medale tygodnia 2 - travelman
Publicystyka » Felietony » medale tygodnia 2
A A A

Złoty medal przyznaje ministrowi Arłukowiczowi. Publicznie zapewnił Polaków, że jesteśmy przygotowani na epidemię eboli. Wbrew temu co opowiada krajowy konsultant do spraw chorób zakaźnych, wbrew temu co mówią lekarze i specjaliści od sprzętu medycznego – jesteśmy przygotowani! To ja się pytam – jakim k...wa cudem?! W kraju, w którym na wizytę u alergologa czeka się rok, do kardiologa pół ( w najlepszym wypadku), gdzie odmawia się pomocy umierającym dzieciom, w szpitalach zaraża sepsą ciężarne kobiety – JAKIM CUDEM?! Wiem – jesteśmy przygotowani. Bo mamy cmentarze i grabarzy. Ale co ma do tego służba zdrowia?

Arłukowicz w jednej dyscyplinie pobił rekord Guinessa – w zapewnieniach. Ten człowieczek powinien w związku z tym promować w telesprzedaży cudowne wynalazki w rodzaju najlepszego w tym rejonie galaktyki portfelika na bilon a nie zajmować się służbą zdrowia.

Jeśli chodzi o ebolę – WHO z uporem maniaka kontynuuje najgorszą robotę jaka można sobie wyobrazić – sianie paniki. Choroba szalonych krów, ptasia grypa, potem świńska grypa – miały zdziesiątkować ludzkość. Zabito setki tysięcy zwierząt, wydano gigantyczną kasę na niepotrzebne badania i zbędną profilaktykę. Wszystkie dotychczasowe alerty i alarmy okazywały się burzą w szklance wody. Parcie na kasę, bo rządy dają kasę profilaktycznie tej durnej organizacji tylko po to, aby w razie czego mieć dupokrytkę, tak zmąciło umysły urzędnikom  z WHO, że powinni sami się poddać leczeniu. Nieustanne wołanie „wilcy idą!” skończy się tak, że gdy wreszcie przyjdzie prawdziwe zagrożenie nikt na to nie zwróci uwagi, bo każdy będzie miał w nosie WHO i jej ostrzeżenia. Ja już mam.

 A tymczasem jak przygotowana jest służba zdrowia w Europie i USA do epidemii – widzimy. W Hiszpanii mimo podobno „rygorystycznych” środków ostrożności zarazę rozniósł sam szpital. Za to ukatrupili psa, bez żadnych badań, tak na wszelki wypadek. W Ameryce chorą na ebolę odesłano do domu bo zbagatelizowano jej ostrzeżenia i prośby. Państwo nie działa. Machina biurokratyczna, jakim również stała się w naszej cywilizacji służba zdrowia, mieli powietrze i slogany w gębach urzędników. Jak przychodzi co do czego, nie umieją zrobić nic poza chowaniem głowy w piasek. Gdyby naprawdę zagroziła nam ebola, urzędnicy prawdopodobnie zaczęliby uśmiercać prewencyjnie psy i koty, jak kiedyś krowy, świnie i drób, po to tylko,  żeby się  wykazać.

Co do istoty problemu - liczba ofiar eboli od początku roku to ( wg WHO) ok. 4000-5000. 2000 ludzi umrze  z głodu w czasie gdy przeczytasz ten artykuł. Tyle samo istot ludzkich w ciągu 5 minut zabije zwykła grypa.  Na hiv umarło w tym roku już ponad 1,5 miliona. Milion zginęło w wypadkach drogowych. 4 miliony zabiły papierosy, 2 miliony alkohol. Nie bagatelizuję problemu – pokazuję tylko skalę. Nie dajmy się zwariować.

Srebrny medal – Mój ulubiony polityk – Marszałek Sikorski, miłośnik (za)drogich win. Na konferencji prasowej stwierdził, że kancelaria Sejmu powinna jednak kupić osiem nowych limuzyn bo te stare mają już prawie 10 lat i jeździć nimi jest niebezpiecznie. Informuję marszałka, że w Polsce średnia wieku samochodu to 16 lat, a w tak dbających o bezpieczeństwo Niemczech – lat 9. Jeżeli nasi parlamentarzyści tak troszczą się o własne życie powinni poruszać się najbezpieczniejszym środkiem komunikacji lądowej – metrem. Albo, tam gdzie metro nie sięga – pociągiem. Patrząc zaś na rosnące drugie ( czasem i trzecie) podbródki ( w tym marszałka) zaleciłbym piesze spacery. Najlepiej z obciążeniem. I to innym niż dziedziczne.

Medal brązowy – Episkopat. Za krytykę najnowszego elementarza dla klas pierwszych szkoły podstawowej. Według ekspertów kościelnych obrazek ojca odrabiającego z dziećmi lekcje oraz dziadka podlewającego kwiaty nijak się ma do prawdziwego oblicza zdrowej polskiej rodziny. Nikt tak dobrze nie orientuje się w życiu rodzinnym jak biskupi. Zapewne według ich standardów w elementarzu pijany ojciec powinien prać matkę pięściami a dziadek w piwnicy pędzić bimber lub kłusować zastawiając wnyki w pobliskim lesie. Słuchając takich bredni więdną uszy ale radość w sercu się grzeje, że wprowadzono celibat.

Nagrodę pocieszenia przyznaję ex aequo Pani Premier i jej dyrektorowi protokołu dyplomatycznego – za pląsy i wygibasy Kopacz na czerwonym chodniku w Berlinie. Nie będę się pastwił i opisywał ze szczegółami tego żałosnego spektaklu, wszyscy zainteresowani widzieli. Polecam tylko uwadze Pani Premier fakt, że gdy idzie się przed frontem kompanii honorowej dobre wychowanie nakazuje patrzeć na żołnierzy a nie pod nogi. Swoją drogą dziw, że przez tyle lat kręcenia się w młynie polityki i po tylu podróżach jako minister i marszałek Sejmu, nasza Pani Premier nadal nie ma pojęcia jak się zachować. No cóż, takie stare powiedzenie, człowiek wieś może opuścić, wieś człowieka nigdy. Tę uwagę polecam zdecydowanej większości naszych polityków, nie tylko z PSLu.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
travelman · dnia 13.10.2014 09:23 · Czytań: 393 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 0
Komentarze

Ten tekst nie został jeszcze skomentowany. Jeśli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany.

Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty