the termin(r)acja - akacjowa agnes
Poezja » Wiersze » the termin(r)acja
A A A

wyszłam z siebie już nie wracam

po cóż mi jest strach i ból

spłacam winy w małych ratach

ale teraz tam nie tu

przeszłam siebie nie żałuję

przekroczyłam niski próg

zdarłam z życia niezłą pulę

usłyszałam setki bzdur

serce dusi się aortą

i nie mogę złapać tchu

co dziś wybrać dżin czy porto

w duszy kona ciemny blues

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
akacjowa agnes · dnia 29.09.2014 19:50 · Czytań: 481 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 15
Komentarze
Usunięty dnia 29.09.2014 21:00
Akacjowa, ja tam jestem za porto, przepyszne wino. A kopa jakiego ma!
Blues niech sobie kona, a my niech żyjemy.

W ogóle, to dla mnie bardzo optymistyczny wiersz. Zostawiam siebie starą, a nowa zahaczam o monopolowy, żeby to uczcić. No nic tylko się cieszyć.:)

To co stare niech umiera, a to co nowe, niech żyje, sto lat, albo całą wieczność.

I tym optymistycznym akcentem stwierdzam, że wiersz mi się podobał.

Pozdrawiam:)
Usunięty dnia 29.09.2014 21:01
Cytat:
ale teraz tam nie tu

A to mi jakąś abstrakcją zajeżdża.... te rymy takie... swojskie :) no ale dobrze, nie będe się czepiać, nie chce mi się :)
Pozderki, dark_kid.
amsa dnia 29.09.2014 21:02
Akacjowa - jak nie piszesz, to nie piszesz, ale jak już położysz palce na klawiaturze, to wyklikasz:). Bardzo mi się podoba przede wszystkim dystans, humor z jakim podeszłaś do tematu różnego rodzaju "uzależnień". Ubrałaś troski i kłopoty w układ ratalny, zagrałaś w loterię, gdzie czarne i czerwone nigdy nie wygrywają, a innych kolorów brak. A jednak widzę w tym wierszu optymizm, wiarę, a może wiedzę, że życie to coś innego niż zgarnięcie rzucanych żetonów, bo nie zależy od krupiera, który mało obiektywnie, choć uporczywie podsuwa krzesło przy stoliku, przy którym grać wcale nie chcemy. Czy uda nam się usiąść tam, gdzie nie ma gry? Nie wiem, czy jest to możliwe, ale warto poszukać.

Pozdrawiam

B)
akacjowa agnes dnia 29.09.2014 21:10
Dziewczyny, dziękuję za wizytę i częstuję, czym chcecie. Barek dla Was otworem :)

Wiktorio, cieszy mnie twój odbiór, bo miał tu być zakamuflowany optymizm, w końcu jak bez niego funkcjonować? Ja nie umiem.

Dark_kid, dobra abstrakcja nie jest zła :) A poza tym kto wie, gdzie my aktualnie jesteśmy; jeszcze tam, czy już tu? a może na odwrót? A że rymy swojskie, to znaczy, że moje :) Bo swojska ze mnie dziołcha i nigdy nie będzie grzebała po wysokich półkach - tam tlenu mi brakuje :)

Amso, wyszukałaś w moim wierszu, to czego sama w nim nie widziałam i za to uwielbiam Cię podwójnie :) A wiersz spodobał mi się jeszcze bardziej :p

Pozdrawiam
mario dnia 29.09.2014 21:24
Akacjowa Agnes,

Uderza przemiana wewnętrzna peelki. Odcina się od przeszłości i zaczyna żyć (od nowa, w jakimś nowym miejscu ). Na pewno ta przeszłość przepełniona była bogatą sakwą błędów. Teraz oczyszczona ze strachu rusza naprzód, przy kielichu dobrego wina. Sukces trzeba przecież opić. Jest przede wszystkim ztheterminowana by zostawić wszystko za sobą. I muszę jeszcze dodać, że ma rację. Ciekawe ujęcie tematu.

Użyte rymy powodują, że utwór staje się mniej poważny w swojej treści. Powiedziałbym nawet, że powodują w czytelniku jego odbiór na wesoło.
Dzięki temu można w nim dostrzec optymizm. Bez tego byłoby to chyba trudniejsze.

pozdrawiam
akacjowa agnes dnia 29.09.2014 21:31
Witam, Mario, wiersz miał być małą szyderą depresji, lekką kpiną z tego, co może zrobić z człowieka on sam, jeśli lubi się deptać, a nie podnosić. Nie wyśmiewam broń Boże ludzi, którzy przechodzą depresję, lecz pragnę rzucić na podobne sytuacje troszeńkę błazeńskiego światełka.
Bo czymże byłoby życie, gdyby brać je na poważnie? Kodeksem karnym w 8D :)
Dziękuję za wpadnięcie i pozdrawiam
Usunięty dnia 29.09.2014 21:36
Wspaniałe przesłanie!
Zastosuję:)
Pozdrawiam.
mario dnia 29.09.2014 21:36
Akacjowa Agnes,

Szydera depresji dobre określenie dla tego wiersza. Dobre na tytuł ?
;)

pozdrawiam
akacjowa agnes dnia 29.09.2014 21:38
Hm, chyba byłoby zbyt oczywiście, a ponoć to nie wskazane w poezji :) Ale dzięki.
mario dnia 29.09.2014 21:40
Akacjowa Agnes,

masz rację - determinacja - jest OK.
:yes:

pozdrawiam
Wiolin dnia 29.09.2014 21:42
Witaj Akacjowa.

Wiesz, cuda się zdarzają.................. Wyobraź sobie w Niemczech mieszkam z kolegą który szmat czasu spędził w Grecji. Zarażony tamtą muzyką, puszcza i mi co rusz jakieś kawałki. W tym tłumie naprawdę dobrej muzyki, znalazłem rodzynek, który jest tak niesamowicie dobry, że wciąż go nucę. Postanowiłem nawet że napiszę jakieś polskie słowa i będzie kawałek dobrego plagiatu. Otwieram komp, wchodzę na pp, zaglądam pod Twój wiersz i eureka! Twój wiersz pasuje do mojej skradzionej grekom muzyki. Może pozwolisz mi w nim trochę pogrzebać, lekko zabarwić? być może kiedyś będzie do usłyszenia.... Pozdrawiam.
akacjowa agnes dnia 29.09.2014 21:45
Matulu! Poważnie?! Dawaj stary ten music! Już się cieszę, jak Napoleon na Antosię (osiołki z poznańskiego Zoo) :) A że cuda są to ja wiem. Upewniam się za każdym razem, gdy patrzę na swojego synka i gdy zerkam w lustro :p
Wiolin dnia 29.09.2014 21:52
Zobacz Akacjowa jak człowiekowi mało potrzeba do szczęścia! Ty się cieszysz że wziąłem, ja że mi dałaś !!!Muszę jeno zbudować na Twojej podstawie refren. Zaczyn już mam. Pozdrawiam.
mike17 dnia 03.10.2014 10:45 Ocena: Świetne!
Wypasione rymy, żaden tam miękisz, rytm też nie od parady, płynie sobie lekko to dziełko jak liść niesiony jesiennym wiatrem, bohaterka swoje przeszła, nie ma to tamto, ale ciągle dycha i jeszcze o alkoholach nawija, no miodzio normalnie :)

Ja bym doradzał z autopsji markowe piwa, zimne czy grzane, never mind, niektóre nieźle demolują dekiel, a więc można odreagować ból istnienia, co niewątpliwie planuje bohaterka tego kawałka.

Podoba mi się klimat, taki z lekka rozliczeniowy, ale bez użalania się nad sobą, nieco refleksyjny, jak to w życiu, coś się kończy, coś zaczyna, normalka.
No i końcówka, o której żem już rzekł słów kilka, pokrzepia niewąsko :)

Udana produkcja, nie ma lipy, jak mawia Hardkorowy Koksu :)

Ole!
akacjowa agnes dnia 03.10.2014 21:50
Dzięki, Mike, na Twoje komentarze czekam zawsze jak na wypłatę :) Dają takiego samego kopa.
Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty