*** [Dziewczyna mówi: morze] - Vanillivi
Poezja » Wiersze » *** [Dziewczyna mówi: morze]
A A A

Dziewczyna mówi: morze.
Dla niego najpiękniejsze słowo to tenis.
Czasem, gdy dni są wystarczająco długie,
spogląda jej w oczy i widzi tylko
odpływający statek -
cień swoich dawnych wyobrażeń.
Gdzieś tam daleko jest port,
do którego pewnego dnia mógłby zawinąć,
ale stąd go nie widać.
Dziewczyna mówi: wolność.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Vanillivi · dnia 27.11.2014 04:43 · Czytań: 1639 · Średnia ocena: 4,6 · Komentarzy: 21
Komentarze
Antek dnia 27.11.2014 05:00
Cytat:
cień swo­ich daw­nych wy­obra­żeń.


nie wiem dlaczego., ale włączył mi się budzik akurat w tym momencie. może przypadek, a może coś tu nie gra

po długie przecinek - raczej
Fajny, podoba mi się.
Usunięty dnia 27.11.2014 09:41
Piękny wiersz.

Aby ludzie mogliby być razem, muszą patrzeć w tym samym kierunku, inaczej ich drogi się rozejdą. Tak, jak tutaj, kiedy znika iluzja zakochania, okazuje się, że tak naprawdę bliskie było jedynie wyobrażenie o człowieku, a nie on sam.

Bardzo mi się podobało.

Pozdrawiam:)
Kameadore dnia 27.11.2014 09:52
Mnie się ukazuje taki kadr, krótkie ujęcie, jakiś moment z życia tych dwojga. Oboje czekają na przypływ i to jest świetnie u Ciebie pokazane - spodziewają się wszystkiego i w tym spodziewaniu jest jakaś historia i przyszłość nie do końca jeszcze sprecyzowana. Pięknie ten ułamek czasu uchwyciłaś i ta metaforyka morza symbolizującego upływ jest dla mnie ogromnym walorem.
Ale są też słowa klucze w Twoim wierszu i ja je interpretuję jako takie znaki na drodze, może nawet kamienie milowe. Przede wszystkim jest zamyślenie i to mnie ujmuje, bo lubię takie wybieganie w...

Sprawiłaś mi radość, dziękuję :)

Kamea.
Miladora dnia 27.11.2014 12:15
Prosty, płynny, naturalny.
A w tym wymowny i prawdziwy.
Bardzo obrazowy ten odpływający statek, Vanili.

Nad jednym tylko się zastanawiam:
Cytat:
Dziew­czy­na mówi: wol­ność.

Ta "wolność" w poincie zabrzmiała mi w jakiś taki zbyt dopowiedziany sposób.
Prawdę mówiąc, chętnie bym widziała inne zakończenie.

Antek napisał:
po długie przecinek

Zgadza się.

Miłego :)
Hallam dnia 27.11.2014 12:31
bardzo ciekawy wiersz, podoba się, może pointa zbyt dopowiedziana, ale i tak jest gut. Pozdrawiam ( :
marukja dnia 27.11.2014 13:06
Podoba mi się. Jest przestrzeń, a niedomówienie w puencie jak dla mnie działa na korzyść. Bardzo ładne obrazowanie i ciekawy zabieg z powtórzeniem dziewczyna mówi.
Cytat:
Cza­sem, gdy dni są wy­star­cza­ją­co dłu­gie
spo­glą­da jej w oczy i widzi tylko
od­pły­wa­ją­cy sta­tek -
- ten fragment urzekł mnie :)
Pozdrawiam serdecznie!
Vanillivi dnia 30.11.2014 18:53
Dziękuję za wszystkie komentarze.

Antku, cieszę się że wiersz Ci się spodobał. Faktycznie, brakuje przecinka, już poprawiam.

Wiktorio, to prawda, często niestety jest tak, że kocha się raczej wyobrażenie o człowieku niż jego samego. Bardzo dziękuję za "piękny wiersz" i cieszę się, że się spodobało.

Kameadore, bardzo się cieszę, że udało mi się sprawić Ci radość tym krótkim wierszem.

Miladora, dziękuję za jak zwykle merytoryczny komentarz. Sama zastanawiam się jeszcze nad końcówką, z jednej strony chcę zachować powtórzenie, ale też mam takie wrażenie jak Ty, że jest taka dopowiedziana i zamykająca jakoś tekst.

Hallam, cieszę się, że wiersz Ci się spodobał, dziękuję za komentarz.

Marukjo, no widzisz, tak to już bywa, że co dla jednego jest wadą wiersza, dla drugiego stanowi jego atut. Cieszę się, że wiersz Ci się spodobał.
Pozdrawiam serdecznie.
ajw dnia 05.12.2014 19:12 Ocena: Świetne!
Podoba mi się obrazek, który nakreśliłaś słowami. Jest myśl, obraz, akcja i reakcja. Myślałam tylko, że 'dla niego najpiękniejsze słowo to penis', ale to oczywiście durny żarcik. Na poważnie - bardzo mi się podoba :)
Vanillivi dnia 05.12.2014 20:00
Ajw, dziękuję za komentarz i cieszę się, że się spodobało.
To już w ogóle nie byłoby zbyt fajne, gdyby myślał o penisie :D
Pozdrawiam
Lilah dnia 10.12.2014 10:44
Od dawna wiadomo, w czym największy jest ambaras. Ale cóż, bywa różnie. Jak to w życiu.
Podoba mi się Twój wiersz.

Pozdrawiam :)
faith dnia 16.12.2014 21:51 Ocena: Świetne!
Krótko, prosto, obrazowo... tak jak lubię. Cieszę się, że zajrzałam do Ciebie, bo tym wierszem bardzo do mnie trafiasz. Nakreśliłaś słowami to, co mam w głowie. I to pięknie nakreśliłaś, choć smutno. No, ale i temat smutny. Zatrzymałaś mnie tym wierszem w przemyśleniach... Podoba mi się zamknięcie go w tej ramie jej słów. Widać, że był pomysł, a do realizacji absolutnie się nie przyczepię. Mogę jedynie zapewnić, że wrócę tu jeszcze.
Pozdrawiam!
ghost--writer dnia 16.12.2014 22:19
Gdy zobaczyłem tytuł, pomyślałem o bliskości słów morze/może.
Jeżeli nie widziałbym zapisu utworu, a usłyszał jego treść mógłbym mniemać, że pierwsze dwa wersy wyglądają:

Dziewczyna mówi: może
dla niego najpiękniejsze słowo to tenis


co również rysowałoby dość ciekawy obraz.

Bardzo ładny wiersz, zastanawiam się, czy w części

Cytat:
Gdzieś tam da­le­ko jest port
tam daleko jest niezbędne

to samo dotyczy tylko w czwartym wersie.

Pozdrawiam :)
introwerka dnia 18.12.2014 04:34 Ocena: Świetne!
Piękny, wieloznaczny i subtelny wiersz, do którego chce się wracać jak do naszych najpiękniejszych nieporozumień ;p
Ms, "tylko" i "tam daleko" niezbędne - pierwsze buduje emocjonalny stosunek peelki do wypowiadanych słów, drugie precyzuje odległość.
Niesamowity tekst!

Pozdrawiam serdecznie :)
Margareta dnia 18.12.2014 12:56 Ocena: Świetne!
Rewelacja... do wielokrotnego czytania i odkrywania w tej krotkiej formie coraz to nowych obrazow, doswiadczen cudzych i wlasnych, filmow itd.

Bardzo zgrabnie podane... plynie jako ten statek.

Pozdrawiam.:)
Krystyna Habrat dnia 28.12.2014 13:01
Podoba mi się ten wiersz, tylko o wierszach pisać nie bardzo potrafię. Ale sygnalizuję to z powodu zbieżności twojej daty urodzin z bardzo ważnym dla mnie terminem. Nie powiem, o co chodzi, ale ten dzień jakoś nas łączy i dlatego będę czytać twoje wiersze. No, nie tylko dlatego. One zasługują na czytanie.
Ten powyższy niby zwiewny, lekki, a jednak bardzo głęboki. Filozoficzny. To mi odpowiada.
Vanillivi dnia 29.12.2014 22:08
Widzę, że nazbierało się wiele nowych, miłych komentarzy, co niezmiernie mnie cieszy. Za wszystkie bardzo dziękuję.

Ghost-writer, bliskość słów morze/może jest tu poniekąd celowa.

Jeśli chodzi o "tam daleko" to być może nie jest niezbędne, wiersz mógłby funkcjonować bez tych dwóch wyrazów, natomiast dla mnie te słowa jednak wnoszą coś do wiersza, dopowiadają, co jest tu istotne i dlatego zostaną w wierszu.
To samo z "tylko".

Krystyna Habrat

Moje urodziny zwykle się ludziom kojarzą z zamachem na WTC. Ale zdecydowanie wolałabym być czytana z innych powodów niż data urodzin.
Tak czy tak, miło że poczytałaś i że Ci odpowiada.

Pozdrawiam serdecznie.
starysta dnia 12.10.2015 22:01
...i tak dziewczyna pozbywa się natręta, hm.
Madawydar dnia 25.07.2019 14:54 Ocena: Dobre
Nostalgiczne i smutne. Rozumiem, że i on kiedyś był na tym statku, dziś odpływa bez niego. Na początku swej drogi mieli wspólny port przeznaczenia, lecz w imię wolności ich ścieżki się rozchodzą pozostawiając za sobą różny kilwater. Tak czasami jest. Dobry wiersz o życiu i zawiedzionej miłości.
wolnyduch dnia 05.09.2022 20:47
Smutny wiersz, jak dla mnie o niedopasowaniu w związku, wygląda na to, iż dla niego najważniejszy jest tenis, chyba ważniejszy od relacji z dziewczyną,
no i to wyglądanie nowego portu to potwierdza, a dziewczyna też chyba woli wolność,
niż bycie w niedopasowanym związku, tak sobie czytam ten współczesny, msz całkiem dobry wiersz.
Pozdrawiam wieczornie.
Vanillivi dnia 07.09.2022 14:33
Wolnyduchu, dziękuję za poczytanie i komentarze pod moimi wierszami. Tak właśnie widzę, że bardzo dawno nie dodawałam tu nic poetyckiego, bo wszystko szło na konkursy lub do projektu tomiku i zostały rzeczy sprzed lat, gdy pisałam inaczej - ale to bardzo ciekawe również, gdy po czasie ktoś zagląda i dzieli się wrażeniami. Pozdrawiam serdecznie.
wolnyduch dnia 07.09.2022 19:00
Witaj Vanillivi

Rozumiem, no cóż, bywa, że często się zmienia styl, z biegiem czasu, choć nie zawsze,
z pewnością ludzie piszący lubią eksperymentować, niektórzy lubią sprawdzać się w konkursach również, mnie one nie bawią, a tomik chyba fajnie mieć, taki pachnący farbą drukarską.
Wiele osób piszących je wydaje, ale to się wiąże ze spotkaniami autorskimi itp,
nie każdy ma na to chęć, mam kilka koleżanek, które też wydały tomiki,
mnie też kiedyś namawiano, ale czy tak się stanie, nie wiem, chyba nie...

Pozdrawiam serdecznie :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty