tańcząca z butami - ajw
Poezja » Wiersze » tańcząca z butami
A A A

perfekcyjna para
mówisz i kupujesz kolejne

inwestujesz w opakowanie

pusty dom
jak twoje wnętrze
pozamiatane

nie zastąpisz ludzi butami
nie okłamiesz ścian
rzędem szpilek w przedpokoju

sama ze sobą zjesz kolację
boso

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 23.04.2014 14:23 · Czytań: 568 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 14
Komentarze
marukja dnia 23.04.2014 16:07
Tytuł świetny, tematyka ciekawa, ale mimo wszystko mam mieszane uczucia. Jak dla mnie za dużo dopowiadzasz, wykładasz na tacy, przez co wiersz po prostu traci. Chodzi mi zwłaszcza o ten moment:
Cytat:
pusty dom
jak twoje wnę­trze
po­za­mia­ta­ne

nie za­stą­pisz ludzi bu­ta­mi

Odchudziłabym tutaj nieco wersy, ale to oczywiście tylko sugestia.
Puenta jest tak dobra, że to, co napisałam powyżej, nie jest już tak istotne. :)
Pozdrowienia!
Fabularia dnia 23.04.2014 16:48
Tym razem - takie buty! Bardzo przypadły mi do gustu - rozmiar w sam raz i zgrabne jak szpilki od blahnika B) .

Pozdrawiam :)
ajw dnia 23.04.2014 17:41
marukja - pomyślę :) Dzięki za sugestie.

Fabularia - fajnie, ze ani za ciasne, ani za luźne :) Również pozdrawiam :)
mede_a dnia 23.04.2014 18:28 Ocena: Świetne!
ajw, kochana - mam problem z Twoim wierszem, a raczej z jego wymową, gdyż odczytuję niechęć do kolekcjonerki butów, podczas gdy mnie jest jej bardzo żal. Taka osoba niekoniecznie jest pusta, często kompensuje sobie brak uczuć, choć, oczywiście, są i takie egzemplarze, dla których bogata zewnętrzność to priorytet i jej podporządkowują i siebie, i otoczenie. Chyba o takim przypadku pisałaś, ale ja nie wiem dlaczego, zobaczyłam tę drugą stronę i mi się smutno zrobiło. Tak czy siak pobyłam sobie refleksyjnie pod Twoim wierszem i cieszę się, że TU byłam.
ajw dnia 23.04.2014 21:12
Pisałam o singielce z wyboru, dla której obce gacie w domu byłyby problemem. Mnie też jej żal, bo coś musiało spowodować te 'pozamiatane emocje'. To nie jest jakiegoś rodzaju nagonka na jej osobę, tylko stwierdzenie faktu. Dzięki, że zajrzałaś :)
Dobra Cobra dnia 24.04.2014 07:37 Ocena: Świetne!
I tu kościół widzi problem: nie będzie komu w przyszłości dawać na tacę, jak wszyscy się zsinglują.

Władza też tu widzi problem: nie będzie miał kto pracować na tabuny staruszków i na zus.

Demografowie też widzą tu problem: z powodu braku siły roboczej nasz kraj najadą chińczycy i inne nacje, gdzie zasuwa się za miseczkę ryżu. A u nas jednak zasuwa się za dziesięć miseczek ryżu.

Płaczą też kawalerowie z calego kraju - oto jędrne panny wolą pozostawać same. A gdzie dzieciaczki słodkie? Gdzie udane życie rodzinne? Przeszczęśliwe z wnusiów babcie i dziadkowie?



Nie wiadomo, jak nazwać ten stan. Egoizm? Z pewnością emancypacja i droga zawodowa kobiet je tak upewnia, że można samemu.

Zapłakać trza, bo Naród wymiera!

Się podobało, jako poranna refleksja na tematy bezżeństwa i syngielstwa.


Jest dobrze w warstwie literackiej - no, ale jak ma być źle, skoro te perełkę nanizała ajw???


Pozdrawiam,

DoCo
amsa dnia 24.04.2014 07:57
ajw - świetne, kompensowanie samotności przedmiotami, mającymi ukryć pustkę jest przypadłością człowieka. Podobnie jak otaczanie się zwierzętami, zapominając o bliskich wokół, bo przecież nie tylko o rodzinę chodzi, ale w ogóle o ludzi. Obserwuję znajomych cieszących nowymi zakupami, dającymi się przekupić, a zarazem cierpiącymi, poniżanymi, traktowanymi w taki sposób, że tylko żal serce ściska. A jednak pozwalają na to, z różnych przyczyn, między innymi ze strachu przed samotnością. Sądzę jednak, że sami ją noszą w sobie, taką właśnie pustkę (pustotę niejako), zapełniając ją ułudami. Można ustawić szpilki w korytarzu i udawać, że należą do kogoś innego... Ech, świetny wiersz moja droga.

Pozdrawiam

B)
mike17 dnia 24.04.2014 10:05 Ocena: Świetne!
Ale się powyrabiało w naszym pięknym kraju nad Wisłą, gdzie ongiś punktem honoru każdej młodej panny było zdobycie wartościowego (co by to nie znaczyło) męża i posiadanie gromadki dzieci, a potem równie licznej gromadki wnuków, co dawało bezcenne poczucie spełnienia w roli kobiecej i społecznej.
Gdzie odeszły te czasy, pytam się ja???
Co po drodze namieszało kobitom w głowach, czemu?!
Ale faktom się nie przeczy...

Sam znam sporo takich i osobiście i z widzenia, jedne młodsze, drugie starsze, ale wiecznie same i... radosne (może udają?), ważniejszy nowy samochód niż rodzina, materializmy wszelakie, a nie kochanie - toć to chore!

Czy zawsze takie były - tego nie wie nikt, może po drodze coś poszło w życiu nie tak i to są skutki, izolacja na własne życzenie, może egoizm, a może lęk przed facetami?
Pewnie każda z nich ma własną odpowiedź, zapewne bardzo logicznie uargumentowaną.

Smutny wiersz...
Czuć tę pustkę, jak powiew zimnego, jesiennego wiatru.
Takiego listopadowego...
Tę jałowość bycia w próżni widzi się jak puszczony film, bez happy endu, z zakończeniem bez szans na zmianę.
Lodowato tu w tych wersach, świat, w jakim nigdy nie chciałbym się znaleźć.
Ale on istnieje i poszerza z dnia na dzień swój beznadziejny obszar.
empatia dnia 24.04.2014 10:48 Ocena: Świetne!
Jest ewidentny problem z tymi singielkami. Czasem warto zapytać tatusiów co spiep..li, że ich córki tak stronią od związków. Ciekawie to przedstawiłas. Brawo!
Pozdrawiam pati :)
al-szamanka dnia 24.04.2014 21:05 Ocena: Świetne!
Cytat:
per­fek­cyj­na para
mó­wisz i ku­pu­jesz ko­lej­ne

in­we­stu­jesz w opa­ko­wa­nie

nie za­stą­pisz ludzi bu­ta­mi
nie okła­miesz ścian
rzę­dem szpi­lek w przed­po­ko­ju

sama ze sobą zjesz ko­la­cję


Hmm, tym razem za bardzo mi szeleścisz, Ajw
Chociaż przesłanie, to, co powiedziałaś w maluchu jest jak najbardziej prawdziwe.
I bardzo mi się podoba, że właśnie w taki sposób to zrobiłaś.
Szczególnie puenta przypadła mi do gustu.
Prosta, dobitna i depresyjna.

Pozdrawiam:)
blaszka dnia 24.04.2014 23:05
Bardzo podoba mi się klamra spinająca początek (wiele par butów) i koniec (boso). Celnie jak strzał w dziesiątkę. Pasuje tu też znane powiedzenie, że szewc bez butów chodzi.
Samotność smutna jest i tyle.
Dobrej nocy, ajw.
Wiolin dnia 25.04.2014 00:01
Witaj Ajw.

Ładnie powiedziała Blaszka: "samotność smutna jest i tyle...." Sam się boję, choć doświadczam jej. Zycie na obczyźnie to niełatwy kawałek chleba. Wiersz z tych bardzo ciekawych. Pozdrawiam.
Vanillivi dnia 25.04.2014 00:22
Tym razem jestem na nie. Zbyt płytkie, zbyt jednoznacznie oceniające, tak jakbyś chciała na siłę wszystko podepchnąć pod pewien stereotyp. Nie lubię, gdy tak bardzo moralizuje się w wierszach, wolę gdy czytelnik sam może dojść do pewnych wniosków.

Pozdrawiam serdeczie
ajw dnia 25.04.2014 12:59
DoCo - Fakt jest faktem. Resztę pomińmy litościwym milczeniem. To tak jak w kawale o kogucie co pojechał do miasta i patrząc na kurczaki obracające się na rożnie stwierdził: w mieście solarium, karuzela, a u nas na wsi nie ma kto jajek znosić. :) Chciałam powiedzieć, ze im bogatsze społeczeństwo, tym zapotrzebowanie na liczne rodziny mniejsze :(

amsiu - prawda jest taka, ze pewnych dziur nie da się zapchać. I przede wszystkim nie oszuka się siebie. Dzieki, ze zajrzałaś :)

mike - tak, to nie jest radosna twórczość -to smutny wiersz , ale ja się do Ciebie uśmiecham :)

em - tez racja :)

al - rzeczywiście, poszeleściłam, ale co zrobić jak nasz język taki szeleszczący? ;)

blaszko - dokładnie, samotnośc jest tylko wtedy fajna, gdy nam doskwiera nadmiar towarzystwa :)

Wiolinie - nie zazdroszczę, bo musi być Ci czasem z tego powodu smutno..Pozdrawiam ciepło :)

Vani - zatem zapraszam do następnego :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty