Zaplątała się 23-a z piątą rano. - bosski_diabel
Poezja » Wiersze » Zaplątała się 23-a z piątą rano.
A A A
Od autora: *wartości ujemnododatnie

Zwijam profile i zatarte linie papilarne, wykołysane minuty z nierealnej przestrzeni.
Myśli wygłuszone o pełnym kwadransie płoszą sen, przywracają rzeczywistość.
W półświadomości wtapiasz się w witraż z urywkowych zdarzeń. Cisza.
Czas przystanął, jest ostrożny, może zastanawia się co dalej?
O zmroku zamykam okiennice na powiekach, uchylam je każdej nocy,
wypatrując śladów na dywanie. Ostatnio nawet pokoje zaczynają się niepokoić
kiedy czekam aż zapalisz światło. O świcie ustawiam się w kolejce po swobodę
dla słońca, by mogło krążyć po oknach - twoich oknach. Dnieje trzy po.

Zakamarki mózgu masują zmarszczki na wytrawionym czasie,
czy możemy już odejść? byle jak najbliżej od siebie.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
bosski_diabel · dnia 21.09.2014 11:16 · Czytań: 657 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 13
Komentarze
mike17 dnia 21.09.2014 11:30 Ocena: Świetne!
Jakiż rozlewny wiersz, Tadeuszu, wielopłaszczyznowy, oniryczny, unoszący się jak mgły, rozpostarte nad zmierzchem i świtaniem...
Pulsująca aura intymności, bolesnego oczekiwania na bliskość, która jest na wyciągnięcie ręki za daleko, by ją poczuć i wchłonąć.
Noc jednak bywa przyjacielem, bo poranek może przynieść spełnienie.

Wersy płyną subtelnie, malowane mocnym, wyrazistym pędzlem, tworzą witraż smaczków i znaczeń, które bardziej widzi się oczyma wyobraźni niż przekłada na język rozumu.
Bo to scenki jakby z innego wymiaru, gdzie rządzą uczucia, instynkt i intuicyjne wyczuwanie drugiego człowieka.
Bardzo kameralnie, tak właśnie sennie, nocnie, miękko :)
marukja dnia 21.09.2014 11:36
Świetny wiersz, bosski. Taki, który chce się przeczytać jeszcze jeden raz, a potem drugi. :)
Każde słowo ma tu swój sens, a wszystko złożyłeś w piękną całość.
Cytat:
Ostat­nio nawet po­ko­je za­czy­na­ją się nie­po­ko­ić
kiedy cze­kam aż za­pa­lisz świa­tło.
- to mnie urzekło.
Pozdrawiam serdecznie!
Wiolin dnia 21.09.2014 18:15
Witaj Bosski.

Świetny wiersz. Niesamowity, pełen obaw...Jak bardzo człowiek musi kochać, aby walczyć o tę drugą miłość. Pozdrawiam ciesząc się widokiem na portalu.
Zola111 dnia 21.09.2014 18:41 Ocena: Świetne!
Bosski,

Cytat:
Ostat­nio nawet po­ko­je za­czy­na­ją się nie­po­ko­ić(,)


- tu potrzebny jest wierszowi przecinek :)

Poza tym - bardzo, bardzo. W Twoim najlepszym stylu. Jak zwykle z refleksją o przemijalności w tle, z nostalgią i tęsknotą. Brawo, pozdrawiam,

z.
aleksander81 dnia 21.09.2014 18:45
świetny tekst, ale to już nie jest odkrywcze jak widać powyżej, ale cóż więcej pisać o takim wierszu, tylko chłonąć należy i tyle... zabieram z niego(jeśli można) "pokoje zaczynają się niepokoić" i "dnieje trzy po", dla mnie high level i z niego teraz spadam do siebie, niestety;-))) pozdrawiam serdecznie:-)
al-szamanka dnia 21.09.2014 19:25 Ocena: Świetne!
Cytat:
Czas przy­sta­nął, jest ostroż­ny, może za­sta­na­wia się co dalej?

Śliczne... i wiem, że tak jest, sama doświadczałam :)
No i przyłączam się do huru zachwytów.
Bo Twoja poezja, o Bosski, jest jak zwykle z wyższej półki.

Pozdrawiam serdecznie :)
Kameadore dnia 22.09.2014 10:27
Strasznie to zasysające. Każda linia wciąga i zachwyca mnie :)
Nie umiem napisać nic więcej, bo się nie znam :(

Ale jestem pod wrażeniem, nawet kiedy czytam, że: Zakamarki mózgu masują zmarszczki na wytrawionym czasie

Tylko tego czasu w wierszu jest dla mnie zbyt wiele.

Kamea.
ajw dnia 22.09.2014 18:23 Ocena: Świetne!
Uwielbiam Twoją bosską poezję, bo się w niej rozpływam, rozmiękczam, rozdygotuję .. Daję maxa i znikam :)
blaszka dnia 22.09.2014 18:48
Jak Ty to robisz, że używasz tak wielu środków stylistycznych, tak wiele słów ma podwójne znaczenie, a jednak wszystko jest zrozumiałe i trafia do celu, jakim są ukryte emocje.
Jest pięknie! I choć inne Twoje wiersze wydają mi się świetne, to ten jakby świetniejszy.
Pozdrawiam z rozczuleniem.
Adela dnia 22.09.2014 19:16
Bosski, to bardzo fajny, ciekawy wiersz. Obrazy rana poetycko sobie płyną.
Pozwól, że zasugeruję - tytuł nijaki, trochę nastolatkowy;) sugerowałabym go po diabelsku wyostrzyć.
Cytat:
może za­sta­na­wia się co dalej?
- nie przekonuje mnie to. Odnoszę wrażenie, że tu pójście na łatwiznę, nie wnosi nic nowego, może warto pomyśleć, aby zmienić.
Cytat:
byle jak naj­bli­żej od sie­bie.
- również nie przekonuje (copy/paste) odczucia dotyczące pierwszego kopiowanego cytatu.
Klimat wiersza podoba mi się.
Pozdrawiam,
A.
tyria dnia 26.09.2014 14:02 Ocena: Świetne!
Bosski, oj pięknie Ci się te godziny poplątały, oj pięknie. I słusznie się pytają jak i ja, jak Ty to robisz ponownie pokazujesz kunszt narracji z czytelnikiem, czytając jest jakby we wnętrzu, dotyka, głaszcze, i trafia! wraz emocjami, jesteś nietuzinkowy. Pozdrawiam serdecznie. M
Usunięty dnia 26.09.2014 20:25
Dodam tylko od siebie, że ja też tu byłam... też czytałam... i też jestem pełna zachwytu! Nic już więcej dodawać nie trzeba. Super. S.
bosski_diabel dnia 28.09.2014 14:05
Zacznę od przeprosin za moje opóźnienia...i nie spodziewałem się takiego przyjęcia, dziękuję pięknie.
Michale uwielbiam Twoje rozpracowywania tekstów (sic!) nie tylko moich, zawsze pod wrażeniem wyrażeń, pozdrawiam.
Marukjojestem wdzięczny za te czytania, raz, potem dwa i jeszcze, pozdrawiam serdecznie.
Darku a My we dwoch jak stare łyse konie rozumiemy sie bez słów, dzięki Przyjacielu:) pozdrawiam prawicą:)
Zoluzawsze kiedy Cię widzę wiem, że przysiądziesz i...podpowiesz, poprawisz i za to jestem Ci bardzo wdzięczny a jak jeszcze kropla zachwytu tom szczęśliwy po brzegi :) ukłony z buziakiem.
Kameadore witam i pięknie dziękuję zapraszając też do innych, pozdrawiam pięknie:)
Ajw wiem Ci ja wiem ;) i jestem pełen podziękowań z uśmiechem dla Ciebie:)
Blaszko jak ja to robię ...już kiedyś napisałem ;) żyję i trawię życie literka po literce ;) pozdrawiam pięknie:)
Adelodzięki piękne i kiedy znajdę chwilkę pomyślę a teraz pozdrawiam serdecznie.
Tyrio dzięki Ci piękne a robię to...jak tylko umiem, pozdrawiam pięknie emigrantkę miłą :)
Slowio a ja od siebie dodam, że mi barrrrrdzooo miło, pozdrawiam Cię uśmiechem :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty