słucham jak śnisz - al-szamanka
Poezja » Wiersze » słucham jak śnisz
A A A

rozrzucony spełnieniem
na skórze zbladły już pocałunki
i cichnie puls na skroni

zapominam że rozlewasz wodę w łazience
i chciwie zawłaszczasz każdą sekundę

szeptałeś
byłem nieokreślony
teraz mam imię

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
al-szamanka · dnia 11.06.2014 07:56 · Czytań: 1103 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 17
Komentarze
Usunięty dnia 11.06.2014 15:26
Czas zapędził mnie w ślepą uliczkę. A właściwie czasy. Najpierw piszesz w teraźniejszym i do końca drugiej strofy wszystko ładnie gra. Następuje jakiś proces naprawiania, jakiejś drugiej szansy, rokującej szansy. Ja tam nie lubię happy endów, bo nigdy mnie nie dotyczą, ale wierzę, że innym się przytrafiają, więc taki rozwój wypadków jest w ponsiu. Ale potem wpada "szeptałeś", że kiedyś to byłeś o dupę potłuc, a teraz będzie pięknie jak w bajce. I już nic nie rozumiem. Wtedy szeptał? Za pierwszym podejściem? "Szepczesz" - teraz - że kiedyś... itd. wydaje mi się bardziej logiczne. Chyba że chodzi o szeptanie przez zaśnięciem. Ale przy szybkim czytaniu nasuwa się od razu odleglejsza przeszłość.
Albo to ja nie umiem nadążyć za tym wierszem.

Tutaj do poprawki:
i cichnie/i chciwie - jeśli to celowy zabieg, to za krótka ku temu forma i zbyt blisko im do siebie
mede_a dnia 11.06.2014 18:25 Ocena: Świetne!
Pięknie oddajesz moment "po". Czynisz to na dwóch planach czasowych, umiejętnie nimi żonglując. Mamy to, co nastąpiło, dokonało się po miłosnym akcie - w pierwszej strofce: uspokojenie objawów fizycznych, ukojenie, spełnienie, w przypadku Panów często zakończone snem. W drugiej peelka rozczulona widokiem kochanka i wspomnieniem aktu zapomina o jego grzechach powszednich - to dzieje się teraz, w tej chwili - zatem wydaje mi się słuszne użycie czasu teraźniejszego. W kolejnej zaś wraca do tego, co było, co szeptał w trakcie, więc znów czas przeszły.
Bardzo ładny erotyk, Al - Szamanko. Subtelny, wdzięczny. Podobało się.
Wiolin dnia 11.06.2014 20:53
Witaj Al.

Jak dotąd podano dwie różne ceny wiersza.....chętnie kupię za tą najwyższą - za Mede_ą. Nie wiedzieć dlaczego, jak dla mnie, czasy są jak najbardziej ok, a i trudno nie lubić heppy endów.... Wiersz z b silnie zaognioną erotycznością. Tak rzadko sięgasz po wiersze, więc tym bardziej przyjemnie je czytać. Pozdrawiam serdecznie.
mike17 dnia 11.06.2014 21:38 Ocena: Świetne!
Lubię wiersze, które w każdym, małym słowie utrwalają chwilę, magiczną i niepowtarzalną, będąc tym samym bardzo przemyślanym tforem, tak, by nic nie było "poza", a wszystko grało jedną spójną melodię.
I jakby wiersz nie odebrać, warstwa słowna otwiera drzwi do interpretacji, a jakich, to już sprawa indywidualna, bo przecież ile umysłów, tyle wersji...
Mnie zadrgało subtelnym erotyzmem, z podkładem intelektualnym, z przesłaniem "do niego", od kobiety, która kocha, i ceni bliskość.
I ta intensywność, choć pozornie podana jakby lekko i zwyczajnie, idzie z wersami aż do końca.

Utwór bardzo konkretny w swoim słownym wydźwięku, końcówka drga niby w zawieszeniu, bo tu każdy może coś sobie dośpiewać, i takie zamknięcie świetnie wiąże wszystkie wersy.
Bo erotyk to sztuka pisania, by nie napisać za dużo.
Tu pierwszorzędnie :)
julanda dnia 11.06.2014 22:22
Al, wróbelki mi doniosły ;) o Twoim wierszu, to przybiegłam!
Co mam, chyba propozycję: pierwszy wers wyrzucić, jako trzeci dać tytuł, sprostować inwersję (może zacząć od "już na skórze zbladły pocałunki";) i, pozostaje znaleźć nowy tytuł!
Podoba mi się! Pozdrawiam ślicznie!
Jula
kamyczek dnia 12.06.2014 17:48 Ocena: Świetne!
Al-szamanko, pierwszy wers czytam sobie nierozerwalnie z tytułem i dopiero wtedy zaczyna mi się malować ładny, subtelny obraz: spokojny oddech unosi miarowo jego tors… łapczywie, tak jak on, lirka zawłaszcza każdą sekundę; to prawda, co szeptałeś :) byłeś nieokreślony, teraz masz imię, imię wybrzmiewające najcudowniejszą melodią świata. Tak, dla takich chwil można wybaczyć wszystko. No, może nie wszystko, ale rozlewanie wody w łazience – na pewno.
Ale to tylko moje spojrzenie na wiersz, niezmiernie urokliwy wiersz. Podoba mi się, bardzo.

Pozdrawiam serdecznie.
bosski_diabel dnia 13.06.2014 10:45 Ocena: Świetne!
A ja się w tym wierszu zatopiłem bo w niewielu słowach pokazałaś, że wiersz/ i emocje / nie są Ci obce, pięknie Al nawet bardzo :) pozdrawiam pięknie:)
al-szamanka dnia 13.06.2014 16:26
Cóż ja za to mogę, Morfinko, jeżeli czasy tak się poukładały. Nie mogę ich poprzestawiać, bo coś tam zniknie w moim życiu;);) Heeeej...

Dokładnie tak, jak napisałaś, Medeo:) Ufff, ładnie mnie obnażyłaś;)

Jeżeli aż tak zaognione, jak piszesz, Wiolinie, to chyba muszę zastopować. Bo i lato mamy, i tak czy siak jest upalnie;)

Cytat:
Bo erotyk to sztuka pisania, by nie napisać za dużo.
Tu pierwszorzędnie

Bardzo się cieszę, że tak uważasz, Michale. Taki był mój zamiar:)


Julando, ale paple te wróbelki:) Ach te inwersje, ale akurat ja nie jestem ich wrogiem i czasami z przyjemnością stosuję.

Ach, Kamyczku , i o to chodzi:) Tytuł jest częścią wiersza.

Jeżeli Ty, o Bosski, zatopiłeś się w moim wierszu, to cóż mi jeszcze może do szczęścia brakować.

Bardzo, bardzo Wam dziękuję za przeczytanie i cudowne komentarze:)
Wiolin dnia 15.06.2014 17:33
Al.

Wróciłem pod wiersz. A zobacz, może żeby udaremnić wszelkie domniemania źle użytego czasu, wystarczy zmienić puentę na coś podobnego do tego co napiszę.....

szeptałeś
byłem nieokreślony

teraz masz imię

Pozdrawiam serdecznie.
al-szamanka dnia 16.06.2014 13:38
Ale ta puenta nie oddaje już tego, co chciałam powiedzieć, Wiolinie:)
Pozostanę z moimi czasami.
Dziękuję za powtórną wizytę:)
Miladora dnia 16.06.2014 22:50
Faktycznie skaczesz po czasach, Al.
Ale to migawka, w której czas przeszły miesza się z teraźniejszym.

Moim zdaniem dobrze byłoby z tytułu zrobić pierwszy wers i pomyśleć nad innym, gdyż jeżeli nie czyta się go łącznie z wersem "rozrzucony spełnieniem", to ten brzmi niespójnie. Czasem bowiem ta zależność umyka w czytaniu.

- słucham jak śnisz
rozrzucony spełnieniem - takie dopełnienie wiersza nie byłoby od rzeczy.
Przy okazji pozbyłabym się "już" z wersu "zbladły już pocałunki".

A na koniec - czegóż to się nie jest w stanie wybaczyć w takich chwilach, prawda? ;)

Serdeczności :)
wodniczka dnia 16.06.2014 22:56
Ładnie Ci to wyszło. Zaobrazowiłaś mnie:).
Pozdrawiam
al-szamanka dnia 17.06.2014 18:42
Cytat:
czegóż to się nie jest w stanie wybaczyć w takich chwilach, prawda?

Aż za bardzo mnie zrozumiałaś, Miladoro;)
Dziękuję:)

Cytat:
Zaobrazowiłaś mnie

No, jeżeli takie coś pisze mi mistrzyni kolorystyki, to pochwałę odczuwam podwójnie.
Pozdrawiam:)
ajw dnia 23.06.2014 21:15 Ocena: Świetne!
Przepiękna impresja tuż 'po'. Niezwykle subtelnie, kobieco i bez przegadania. Wszystkiego w sam raz - nastroju, słów w wersach, intymności. Jestem pod ogromnym wrażeniem i dziwię się dlaczego dopiero dzisiaj zawiało mnie w Twoim kierunku. Powinnam wyczuć moim psim nosem, że napisałaś coś tak fajnego :) Lubię Cię w wersji poetyckiej i czekam z niecierpliwością na kolejny wiersz :)
Lilah dnia 20.07.2014 20:08
Biorę w całości. :)
al-szamanka dnia 21.07.2014 19:46
Ach, to już tak dawno było:)
No dobrze, Ty bierzesz, ja daję:)
I to z podziękowaniem, że zechciałaś przeczytać.
wolnyduch dnia 26.12.2022 17:19 Ocena: Świetne!
Subtelnie i pięknie oddana chwila po...
Bardzo mi się podoba bo lubię taką delikatność i podobają mi się użyte środki stylistyczne,
pełne wyczucia i kobiecości :)

Pozdrawiam jeszcze świątecznie :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty