Mentole i polska mentalność - bartoszgomola
Dramat » Komedia » Mentole i polska mentalność
A A A
Od autora: Do wystawienia na scenie. Tępy piwkowy humor
Klasyfikacja wiekowa: +18

Scena: Do pokoju przesiąkniętego zapachem mentolu wchodzi Jadwiga, Andrzej siedzi na kanapie uskuteczniając grę na przeponie w postaci beknięć.

 

Jadwiga:

Może byś w końcu coś ze sobą zrobił a nie ciągle siedzisz przed telewizorem nierobie?!

 

Andrzej:

Zajęty jestem kobieto

 

Jadwiga:

Powtarzasz to odkąd wzięliśmy ślub!

 

Andrzej:

I właśnie zajęty jestem myśleniem

 

Jadwiga:

Haha, czym?

 

Andrzej:

Myśleniem czemu byłem taki głupi

*popada w rozpacz*

 

Jadwiga:

Od tego lamentu kwiatki więdną a może to wina tego smrodu, muchy nad tobą latają.

 

Andrzej rozgląda się, wyjmuje stare majtki spod fotela pokazując je żonie.

 

 

Andrzej:

Widzisz to kobieto?! Opatentuje ten wynalazek, niech wszystkie łapki pójdą w kąt!

Nie muszę nawet celować, wystarczy że koło jednej machnę i zdycha od razu!

 

Jadwiga:

Gdyby tylko te wynalazki nie były tak niedorozwinięte jak twoje plemniki bylibyśmy milionerami!

 

Wchodzi syn Bronek.

 

Jadwiga:

O wilku mowa.

 

Andrzej:

Synku kochany, weź se browarka siądź przy ojcu opowiadaj jak tam drugi dzień na studiach.

 

Jadwiga:

Jego chociaż nie wyrzucili po pierwszym dniu!

 

Bronek:

Wyjebali mnie

 

Andrzej:

KOCHANY!!! Pobiłeś nasz rodzinny rekord, dotąd tylko ja poszedłem na studia.

 

Jadwiga:

Twój stary też poszedł, jak cię odbierał nachlanego z immatrykulacji.

 

Andrzej:

Kobieto masz się nie wtrącać, to sprawa między ojcem a synem!

*mówi do syna*

Opowiadaj jak to się stało!

 

Bronek:

Jak się rozbekłem na auli, to kazał mi chuchnąć sorzyna. No i wzieli w dziekanacie alkomat jak ode mnie jechało mocno, to i alkomat popsułem

 

Andrzej:

Tym się nie martw, dobrze, że kary nie nasłali na ciebie żadnej bośmy mogli z matką dach nad głową stracić

 

Jadwiga:

Apropo, dach przecieka.

 

Andrzej:

To właź kobieto i łataj, albo śmignij się do sklepu po flaszeczkę, trzeba oblać sukces synka.

 

Jadwiga:

JAKI SUKCES?! Wyrzucili go po drugim dniu a ty się jeszcze z tego cieszysz, powinieneś strugnąć mu pasem w dupsko a nie gloryfikować!

 

Andrzej:

Rozpękł się jak próbowałem zapiąć ostatnio.

 

Jadwiga:

Gdybyś mnie posłuchał i robił tą Chodakowską to by ci ten bojler znikł!

 

Andrzej:

Lepsze ogrzewanie takie niż żadne.

 

Bronek:

Ja też zadbam o rodzinę jak założę jakąś i se zrobie takie jak ojciec!

 

Jadwiga:

Ty debilu rodziny nie zakładaj, po pierwsze za co nie masz po drugie więcej takich jak ty to więcej alkoholików!

 

Andrzej:

Im więcej alkoholików tym droższe trunki, synu bój się boga!

 

Andrzej wyjmuje paczkę papierosów i zapala mentolowego Marlboro

 

Jadwiga:

Nie paliłbyś chociaż, umrzesz od tego.

 

Andrzej:

Kobieto, ja marzę o śmierci!

 

Jadwiga:

I ty myślisz, że pójdziesz do nieba?

 

Andrzej:

PIEKŁO JUŻ PRZESZEDŁEM.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
bartoszgomola · dnia 09.01.2015 09:33 · Czytań: 754 · Średnia ocena: 1 · Komentarzy: 9
Komentarze
alea dnia 09.01.2015 13:13 Ocena: Słabe
Dla mnie to jest strasznie płytkie. Unikam skrajnych opinii, ale jest granica, którą autorowi udało się przekroczyć. Brawo!
Ja rozumiem, że to taka zabawa tekstami z meliniarskiej familiady, ale do mnie kompletnie nie przemawia.
Polecam filimy z Himilsbachem, serial Kiepscy (nawet to!), komedie Barei jako element doszkalający, by zrozumieć, że same kalki językowe nie tworzą wartościowego tekstu.
Przykro mi, ale ocena: Słabe.

Cytat:
PIE­KŁO JUŻ PRZE­SZE­DŁEM.

Ja też. Po przeczytaniu.

Górna Półka? Naprawdę?
Miladora dnia 09.01.2015 15:34
alea napisał:
Górna Półka? Naprawdę?

No właśnie. Z taką ilością błędów?!

Bartosz, na litość - zapoznaj się chociaż z paroma zasadami gramatyki i interpunkcji, bo poziom tego dzieła nie jest nawet na poziomie gimnazjalnym.
Chciałeś dobrze, ale faktycznie to kalka - pójście na łatwiznę myślową.

Miłego :)
mike17 dnia 09.01.2015 16:30
Olaboga, jeśli to górna półka, to jestem Jurij Gagarin, który ponoć był w kosmosie :upset:
Widać fascynację pewnym, kiepskim serialem o kiepskiej rodzinie, i jak to z fascynacjami bywa, bywają kompletnym niewypałem, jak twój tekst.
Dialogi gorzej niż komiksowe, treściowo dennie, przecinków chyba nie uznajesz.
Dałbym ocenę "słabe", mam zwyczaj jej nie dawać, bo warto docenić sam akt twórczy, ale u Ciebie ręce opadają w kolanach, panie Autorze...

:no:
Heisenberg dnia 09.01.2015 16:38
Nie mogę się nie zgodzić z komentarzmi wyżej. Już mniejsza nawet o te błędy, niechlujność i pisanie zwrotów w stylu ,,apropo". Piszesz, że tekst będzie z humorem, a ciężko się tu uśmiechnąć. Piszesz, że będzie coś o polskiej mentalności - myślę sobie, taki tytuł i górna półka,pewnie jakaś niezła satyra czy coś na wzór tego. Nieładnie tak zawodzić portalowiczów.

Alea - wspomniałaś o Kiepskich, racja, można się wiele nauczyć. Serial genialny i często niedoceniany, jak mówiła moja polonistka: na pozór prosty, dla średnio wymagającego odbiorcy, a tak naprawdę nie łatwiej go w pełni zrozumieć niż kawałki Gombrowicza.

Pozdrowienia
alea dnia 09.01.2015 16:49 Ocena: Słabe
Heisenberg, bo są rzeczy, o których się nawet fizjologom nie śniło ;)
Heisenberg dnia 09.01.2015 17:15
No, no, o to chodzi!
bartoszgomola dnia 10.01.2015 13:22
To trafiło na górną półkę haha, :rol: chociaż się uśmiałem jak wy wszyscy!
Chyba tylko tytuł jest dobry w tej całej komedii!
alea dnia 10.01.2015 13:47 Ocena: Słabe
bartoszgomola, rozwaliłeś system ;)
Dobrze, że masz dystans do siebie. Duży plus :)
Miroslaw Sliwa dnia 12.01.2015 13:52
W komentarzach nie podnośmy wątków personalnych, nie podsycajmy ewentualnych konfliktów osobistych, wynikających z innej percepcji rzeczywistości, wrażliwości lub poglądów na literaturę i jej funkcje(…)

Regulamin:
3.4 Zabrania się Użytkownikowi prowokowania sytuacji konfliktowych w komentarzach, prywatnych wiadomościach, na forum, w shoutbox, etc.
6.2 Komentarze nie mogą obrażać autora utworu oraz osób postronnych.
6.7 Zabronione jest usuwanie czy modyfikowanie przypisów redakcyjnych dołączonych do nieregulaminowych komentarzy.
6.10 Zabronione są komentarze ad personam.
9.6 Zabrania się Użytkownikom działania na szkodę Portalu.

Przypominam również, że naruszenie Regulaminu przez jedną osobę nie jest usprawiedliwieniem dla naruszenia Regulaminu przez jej oponenta.

przyp.red. EF
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:79
Najnowszy:ivonna