hasz-hasz - ajw
Poezja » Wiersze » hasz-hasz
A A A

dziesiątki jointów rozświetlają mrok
żarzącymi się punkcikami
nafaszerowane dusze wychodzą z ciała

dudnienie bębnów 
porusza wnętrzności szklistookich
upajają się bogiem w języku urdu

rankiem
w mroki zaułków dotrze słońce
zaświeci  w puste oczy

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 26.04.2014 18:31 · Czytań: 621 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 30
Komentarze
shinobi dnia 26.04.2014 19:07
Plastyczny obraz. Zwłaszcza pierwsza i druga część tekstu ładnie płynie.
Kupuję bez zastrzeżeń.
amsa dnia 26.04.2014 20:54
ajw - łoj, aleś mnie poruszyła tym wierszem, bo wiem o czym piszesz i jakie to jest destrukcyjne, jak ograbia nieszczęśników z godności.

Pozdrawiam

B)
ajw dnia 26.04.2014 21:29
shinobi - fajnie, że sprzedany :)
amsiu - niestety, czasem to jedyny pomysł na życie lub śmierć ..
amsa dnia 26.04.2014 21:30
ajw - to kwestia wyboru, ale nigdy na życie, zawsze na śmierć.

B)
bosski_diabel dnia 27.04.2014 08:39
bardzo krótko ale refleksyjnie, końcówka mocno "razi" i porusza, pozdrawiam serdecznie.
blaszka dnia 27.04.2014 10:01
Gdzieś jest taki świat, w którym nie pije się alkoholu, a pali hasz. Poczułam jego atmosferę w Twoim wierszu. Nocą trans, rankiem pustka. Życie w chomiczym kołowrotku...
Klaudyna 69 dnia 27.04.2014 14:41
A ja kiedy przeczytałam tytuł Twojego wiersza nie widziałam już nic innego tylko clip Katarzyny Czarneckiej, którą słucha ciągle mój syn i nuci pod nosem. Wściec się można, bo to tak bardzo wpada w ucho, że i ja nucę chcąc nie chcąc. www.youtube.com/watch?v=2BlQIPvNcaU (tylko dla mnie nie jest to takie śmieszne jak dla dzieciaków i jedynie przychodzi mi pytanie do głowy: Jakie przesłanie ma ta piosenka? Może ktoś mi to wyjaśni?)Przepraszam, jeżeli refleksja nie dotyczy wiersza, ale tak mnie naszło :(
Usunięty dnia 27.04.2014 14:50
Ta piosenka to przeróbka http://www.youtube.com/watch?v=nFNPAyTIXzw a tutaj wywiad z dziewczyną... może on coś rozjaśni http://muzyka.onet.pl/alternatywa/.../zht5s
Co do wiersza to nawet ładny... i niech jest ;)
ajw dnia 27.04.2014 15:20
bosski - miała porazić, wiec cieszy to, ze osiągnęłam zamierzony efekt. Dziękuję za odwiedziny :)
blaszko - w krajach muzułmańskich często są najarani, a nie napici. W tym przypadku jednak pisałam o bezdomnych z Indii. Życie tych ludzi to dramat..
Klaudyno - ta piosenka została opacznie zrozumiana i stąd pewnie Twoja niechęć do niej. Ma to samo przesłanie co mój wiersz, tyle, ze wielu młodych i starszych ludzi poszło skrótem myślowym i dlatego uważają, że ta piosenka jest namawianiem do ćpania. A jest wręcz odwrotnie..
dark - dzięki za linki i zaakceptowanie wiersza :)
mede_a dnia 27.04.2014 19:11 Ocena: Świetne!
Udany wiersz. Doskonale oddałaś problem, którego konsekwencją a jednocześnie przyczyną są "puste oczy". Plastycznie i poetycko. Bardzo się podobało.
ajw dnia 27.04.2014 19:54
mede_o - dzięki, że wpadłaś i wypadłaś ;)
mede_a dnia 27.04.2014 19:55 Ocena: Świetne!
Ach Ty niedobra, cierpiąca jestem - po weselu ciotecznej siostrzenicy :)
ajw dnia 27.04.2014 19:56
Nie trza było tyle pić i tańcować ;)
Klaudyna 69 dnia 27.04.2014 22:05
Dziękuję za linki, przesłuchałam, przeczytałam :) problem w tym, że nie do końca to przesłanie jest czytelne dla dzieci w wieku 13 lat. Ja wiem, co oznaczają narkotyki, Ty wiesz i rozumiesz, co dziewczyna miała na myśli, tylko, że mój syn i jego koledzy nie czytają między wierszami. Jemu pasuje melodia i słowa, które są śmieszne. Moja córka, która jest w gimnazjum twierdzi, że marihuana jest bezpieczna i nie uzależnia, bo jej rówieśnicy biorą i nic im nie jest. Ja uważam inaczej..., dyskusje, rozmowy, "Dzieci z dworca ZOO" i w miarę temat opanowany. Nie wiem, czy tego typu piosenki w czymś pomagają. Zdaję sobie sprawę, że piosenka aktorska rządzi się innymi prawami, ale... Pozdrawiam dark_kida :smilewinkgrin:
ajw dnia 28.04.2014 13:59
Masz rację, Klaudyno, ze w wieku 13 lat wszystko rozumie się inaczej. Jeszcze wciąż za mało edukacji związanej z uzależnieniami, która powinna być dostępna dla dzieci i młodzieży, ale jeszcze bardziej potrzebna jest matkom i ojcom, którzy wciąż nie rozumieją, że problem zaczyna się gdzie indziej i dużo wcześniej. Tak mało mamy czasu dla swoich dzieci, a gdy dzwoni alarmowy dzwonek, to na ogół za późno..
Meltemi dnia 29.04.2014 08:03
Krótki tekst, ale sporo tu prawdziwych obrazów, które świetnie dopełnia puenta. Ajw, jesteś dobrym obserwatorem i potrafisz wykorzystać to w poezji! Pozdrawiam ciepło!
ajw dnia 29.04.2014 11:34
Meltemi - dziękuję :) Miło czytać.
Wiolin dnia 29.04.2014 13:03 Ocena: Świetne!
Witaj Ajw.

Pięknie podjęty problem wyzwolonej młodzieży 21 wieku.....Pozdrawiam bardzo.
ajw dnia 29.04.2014 21:46
Dziękuję, Wiolinie :)
mike17 dnia 30.04.2014 18:11 Ocena: Świetne!
A twój wiersz, Iwonko, choć osadzony w orientalnej scenerii przypomniał mi erę punka, kiedy chadzało się na różne koncerty, gdzie tylu nawalonych ludzi już nigdy potem nigdzie nie widziałem.
I co najgorsze, większość leciała na kompocie...
Zgroza...
Ale tak było.
Ale to w sumie nic z koncertem IRON MAIDEN, koniec lat 80. u nas na Torwarze - tam to było istne święto nagrzmocenia :)

To tyle dygresyj z lat minionych.

Co ja mogę rzec, że znów za sprawą paru zaledwie słów namalowałaś konkretny, wyrazisty obraz?
To sztuka tak dobierać słowa, by raziły, trzepały dekiel, zmuszały do refleksji, radości lub gniewu.
Ty masz to w małym palcu (O, tego jeszcze nikomu nie mówiłem!), bawisz się słowem, masz je za kumpla, co nigdy nie zawodzi.
To się czuje, bo kreujesz światy, w które tak łatwo się wchodzi, że gdyby były mało wiarygodne, nie byłoby tego efektu, jaki za każdym razem osiągasz.

A ja, czytacz, wracam jak niespłacony weksel :)

Mike, człowiek z Powiśla, tego Powiśla :)
ajw dnia 01.05.2014 00:07
Ty to, miku potrafisz człeka podnieść na duchu! Dzięki po stokroć. Trzeba mi było tego dzisiaj :)
Usunięty dnia 04.05.2014 17:47
Się odniosę... racja, w wieku 13 lat nie wie się, co to narkotyki... wielu dorosłych nawet tego nie wie. Możemy sobie gadać, ale czy ktoś z was robi coś w celu "poszerzenia" edukacji młodzieży? Na nic są pogadanki w stylu "narkotyki są złe" itp. Sama wiem z doświadczenia, że to się nie sprawdza. I sama też wiem, z doświadczenia, co narkotyki robią z człowiekiem.
Twój wiersz jest naprawdę dobry i ma dobry przekaz.... takie wiersze powinno się wyróżniać... pokazywać.... ale i działać.
To taka dygresyjka odnośnie komentarzy poprzednich.
Pozdro, dark_kid :)
ajw dnia 04.05.2014 18:08
dark-kid - cieszę się z Twojego komentarza. Tak się składa, że ja realizowałam taki program, tyle, ze na poziomie podstawówki. Nazywa się "Trzy koła" i jest programem dość obszernym, którego zadaniem jest budowanie więzi między dzieciakami, a także zaufania w relacjach z nauczycielem (to ważne, bo majac problem łatwiej sięgnnąc po narkotyk niż pogadać z kimś sensownym). Uczymy tez dzieci rozmawiać o problemach ( to trudna umiejętność), a także informujemy o zagrożeniach związanych z alkoholem i narkotykami. Według mnie ten program daje naprawdę fajne efekty :)
Usunięty dnia 04.05.2014 18:18
Wiem, co to za program.... i serio... nie uważam, że to wpłynie na dzieci. Na pewno nie wpłynęło na mnie i inne "dzieci" i młodzież jakie miałam okazję spotkać... dobrze, że coś się z tym robi, ale to ciągle za mało. Chyba zawsze będzie za mało.
ajw dnia 04.05.2014 18:24
Myślę, że wiele zależy od terapeuty. Ja z dzieciakami z tego programu ( są już w liceum) wciąż mam kontakt i wiem, ze nie biorą. Zgodzę się jednak z Tobą, że to nie załatwi sprawy. Najpierw trzeba by objąć terapią rodziców. Tak czy siak wszystkich nie da się uratować, ale warto zawalczyć choćby o jednego osobnika :)
Usunięty dnia 04.05.2014 18:25
A ja uważam... a co ja będę pod wierszem... znajdziemy się, żeby podyskutować ;)
ajw dnia 04.05.2014 18:26
Pogadać zawsze warto :)
blaszka dnia 04.05.2014 18:27
Ajw pisze o realiach indyjskich. Nie wiem, jak tam wygląda przeciwdziałanie narkomanii, czy w ogóle jest.
Moim zdaniem w polskich szkołach jest za duża dostępność narkotyków. Młodzież sama daje przyzwolenie dilerom w imię niewłaściwie pojętej "lojalności".
Usunięty dnia 04.05.2014 18:30
W Indiach to normalne i legalne.... i nie ma z tym problemu. Może w Polsce też powinno być.. zakazany owoc kusi... nie zakazany nie kusi...
ajw dnia 04.05.2014 18:37
Jechałam kiedyś z facetem najaranym jak dzika świnia i powiem szczerze, ze były to dla mnie chwile grozy. Na szczęście nie byłam sama, ale warto pamiętać (szczególnie w krajach muzułmańskich), że to iz od kierowcy nie czuc alkoholu nie znaczy, że nie jest np. nahaszowany ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty