(po)ród pośladkowy - introwerka
Poezja » Wiersze » (po)ród pośladkowy
A A A
 
nie do pomyślenia, ale jednak:
Jezus rodzi się per an(n)um*
wskutek pierwszego i nieostatniego aktu zapłodnienia
przez połączenie się dwóch plemników.
(jaja sobie robią! - słychać wokół.
ależ skąd. to tylko nieodzowny szczegół
dopełnienia cykliczności
czasu).



* per annum (łac.) - rocznie 
  per anum (łac.) - przez odbytnicę

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 21.04.2014 12:24 · Czytań: 470 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 15
Komentarze
mede_a dnia 21.04.2014 17:47
Nie. Nie tym razem, Introwerko. Eksperymenty eksperymentami, ale...
introwerka dnia 21.04.2014 18:04
Rozumiem, Mede_o. Dla mnie sztuka powinna być eksperymentem, a nawet szokiem, ale potrafię zrozumieć i zdania przeciwne.

Pozdrawiam :)
Fabularia dnia 21.04.2014 18:15
Ja tylko krótko i na temat :) Odważny wiersz, zarówno pod względem formy, jak i treści. Sądzę, że może to być niezwykle przewrotny i celny komentarz do absurdalnych dyskusji, jakie ostatnimi czasy przewalały się niczym drzewa powalone wichurą ;) przez media (pseudo moralne dylematy dotyczące in vitro, czy embriony można nazywać dziećmi, etcetera). Cóż, nawet jeśli szokujące, trzeba jakoś przełknąć te jaja.

Bardzo mi się podoba.
Pozdrawiam!
ajw dnia 21.04.2014 18:25
Oj, chyba trochę przeciągnęłaś gumkę. Pozostaje mi tylko uśmiechnąć się do Ciebie, nie do wiersza :)
introwerka dnia 21.04.2014 18:44
Fabulario,

bardzo trafne spostrzeżenia, wiersz miał właśnie przede wszystkim na celu zwrócić uwagę na obłudę Kościoła katolickiego, przez którą wiele homoseksualnych osób musi żyć w hipokryzji lub niezgodzie ze sobą. Cieszy bardzo Twoja opinia, pozdrawiam serdecznie :)


Ajw,

odwzajemniam uśmiech :)
mede_a dnia 21.04.2014 18:45
b]Introwerko[/b], lubię szok w sztuce i np. podoba mi się twórczość K. Kozyry. Natomiast w tym przypadku nie rozumiem, czemu ma służyć profanacja największego sacrum chrześcijaństwa - tajemnicy narodzin Jezusa - i sprowadzenie jej do:
"Jezus rodzi się per an(n)um*
wskutek pierwszego i nieostatniego aktu zapłodnienia
przez połączenie się dwóch plemników".

Dlaczego dwóch plemników? Bo per annum tak bliskie brzmieniowo per anum, a skoro miejsce poczęcia rectum, to nie może być inaczej niż na skutek stosunku analnego mężczyzny z mężczyzną? I dlatego też poród pośladkowy? Jestem w stanie zinterpretować wiersz następująco: poczęcie się nowej istoty z dwóch plemników jest tak samo niedorzeczne jak poczęcie Jezusa z Boga i dziewicy i jego coroczne ponowne narodziny. Ale wówczas odbieram wiersz jako wyraz braku szacunku dla milionów, dla których narodziny Jezusa nie są mitem, a największą świętością. Bo innego przesłania nie widzę. Przykro mi.
introwerka dnia 21.04.2014 18:55
Mede_o

chodziło mi raczej o zwrócenie uwagi na to, o czym pisałam powyżej, czyli na jednoznacznie negatywny stosunek Kościoła katolickiego do homoseksualności i zarazem jego tendencje, zwłaszcza w naszym kraju, do wywierania presji na polityków, a więc do narzucania swoich poglądów także osobom niewierzących lub innych wyznań. Co do przesłania zaś: załóżmy, że Jezus urodziłby się dzisiaj jako gej - ile osób rozpoznałoby w nim Zbawiciela?
mede_a dnia 21.04.2014 19:13
Introwerko, takie przesłanie, jakie podajesz, jest bardzo trudne do wyczytania z Twojego wiersza, ba - bez Twojej pomocy - moim zdaniem - niemożliwe. Bo i skąd, jak po tropach, które serwujesz czytelnikowi dojść do takiej konkluzji? I to jest słabość wiersza, że wyczytać można zupełnie co innego niż chciałaś powiedzieć. Bo to, co próbowałaś przekazać, budzi moje zrozumienie - rozumiem dramat wierzących homoseksualistów (niewierzącym stosunek Kościoła do nich - wisi), ich poczucie wyobcowania ze wspólnoty. Ale w życiu bym sama tego nie wyczytała z Twego wiersza.
introwerka dnia 21.04.2014 19:31
Zgadzam się, że nie jest to przesłanie podane na tacy, są tu jednak pewne tropy na nie wskazujące, np. potrzeba włączenia w "cykliczność czasu", która, zdaniem np. Mircei Eliade'go, cechuje religijny sposób myślenia - a więc, pośrednio, także ogólnie w religię, osób homoseksualnych. Tak już (niestety?) mam, że często piszę z inspiracji innymi tekstami, niekoniecznie poetyckimi i lubię utykać takie odniesienia w sposób skrajnie syntetyczny, co nie zawsze jest łatwe do rozszyfrowania.
shinobi dnia 22.04.2014 12:15
Podoba mi się. Jest aktualne, prześmiewcze, może lakko bluźniercze.
Uśmiechnąlem się i podoba mi się, choć jest abstrakcyjnie i sterylnie, jak to u Ciebie.
empatia dnia 22.04.2014 12:49
Jestem na NIE.



_____________________________________________________________________

Regulamin Portalu Pisarskiego:
2.6.2 Komentarz musi jasno wyrażać opinie danego użytkownika.
2.6.3 Prosi się o szczere słowa i o kierowanie się poziomem utworu, a nie sympatią czy antypatią do twórcy.
2.6.4 Komentarz powinien być tak rozbudowany, aby autor domyślił się co przeszkadzało lub podobało się komentującemu.

przyp. red. BB
Usunięty dnia 22.04.2014 14:51
Zanim zapoznałem się z komentarzami, przypomniał mi się cytat Nietzschego: "(...) jak wszystko, tak i świat ma swój zadek, a jest nim zaświat".

Takie znaczenie byłoby słabe. Temat homoseksualizmu w kontekście religijnym, bardzo inspirujący. Ciekawy wiersz.
introwerka dnia 22.04.2014 21:06
Shinobi, Ekszynie,

cieszę się z Waszych poczytań, pozdrawiam serdecznie :)


Empatia,

no trudno, jakoś sobie poradzę z tym faktem :)
starysta dnia 24.04.2014 17:04
Hm...?
introwerka dnia 24.04.2014 17:06
Hm :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
bruliben
23/10/2019 07:38
Witam back door mana, mortalnego coila, Pasażera Iggiego i… »
marzenna
23/10/2019 05:40
al-szamanka Skrajne emocje i odczucia-zawiść, niemoc (jaka… »
marzenna
23/10/2019 03:32
shinobi Yaro nie powinnam czytać takich wierszy o 03:18,… »
mike17
22/10/2019 22:07
Witaj, Przemku, po latach niewidzenia :) Twój koment jest… »
Lilah
22/10/2019 22:02
Dziękuję, Al. Miło Cię gościć. Pozdrawiam serdecznie… »
Lenix
22/10/2019 21:29
Cały Mike. ;) Nie uświadczysz tutaj fabuły rodem ze… »
Kazjuno
22/10/2019 20:49
Droga Jolu. Hola, hola! Co znowu za mętnego łba? Właśnie… »
mike17
22/10/2019 20:20
Nie mogę się zgodzić z teorią, że w stanie wojennym wygasło… »
Marek Adam Grabowski
22/10/2019 20:06
Nieco zmieniłeś temat. Ale te wspomnienia z dzieciństwa są… »
Gramofon
22/10/2019 18:56
Tylko proszę nie zapomnieć o jedzeniu z tego wszystkiego. ;)»
al-szamanka
22/10/2019 17:50
O rany, zawstydziłam się, czytając ;) Hehe, nie myślisz, że… »
Yaro
22/10/2019 17:48
moje życie perłą na dnie zagrzebane w piasku mignęło po… »
Yaro
22/10/2019 17:45
Dziękuję Kamilo :) I zapraszam częściej do siebie ;) »
al-szamanka
22/10/2019 17:42
Hmm, wygląda na to, że polowanie na Ducha zakończy się… »
Yaro
22/10/2019 17:40
Lubię pisać teksty pod muzykę . Wszystko co co piszę można… »
ShoutBox
  • Dobra Cobra
  • 23/10/2019 07:59
  • No, już wiemy. Dzięki temu anonsowi, bo tak byśmy przecież nie mogli tego nijak wiedzieć. Ceszę z Twojego szczęścia.
  • AntoniGrycuk
  • 22/10/2019 23:29
  • Zakochałem się. To piękna miłość. Mówię Wam. I ważniejsze jest, aby Wam o tym powiedzieć. Byście wiedzieli! To najważniejsze!!!... Wiecie już?
  • mike17
  • 21/10/2019 13:49
  • Czy 5000 słów to dużo? Nie. Dlatego zapraszam Was do MUZO WEN 8, KONKURSU w prozie - wystarczy napisać miniaturę :) [link]
  • mike17
  • 21/10/2019 13:38
  • Koberko, dziękuję za dodanie do ulubionych :)
  • bruliben
  • 20/10/2019 11:11
  • A gdzie to ześrodkowanie? Gubię się w portalu. Może ktoś, coś podpowiedzieć?
  • Zola111
  • 19/10/2019 00:18
  • Jak Wam się pisze wiersze do Zaśrodkowania?
  • mike17
  • 18/10/2019 14:04
  • MUZO WENY 8 zapraszają do udziału śmiałków pióra. Podejmijcie wyzwanie i dajcie z siebie wszystko :) [link]
  • bruliben
  • 18/10/2019 09:02
  • Już wiem, ktory utwór najlepiej rozgrzewa do pisania :)
Ostatnio widziani
Gości online:16
Najnowszy:Kilberges9
Wspierają nas