niespodzianek i słów z rozmysłem uplecionych.

Może to jeszcze nie jest tekst z tych, co to pochłaniają zmysły bez reszty, niemniej zdaje się zapowiadać ciekawy, intrygujący cykl. A w każdym razie tak mi się jakoś zamarzyło ;)

Pozdrowienia
mede_a dnia 11.04.2014 05:15
Azi - dziękuję bardzo za tę chwilę refleksji.

Miczku - "poeta" zamysł miał ;-) Ba, każde słowo DLA NIEGO ( choć może tylko dla niego) jest naznaczone funkcją, a suma słów też ma znaczenie i przesłanie. A co do czytelnika - ważne, by miał w ogóle wersję. Jakąkolwiek:)

Bożeno
- tak, bawię się. Bawię się od kiedy jestem na Portalu, bo tworzenie daje mi wiele radości, niesamowicie odstresowuje, więc próbuję brać słowo z lewej i prawej mańki. A jeśli jeszcze czytający znajdują coś dla siebie, to fun jest absolutny. Cykl? Być może. Czekający w poczekalni wiersz jest w podobnym stylu.

Serdeczości o poranku.
Klaudyna 69 dnia 11.04.2014 08:30 Ocena: Świetne!
O Dio!!! Maleństwo takie, że nie można skupić myśli. Podobały mi się słowa, dwuznaczności, ba - nawet nawiasy, doczytałam interpretację Mikiego, muszę przyznać głęboka :) W moim odczuciu opisałaś moment pełen wspomnień wywołujących smutek, coś co było, a nie jest, coś co się skończyło, bez naszej zgody. Nie chcemy tego, ale nasze myśli podążają właśnie w tym kierunku "bez limitu". Uff. :) Wysyłam zapach porannej kawy na dzień dobry :) Już nie mogę doczekać się, jaki to następny wiersz leży na półce w poczekalni :) Do miłego...
mike17 dnia 11.04.2014 09:32 Ocena: Świetne!
Skleroza nie boli, więc wracam z oceną - jak mogłem zapomnieć!
introwerka dnia 11.04.2014 11:08 Ocena: Świetne!
Dla mnie to tekst o odnalezieniu pewnej wolności, od mitów i całego balastu, jakim niekiedy bywa kultura. O skupieniu się na niepowtarzalności, jedyności chwili. Piękny tekst, z humorem i świetną gra słów, przypomniał mi moje ulubione stalag-mity :)

Serdeczności :)
mede_a dnia 11.04.2014 16:51
Dziękuję Wam bardzo za przystanek. Skoro kilka osób pokazało mi swoją ścieżkę interpretacyjną, ujawnię mój zamysł, bo to może być ciekawe dla czytelników.

stojąc na palcach
rozcapierzonymi dłońmi
chwytam mity

Peelką zawiesiła się gdzieś między ziemią a niebem, jak Zosia z "Dziadów", co to "ani wzbić się pod niebiosa, ani ziemi dotknąć nie może", goni za rzeczami nierealnymi - stąd mity; mrzonkami, ideałem. Z tego powodu dręczy ją nieustające nienasycenie, wieczny spleen. Dlatego powietrze drży od chandry, ale jednocześnie rży, bo żywioł drwi sobie z peelki; z takimi nierzeczywistymi oczekiwaniami wobec życia, nigdy nie będzie szczęśliwa. Na własne zresztą życzenie. Bez limitu jest użyte dwuznacznie - chandra bez limitu, czyli nieustanna, ale i los rży - bez limitu, bo jest z czego kpić. Czas stanąć na pełnych stopach i cieszyć się każdym dniem, bo:
"słuchajcie i zważcie u siebie, że według Bożego rozkazu, kto nie dotknął ziemi ni razu, ten nigdy nie może być w niebie". :) Serdeczności :)
ajw dnia 11.04.2014 17:52
Cała mede_a. Nie boi się nowości i idzie w wielu kierunkach :) Podziwiam.
mede_a dnia 11.04.2014 18:04
Bo ja jestem początkująca, wiejska "poetka" :)
amsa dnia 11.04.2014 21:38
mede_o - chociaż nie lubię udziwnień w zapisie poezji, jest dostatecznie specyficzna, muszę przyznać, że te nawiasy działają na wyobraźnię:), nie wiem czy nie można by np. zastosować myślników, ale nie będę się upierać, bo przekaz bardzo intrygujący, tak samo jak tytuł:)

BP
mede_a dnia 12.04.2014 08:35
amsiu - można i tak, i tak. Wszystko można, przecież nikt piszącemu nic nakazać nie może ;-) Cieszę się z Twojego zaintrygowania. Pozdrawiam.
ajw dnia 12.04.2014 19:25
Ty nie bądź taka skromna. Niedawno mruczałaś, że nie umiesz pisać, a kroisz nie tylko 'jak materii staje', ale kombinujesz pięknie i w ogóle i w szczególe :)
mede_a dnia 12.04.2014 19:55
Wierszy nie umiem pisać, wierszy... ;-) Bo nie umiem tak, jakbym chciała. Świadomość własnych ograniczeń, jak nic wymusza skromność. Buziak.
al-szamanka dnia 14.04.2014 10:02 Ocena: Świetne!
Ha, dla mnie fajny akcencik przedpracny.
Widać, że ślicznie bawisz się słowem i to z dużym poczuciem humoru.
Szczególnie druga strofa przybiła mnie do muru.
Mam nawet wrażenie, że zarżałam jak Twoje powietrze ;)
Rzuciłam monetą... i patrzcie - ma rewers i awers!
Często o tym zapominamy, bo takie to zwyczajne.
Oczywiście wiesz, co mam na myśli.
Z drugiej strofy wybrałam tę lepszą opcję ;)... bo taka jestem.

Pozdrawiam:)
mede_a dnia 14.04.2014 16:13
al - szamanko - miło Cię gościć w moich progach. I miło, że Ci się podobało.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty