wodosłowie - romantyczna
Poezja » Wiersze » wodosłowie
A A A

kiedyś obudzę się obok twoich oczu

położę dłonie na bezchmurnych oddechach

tyle razy ogrzewały poduszkę

 

by w końcu wystrzelić ołowianymi piórami

w krajach gdzie widząc nikt nie patrzy

póki co nadal schnę

 

po ostatnich prześcieradłach

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
romantyczna · dnia 18.06.2014 12:12 · Czytań: 790 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 7
Komentarze
Mariush dnia 18.06.2014 14:57
Dla mnie dobry wiersz i klimat, który lubię. :) Tęsknota wyczuwalna...
viktoria12 dnia 18.06.2014 17:14
Wodogłowie, wodosłowie, słowotok - wyrazy jakże popularne w ostatnim czasie, aż kilkakrotnie upewniałam się, że Ty to Ty z wierszem

wodosłowie

więc śmigam pisać komentarz.
Nawet bez jakiejś specjalnej pomocy generatora tekstu, bo różne takie cudności programiści nawymyślali, że można pójść na łatwiznę; niech komputer myśli - a co! zanotuje spostrzeżenia i pyk! komentarz - a czytelnik kawkę sobie spokojnie wypije albo poopala plecki na jachcie, jak to było w ,, Dwanaście w skali Beauforta ". ( Później działo się gorzej, ale to już inna bajka )

Zrazu - po tytule sądziłam, że będzie o laniu wody, a tu nie,
tęsknota wpleciona w poduszkę i prześcieradła; pióra - więc uniesienia i wzloty...
Tak bywa w tym temacie,
nawet w ,, Dwanaście w skali Beauforta " było podobnie.
Ale tam proza, tu poezja. Zdecydowanie wolę poezję dzisiaj.
Więc Ci na koniec, żeby tak lirycznie i pod temat, dam cytat do wspomnianej powieści:

,, Przynieś mi ton dalekich miejsc... gdzie serce me zostało...
I kołysz mnie, aż przyjdzie sen... utuli moją żałość... "

Czy mi się wiersz podoba? Tak, inaczej bym poszła poczytać co innego :)
wodniczka dnia 18.06.2014 17:26 Ocena: Świetne!
Dla mnie jest tu i nadziej i smutek. Takie ludzkie życie, emocje. Mnie się podoba ze względu na to połączenie. Potrzeba mi nadziei a Ty mi ją dałaś i za to dziękuję.

Jestem na tak.
Pozdrawiam u uśmiechy zostawiam:)
ajw dnia 18.06.2014 17:27
Myslałam, że będzie o laniu wody, a tu piękna tęsknota wyłania się z wersów i pościeli. Lekko napisane, choć tęsknota wcale nie jest lekka dla serducha. Pozdrawiam serdecznie :)
romantyczna dnia 18.06.2014 19:19
Mariush - miło mi gościć Cie u mnie po raz pierwszy ;) lubimy zatem te same klimaty.

viktorio - fajnie mi się czytało Twoje spostrzeżenia, świetnie wplotłaś w nie "skalę" ;) cytat z powieści oczywiście piękny. Cieszę się, że jednak nie poszłaś czytać czegoś innego i zatrzymałaś się u mnie na chwilkę ;)

wodniczko - nadzieja jest w życiu potrzebna, cieszę się, że wzięłaś sobie jej trochę ode mnie :) ślę uśmiechy z wprawek ! :D

ajw - w laniu wody nigdy nie byłam dobra. Oj nie jest lekka ta tęsknota, nie jest... Ale da się przeżyć, a wiersze w tym pomagają ;)

Pozdrawiam słonecznie
mike17 dnia 18.06.2014 20:17 Ocena: Świetne!
Hej, jeśli takie kawałki to wprawki, to coś mi się grzeje pod deklem :)

Jakiż to subtelny, lekko muśnięty erotyk, czuć go w wersach, czuć i poza nimi, bo ubrany w tęsknotę zamajaczył mi bardziej niżby był podany w spełnieniu...

Nie każde kochanie, nie każda namiętność ujrzy upragniony szczyt.
Czasem coś "po drodze", tylko to, będzie tym, co przechowamy w sobie.

I nie wiedząc, czy namiętność to była, czy kochanie, ze słodką tajemnicą przejdzie nam żyć.

Prześcieradła...
Hm...
Ileż to mówi.

Oj, po mojemu, po mojemu.

Teraz idę na mecz, ahoy!
romantyczna dnia 18.06.2014 22:20
Michale - bardzo się cieszę, że udało mi się coś sklecić "po Twojemu" :) dla Twoich komentarzy warto pisać - Nigdy nie odgrzewasz słów, zawsze wymyślasz coś nowego. Dziękuję pięknie za wysoką ocenę. A co do wprawek, to już też się nie odzywam, choć bardziej mnie boli obecność tam osób, które uważam za najlepszych poetów na tym portalu ;) zresztą bez względu na to, gdzie wylądują, nie zmienię zdania. Miłego !

Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty