Szaroburość - Silvus
Poezja » Wiersze » Szaroburość
A A A
Od autora: 08.02.2010 z późniejszymi zmianami — EDYCJA nr 4: usunąłem trzecią strofę (umieściłem ją pod wierszem). — EDYCJA 07.02.2018: zamieniłem łączniki na półpauzy. Zmieniłem wygląd tekstu w polu "Od autora".

Bo uskuteczniam liter kłus,
opiąwszy swe talenty skórą,
wnikając w nieoszlifowany szus,
w tych szarych wersów szaroburość.

Bo znam układy – hazard trwań,
co truchtem głoski obiegają;
a znam zasady: grań – nie-grań;
co było skałą, nie jest skałą.

Druzgocząc jazgot gęsich piór,
co mnie nie-lotem zalatują,
dławię i trawię, rżnę na wiór!
Gnę szarych wersów szaroburość!

 

 

Zwrotka usunięta (trzecia):

Bywajcie, chwile! Sny mych snów
i tych kolejnych fanaberii!
Mielcie życzliwość słów na mów,
bo zawsze można coś oczernić.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Silvus · dnia 12.07.2014 07:57 · Czytań: 880 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 15
Komentarze
Lilyanne dnia 12.07.2014 11:32
Silve!
Mi się podoba, jak zwykle. Może ta trzecia zwrotka faktycznie odstaje, ale ma swój urok :D Właściwie nie wiem, przy czym odpłynęłam najbardziej... Miłego :>

Viv
Miladora dnia 12.07.2014 11:59
A ja się nie przyczepię do treści, tylko do rytmowego dołka w drugim wersie: ;)
- opiąw­szy swe ta­len­ty skórą, - 9/4/5, a powinno być 9/5/4 i to słychać.
Dałabym - opiąwszy każdy / talent skórą - 9/5/4 i sens ten sam.

- bo uskuteczniam/bo znam układy - jedno "bo" do zmiany.
Może na "gdy" w pierwszej zwrotce? Z małą zmianą w trzecim wersie na "wnikam w ów gładki wersów szus"?

- By­waj­cie, chwi­le! Sny mych snów
i tych ko­lej­nych fa­na­be­rii!
Miel­cie życz­li­wość słów na mów,
bo za­wsze można coś oczer­nić.
Wywaliłabym kursywę z wiersza, Silve. Tu "mów" jest bardziej potrzebna, by można było złapać sens, nie wpadając w gramatyczną pułapkę.

A w ogóle podoba mi się ta nieco absurdalnie brzmiąca zabawa słowami. ;)
Wbrew pozorom - jest w tym sens.

Miłego :)
mede_a dnia 12.07.2014 12:48
Jeśli dobrze Cię zrozumiałam - kursywę dałeś tam, gdzie masz wątpliwość co do poprawności czy sensowności fraz. Zatem moje zdanie: pierwszy skursywiony fragment - skorzystaj z sugestii Mialdory, drugi - "obleci", natomiastco mnie polotem zalatują wydaje mi się niezręczne z uwagi na czasownik zalatywać, który znaczy albo "coś zalatuje zapachem" lub "zalatując drogę" - a wtedy powinno być "mi" - zalatują drogę mi;nawet jeśli to metafora i "zalatują" otrzymuje nowe znaczenie "wypełniają ( mnie) bez reszty". Może lepiej zwyczajnie: "co mnie polotem zaskakują"? Ale to tylko taka sobie propozycja.
Jest fajnie. Wiele ciekawych cięć - gięć słów: "truchtem głoski obiegają", "druzgocąc jazgot gęsich piór", "gnę szarych wersów szaroburość". Się podobało :)
Silvus dnia 12.07.2014 17:27
Viv, tu nie ma przy czym odpływać, ale dzięki i za to odpłynięcie . :)

Milo, dzięki za dołek, nie zauważyłem nawet. :) Z tego, co pamiętam, pisałem tak, jak mi dyktowała wena, a takich wierszy zazwyczaj nie sprawdzam drugi raz, to i tego omieszkałem sprawdzić. (Ale wiesz, nie zmienię, bo zazwyczaj nie zmieniam opublikowanych, taką zasadę po prostu przyjąłem). "bo uskuteczniam" - powtórkę "bo" zamierzyłem. Zmiany słów - hm, nie, nie zmienię, za bardzo jednak podoba mi się tak, jak jest. :)
Jeśli chodzi o trzecią zwrotkę - jednak widzę tam bezsens; jest cała kursywą, ponieważ chciałem zaznaczyć ten bezsens, tak jak pozostałem wersy, ale to już wyjaśniam poniżej.
Dzięki! :)

mede_o, poprawność trochę jest, wiem, nagięta, bo to ja, tworzę neologizmy gramatyczne czasami, tak już mam ;) (staram się zawsze jednak tworzyć oparte na jakiejś zasadzie istniejącej), właśnie bardziej nie ma sensu, bo są sprzeczne chyba trochę z przekazem wiersza, a trzecia zwrotka jest dla mnie dziś tylko połowicznie zrozumiała. A zalatywanie - chodziło mi, z tego, co mogę sobie przypomnieć czytając po czterech latach - o zalatywanie zapachem. Ale być może to ty masz rację, nie wykluczam. Dzięki za bycie! :)

Moje przeoczenie, w "Od autora" nie dopisałem, że chodzi o fragmenty kursywą (już dopisane).
ajw dnia 13.07.2014 22:01
Podpiszę się pod dziewczynami, dającymi dobre rady i poczekam aż zniknie kursywa :)
Silvus dnia 13.07.2014 22:56
Dzięki! ajw, nie wiem, czy to czekanie ma sens, bo w ogóle nie mam ochoty do zastanawiania się nad tym, co tam może być innego, ale... może jednak w końcu coś zrobię, skoro wiem teraz, że ktoś czeka. ;)
Usunięty dnia 21.07.2014 20:50
Wiesz co Srebrny? Przez te twoje "PS" straciłam całą frajdę z komentowania... bo chciałam napisać tylko o tej kursywie... zabrałeś mi robotę.. tak się nie robi :(
Ale wiersz jest naprawdę ładny.
Pozdro, dark_kid.
Silvus dnia 21.07.2014 22:17
Cóż, no... dziękuję. :)
amsa dnia 30.07.2014 21:04
Silvus - czemuż usunąłeś trzecią zwrotkę! Toż ona cała o Tobie:). Bardzo mi się ta szaro-burość podoba,

Cytat:
Bo usku­tecz­niam liter kłus,
opiąw­szy swe ta­len­ty skórą,
- piękne wersy :)

Pozdrawiam

B)
Silvus dnia 31.07.2014 22:24
Może i o mnie (ja wiem? nie widzę siebie w niej), ale że sensu nie miała, to mi nie dawało spokoju... to usunąłem. Miło mi, amso!
marukja dnia 22.09.2014 13:43
Hej, hej Silvue!
Czytałam wiersz już dużo wcześniej, ale jakoś liczba PSów mnie przytłaczała, szczerze mówiąc. Nie wiem, jak to się stało, ale teraz jest już ich zdecydowanie mniej, choć PS4 wygląda dośc groźnie. ;)
W każym razie wiersz do mnie trafia, a tytułowa szaroburość jest mi dość bliska. Kojarzy mi się złowieszczo, a mianowicie z piosenką nuconą na dobranoc: aaa, kotki dwa, szaro-bure oby dwa... Uwielbiam koty, ale te z piosenki paradoksalnie mnie troszkę straszą. ;)
U Ciebie jest dość przekornie, czuć jakąś niemoc, ale też wolę do walki. Puenta jest piękna: Gnę sza­rych wer­sów sza­ro­bu­rość!. I wiesz co, to Ci się udaje, bo znasz układy, hazardy, a talent masz. :)
Pozdrowienia!

PS. A niech będzie jeden ode mnie. "Szaro-buro" to tytuł jednego z moich wierszy, tematycznie całkiem daleki Twojemu, ale w końcu i szary i bury. ;)
Laura_Peyton_Ylonen dnia 22.09.2014 15:03
żal że usunięta ta dodatkowa zwrotka . ja tam bym pomyślała nad jej reaktywacją w taki czy inny sposób.pozdrawiam
Silvus dnia 22.09.2014 16:35
Cóż, hm, nie myślę zazwyczaj nad swoimi wierszami po opublikowaniu. Z drugiej strony, dla mnie coś mojego, w czym nie widzę sensu, nie nadaje się do publikacji, i tyle. :)
poeta112 dnia 02.12.2014 20:38 Ocena: Świetne!
ten jest lepszy od poprzedniego, który komentowałam
przyciąga uwagę :)
Silvus dnia 04.12.2014 14:03
Marü, wybacz, że wcześniej nic nie napisałem do ciebie. Zastanawia mnie, że odnalazłaś kwestię niemocy, bo indeed, podczas pisania tego wiersza, wiesz, o ile pamiętam (bo to dawno było), wiedziałem, że wyrasta on ponad moje umiejętności - a właściwie ponad moje oczekiwania wobec mojego pisania wierszy. Cóż, może trochę na wyrost go napisałem - czyli że w ogóle mogłem nie pisać, skoro nie miałem zamysłu (a nie miałem, o ile pamiętam tamten czas). Być może był jakiś impuls - nie pamiętam. Pozdrawiam cię!

Poeto, dziękuję, cieszy mnie to. Pozdrawiam!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty