Dziwnie - Silvus
Poezja » Wiersze » Dziwnie
A A A
Od autora: Noc 25-26.12.2014 — EDYCJA 07.02.2018: zamieniłem łączniki na półpauzy. Przeniosłem dedykację z pola "Od autora" przed wiersz. Przeniosłem datę zza wiersza do pola "Od autora". Wstawiłem spacje pomiędzy trzy gwiazdki (w połowie wiersza).

Dla I.

 

A gdy popatrzysz w moje oczy
(co z tego, że cię nie ma przy mnie?),
zobaczysz zwykłość dnia i nocy,
tak bardziej, albo mniej intymnie.

A gdy pomyślisz, o czym myślę
i jakie – jeśli – mam marzenie,
zdziwisz się może, że tak ściśle
sam nie wiem, jakie mam myślenie.

* * *

A gdy nie zechcesz nic powiedzieć
prócz tego, że ci źle z tym światem,
a gdy cię nie ma, boś zajęta,
gdy pijesz ze mną znów herbatę,

gdy źle o sobie myślisz znowu,
gdy krzyczysz (rzadko), by mnie zbudzić –
– ja wiem. A ja tak samo będę
z tobą – rozmawiać, z sobą się nudzić.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Silvus · dnia 31.12.2014 05:36 · Czytań: 1089 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 19
Komentarze
akacjowa agnes dnia 31.12.2014 14:36
Na dobre i na złe, tak? Hm, czy to zawsze dobrze tak? Sama nie wiem. Czy być ze sobą, mimo że nudno, świat zły i ogólnie jakoś tak nic nie ma?
Dałeś do myślenia. Twoje wiersze są takie inne. Takie Silvusowe :)

Pozdrawiam z najlepszymi życzeniami całorocznymi :)
Silvus dnia 31.12.2014 18:35
Dziękuję... Silvusowe? Nie przypuszczałbym, że powie to ktoś inny od, no... może 4 osób, które znam. To... miłe. Że dałem do myślenia... nie spodziewałbym się. Hm. Sam sobie dałem do myślenia... wciąż daję...
Wiesz, nie myślałem, że na dobre i na złe, gdy to pisałem... teraz, jak tak mówisz... rzeczywiście, to widać w wierszu. Kwestią jest, że... właśnie, dobrze powiedziałaś... ale nie powiem, które zdanie jest najbardzizej trafne, niech inni też mają do myślenia.

Pozdrowienia dla ciebie również!
Usunięty dnia 31.12.2014 19:02
Pozostaje mi tylko uśmiechnąć się, otrzeć łzę, która pojawiła się przy którymś wersie i iść dalej. Lubie twoje wiersze, wyciskają z ludzi to, co najlepsze. No i w końcu tytuł masz adekwatny do treści.
Ja nie widzę tutaj tego "na dobre i na złe"... widzę "dopóki się sobie nie znudzimy".
Mroczne pozdrowienia noworoczne, Dark_kid.
Silvus dnia 31.12.2014 19:20
Czekałem na twój komentarz... Łzę... bardzo chciałbym wiedzieć, przy którym... mówisz, że wyciskają? Nie bardzo rozumiem... to miłe, że tak mówisz. Tytuł, wiesz, dałem taki od serca... cieszę się, że też tak uważasz. 'Dopóki się sobie nie znudzimy' to chyba dobra interpretacja także...

Pozdrawiam cię również, dark.
Miladora dnia 01.01.2015 15:42
A ja bym to jeszcze trochę przemeblowała, o Silve. :)
Bo masz sporo powtórzeń między innymi. Nie tylko "gdy" i "a".

Cytat:
(co z tego, że cię nie ma przy mnie?),

Bez pytajnika.
Cytat:
tak bar­dziej, albo mniej in­tym­nie.

Bez przecinka.
Cytat:
i jakie - jeśli - mam ma­rze­nie,
zdzi­wisz się może, że tak ści­śle
sam nie wiem, jakie mam my­śle­nie.

Poza tym mógłbyś pokusić się o lepszy rym niż gramatyczne "marzenie/myślenie".
Cytat:
- ja wiem. A ja tak samo będę

Cytat:
z tobą - roz­ma­wiać, z sobą się nu­dzić.

Pewnie celowo wykraczasz poza metrum, więc może dobrze byłoby przenieść do następnej linijki?
- z tobą - rozmawiać,
z sobą się nudzić.

I ciekawa jestem, czy celowo druga część ma tylko rymy "b", a nie jak pierwsza rymy "abab", czy po prostu zabrakło Ci inwencji do poprowadzenia wiersza w tej samej formie.
Ale zrozumiem, jeżeli taki był zamysł.

W sumie nie jest źle - wiersz dobrze płynie i ma treść, chociaż - jak powiedziałam - dobrze byłoby go jeszcze trochę dopracować. :)

Serdeczności noworoczne. :)
Silvus dnia 01.01.2015 21:49
Milu,
co do pytajnika, to jest on potrzebny, to pytanie retoryczne. Jeśli chodzi o przecinek przed albo, dziękuję. Rymy gramatyczne są akurat wynikiem mojej kiepskiej weny ;), podczas gdy wiersz mieć chciałem. Przeniesienie do następnej linijki wydaje mi się dodawać pewien sens - sens zatrzymania się na ostatniej linijce, a właściwie na dwóch połowach ostatniej linijki, gdyby to podzielić, a to wydaje mi się lekko odległe od tego, co chciałem wyrazić. Tak, co do rymów przeplatanych, to zabrakło mi do nich inwencji (jak to czasem bywa - prowizorka, tu w sensie nieplanowanego uproszczenia, staje się stanem oczekiwanym. ;) ). Co do dopracowania, znasz moje zdanie może, a może nie - nie zmieniam opublikowanych wierszy. Cóż, po prostu... nie czuję potrzeby.

Dziękuję i pozdrawiam cię również!
Miladora dnia 02.01.2015 00:03
Silvus napisał:
co do pytajnika, to jest on potrzebny, to pytanie retoryczne.

Wiadomo, że retoryczne, więc pytajnik może pozostać w domyśle. :)

Silvus napisał:
Cóż, po prostu... nie czuję potrzeby.

Bywa i tak.
Ale w ten sposób nie wychodzisz poza ten sam poziom.
Więc gdzie rozwój? ;)

Do miłego następnego, Silve. :)
bartoszgomola dnia 02.01.2015 18:39
Cytat:
(co z tego, że cię nie ma przy mnie?)
jestem również za wyrzuceniem pytajnika który mi tu zgrzyta.
Cytat:
zobaczysz zwykłość dnia i nocy,
zwykłość dnia jest mało poetyckim epitetem, takim... zwykłym, nie sądzisz?
Zły zapis, za dużo przerw. Przecinki służą zachowaniu rytmu ewentualnie temu, żeby czytelnik złapał oddech. Masz przecinki zaraz po "a" co jest złe.
Szkoda, że brak konsekwencji w rymach (niezbyt wyszukanych) trochę to burzy i odwraca uwagę od sensu.
Przyjemnie się czytało mimo wszystko, miłego wieczoru :)
Silvus dnia 02.01.2015 22:07
Milu, bartoszu, macie rację, że są sytuacje, że pytajnika bym nie postawił. Dopowiem jeszcze, że tu jest taka sytuacja, że pytajnik wyraża moje pytanie, jakby, hm... do adresatki... a może jednocześnie do siebie... może jeszcze się nad tym zastanawiam, nie znam odpowiedzi. Pytam więc adresatkę, ale pytanie jest retoryczne, bo wiadomo, co odpowie - lub ja odpowiem, jeśli to ja w końcu odpowiem sam sobie. Kurczę, sam to zanalizowałem... a powinienem zostawić komentującym... no nic. ;)

Milu, gdzie rozwój? Dobre pytanie... rozwój jest we mnie... albo go nie ma...
Do następnego!

Bartoszu,
tak, też tak sądzę. To kwestia po części mojego braku weny.
Zapis zły, że za dużo przerw? Może... nie wiem, jak można to inaczej zapisać.
Co z tymi przecinkami? Nie zauważam ich zaraz po 'a'.
Prawda, te rymy.
Mimo wszystko! Miłego tobie również!
stanis dnia 02.01.2015 22:26
Chyba jako wiersz biały byłby bardziej wymowny. Pozdrawiam
Silvus dnia 02.01.2015 23:24
Może. Dziękuję za opinię, Stanisie. :)
marukja dnia 03.01.2015 14:14
Wiersz płynie, czyta się niezwykle lekko. :)
I jest bardzo obrazowo. Zobaczyłam dłoń piszącą list do I. W tle tajemnicza atmosfera, przeczucie nadchodzących wydarzeń, wyczekiwanie.
Podoba mi się przejście z trzeciej zwrotki do czwartej, a najbardziej chyba zwykłość dnia i nocy,
tak bardziej, albo mniej intymnie
w pierwszej. :)
Zatrzymałam sie nad puentą, coś mi wadzi w
Cytat:
z sobą się nu­dzić.
Nie wiem, może brzmieniowo sobą/się, ale też charakter wydaje się ironiczny/odbiegający od romantyzmu całości.

Miło tu pobyłam u Ciebie, Silvue.
Pozdrowienia!
Silvus dnia 03.01.2015 17:46
Marue,
miło, że płynie, choć dla mnie wcale nie płynie tak bez kłód w nurcie, a żeby lekko się czytało, to także nie... Za dłoń mi miło, to dobrze... czy wyczekiwanie... nie, raczej nie. Raczej jego brak. A może takie... przewrotne? Nie wiem...
Tak... odbiega... nie jest ironiczny, ja też wiem, że tak to wygląda, ale tu akurat to prawda... Dziękuję, pozdrowienia! Z nas dwojga ty przynajmniej pobyłaś, a widzisz, ja już nie bywam...
Usunięty dnia 04.01.2015 12:12
Silvus, jaki ładny wiersz. :)

Miło i przyjemnie się czyta. Ładne to, takie pełne ciepłych uczuć do kogoś.

Podoba mi się. Pozdrawiam:)
Silvus dnia 04.01.2015 20:59
Wik,
cieszę się z twoich dobrych wrażeń, tak, chyba pełne dobrych uczuć...
Pozdrawiam cię!
Aronia23 dnia 28.05.2016 22:21 Ocena: Bardzo dobre
Silvus, ciekawe ujęcie miłosnej tematyki a raczej partnerskiej.
"zobaczysz zwykłość dnia i nocy,
tak bardziej, albo mniej intymnie."
Razem z codziennością, z borykaniem się z problemami. To cudnie taką osobę mieć przy sobie.
"A ja tak samo będę
z tobą - rozmawiać, z sobą się nudzić." Latami z ta samą osobą, tutaj oni szczęśliwi, ale nudzą się czasami - to smutne. Trzecia zwrotka mnie poruszyła i ostatnie dwa wersy czwartej - o tej nudzie.
Trudny związek ukazałeś. Pozdrawiam i dobranoc. Aronia23
Silvus dnia 09.06.2016 23:49
Aronio, dziękuję za przyjście.

Raczej nie "oni szczęśliwi", temat starałem się ukazać głównie z perspektywy podmiotu lirycznego.

Czy związek trudny... trzeba by zapytać oboje partnerów.

Bardzo się cieszę, że cię poruszyły te wersy. :) Mnie też niektóre ruszają...

Dobrej również nocy ci życzę, choć dziesięć dni później.
Noescritura dnia 16.08.2017 15:03
Cześć. Ładna historia, jak dla mnie czuć w tych linijkach spokój, wierność, rutynę ale niekoniecznie w złym tego słowa znaczeniu, trochę moje klimaty, pozdrawiam.
Silvus dnia 16.08.2017 15:05
Noescritura, trafiłaś ze wszystkimi trzema odczuciami, też je czuję. Cieszę się, że przywędrowałaś tu.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty