O występnej krze - introwerka
Kategoria Konkursowa » Gra wstępna » O występnej krze
A A A

 

 

– Przestań w końcu słuchać!

– Co...?

– Mów, mów. Ale głuszej! Chcę usłyszeć dźwięk, którego nigdy nie wybije dzwon, przynajmniej z mojej głowy.

– Nie w pełni rozumiem...

– Bądź wszystkim, czego przecież nie słyszysz – głuchoonieniemiej.

– Mam mówić językami? I do tego – ognia...?

– Zgubiłaś drogę do domu.

– Skąd wiesz, że tam właśnie chciałam dojść?

– Jesteś zbiegłym płomieniem.

– Dotykałaś płomienia?

– Dawno temu, gdy palił się stalag, w którym zamknięto Gwiezdne Wojowniczki. Dziś wiem, że to był tylko stalag-mit.

– Przykro mi. Masz jakieś ładne wspomnienie?

– Właśnie je opowiedziałam.

– Hmm... dziwne. Coś jak twoje białe noce.

– Och, ty ich nie widziałaś.

– A co takiego trzeba zrobić, żeby je zobaczyć?

– Nie słuchać. Mam kry-stalliczne krzesiwo pomiędzy nogami.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 09.09.2014 10:22 · Czytań: 682 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 14
Komentarze
Dobra Cobra dnia 09.09.2014 20:14
Zadziwiające i tajemnicze podejście do utworu o grze wstępnej.


introwerko,

Powiem Ci, że prosty chlop nie zrozumie tego utworu. Aby się nim delektować nalezy być kobietą lub przedstawicielem trzeciej płci.

Zastosowane przenośnie są trudne do pojęcia przez męski umysł, niećwiczony na boskiej poezji.

Można zatrzymać się i zadumać nad zmiennością pojmowania gry wstępnej.


Ciekawy kawałek.


Pozdrawiam,

DoCo
introwerka dnia 09.09.2014 20:49
Dobra Cobro,

szalenie mi miło, że nawiedziłeś mój tekst z tak sympatycznym komentarzem :)

Dobra Cobra napisał:
prosty chlop nie zrozumie tego utworu.

może nie trzeba umysłem, a sercem i czuciem? :)

Pozdrawiam serdecznie (i odrobinę występnie ;p
Dobra Cobra dnia 09.09.2014 20:58
Występne pozdrowienia to piękna rzecz!

Masz absolutną rację: sercem i czuciem! Ale znów mamy w tym miejscu problem z mężczyzną i jego odczuwaniem takich spotkań, jak to, które opisujesz.

;)

DoCo
introwerka dnia 09.09.2014 21:24
Pewnie statystycznie masz rację, myślę jednak, że i wśród mężczyzn można znaleźć amatorów kier. ;) A harmonia w przeważającej mierze nie zależy od płci. ;)
Dobra Cobra dnia 09.09.2014 21:33
Oj, tak!

DoCo
amsa dnia 10.09.2014 09:57
Introwerko - nie będę udawać, że w pełni zrozumiałam tekst, a co pomyślałam pewnie nie jest zgodne z zamysłem autorki:). Ale bardzo mi się spodobała idea gry wstępnej materii w trakcie budowy wszechświata:), więc cokolwiek napisałaś - w mojej głowie tak już zostanie:).

Pozdrawiam

B)
mike17 dnia 10.09.2014 10:08
Werko, charakterystyczna dla Ciebie gra słowna i zabawa znaczeniami wyrazów, i tu znalazła swoje odbicie w dość niezwykłym kawałku, gdzie ciekawe podejście do tematu dało dość odjechany tekst, bez erotycznych "naprowadzeń", ale za to z mocną wyrazistą pointą, po której mocno się uśmiałem :)

Choć może mało tu temperatury seksualnej, ale przy odrobinie wyobraźni można sobie wszystko dośpiewać i wyobrazić, a ja mam bujną wyobraźnię, jak sama wiesz.

Niekonwencjonalne podejście do "gry wstępnej" na plus.
Wykonanie na drugi.
Podobało się.
marukja dnia 10.09.2014 12:02
Tekst przeczytałam już wczoraj, a dzisiaj poraz drugi i chyba nie będę oryginalna, jak wycytuję coś, co właśnie odczuwam:
Cytat:
– Nie w pełni ro­zu­miem...
;)
Ale to nie zmienia faktu, że tekst bardzo intruguje i podoba mi się.
Zastanawiałam się, kto zaczyna dialog. Intuicyjnie myślałam, że to kobieta wrzeszczy na faceta, ale jednak po analizie wyszło mi na odwrót. Czy tak?
Najbardziej przykłuły moją uwagę pierwsze zdania i ostatnie. 'Mówić głuszej', 'przestać słuchać' i tak jak w puencie już 'nie słuchać' - niezmiernie ciekawie, jakby na opak, iście introwersko!
Pozdrawiam serdecznie!
introwerka dnia 10.09.2014 14:23
Amso, Michale, Marukjo,

ogromnie ucieszyły mnie Wasze miłe i pozytywne komentarze :)

Amso

Cytat:
bardzo mi się spodobała idea gry wstępnej materii w trakcie budowy wszechświata

bardzo mi miło :) takie to też właśnie miało być - kosmiczne ;)


Michale

Cytat:
ciekawe podejście do tematu dało dość odjechany tekst, bez erotycznych "naprowadzeń"

bardzo mnie cieszy Twoja opinia, prawdę mówiąc inspirowałam się po części tym, co wyczytałam o poezji Sosnowskiego: "Barthes'owska jouissance, orgazmiczne, rytmicznie falujące, kompulsywne przebiegi procesu dyskursywnego zajmują miejsce erotycznych przedstawień". ;)


Marukjo,

Cytat:
Zastanawiałam się, kto zaczyna dialog. Intuicyjnie myślałam, że to kobieta wrzeszczy na faceta,

w tym przypadku dialog toczą zdecydowanie dwie kobiety. ;)

Cytat:
wycytuję coś, co właśnie odczuwam:
Cytat

:– Nie w pełni ro­zu­miem...

i to jest dowód na to, że również kobieta może się pogubić w moim pokręconym toku myślenia. ;(
Cieszę się bardzo, że mimo to odbierasz tekst pozytywnie :)


Dziękuję Wam bardzo za miłe odwiedziny :) ; obiecuję również pokomentować trochę późniejszym wieczorem.
jasna69 dnia 12.09.2014 00:29
Mam mówić językami ognia?
To jak dla mnie kwintesencja dialogu, przed, po i w trakcie gry wstępnej.
Krystaliczne krzesiwo między nogami mnie uwiodło i nie ważne, że po przeczytaniu tekstu i komentarzy muszę przyznać, że więcej we mnie pierwiastka męskiego. Nie rozumiem, ale czuję. O matko, a czy to nie kwestia blondynki?

Brawo za oryginalność.

Pozdrawiam zbita z tropu ale i zmuszona do myślenia.
Wasinka dnia 12.09.2014 09:37
Introwerko, bez wątpienia to najbardziej oryginalne podejście do tematu gry wstępnej wśród prac konkursowych. Mam wrażenie, że wychodzi gdzieś głęboko z intelektualnej sfery, gdzieś z zakamarków głowy, ale potrąca rejony ognia i... krzesiwa. Już samo zestawienie tych słów prowadzi ku grze wstępnej, a pewnie i nie tylko... Podsuwasz nam tu wiele słów, które kojarzą się ze sferą erotyki, to rzeczywiście wstęp do czegoś więcej, szukanie, by spełnić i wypełnić, do czego dążą osoby dialogu. Dialog to też nie tylko słowny osób, odnosiłam wrażenie, że wszystko się dzieje, a rozmawiają nie tylko dusze, ale i ciała.
Duży plus za pomysł i skojarzenia, do których przywiodłaś czytelnika w tak krótkim kawałeczku.

Pozdrawiam z ćwierkającym słońcem.
introwerka dnia 12.09.2014 11:42
Jasna, Wasinko,

szalenie mnie ucieszyły Wasze pozytywne komentarze :)


Jasna,

Cytat:
Mam mówić językami ognia?
To jak dla mnie kwintesencja dialogu, przed, po i w trakcie gry wstępnej.

ogromnie się cieszę - taki właśnie był mój zamiar :)

Cytat:
Krystaliczne krzesiwo między nogami mnie uwiodło

A to największa przyjemność dla autorki :)

Cytat:
O matko, a czy to nie kwestia blondynki?

Nie przejmuj się, jest nas dwie :)


Wasinko,

Cytat:
Mam wrażenie, że wychodzi gdzieś głęboko z intelektualnej sfery, gdzieś z zakamarków głowy

pewnie dlatego, że zauroczyłam się kiedyś słowami Kory: "pragnęła miłości i pożądania, które mają swój początek w głowie, nie w pępku" ;) Choć zdaję sobie sprawę, że to może być też słabością mojego tekstu. Tym bardziej mi miło, że zobaczyłaś w nim tak wiele :)


Cieszę się ogromnie, że do mnie zajrzałyście i z Waszych opinii, obiecuję rewizyty :)
Alicja225 dnia 18.09.2014 19:37
Oryginalne :) Podoba mi się, ciekawy pomysł podejścia do tematu :)
introwerka dnia 19.09.2014 11:18
Alicjo,

ogromnie mi miło, cieszę się z Twojej opinii :) Pozdrawiam słonecznie :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty