Zabić muchę - al-szamanka
Proza » Inne » Zabić muchę
A A A

Lubię świeże powietrze i spokój pensjonatów na uboczu. Taka atmosfera wyjątkowo sprzyja mojej pracy naukowej. Przekonałem się o tym już niejednokrotnie.
Zawsze, gdy wewnętrzny impuls zmuszał mnie do opracowania nowej teorii, poddawałem się namowom wypróbowanych przyjaciół, którzy tajemniczymi sposobami załatwiali pokój w ulubionym hotelu - nawet podczas sezonu, kiedy oficjalnie nie ma już wolnych miejsc.
Dyrekcja i większość kelnerów znała mnie doskonale, nikt nie zadawał zbędnych pytań, a posiłki przynoszono o ściśle określonych godzinach. Idealne warunki. Najlepsze, jakie naukowiec może sobie tylko wymarzyć.

Tak było i tym razem.
Spokojnie, krok po kroku rozwijałem skomplikowane wzory i równania. Powoli zaczynała mnie już rozpierać słuszna duma, albowiem rozumiałem, że tym razem nie pracuję nad tylko epokowym odkryciem. Szykował się przełom, po którym wszystko, do tej pory oczywiste i prawdziwe, miało wyglądać kompletnie inaczej. Jutro powita człowieka innym obliczem i obojętne mi było czy zagości na nim grymas okrucieństwa, czy może uśmiech łaski. Naukowcy nie zastanawiają się nad takimi banałami.

I wtedy pojawiła się ona.
Nie wiem w jaki sposób wpadła do pomieszczenia, jako że nigdy nie otwierałem okna, a poza tym zabezpieczono je mocną siatką.
Początkowo siedziała na parapecie i czyściła odnóża - dziwnie powykręcane i tak samo czarne, jak obrzydliwie drgający odwłok. Jakoś to zniosłem, ale gdy zaczęła latać zygzakiem z kąta w kąt, bucząc przy tym jak w furii, nie wytrzymałem.
Rzuciłem na oślep butem.
Coś tam spadło, coś szczeknęło, ale przynajmniej uspokoiła się.

Jednakże jej obecność źle wpłynęła na obliczenia. Przez to paskudne stworzenie musiałem cofnąć się do przedostatniego wzoru, gdzie w momencie rozkojarzenia ująłem ostatnie liczby w nawias. W rezultacie zbłądziłem potężnie, a na korekturę zmarnowałem dobre trzy godziny. Napięcie opadło, gdy znowu wyszedłem na prostą. Mój cel zajaśniał niczym słońce na horyzoncie. Zatarłem z radości ręce...

Przeleciała tuż koło ucha i wylądowała na kartce między różniczką i dwa koma cztery.
Aż mnie coś dźgnęło pod żebrami na widok takiej profanacji. Mogłem ją bez problemu walnąć, ale obawiałem się plamy na obliczeniach. Chyba o tym dobrze wiedziała, gdyż, tupiąc w miejscu wszystkimi odnóżami, świdrowała w różnych kierunkach jednym okiem. Latały w nim złowrogie, krwiste błyski, a odbicie mojej postaci, makabrycznie powielane w każdym z ommatidiów, kurczyło się coraz bardziej, jakby to właśnie ona, mucha, miała największy wpływ na przejawy życia tego świata. Jakby to ona miała największą moc sprawczą.
Dmuchnąłem, by spędzić ją z kartki.
Nic.
Dopiero po paru sekundach odwróciła się, wypinając na mnie odwłok.
Bezczelna, nędzna kreatura!
Miała mnie w garści i wiedziała o tym.
Jak sparaliżowany wpatrywałem się w każde, najmniejsze nawet drgnięcie kosmatych odnóży, czarnych jak smoła i jak smoła lepkich. Obrzydliwych. Czekałem, aż wyniesie się z mojej pracy. Czekałem, aż będę mógł ją zatłuc niczym wściekłego psa. Jak zadżumionego szczura, albo moskita napompowanego malarią. A ona kpiła sobie ze mnie w żywe oczy. Bydle takie!

W pewnym momencie ruszyła się.
Zrobiła parę kroków w jedną stronę, parę w drugą, a potem jakby od niechcenia podfrunęła, przysiadając na brzegu lampki.
Szybko wrzuciłem moje cenne papiery do szuflady, waląc jednocześnie na oślep starym brulionem. Huknęła pękająca żarówka, ale mało mnie to obeszło.
Mucha kołowała pod sufitem, warcząc niczym helikopter.

Puściłem się za nią uzbrojony w mokry ręcznik - aby bardziej bolało, gdy nareszcie trafię.
Fakt, sprytna była. Chwilami nawet udawała, że mój atak się powiódł. A gdy na czworakach przeszukiwałem podłogę, wypatrując tego, co z niej zostało, ona czaiła się w jakimś zakamarku, aby po pół godzinie wypełznąć z niego i triumfalnie przelecieć mi koło nosa.
Jednak na każdego przychodzi kres.

Dopadłem ją przy oknie, i znowu butem.
W uderzenie włożyłem wszystkie siły jakimi jeszcze dysponowałem.
Nareszcie!
Leżała wśród okruchów szkła jak mały, czarny kleks.
Jak zgnieciony strup.
W zmiażdżonych oczach zgasły krwawe refleksy, odwłok przestał mi ubliżać.

Poczułem się jak prawdziwy zwycięzca, co zresztą było zrozumiałe. Po godzinach walki nareszcie zlikwidowałem potwora. Zadzwoniłem po kelnera, chcąc się pochwalić chociaż przed tak prostym człowiekiem.
Przyszedł, rozejrzał się i w mgnieniu oka wlepił mi w ramię zastrzyk.

Dzisiejszy świat jest dziwny.
Nigdy nie wiadomo czego się można po kimś spodziewać.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
al-szamanka · dnia 11.09.2014 15:55 · Czytań: 1144 · Średnia ocena: 4,83 · Komentarzy: 20
Komentarze
Zurbanizowany dnia 11.09.2014 17:05
Witaj Al-szamanko! Zacny pomysł i zaskakujące zakończenie. Trzymałaś czytelnika za rączkę do samego końca, a potem – szok. Ładnie, lubię taki sposób prowadzenia opowieści. Mam tylko problem z "wlepianiem" zastrzyku, wolałbym inne określenie na wykonanie tego strasznego zabiegu. Mnie samo wlepianie, kojarzy się zazwyczaj z mandatami i panami w białych czapkach na drodze, a nie tymi w białych kitlach. :)

Pozdrawiam serdecznie, miłego dnia.
Zurbanizowany
blaszka dnia 11.09.2014 19:21
Al

takiej Cię jeszcze nie znałam! Jestem zachwycona Twoim poczuciem humoru, pomysłem i wykonaniem. No i to zakończenie, super!
Pozdrawiam z wielkim uśmiechem ;)))
Dobra Cobra dnia 11.09.2014 23:23 Ocena: Bardzo dobre
Fajniutkie opowiadanie!


Droga al,

Nooo, jaki humor i jaka akcja! Zacny pomysł i dobre wykonanie. A do tego lekkie, w czym kobiety niekoniecznie gustują.

Podobało się!


Pozdrawiam,

Cobra Dobra
Usunięty dnia 12.09.2014 14:03
Super tekst, przezabawny z fajnym zakończeniem.

Biedna mucha... musiała się nieźle zestresować, zginęła prawie jak na wojnie:)

Ja tak kiedyś walczyłam z ćmą w środku nocy. I choć jestem pokojowo nastawiona do wszelkich istoto żyjących, tamto stworzenie wywołało wtedy we mnie najgorsze instynkty.

Bardzo mi się podobało Twoje opowiadanie.

Pozdrawiam:)
Figiel dnia 12.09.2014 19:15 Ocena: Świetne!
Mucha jak mucha, choć też przednia:) "Pensjonat na uboczu" i " zadzwoniłem po kelnera" wymiata :) Plus puenta, oczywiście. Pewnie, że dałam się poprowadzić do końca w nieświadomości:) W sumie dobrze, bo banan mi na twarz przy zastrzyku wylazł.
Pozdrawiam:)
mike17 dnia 12.09.2014 19:31 Ocena: Świetne!
He he he!
To jest mega kozak!
Gościu jedzie do "pensjonatu na uboczu", powiedzmy, no i coś tam płodzi w zachwycie swym, aż tu nagle mucha, oj, mucha, zwykła mucha...
Nie, nie, to nie tak.

A po scence z zastrzykiem żem skumał wsio: kolo był wariatem i w chwili "pasji" dostawał neuroleptyk, by "wylądować" z lekka, oprzytomnieć, złapać kontakt z Matką Ziemią.

A mucha jeno wyimaginowaną była!

Obsesja, kompulsja, something like this.

Humor zacny, lubię Cię, Aldonko, w tym ubiorze, każda nowa, udana odsłona raduje.
A ta, hm, upiornie fajna!

Tematyka przeróżnych wariatów jest poniekąd mą własną, ulubioną. więc byłem tu z przyjemnością, a że narracja w śmiertelnie poważnym tonie, tym bardziej efekt psychozy zwielokrotniony!

Bravo!
Usunięty dnia 13.09.2014 18:59 Ocena: Świetne!
Powiem tyle- Jest ok.
amsa dnia 14.09.2014 11:15
Al-szamanko - zaczęłam czytać i pomyślałam: o, takie inne, nie szamańskie, bo bez al. Nawet w pewnej chwili przemknęło mi przez głowę, że będzie coś jak Cząstki elementarne. A jednak nie, to puściłam się tropem za liczbami pierwszymi, że biedak właśnie nad nimi pracuje. I nagle w ten matematyczny świat wtargnęła ona. One są zawsze niezwykle upierdliwe i nie można się ich pozbyć. A więc - metafora o naturze kobiecej! - dumna czytam dalej, *zdolny dochodzeniowiec.
I takie zaskoczenie, całkowicie Al-szamańskie:), sprowadziło mnie z piedestału własnej dedukcji:). Jednak nadal dumna, tym razem z autora:), powiadam - świetne!.

Pozdrawiam

B)
ajw dnia 14.09.2014 18:32 Ocena: Świetne!
Rewelacyjne!!! Po takim tekście nie można mieć much w nosie, bo człowiek czuje się rozbawiony (duży plus za poczucie humoru). Ma też energię, więc nie rusza się jak mucha w smole, bo i tekst energetyzujący. Zaskoczyłaś zakończeniem jak dobry autor kryminałów (no i zbrodnia była).
W ogóle i w szczególe jest po prostu świetnie. Chylę czoła przed takim pisaniem. Jesteś the best! :) Pozdrawiam serdecznie uchachana i zadowolona :)

Ps. Nie cierpię much, bo mi srają na samochód ;)
al-szamanka dnia 14.09.2014 20:55
Z nosa mi kapie,oczy pieką, papierami pracnymi zawalona, więc wybaczcie, że nie odpowiem każdemu z osobna.
Zurbanizowany, Blaszko, DoCo, Wiktorio, Figielku, Michale, Apollo, Amso, Ajw, bardzo jestem wdzięczna Losowi, że przysporzył mi takich czytaczy.
Przyjemnie mi, że się podobało, że potrafiliście uśmiechnąć się do tekstu.
Dziękuję Wam i pozdrawiam:)
bosski_diabel dnia 07.10.2014 12:30 Ocena: Świetne!
Spóźniony ale jestem... i zachwycony pomysłem, poczytałem z wielką przyjemnością, dałaś upust kapitalnemu humorowi, gratuluję, pozdrawiam T.
al-szamanka dnia 08.10.2014 11:17
bosski_diabel napisał/a:
dałaś upust kapitalnemu humorowi

Fajnie, że tak myślisz, o Bosski :)
Lubię się śmiać.
Dziękuję za wizytę.

Pozdrawiam:)
Szuirad dnia 08.10.2014 14:23
Witaj
Mucha potrafi być irytująca, a w przypadku, gdy ma wpłynąć na losy świata...
Dałem się złapać i pointa mnie zaskoczyła.
Swoją drogą coś w musze musi być, zbyt często funkcjonuje jako temat literacki, główny bohater, czy protoplasta pomysłu, że wspomnę tu film "Mucha", piosenkę Kasi Nosowskiej a dla mnie jeszcze opowiadanie Janusza Zajdla z "Listu Pożegnalnego", tytułu bodajże "Pełnia bytu" O musze, która wpadła do miodu. Czasem wracam do tego krótkiego tekstu.
W odniesieniu do powyższego nie widzę przeszkód, by dołączyć Cię do grupy takich twórców.

pozdrawiam
Sz
al-szamanka dnia 09.10.2014 09:46
Wiesz, Szui, czasami komary są jeszcze gorsze.
Ale akurat owego dnia wkurzyła mnie mucha i tym samym zaserwowała mi pomysł.
Dziękuję za wizytę i pozdrawiam:)
kamyczek dnia 14.10.2014 00:12
Oj al-szamanko, udała Ci się ta opowieść, brawo! Trzymałaś mnie w niepewności prawie do końca. przy akapicie: "Nie wiem w jaki sposób wpadła do pomieszczenia, jako że nigdy nie otwierałem okna, a poza tym zabezpieczono je mocną siatką" zaczęłam podejrzewać, że coś jest nie tak, ale szybko machnęłam na to ręką - mucha mogła wpaść do pomieszczenia w momencie, kiedy kelner wnosił posiłek - uspokoiłam tym twierdzeniem "mojego wewnętrznego niedowiarka" i czytałam dalej z wielkim zadowoleniem.
Całość tekstu skomponowana obrazami, jakby slajdami kolejnych odsłon - super.
Byłam tutaj już wcześniej, a teraz czytałam to jeszcze raz, zostawiając widoczny ślad.
Świetna lektura.

Pozdrawiam.
al-szamanka dnia 20.10.2014 21:55
Aż się uśmiechnęłam do Twojego komentarza, Kamyczku.
Przemiły.
Dziękuję i pozdrawiam :)
Gorgiasz dnia 18.07.2016 10:54
Dobry tekst, a muchy są interesujące, lubię je obserwować. Kiedyś również napisałem tekścik o musze, ale wyszedł (pomimo licznych korekt) ciężki i raczej niestrawny; powędrował więc do lamusa. Ale sam temat wdzięczny i kryjący wiele możliwości.
al-szamanka dnia 18.07.2016 11:17
Gorgiasz napisał:
Dobry tekst, a muchy są interesujące, lubię je obserwować.

:) :) :)
Nie tylko muchy, wszystko, jeżeli tylko zechce nam się naprawdę spojrzeć, a nie tylko przejść jak obok oczywistości.
MarcinD dnia 09.09.2019 07:05
Pensjonat na uboczu, kelner który wbija zastrzyk. Brakowało mi tylko określenia, że kelner miał na sobie nieskazitelnie biały strój, niczym lekarski kitel, ale nie wiem, czy nie było by to już daleko poza niezbędnymi niedopowiedzeniami. Świetnie, przyznam, że do samego końca nie spodziewałem się takiego zakończenia.
al-szamanka dnia 18.09.2019 17:51
MarcinD napisał:
przyznam, że do samego końca nie spodziewałem się takiego zakończenia.

Zawsze mam radochę, gdy uda mi się czytelnika zaskoczyć :D
pozdrawiam :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty