włosy we wrzosach - ajw
Poezja » Wiersze » włosy we wrzosach
A A A

poszliśmy za daleko, a przecież noc zaczynała się dwie
przecznice wcześniej. deszcz siąpił na dworze, dziewczyny
zamówiły drinki. palemka szybko uderzyła do głowy, a my
piliśmy dalej za zdrowie dziewic nieuczesanych w warkocze.

przyszedłeś w brązowej kurtce, podszytej znajomością
rzeczy. koneser zjadliwych trucizn, z twarzą skrzywioną
boleśnie od wewnętrznych toksyn. niezapłacone rachunki
regulowałeś sarkazmem.

była taka młoda, zielona jak listek, a drzewa traciły już zdrowie
tej jesieni. tak jak ty umierały na brak. patrzyłeś nieruchomo,
słowa przywarły do podniebienia. wyłowiła z tłumu przeterminowane
spojrzenie.

znaleźli ją w lesie, dwie przecznice dalej. krew rozlała się po trawie
jak fiolet we wrzosach.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 28.11.2014 04:54 · Czytań: 997 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 18
Komentarze
marukja dnia 28.11.2014 10:24
Niesamowity klimat roztoczyłaś w tym wierszu, ajw. Mrocznie, oryginalnie, niczym klatki z filmu noir. :) Koniec powala - szybkie cięcie, zrobione bardzo umiejętnie. Przy tym fiolet we wrzosach nabiera jakże krwistych treści!
Bardzo się podoba. :)
Jeszcze raz wielkie gratulacje, pozdrawiam serdecznie!
Miladora dnia 28.11.2014 12:18
Ja też jeszcze raz gratuluję. :)
Byłaś moją faworytką, Ajw, od samego początku.
Za klimat, płynność narracji i niebanalne rozwiązanie tematu z zaskakującą pointą.

Wspaniale się czyta wiersz, w którym nic nie haczy.


Serdeczności :)
tyria dnia 28.11.2014 14:16 Ocena: Świetne!
Twój wiersz pobudził moją wyobraźnię, intryguje. Jest sugestywny, emocją podszyte jest każde słowo i ode mnie przyjmij gratulacje. Pozdrawiam.
Antek dnia 28.11.2014 18:02 Ocena: Świetne!
Czyli co zamordował ją czy tylko pozbawił dziewictwa, a może jedno i drugie? Mnie akurat sama fabuła nie powaliła, natomiast kultura słowa, metafory cała ta otoczka i owszem. Bardzo ładnie napisane. Cieszę się z Twojej spontanicznej radości z wygranej jakbym sam wygrał:) Jeszcze raz gratulacje.

Ps. Dlaczego fabuła nie powaliła? No poszła jak owca na rzeź? Ślepa, pijana? Przecież jej nie wyciągnął z baru na siłę? Zaczaił się na nią, poszedł za nią - chyba, że tak:( wtedy nabiera to sensu, tyle, że po co łowiła to spojrzenie z tłumu? Zahipnotyzował ją? Aaaa, trucizna - dosypał jej czegoś. Coraz lepiej:) zaczyna mi się podobać. Tylko z tym zielonym listkiem to nie wiem:) Dobra, niech będzie. Jest ok:) skumałem. strzała:)
Lilah dnia 28.11.2014 19:13
Świetny wiersz, ajw, podziwiam. I plączą mi się dzisiaj te fiolety we wrzosach i w wierszach, ech...
Pozdrawiam :)
Zola111 dnia 28.11.2014 23:28 Ocena: Świetne!
Ponownie gratuluję. Zaskoczyłaś mnie ujęciem tematu. Motyw zbrodni w tak romantycznych ramach wiersza zaskakuje i budzi podziw. Brawo, AJW,

buziaki,

z.
Dobra Cobra dnia 29.11.2014 17:09 Ocena: Świetne!
Jakiż dramat!

Miła ajw,

Aż żem wskoczył ze strachu na chybotliwe drzewo z powodu tego utworu! Horror, choć opisany jakże romantycznie. I nawet myślałżem, że to wszystko pójdzie w inną stronę, bo i dziewice i tajemniczy blondyn w jednym bucie.

Ale Autorka musiała mordować!

Sugestywne.


Do następnego,

DoCo
al-szamanka dnia 29.11.2014 20:55 Ocena: Świetne!
Bomba, Ajw.
Czytając drżałam.
I nieodparcie naszło mnie skojarzenie z piosenką nieodżałowanego Falco...
https://www.youtube.com/watch?v=tuQLnwMEQQc
Dziwnym trafem nawet videoclip pasuje.
Tylko fioletu we włosach zabrakło.

Niesamowity, zatrważający klimat stworzyłaś.
Każde słowo perfekcyjnie go podkreśla i wzmacnia.

Pozdrawiam:)
sergiusz45 dnia 29.11.2014 21:01
Ajw
Przyłączam się do pochwał. Potrafisz pisać Dziewczyno.
Hallam dnia 30.11.2014 17:24
Ajw, gratuję, świetny wiersz, dałaś czadu ! Pozdrawiam serdecznie. ( :
mike17 dnia 30.11.2014 18:04 Ocena: Świetne!
Bardzo mocna rzecz: w zasadzie "znaki czasów", tych czasów, gdzie "to wszystko fajnie się zaczyna", a potem albo proza życia, albo, jak tu, kaplica...
Bo wygłych kolesi wszędzie pełno, jak też naiwnych dziewczątek.
A gdzie Bond albo 007- zgłoś się, pewnie emerytura poprzestawiała im pryncypia.

W sumie od samego początku na coś się zanosiło, a jak zaczyna się od chlania, to można sobie dośpiewać najczarniejsze scenariusze, i stało się: coś poszło nie tak...

Bardzo wchodzący w człeka wiersz, bo niby zaczyna się spokojnie i lirycznie, a grand finale totalna rozklepiocha.

Zapis tego, co obok nas, niestety, obok...

Jeden z debeściaków, ostatnio tu czytanych :)
mede_a dnia 30.11.2014 20:04 Ocena: Świetne!
Kiedy tylko przeczytałam „Włosy we wrzosach”, wiedziałam – że inne konkursowe już mnie nie zachwycą tak jak Twój. I nie omyliłam się. Bardzo dojrzały artystycznie utwór. Znakomicie poprowadzony. Z atmosferą, która przygniata, dreszczy z każdym słowem coraz bardziej aż do niesamowicie obrazowej puenty. Rewelacyjny wiersz, ajw. Gratulacje.
Wiolin dnia 30.11.2014 20:21
Witaj Ajw.

A niech i ja się pozachwycam, a co wszystkim wolno to i mnie....
Mocny wiersz - jak zaklinacz węży, zbudowałaś owa magię nastroju. Można było się posilić, oj można. Pozdrawiam.
ajw dnia 30.11.2014 22:27
Dziękuję Wam wszystkim za pozostawienie komentarza. Nie spodziewałam się, że ta historia zrobi na kimś wrażenie, bo jest (niestety) wpisana w kalendarium wydarzeń miast i wsi na całym świecie. Wokół nas tylu psycholi i młodych, naiwnych dziewczyn ..
Al - teledysk jak na miarę szyty. Brrr..
Kameadore dnia 01.12.2014 08:56
Tak to napisałaś, że drżę aby to była tylko konfabulacja. Przeraziłaś mnie AJW, udało Ci się. Weszło we mnie tak głęboko, że dzisiaj się już nie otrząsnę.

Nie wiem czy to jest piękny, wysmakowany wiersz i wcale nie jestem pewna czy to jest dla mnie pisanie, ale Twój motyl poezji, kiedy siada mi na ramieniu, wstrząsa najmniejszym moim nerwem, każdym włoskiem - od małego palca po koniuszki piersi.

Kamea.
introwerka dnia 26.12.2014 21:45 Ocena: Świetne!
Niesamowity tekst, Ajw, jeden z najlepszych, jakie czytałam na PP. Obrazowy, sugestywny, świetnie napisany, aż w głowie wyświetla się film - poruszający thriller psychologiczny z dramatem w końcówce. Może przewidywalny, ale JAK opowiedziany!
Margareta dnia 26.12.2014 22:47 Ocena: Świetne!
Spodziewałam się po pierwszych wersach, podobnie jak DoCo, że to raczej w romantyzm wieczoru pójdzie, co najwyżej zawiedzionej przygody jakich wiele... tymczasem budujesz umiejętnie napięcie, gdzieś zrobiło się za dużo tego cynizmu opisywanego bohatera, gdzieś powoli, sugestywnie przestawało być wieczornie knajpianie romantycznie, aż do masakrycznej puenty, która zostawia czytelnika w osłupieniu, z jakim spotykamy się w naszych życiach, gdy słyszymy komunikaty o podobnych wydarzeniach... że można, że dlaczego, że jak, że młodość zmarnowana. Zrobiłaś z tej pięknej perły moim zdaniem coś na kształt dzieła socjologicznego.

Podoba mi się ten wiersz bardzo, sytuacji opisanych jednak życzyłabym sobie naiwnie właśnie, żeby nie bywało...

Pozdrawiam serdecznie:)
ajw dnia 27.12.2014 18:38
Ojejej.. jeszcze goście - jak miło :)
Kamea - przeraziłam? Przepraszam. Sama nie wiem dlaczego poszłam w noir, to był impuls :)
Intro - bardzo dziękuję za tak miłe słowa :)
Margareto- nikomu nie życzę, dlatego o tym piszę :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty